Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 sierpnia 2005, 10:43

S.T.A.L.K.E.R. najwcześniej w kwietniu przyszłego roku

O grze S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl informujemy ostatnio tylko i wyłącznie przy okazji plotek o prawdopodobnej dacie premiery lub jej odwleczeniu w czasie. Nie ma co ukrywać – ów tytuł jest wielce oczekiwany przez graczy na całym świecie i ciągłe opóźnienia z pewnością nie poprawiają jego notowań.

O grze S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl informujemy ostatnio tylko i wyłącznie przy okazji plotek o prawdopodobnej dacie premiery lub jej odwleczeniu w czasie. Nie ma co ukrywać – ów tytuł jest wielce oczekiwany przez graczy na całym świecie i ciągłe opóźnienia z pewnością nie poprawiają jego notowań. Dziś mamy dla Was oficjalne wieści z obozu THQ, które potwierdzają to, co podejrzewano od dawna – program ukaże się najwcześniej w kwietniu przyszłego roku.

Koncern THQ ujawnił raport finansowy za pierwszy kwartał aktualnego roku fiskalnego, który zakończył się 30 czerwca. Jego wyniki nie imponują: w ciągu trzech miesięcy firma straciła 4 miliony dolarów (w analogicznym okresie roku ubiegłego – 3.9 miliona dolarów). Mimo to sytuacja nie wygląda aż tak tragicznie, a straty związane są tylko i wyłącznie ze zwiększeniem inwestycji. W ubiegłym roku koszta, jakie poniósł koncern THQ wyniosły 95 milionów dolarów, w tym aż 165.8 miliona dolarów – i to tylko w ciągu trzech miesięcy. Programy wydawane przez firmę sprzedają się bardzo dobrze – mowa tu o grach Destroy All Humans! i Juiced. Tylko te dwa tytuły przyniosły ponad 50% zysków, jakie zanotowała firma w ostatnim kwartale.

Jak to zwykle bywa w przypadku tego typu raportów, przedstawiciele THQ wybiegli w przyszłość i powiedzieli coś niecoś na temat zapowiadanych od dawna gier. Wydawcy S.T.A.L.K.E.R. zdają sobie sprawę, że program ten może okazać się prawdziwym hitem, dlatego proszą wszystkich o cierpliwość i zapewniają, że opóźnienia wynikają głównie z chęci maksymalnego dopracowania tytułu. Jest już pewne, że dzieło ukraińskich programistów z GSC Game World nie ukaże się w aktualnym roku fiskalnym koncernu, dlatego gracze mogą się go najwcześniej spodziewać 1 kwietnia 2006 roku, oczywiście tylko teoretycznie. Rok ma przecież dwanaście miesięcy...

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej