Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Wiekiery

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Wekiera +2: Ramię Maulera - WIEKIERY | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Wekiera +2: Ramię Maulera

Jurrg Mauler był dumnym wodzem północnego plemienia, ale obawiał się, że będzie ostatnim przywódcą ze swojego rodu. Jego syn, Kullen, był chorowity i widać było ze nie posiada dostatecznej siły by zostać wodzem. Jurrg wiedział, że mądre władanie to coś więcej niż muskuły, więc zapłacił by umagiczniono jego wekierę w taki sposób by ukrywała słabości Kullena. Nie wiadomo komu zapłacił Jurrg, ale z pewnością zapłacił wiele. Wkrótce po tym Kullen został wodzem.

Obrażenia: 1K6 +3

TraK0: +2

Typ obrażeń: obuchowe

Specjalne: Siła: 18

Opóźnienie: 5

Rodzaj biegłości: wekiera

Typ broni: 1-ręczna

Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej

Wekiera zniszczeń +1 - WIEKIERY | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Wekiera zniszczeń +1

Ta ciężka wekiera została stworzona w ściśle określonym celu: do niszczenia nieumarłych. Każda trafiona nią taka istota odczuwa nie tylko żądło broni, ale może też po prostu ulec zniszczeniu. Istnieją legendy o kapłance tak świętej, że jedno jej dotknięcie mogło obrócić wampira w nicość, ale czy to broń dawała jej taką siłę, czy ona broni, jest tematem dyskusji dla teologów.

Obrażenia: 1K6 +2

TraK0: +1

Typ obrażeń: obuchowe

Specjalne: 2K6 +4 obrażeń dla nieumarłych, oprócz tego muszą wykonać rzut obronny przeciw śmierci (z modyfikatorem -4) albo ulegają zniszczeniu.

Opóźnienie: 6

Rodzaj biegłości: wekiera

Typ broni: 1-ręczna

Wymagana siła: 10

Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej

Lokalizacja: Dzielnica cmentarna

Wekiera +3: Rozłupywacz czaszek - WIEKIERY | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Wekiera +3: Rozłupywacz czaszek

Ta wekiera jest na stałe splamiona krwią, znak wielu lat poświęconych na rozłupywanie głów. Broń ta mogła w przeszłości przynosić zagładę humanoidom, ale jej właściciele zostali prawdopodobnie celowo usunięci ze źródeł historycznych.

Obrażenia: 1K6 +4, +2 pkt. obrażeń dla humanoidów

TraK0: +3

Typ obrażeń: obuchowe

Opóźnienie: 4

Rodzaj biegłości: wekiera

Typ broni: 1-ręczna

Wymagana siła: 10

Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej

Lokalizacja: Podmrok

Wekiera +1: Upadek Ardulii - WIEKIERY | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Wekiera +1: Upadek Ardulii

Ardulia Zwinny był człowiekiem, którego szybkość i wyszkolenie w posługiwaniu się nożem czyniły zabójczym w walce, czego zresztą dowiódł wiele razy, prowadząc rajdy na osady położone na Wybrzeżu Mieczy. Często wyzywał na pojedynek o władzę nad miastem jego przywódcę, a ze swoją szybkością rozstrzygał te pojedynki na swoją korzyść. Jednak Ardulia spotkał swój los pewnego wiosennego poranka, gdy walczył z kapłanem Itganem, dzierżącym tę wekierę. Ardulia zataczał się po każdym ciosie, zwalniając tempo dla zaczerpnięcia tchu. Bez swojej szybkości, Ardulia nie miał szans, i padł pod precyzyjnymi ciosami Itgana.

Obrażenia: 1K6 +2

TraK0: +1

Typ obrażeń: obuchowe

Specjalne: Przy każdym trafieniu ofiara musi wykonać rzut obronny przeciw czarom z modyfikatorem +3 lub zostanie spowolniona na 12 sekund.

Opóźnienie: 6

Rodzaj biegłości: wekiera

Typ broni: 1-ręczna

Wymagana siła: 10

Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej

Lokalizacja: Dzielnica Świątyń

Wekiera zniszczeń +2 - WIEKIERY | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Wekiera zniszczeń +2

Ta ciężka wekiera została stworzona w ściśle określonym celu: do niszczenia nieumarłych. Każda trafiona nią taka istota odczuwa nie tylko żądło broni, ale może też po prostu ulec zniszczeniu. Istnieją legendy o kapłance tak świętej, że jedno jej dotknięcie mogło obrócić wampira w nicość, ale czy to broń dawała jej taką siłę, czy ona broni, jest tematem dyskusji dla teologów.

Niedawno wekiera została pokryta ilitem, co czyni ją jeszcze potężniejszą. Dzięki temu oręż ten zapewnia swemu posiadaczowi niewrażliwość na działanie mocy wysysania życia, jaką posiadają potężniejsi nieumarli.

Obrażenia: 1K6 +3

TraK0: +2

Typ obrażeń: obuchowe

Specjalne:

2K6 +4 obrażeń dla nieumarłych, oprócz tego muszą wykonać rzut obronny przeciw śmierci (z modyfikatorem -4) albo ulegają zniszczeniu.

Odporność na wysysanie poziomów.

Opóźnienie: 6

Rodzaj biegłości: wekiera

Typ broni: 1-ręczna

Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej

Wekiera Służki - WIEKIERY | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Wekiera Służki

Ta wekiera to dzieło przedniej roboty, sporządzone przez drowów i poddane specjalnym zabiegom, tak aby oparło się promieniom słonecznym. Zbudowano ją specjalnie dla potrzeb najazdów na powierzchnię, dokonywanych przez podziemną rasę... czarny metal wekiery połyskuje od mrocznej trucizny, która zdaje się wydobywać z jej wnętrza i przy ciosie zadaje straszliwe obrażenia.

Wekiera zdaje się nieomal żyć własnym życiem, jest ciepła w dotyku i wyślizguje się z dłoni tym, których nie lubi... czyli drowom i tym, którzy ich przypominają. W rękach innych istot, buława staje się tylko zbędnym obciążeniem.

Obrażenia: 1K6 +3

TraK0: +2

Typ obrażeń: obuchowe

Specjalne: Trafiony musi wykonać rzut obronny przeciw truciźnie albo otrzyma 2 punkty obrażeń co rundę przez okres 10 rund.

Opóźnienie: 6

Rodzaj biegłości: wekiera

Typ broni: 1-ręczna

Może używać: Tylko elfi lub półelfi zły kapłan

Wekiera Jerroda - WIEKIERY | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Wekiera Jerroda

Była to ulubiona broń kapłana Tempusa imieniem Jerrod. Oddał on swe życie, by ocalić miasto Easthaven przed najazdem istot z Niższych Sfer.

Obrażenia: 1K6 +3, +5 przeciwko demonom

TraK0: +2, +5 przeciwko demonom

Typ obrażeń: obuchowe

Opóźnienie: 5

Rodzaj biegłości: wekiera

Typ broni: 1-ręczna

Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej

Lokalizacja: Slumsy (bonus CD)

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2004-04-12
18:16

zanonimizowany132105 Legionista

😜

gdzie znajdem oko tyra bo potrzebujem 2 te klejnoty lecz to jest w dodatku kto wie

Komentarz: zanonimizowany132105
2005-09-29
12:26

Cainoor Legend

Cainoor

Czemu nie widać obrazka z mapą?
Chodzi o mape podziemi pod karczmą Pod Miedzianym Diademem.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-09-29 12:29:38]

Komentarz: Cainoor
2005-11-21
11:28

zanonimizowany257962 Junior

"Są one niedostępne gdy nie posiadamy konkretnej postaci w drużynie." <- Czy aby na pewno dotyczy to wszystkich questów? A ja zawsze myślałem, że takiego Valygara wystarczy zabić by dostać się do Kuli Sfer.

Ale co racja to racja - trzeba mieć przynajmniej jego ciało. ;)

Komentarz: zanonimizowany257962
2008-03-13
09:49

zanonimizowany540349 Junior

jestem w Podmroku i tam mi sie akurat edwin zamienil sie w kobiete...nie rozumiem u jakiego oberżysty tamta ksiazeczke kupic... u drowa oberzysty?

Komentarz: zanonimizowany540349
2008-03-13
17:58

zanonimizowany540349 Junior

ja juz sobie poradzilem z tymi zywiolakami... ale chodzi mi o odczarowanie Edwina... dalej jest kobieta :P

Komentarz: zanonimizowany540349
2010-01-24
13:33

zanonimizowany703282 Junior

😒

mam mały problem utknęłam w twierdzy strarznika na poziomie 3 (walka z upiorami) nie wiem jak ich pokonac

Komentarz: zanonimizowany703282
2010-01-24
13:44

zanonimizowany703282 Junior

😁

triox widze że masz problem

Komentarz: zanonimizowany703282
2010-02-03
20:22

zanonimizowany705327 Junior

👎

Jak dlugo gra się w baldurs gate 2 cienie amn?

Komentarz: zanonimizowany705327
2014-09-21
07:50

zanonimizowany812566 Generał

tytus1--> Jeżeli chciałbyś robić tylko główny wątek to około 30 godzin, ale jak z zadaniami pobocznymi i dodatkiem to przejście zajmie ci ponad 100 godzin.

Komentarz: zanonimizowany812566
2021-05-06
00:22

shadowstar Junior

tragiczny poradnik, zle opisy, tylko wprowadza ludzi w blad.

Komentarz: shadowstar

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl