Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Brynnlaw

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na wyspę przybywamy dzięki transportowi zorganizowanemu przez szefa gildii złodziei (po wykonaniu zleconych przez niego zadań) - 1600 - Brynnlaw | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Na wyspę przybywamy dzięki transportowi zorganizowanemu przez szefa gildii złodziei (po wykonaniu zleconych przez niego zadań)

Na wyspę dostajemy się aby odnaleźć Imoen, Irenikusa oraz miejsce zwane Przytułek Czarowięzy gdzie oni przebywają.

Towarzyszy nam Sime którą przydzielił nam jako pomoc Szef Gildii Złodziei Cienia

01 - Ty się pojawiamy gdy przybywamy do Brynnlaw

Zaraz po przybyciu na wyspę Saemon Havarian kapitan który nas tu przywiózł okazuje się zdrajcą i wciąga nas w pułapkę - musimy pozabijać wampiry które nas zaatakują w porcie.

W tawernie (02) musimy znaleźć człowieka o nazwisku Sanik, on udzieli nam dalszych informacji.

02 - Taverna Pod Wulgarną Małpą

Sanik - nasz kontakt - niestety podczas rozmowy zostaje zabity przez płatnego mordercę, okazuje się iż stało się tak ponieważ wplątał się w konflikt z miejscową Gildią Kurtyzan. W związku z tym iż zginął, jedyna osoba która może nam pomóc to jego żona Klara znajdziemy ja w (03)

03 - Dom Uciech Lady Galveny - nie można się tu dostać bezpośrednio ale kurtyzana (04) która stoi przed wejściem pomoże nam w tym.

Jeżeli mamy medalion i podamy się z nowego pracownika strażnik w hallu wpuści nas do środka.

Kierujemy się do trzecich kolejnych drzwi na korytarzu, tam spotykamy Kapitana Straży którego musimy zabić, w pokoju gdzie się znajdował w szafie jest klucz do więzienia gdzie przebywa Klara

Kierujemy się do ostatnich drzwi na korytarzu, zabijając po drodze strażników, na końcu jest więzienie gdzie po walce zabijamy Lady Galveny wraz z jej świtą i uwalniamy Klarę. Klara prowadzi nas do zaprzyjaźnionego kapitana statku który informuje nas abyśmy spróbowali porozmawiać z przedstawicielem zakapturzonych czarodziei na wyspie Adepth Perth, być może on będzie w stanie na pomóc w dostaniu się do Przytułku Czarowięzy. Lub też odnaleźć pirata Desharika o swoim szaleństwie i liczyć na to iż odeśle nas do Czarowięzów.

04 - Kurtyzana - ofiaruje się za 200 złota wprowadzić nas do Domu Uciech Lady Galveny, gdy jej zapłacimy to sugeruje abyśmy zdobyli Medalion (znak rozpoznawczy Gildii) od Chremy i z tym znakiem weszli do środka

05 - Chremy - (po rozmowie z Kurtyzaną (04)) trzeba go zlikwidować i zabrać mu medalion

Przedmioty: Medalion Galveny

06 - Dom Adeptha Pertha

Zdobycie kamienia strażniczego który ma Perth jest jedną dwóch z metod dostania się do Przytułku Czarowięzy. Perth wydaje się opętany szaleństwem i ciężko jest z nim rozmawiać, atakuje naszą drużynę bez powodu, po walce zdobywamy dwa ważne przedmioty

Przedmioty: Kamień Strażniczy Przytułku, Księga Nieskończonych Czarów

Księga Nieskończonych Czarów - to książka która umożliwia rzucenie raz dziennie czaru przez dowolną osobę, przewracanie kartek powoduje utratę czaru z poprzedniej strony.

Możliwe strony w księdze:

Ognista kula (Wywoływanie) - Poziom: 3

Niewidzialność (Iluzje/Urojenia) - Poziom: 2

Ochrona przed złem (Odrzucanie) - Poziom: 1

Prawdziwe widzenie (Poznanie) - Poziom: 6

Dalekowzroczność (Poznanie) - Poziom: 4

Odbicie czaru (Odrzucanie) - Poziom: 7

Wezwanie wiwerny (Sprowadzanie/Przywoływanie) - Poziom: 6

Śmierdząca chmura (Wywoływanie) - Poziom: 2

Błyskawica (Wywoływanie) - Poziom: 3

Płonące dłonie (Przemiany) - Poziom: 1

Wygląda to tak iż kartkujemy księgę tak długo aż otrzymamy Płonące Dłonie ostatnią kartkę z księgi. To co pojawia się pomiędzy jest przypadkowo losowane z puli stron. To dosyć przydatna książka, pozwala bowiem raz dziennie rzucać na wojownika czar Odbicie Czaru

07 - Sklepikarz (kowal)

08 - Dom Herszta Piratów

Tu możemy zdobyć drugą metodę dostania się do Przytułku Czarowięzy. Wystarczy porozmawiać z Desharikiem (pozwalając Minscowi przejąć inicjatywę w rozmowie) i odeśle nas on jako wariatów w Przytułku.

Trafiamy do Przytułku Czarowięzy (mapa 1500)

* Po wyjściu z Przytułku Czarowięzy (mapy 1500, 1512, 1513, 1514) i wybraniu drogi zaufania Saemonowi Havarianowi w Przytułku.

09 - Droga z Przytułku Czarowięzy Udajemy się na umówione spotkanie z Saemonem do Tawerny Pod Wulgarną Małpą (02)

ZADANIE: Wykraść Róg otwierający wrota portu

ROZWIĄZANIE: Musimy udać się w nocy do Domu Cayii (10) i wykraść Róg Pirata

10 - Dom Cayii (po otrzymaniu zadania od Saemona) Gdy przybędziemy tu w nocy znajdziemy potrzebny nam Róg Pirata Posiadając Róg Pirata kierujemy się na spotkanie z Saemonem w (12), po drodze musimy jeszcze pokonać grupkę piratów (11) próbujących zrobić z nas galerników

11 - Piraci do pokonania

12 - Saemon Havarian - jeżeli mamy Róg zabiera nas na statek który ma zabrać naszą drużynę na ląd

13 - Statek Desharika To ten statek Saemon zamierza porwać, przed samym wypłynięciem z portu pojawia się Desharik i wywiązuje się walka, musimy bronić Saemona który po zakończonej potyczce wręcza nam w prezencie fragment Srebrnego Miecza. Statek z naszą drużyną wypływa z portu. Na morzu nasz statek dogania okręt Ghitanki, (ghitanki to rasa która jest właścicielem srebrnego miecza). Ghitanki dokonują abordażu i szukają miecza. Okazuje się iż Saemon zdradził nas po raz kolejny. Podczas walki z Ghitahki możemy zabić Saemona bez straty reputacji (chyba sobie na to zasłużył). Niezależnie od tego jak będzie przebiegała walka i tak lądujemy za burtą. Zostajemy przeniesieni do lokacji 2300 - Podwodne Miasto

Początek 4 Rozdziału

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2021-05-06
00:22

shadowstar Junior

tragiczny poradnik, zle opisy, tylko wprowadza ludzi w blad.

Komentarz: shadowstar
2014-09-21
07:50

zanonimizowany812566 Generał

tytus1--> Jeżeli chciałbyś robić tylko główny wątek to około 30 godzin, ale jak z zadaniami pobocznymi i dodatkiem to przejście zajmie ci ponad 100 godzin.

Komentarz: zanonimizowany812566
2010-02-03
20:22

zanonimizowany705327 Junior

👎

Jak dlugo gra się w baldurs gate 2 cienie amn?

Komentarz: zanonimizowany705327
2010-01-24
13:44

zanonimizowany703282 Junior

😁

triox widze że masz problem

Komentarz: zanonimizowany703282
2010-01-24
13:33

zanonimizowany703282 Junior

😒

mam mały problem utknęłam w twierdzy strarznika na poziomie 3 (walka z upiorami) nie wiem jak ich pokonac

Komentarz: zanonimizowany703282
2008-03-13
17:58

zanonimizowany540349 Junior

ja juz sobie poradzilem z tymi zywiolakami... ale chodzi mi o odczarowanie Edwina... dalej jest kobieta :P

Komentarz: zanonimizowany540349
2008-03-13
09:49

zanonimizowany540349 Junior

jestem w Podmroku i tam mi sie akurat edwin zamienil sie w kobiete...nie rozumiem u jakiego oberżysty tamta ksiazeczke kupic... u drowa oberzysty?

Komentarz: zanonimizowany540349
2005-11-21
11:28

zanonimizowany257962 Junior

"Są one niedostępne gdy nie posiadamy konkretnej postaci w drużynie." <- Czy aby na pewno dotyczy to wszystkich questów? A ja zawsze myślałem, że takiego Valygara wystarczy zabić by dostać się do Kuli Sfer.

