Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 kwietnia 2023, 14:00

autor: Adrian Werner

Darmowy STALKER Gamma jest jeszcze lepszy; ciężko uwierzyć, jak odmienia kultową grę

Wyśmienity fanowski projekt S.T.A.L.K.E.R.: G.A.M.M.A doczekał się wersji 0.9. Przynosi ona wiele ulepszeń rozgrywki oraz sporo ciekawych nowości.

Źródło fot. GROK & GSC World
i

S.T.A.L.K.E.R.: G.A.M.M.A. czyli jeden z najgorętszych modów ubiegłego roku, doczekał się nowej wersji. Oznaczona ona została numerem 0.9 i przynosi wiele nowości.

  1. Ulepszono zachowanie NPC-ów – sprawniej poruszają się po świecie gry oraz szybciej dochodzą do siebie po oszołomieniu. Te zmiany są korzystne, gdyż sprawiają, że podróżujący z nami towarzysze nie będą już zostawali w tyle.
  2. Poprawiono wygląd trawy.
  3. Mod standardowo aktywuje teraz pakiet Reshade, upiększający grafikę.
  4. Zona zapełniła się przedmiotami do odnalezienia. To kolejna dobra zmiana, gdyż przedtem nie było właściwie dobrego powodu, aby przeszukiwać każdą lokację i budynek.
  5. W PDA gracza pojawiają się teraz informacje o dostępnych zleceniach.
  6. Zaimplementowano system auto-loot, automatycznie zbierający przedmioty z wrogów. Można go w pełni skonfigurować, aby postać podnosiła w ten sposób tylko to, co chcemy, albo by np. automatycznie rozbierała przedmioty na części.
  7. Zwiększono realizm systemu craftingu – teraz, zanim stworzymy przedmiot, musimy znaleźć przepis lub kupić go.
  8. Ponadto gruntownie przerobiono crafting przedmiotów medycznych, tak aby bardziej opłacało się je tworzyć i ulepszać samodzielnie zamiast kupować je u handlarzy.
  9. Dodano dwie nowe bronie – strzelbę M37 w pięciu wariantach oraz karabin Ace 52. Przerobiono również kilka dostępnych pukawek.
  10. Zaimplementowano nowe startowe zestawy przedmiotów i zmieniono balans amunicji.
  11. Przerobiono radioaktywność na mapie – w wielu miejscach została ona zmniejszona, tak aby była bardziej realistyczna; przykładowo krótki kontakt z napromieniowaną wodą nie skończy się od razu zgonem postaci.
  12. Wiele z mutantów stało się bardziej odpornych na obrażenia, choć nie dotyczy to ich głów, więc headshoty stały się kluczowe dla przetrwania. Ponadto upiększono tekstury zmutowanych psów.

G.A.M.M.A to modyfikacja do fanowskiego S.T.A.L.K.E.R. Anomaly, który technicznie jest modem do Zewu Prypeci, ale ma postać samodzielnej darmowej gry. Aby korzystać z projektu G.A.M.M.A., nie potrzeba więc posiadać którejkolwiek z oficjalnych odsłon cyklu.

Celem G.A.M.M.A jest gruntowne ulepszenie Anomaly. Z modem gra zyskuje lepszy balas, bardziej rozbudowane mechanizmy survivalowe oraz ciekawsze systemy rozgrywki, takie jak gromadzenie przedmiotów, crafting, gotowanie czy naprawa sprzętu. Całość opracowano tak, aby kładła nacisk na ostrożną i powolną eksplorację, ale nie odbywa się to kosztem płynności rozgrywki.

Mod poprawia także interfejs, wprowadza wiele nowych elementów, odświeża ekonomię i ulepsza grafikę. W sumie S.T.A.L.K.E.R.: G.A.M.M.A po prostu czyni Anomaly lepszą grą pod każdym względem.

  1. S.T.A.L.K.E.R.: G.A.M.M.A. – pobierz mod
  2. S.T.A.L.K.E.R.: G.A.M.M.A. na Githubie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej