Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Promenada Waukeen
Aktualizacja:

Promenada Waukeen to wielki targ, spotkamy tu wielu sklepikarzy z którymi możemy pohandlować. Powinniśmy przynajmniej raz obejść wszystkie stragany aby zorientować się kupcy co mają do sprzedania.
01 - Tu wychodzimy z Więzienia Irenikusa
02 - Lady Beth - wprowadzi nas w sytuację panującą w mieście
Po zorientowaniu się w sytuacji w jakiej się znaleźliśmy, pierwsze kroki powinniśmy skierować do świątyni aby podnieść reputację (wpłynie to na ceny jakie dostaniemy u sklepikarzy).
To czy opowiemy się po stronie dobra czy zła będzie miało bezpośredni wpływ na przebieg gry (będzie to odzwierciedlała nasza reputacja). Jeżeli ktoś chce grać ciemną stroną i przyjmować do drużyny złe postacie oczywiście nie powinien podnosić reputacji. Jeżeli opowiadamy się po stronie dobra idziemy do świątyni.
Jeżeli rozpoczęliśmy grę jako Praworządny Dobry będziemy mieli reputację: Przeciętną (12)
Podniesienie reputacji z 12 na 13 będzie nas kosztowało 900 złota
Z 13 na 14 - 1200 złota
Z 14 na 15 - 1500 złota
Z 15 na 16 - 2000 złota
Na tyle powinno nam starczyć pieniędzy po wyjściu z Więzienia Irenikusa. Resztę reputacji podniesiemy wykonując zadania w dalszej części gry.
Nie musimy wydawać pieniędzy w świątyni już na samym początku gry, ale prawda jest taka iż nie ma sensu kupować tanich przedmiotów w sklepach ponieważ znajdziemy je w grze, a na te drogie i tak mamy zdecydowanie zbyt mało pieniędzy.
Nalbliższa świątynia to Świątynia Ilmatera (04)
Warto też wyposażyć się w magiczne bronie(+1) jeżeli nie wynieśliśmy ich z Więzienia Irenikusa. Część potworów jest niewrażliwa na ataki przeprowadzane za pomocą standardowych broni.
03 - Targ Przygód - jeden z najlepszych sklepów w mieście (jego oferta wzrasta wraz z upływem gry, po 6 Rozdziale)
Ribald Barterman - sklepikarz - powinniśmy u niego zaopatrzyć się w Sakiewkę na Klejnoty bardzo przydatny przedmiot gdyż umożliwia on zwiększenie liczby przedmiotów które możemy nosić ze sobą.
Lady Yuth - sprzedaje czary - poza kupnem nowych czarów możemy zaopatrzyć się tu w kolejny bardzo przydatny przedmiot Tubę na Zwoje, pomoże ona w przechowywaniu zwojów z czarami tak aby nie zajmowały miejsca w naszym Ekwipunku
Deidre - (postać pojawia się po zainstalowaniu dodatkowego CD z edycji kolekcjonerskiej) - sprzedaje wspaniałe choć nietanie magiczne przedmioty.
04 - Świątynia Ilmatera - tu możemy podnieść reputację, kupić zwoje i uleczyć się.
05 - Gospoda Mithrest - to miejsce gdzie nasza drużyna może odpocząć, zregenerować swoje siły i zapamiętać czary.
Sir William - potrzebny do zadania związanego z żoną Keldrona które dostajemy w Dzielnicy Rządowej.
06 - Giran - płaczący chłopiec przed namiotem cyrkowym
ZADANIE: Odnaleźć matkę chłopca w namiocie cyrkowym
ROZWIĄZANIE: Po poonaniu Kalaha i przywróceniu Namiotu cyrkowego do jego normalnej postaci znajdziemy Hanna, to matka Girana, trzeba z nią porozmawiać a następnie porozmawiać z Giranem.
07 - Namiot Cyrkowy
Przed Namiotem Cyrkowym stoi Strażnik który nas ostrzega iż w środku stało się coś dziwnego. Po wejściu orientujemy się iż wnętrze nie jest tym na co wygląda. Zamiast normalnego namiotu znajdujemy się przed dziwnie wyglądającym budynkiem, to domena Kalaha. Nie wyjdziemy stąd dopóki nie spotkamy i pokonamy Kalaha gdyż wszystko co nas otacza jest jego iluzją.
Na moście pojawia się Geniusz który zadaje zagadki. Poprawne odpowiedzi na pytania to:
"Książę ma 30 lat, a księżniczka 40"
jeżeli odpowiemy źle to poprawna odpowiedź na drugie pytanie brzmi: "Nic"
Opłaca się odpowiedzieć na pierwsze pytanie poprawnie gdyż wtedy dostaniemy więcej punktów doświadczenia.
Po pokonaniu iluzji cieni i wilkołaków wchodzimy do środka budynku. Wszystko co spotykamy wewnątrz nie jest tym na co wygląda. Ogr który stoi przy wejściu to Aerie .
ZADANIE: Uwolnić Aerie z pętów iluzji.
ROZWIĄZANIE: Miecz Ogra którym możemy zniszczyć iluzję wiążącą Aerie mają wieśniacy znajdujący się w tym samym pokoju. Nie są oni wieśniakami lecz potworami, możemy ich zabić. Trzeba z tym mieczem wrócić do Aerie.
Pająk którego spotykamy w tym pokoju jest przemienionym wieśniakiem, nie należy go zabijać.
NPC: AERIE (kapłan / mag, elf, praworządny dobry, kobieta) - możemy przyłączyć ją do drużyny - ta delikatna dziewczyna stanie się po odpowiednim rozwoju, wyposażeniu i wzroście poziomów doświadczenia bardzo cennym nabytkiem dla naszej drużyny.
ZADANIE: Odszukać wujka Aerie, Quale
ROZWIĄZANIE: Musimy znaleźć Kalaha i pokonać go.
Kierujemy się dalej zabijając wszystkie napotkane potwory. W ostatniej sali znajdziemy Khalaha, po pokonaniu go iluzja niknie i pojawiamy się w prawdziwym namiocie cyrkowym.
Przedmioty: Pierścień wpływu na ludzi (możemy go dać naszej głównej postaci), Pas Przebić
Po wyjściu z namiotu możemy porozmawiać z pilnującym go strażnikiem aby dostać: Reputacja +1
08 - Nora Siedmiu Dolin - zajazd - możemy tu odpocząć
Na pierwszym piętrze jest grupa podróżników pod wodzą Menkara Kruszykamienia. Nie są zbyt przyjemni i łatwo ich sprowokować do walki. (walka nie jest prosta jak na początek gry ale podróżnicy mają kilka ciekawych przedmiotów) - Przedmioty: Pełna zbroja płytowa, Miecz Oburęczny +3 Berserker (przeklęty), Różdżka Błyskawic, Płaszcz Niewykrywalności,
W tym momencie nic ciekawego nie znajdziemy na Promenadzie. Udajemy się do Slumsów. Sceny walki na które będziemy napotykali podczas naszych podróży po mieście to naoczny dowód iż wojna frakcji w mieście rozwija się w najlepsze. Czasami podczas przechodzenia z jednego sektora miasta do innego napotykamy przypadkowych napastników, potwory te trzeba pokonać aby móc dalej kontynuować podróż.
09 - Wyjście z Promenady Waukeen
10 - Jerlia - sprzedawca rudy (potrzebna do zadania dla Sir Sarlesa) - nie posiada pożądanej przez nas ilości metalu i kieruje naszą drużynę do Miedzianego Diademu Slumsy (04) do Ungera Ciemne Wzgórze który jest jej dostawcą i może zaopatrzyć nas w brakujący metal.
11 - Stary Dom Cernda (powinniśmy tu przyjść dopiero gdy Cernd jest w naszej drużynie i otrzymamy zadanie wyjaśnienia losów jego żony i dziecka. Napotkany żebrak kieruje nas po dalsze wyjaśnienia do Fennesji (12)
12 - Dom Fennesji(Związane z zadaniem wyjaśnienia losów żony i dziecka Cernda) Fennesia nie chce mówić o obecności Cernda, musimy więc zostawić go na zewnątrz. Kolejne wskazówki kierują nas do Dzielnicy Rządowej do domu Derila (10).
0
- Baldur's Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry
- Baldur's Gate 2: Cienie Amn - opis lokacji - poradnik do gry
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Wstęp
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Mapa Świata - część kontynentalna
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Zadania związane z twierdzą maga
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Mapa Świata - część nadmorska
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Więzienie Irenikusa cz.1
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Więzienie Irenikusa cz.2
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Promenada Waukeen
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Slumsy
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Zajazd Miedziany Diadem
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Podziemia pod Miedzianym Diademem
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Siedziba Łowców Niewolników
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Kula Sfer
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Dzielnica Cmentarna
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Dzielnica Cmentarna Niższe groby
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Dzielnica Cmentarna Południowy grób
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Dzielnica Mostów
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Doki
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Dzielnica Świątyń
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Kanały
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Siedziba Kultu
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Zapomniane Miasto
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Dzielnica Rządowa
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Bramy Miasta
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Twierdza de'Arnise
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Twierdza de'Arnise Poziom 1
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Twierdza de'Arnise Poziom 2
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Twierdza de'Arnise Podziemia
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Wzgórza Umar
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Ruiny Świątyni
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Świątynia Amaunatora
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Wzgórza Wichrowych Włóczni
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Kryjówka Lorda Firkraaga
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Targowo
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Gaj Druidów
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Brynnlaw
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Przytułek Czarowięzy
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Labirynt Pod Czarowięzami A
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Labirynt Pod Czarowięzami B
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Labirynt pod Czarowięzami 100
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Podwodne miasto
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Podmrok
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Ust Natha
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Tunele Łupież100ów Umysłu
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Tunele Kuo-Toa
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Wyjście z Podmroku - Rozdział 6
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Suldanessellar
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Piekło
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Przypadkowe lokacje
- Baldur's Gate 2: Cienie Amn - opis lokacji - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany132105 Legionista
gdzie znajdem oko tyra bo potrzebujem 2 te klejnoty lecz to jest w dodatku kto wie
Cainoor Legend
Czemu nie widać obrazka z mapą?
Chodzi o mape podziemi pod karczmą Pod Miedzianym Diademem.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-09-29 12:29:38]
zanonimizowany257962 Junior
"Są one niedostępne gdy nie posiadamy konkretnej postaci w drużynie." <- Czy aby na pewno dotyczy to wszystkich questów? A ja zawsze myślałem, że takiego Valygara wystarczy zabić by dostać się do Kuli Sfer.
Ale co racja to racja - trzeba mieć przynajmniej jego ciało. ;)
zanonimizowany540349 Junior
jestem w Podmroku i tam mi sie akurat edwin zamienil sie w kobiete...nie rozumiem u jakiego oberżysty tamta ksiazeczke kupic... u drowa oberzysty?
zanonimizowany540349 Junior
ja juz sobie poradzilem z tymi zywiolakami... ale chodzi mi o odczarowanie Edwina... dalej jest kobieta :P
zanonimizowany703282 Junior
mam mały problem utknęłam w twierdzy strarznika na poziomie 3 (walka z upiorami) nie wiem jak ich pokonac
zanonimizowany703282 Junior
triox widze że masz problem
zanonimizowany705327 Junior
Jak dlugo gra się w baldurs gate 2 cienie amn?
zanonimizowany812566 Generał
tytus1--> Jeżeli chciałbyś robić tylko główny wątek to około 30 godzin, ale jak z zadaniami pobocznymi i dodatkiem to przejście zajmie ci ponad 100 godzin.
shadowstar Junior
tragiczny poradnik, zle opisy, tylko wprowadza ludzi w blad.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