Ale co racja to racja - trzeba mieć przynajmniej jego ciało. ;)

Komentarz: zanonimizowany257962
2005-09-29
12:26

Cainoor Legend

Cainoor

Czemu nie widać obrazka z mapą?
Chodzi o mape podziemi pod karczmą Pod Miedzianym Diademem.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-09-29 12:29:38]

Komentarz: Cainoor
2004-04-12
18:16

zanonimizowany132105 Legionista

😜

gdzie znajdem oko tyra bo potrzebujem 2 te klejnoty lecz to jest w dodatku kto wie

Komentarz: zanonimizowany132105
2004-03-12
21:01

zanonimizowany59775 Senator

Soll -----> to nie wątek to komentarz do opisu przejścia gry, do materiału zamieszczonego w archiwach GOLa

Komentarz: zanonimizowany59775
2004-03-12
20:59

VinEze Legend

VinEze

Soll - Bo oni wchodzą nie przez forum, tylko komenatrze do materiałów, które zostały z powrotem włączone do forum.

Komentarz: VinEze
2004-03-12
20:58

zanonimizowany73830 Senator

😜

Co się stało że nagle Juniorzy zaczeli masowo odgrzebywać wątki sprzed 2 lat??

Komentarz: zanonimizowany73830
2004-03-12
20:50

zanonimizowany59775 Senator

😊

Jak chcecie odpowiedzi to piszcie tu:

Komentarz: zanonimizowany59775
2004-03-12
20:41

zanonimizowany153478 Centurion

😒

mam pytanko! no bo tak wyszło jakoś ze wampizyca mi zabrała Ardhele i ja zamieniła w wampira;/ i musiałam ja zabic;/ a teraz mam jej ciało i nie wiem jak ja do zycia pozwrococ;/;/;/ i zgubilam gdzies latarnie ta ktora elfa trzeba dac;/;/ help!

Komentarz: zanonimizowany153478
2001-10-20
05:23

zanonimizowany2340 Junior

😊

10 – Oberżysta – można od niego kupić Księgę Rytuałów którą potrzebujemy dla Vithala.

Wracamy do Vithala (11) który dzięki księdze będzie przechodził przez kolejne portale żywiołów (11), (12), (13) wchodząc do innych wymiarów po przedmioty.

w podmroku udało misię sprzedać pierścień ochrony przed żywiłakami za kilka milonów i kupić go za normalną cenę
gorgius ;))

Komentarz: zanonimizowany2340
2001-06-24
12:32

zanonimizowany889 Junior

Co zrobić gdy Edwin przemienia się w kobietę ??????????????????????
Znalazłem dla niego zwój nicości, on go zaczął studiować.
Po pewnym czasie mówi, że prawie go odczytał w całości.
Próbuje się zamienić w lisza ale mu się nie udaje. Przybiera postać kobiety.
To nie jest klątwa. Przywrócenie i zdjęcie klątwy nie działają.
Proszę o pomoc !!!!!!!!!!!!!!!

Komentarz: zanonimizowany889
2024-04-12
17:55

KomandorG Junior

Jeśli jeszcze Cię to interesuje, chociaż pewnie Twoj problem sam się rozwiązał lata temu ??
Nic nie robimy kiedy Edwin zamienia się w kobietę, tak ma być. Przez jakiś czas będzie w żeńskiej wersji aż pewnego dnia pojawi się Czerwony Mag, który szuka Edwina. Będzie Cię wypytywał o Edwina a Ty możesz go wydać albo udać, że nie znasz żadnego Edwina. Jeśli go wydasz Edwin stanie się wrogi i Cię zaatakuje.
Jeśli nie wydasz Edwina, Czerwony Mag odejdzie ale wróci za dwa dni.
Znowu będzie wypytywał o Edwina ale tym razem Edwin zacznie z nim dialog. Powie,że jest Celisią z Waterseep i nie zna żadnego Edwina. Mag nie uwierzy i rzuci czar na Edwina, który przywróci go do męskiej postaci. Następnie stanie się wrogi I zaatakuje Edwina. Trzeba go ubić i tyle, kończy się quest Edwina.

Komentarz: KomandorG
2001-05-07
22:40

zanonimizowany507 Junior

drugą część notatki Tombelthena, można otrzymać od jego potomka poszukującego w/w kryjówki. Zadanie to otrzymujemy grając główną postacią jako Łowca, po otrzymaniu we władanie chatkę Mereli (posada łowcy) - po wykonaniu zadania w ruinach świątyni. Kryjówka rzeczywiście znajduje się w zaznaczonym na mapie miejscu, ale aktywuje się dopiero podczas wykonywania zadania. W dodatku ma "kościaną" obstawę.

Komentarz: zanonimizowany507

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl