Firmy

Annapurna Interactive

Annapurna Interactive to producent i wydawca gier.

Oficjalna strona firmy Annapurna Interactive, Facebook

Najpopularniejsze gry wyprodukowane przez Annapurna Interactive

Blade Runner 2033: Labyrinth

Blade Runner 2033: Labyrinth

Nieznana

Przygodowe

Blade Runner 2033: Labyrinth
Annapurna Interactive Deluxe Limited Edition Collection

Annapurna Interactive Deluxe Limited Edition Collection

26 października 2023

Przygodowe

Annapurna Interactive Deluxe Limited Edition Collection

Oddział amerykańskiej firmy Annapurna Pictures zajmujący się wydawaniem i produkcją gier wideo. Annapurna Interactive istnieje od grudnia 2016 roku, a pozycje sygnowane jej logo można znaleźć zarówno na komputerach osobistych oraz konsolach, jak i na urządzeniach mobilnych.

Annapurna Interactive jako wydawca gier

Pierwsze gry wydane przez Annapurna Interactive ujrzały światło dzienne w 2017 roku. Mowa o What Remains of Edith Finch od ekipy Giant Sparrow, pecetowej i mobilnej wersji gry Flower od zespołu thatgamecompany, a także o pomysłowej produkcji zatytułowanej Gorogoa od studia Buried Signal. W 2018 roku opisywana firma oddała w nasze ręce między innymi grę Florence, nad którą pracował projektant bestsellerowego Monument Valley, a także cieszące się popularnością Gone Home od studia The Fullbright Company (w wersji na Nintendo Switch oraz urządzenia mobilne). Rok 2019 przyniósł natomiast między innymi premierę gry Telling Lies autorstwa Sama Barlowa – twórcy bestsellerowego Her Story.

Ponadto w 2019 roku zaprezentowano światu oryginalny thriller 12 Minutes, przygotowany przez Luisa Antonio. Tytuł zadebiutował w sierpniu 2021 roku, przyciągając uwagę gwiazdorską obsadą; wystąpili w nim bowiem James McAvoy, Daisy Ridley oraz Willem Dafoe. Wcześniej, w 2020 roku, Annapurna Interactive ogłosiła, że zajmie się wydaniem Solar Ash, czyli drugiej po Hyper Light Drifter gry studia Heart Machine.

Wśród wielu produkcji, które w następnych latach wyszły spod wydawniczych skrzydeł Annapurna Interactive, na osobną wzmiankę zasługuje przede wszystkim bestsellerowe Stray. Mowa o przygodowej grze akcji pozwalającej nam wcielić się w kota przemierzającego cyberpunkowe miasto zamieszkiwane przez roboty.

Annapurna Interactive jako producent gier

Pod koniec października 2020 roku Annapurna Interactive ogłosiła, że otworzyła własne studio deweloperskie. W czerwcu 2022 roku poinformowano natomiast, że na czele wewnętrznego zespołu deweloperskiego Annapurna Interactive stanie Chelsea Hash. Jego debiutanckie dzieło to Blade Runner 2033: Labyrinth.

Historia Annapurna Interactive

Początek działalności i dynamiczny rozwój

1 grudnia 2016 roku specjalizująca się w produkcji filmowej, teatralnej i telewizyjnej firma Annapurna Pictures weszła na rynek gier wideo. W powołanej na tę okoliczność dywizji Annapurna Interactive znaleźli się zarówno dotychczasowi pracownicy firmy, jak i osoby, które wcześniej pracowały między innymi w Sony Interactive Entertainment czy Warner Bros. Interactive Entertainment.

Powstaniu firmy towarzyszyło ogłoszenie, zgodnie z którym miała ona skoncentrować się na wydawaniu „osobistych, emocjonalnych i oryginalnych” produkcji od niezależnych studiów deweloperskich. W maju 2020 roku do Annapurna Interactive dołączył Nathan Vella, były prezes studia Capybara Games, mającego w swoim portfolio między innymi gry Might & Magic: Clash of Heroes oraz Below.

Rozpoczęcie produkcji gier wideo

Po blisko czterech latach owocnej działalności, w październiku 2020 roku, firma podała do wiadomości, że otworzyła własne studio deweloperskie. Poszukiwano wówczas pracowników, którzy mieli obsadzić kluczowe stanowiska w zespole. Pierwsze szczegóły na temat debiutanckiego projektu studia poznaliśmy w 2023 roku, kiedy to oficjalnie zapowiedziano grę Blade Runner 2033: Labyrinth – przygodówkę science fiction opartą na licencji Łowcy androidów.

W listopadzie 2023 roku Annapurna Interactive dokonała swojego pierwszego przejęcia. Pod jej skrzydła trafiło południowoafrykańskie studio 24 Bit Games, które wcześniej pomagało twórcom takich projektów jak Gone Home, Neon White oraz Cocoon.

Wielkie problemy

Pod koniec sierpnia 2024 roku firma Annapurna Pictures ogłosiła nawiązanie współpracy z Remedy Entertainment, której owocem miało być Control 2, a także przygotowanie adaptacji marek Alan Wake i Control na potrzeby „filmu, telewizji i innych formatów audiowizualnych”. Co ciekawe, w komunikacie pominięto Annapurnę Interactive. Jak się okazało niedługo później – nie bez powodu.

Nieoficjalne informacje ujawnione przez Bloomberg oraz IGN wskazywały bowiem na to, że za kulisami dosłownie wrzało. Zgodnie z tymi doniesieniami, Annapurna Interactive miało negocjować z Annapurna Pictures przekształcenie w samodzielny byt (roboczo nazwany Verset), który dzieliłby się z Annapurną Pictures przychodami za dotychczasowe projekty, jednocześnie korzystając z prawa do zawierania nowych, własnych umów. Niestety rozmowy te podobno utknęły w martwym punkcie. W międzyczasie samo Annapurna Pictures miało rozpocząć przygotowania do powołania wewnętrznego zespołu zajmującego się projektami z segmentu AAA. Po jego powstaniu Annapurna Interactive miałoby koncentrować się na produkcjach niezależnych.

Z uwagi na fakt, że Annapurna Pictures miało nie przedyskutować tych planów z Annapurna Interactive, w pierwszej połowie września 2024 roku cały zespół tworzący drugą z wymienionych firm złożył wypowiedzenia. Niemniej samo Annapurna Interactive miało nadal funkcjonować i honorować dotychczasowe umowy, działając pod przywództwem Hectora Sancheza. Co prawda wszyscy deweloperzy gry Blade Runner 2033: Labyrinth również zrezygnowali z pracy, jednak projekt miał być kontynuowany.

Gry w produkcji

Lista wszystkich gier będących w produkcji przez Annapurna Interactive.

Wyprodukowane gry

Lista wszystkich gier wyprodukowanych przez Annapurna Interactive.

Oddział amerykańskiej firmy Annapurna Pictures zajmujący się wydawaniem i produkcją gier wideo. Annapurna Interactive istnieje od grudnia 2016 roku, a pozycje sygnowane jej logo można znaleźć zarówno na komputerach osobistych oraz konsolach, jak i na urządzeniach mobilnych.

Annapurna Interactive jako wydawca gier

Pierwsze gry wydane przez Annapurna Interactive ujrzały światło dzienne w 2017 roku. Mowa o What Remains of Edith Finch od ekipy Giant Sparrow, pecetowej i mobilnej wersji gry Flower od zespołu thatgamecompany, a także o pomysłowej produkcji zatytułowanej Gorogoa od studia Buried Signal. W 2018 roku opisywana firma oddała w nasze ręce między innymi grę Florence, nad którą pracował projektant bestsellerowego Monument Valley, a także cieszące się popularnością Gone Home od studia The Fullbright Company (w wersji na Nintendo Switch oraz urządzenia mobilne). Rok 2019 przyniósł natomiast między innymi premierę gry Telling Lies autorstwa Sama Barlowa – twórcy bestsellerowego Her Story.

Ponadto w 2019 roku zaprezentowano światu oryginalny thriller 12 Minutes, przygotowany przez Luisa Antonio. Tytuł zadebiutował w sierpniu 2021 roku, przyciągając uwagę gwiazdorską obsadą; wystąpili w nim bowiem James McAvoy, Daisy Ridley oraz Willem Dafoe. Wcześniej, w 2020 roku, Annapurna Interactive ogłosiła, że zajmie się wydaniem Solar Ash, czyli drugiej po Hyper Light Drifter gry studia Heart Machine.

Wśród wielu produkcji, które w następnych latach wyszły spod wydawniczych skrzydeł Annapurna Interactive, na osobną wzmiankę zasługuje przede wszystkim bestsellerowe Stray. Mowa o przygodowej grze akcji pozwalającej nam wcielić się w kota przemierzającego cyberpunkowe miasto zamieszkiwane przez roboty.

Annapurna Interactive jako producent gier

Pod koniec października 2020 roku Annapurna Interactive ogłosiła, że otworzyła własne studio deweloperskie. W czerwcu 2022 roku poinformowano natomiast, że na czele wewnętrznego zespołu deweloperskiego Annapurna Interactive stanie Chelsea Hash. Jego debiutanckie dzieło to Blade Runner 2033: Labyrinth.

Historia Annapurna Interactive

Początek działalności i dynamiczny rozwój

1 grudnia 2016 roku specjalizująca się w produkcji filmowej, teatralnej i telewizyjnej firma Annapurna Pictures weszła na rynek gier wideo. W powołanej na tę okoliczność dywizji Annapurna Interactive znaleźli się zarówno dotychczasowi pracownicy firmy, jak i osoby, które wcześniej pracowały między innymi w Sony Interactive Entertainment czy Warner Bros. Interactive Entertainment.

Powstaniu firmy towarzyszyło ogłoszenie, zgodnie z którym miała ona skoncentrować się na wydawaniu „osobistych, emocjonalnych i oryginalnych” produkcji od niezależnych studiów deweloperskich. W maju 2020 roku do Annapurna Interactive dołączył Nathan Vella, były prezes studia Capybara Games, mającego w swoim portfolio między innymi gry Might & Magic: Clash of Heroes oraz Below.

Rozpoczęcie produkcji gier wideo

Po blisko czterech latach owocnej działalności, w październiku 2020 roku, firma podała do wiadomości, że otworzyła własne studio deweloperskie. Poszukiwano wówczas pracowników, którzy mieli obsadzić kluczowe stanowiska w zespole. Pierwsze szczegóły na temat debiutanckiego projektu studia poznaliśmy w 2023 roku, kiedy to oficjalnie zapowiedziano grę Blade Runner 2033: Labyrinth – przygodówkę science fiction opartą na licencji Łowcy androidów.

W listopadzie 2023 roku Annapurna Interactive dokonała swojego pierwszego przejęcia. Pod jej skrzydła trafiło południowoafrykańskie studio 24 Bit Games, które wcześniej pomagało twórcom takich projektów jak Gone Home, Neon White oraz Cocoon.

Wielkie problemy

Pod koniec sierpnia 2024 roku firma Annapurna Pictures ogłosiła nawiązanie współpracy z Remedy Entertainment, której owocem miało być Control 2, a także przygotowanie adaptacji marek Alan Wake i Control na potrzeby „filmu, telewizji i innych formatów audiowizualnych”. Co ciekawe, w komunikacie pominięto Annapurnę Interactive. Jak się okazało niedługo później – nie bez powodu.

Nieoficjalne informacje ujawnione przez Bloomberg oraz IGN wskazywały bowiem na to, że za kulisami dosłownie wrzało. Zgodnie z tymi doniesieniami, Annapurna Interactive miało negocjować z Annapurna Pictures przekształcenie w samodzielny byt (roboczo nazwany Verset), który dzieliłby się z Annapurną Pictures przychodami za dotychczasowe projekty, jednocześnie korzystając z prawa do zawierania nowych, własnych umów. Niestety rozmowy te podobno utknęły w martwym punkcie. W międzyczasie samo Annapurna Pictures miało rozpocząć przygotowania do powołania wewnętrznego zespołu zajmującego się projektami z segmentu AAA. Po jego powstaniu Annapurna Interactive miałoby koncentrować się na produkcjach niezależnych.

Z uwagi na fakt, że Annapurna Pictures miało nie przedyskutować tych planów z Annapurna Interactive, w pierwszej połowie września 2024 roku cały zespół tworzący drugą z wymienionych firm złożył wypowiedzenia. Niemniej samo Annapurna Interactive miało nadal funkcjonować i honorować dotychczasowe umowy, działając pod przywództwem Hectora Sancheza. Co prawda wszyscy deweloperzy gry Blade Runner 2033: Labyrinth również zrezygnowali z pracy, jednak projekt miał być kontynuowany.

Nadciągające gry

Lista wszystkich nadciągających gier które wyda Annapurna Interactive.

Wydane gry

Lista wszystkich gier wydanych przez Annapurna Interactive.

Wiadomości o firmie Annapurna Interactive

PS Plus na listopad 2025 to trzy bardzo zróżnicowane gry, z cyberpunkową perełką na czele

PS Plus na listopad 2025 to trzy bardzo zróżnicowane gry, z cyberpunkową perełką na czele

Sony ujawniło listę gier, które na początku listopada trafią do oferty PlayStation Plus Essential. Subskrybenci usługi mogą szykować się na trzy mocno odmienne tytuły.

gry

Kamil Kleszyk

29 października 2025 18:52

PS Plus na listopad 2025 to trzy bardzo zróżnicowane gry, z cyberpunkową perełką na czele
Pierwsza gra w PS Plus Essential na listopad jest już znana. To duży niezależny hit z 2022 roku

Pierwsza gra w PS Plus Essential na listopad jest już znana. To duży niezależny hit z 2022 roku

Poznaliśmy tytuł pierwszej gry przygotowanej na listopad z myślą o abonamencie PlayStation Plus Essential. To hit z 2022 roku z kotem w roli głównej.

gry

Krystian Pieniążek

27 października 2025 13:12

Pierwsza gra w PS Plus Essential na listopad jest już znana. To duży niezależny hit z 2022 roku
Dwie gorące premiery w Xbox Game Pass. Postapokaliptyczne polowanie na bandytów i kontynuacja przebojowej gry symulacyjnej

Dwie gorące premiery w Xbox Game Pass. Postapokaliptyczne polowanie na bandytów i kontynuacja przebojowej gry symulacyjnej

Dzisiaj w abonamentach Xbox i PC Game Pass debiutują dwie produkcje. Pierwsza to kontynuacja bestsellerowego symulatora, a druga to postapokaliptyczna gra akcji.

gry

Krystian Pieniążek

23 października 2025 07:48

Dwie gorące premiery w Xbox Game Pass. Postapokaliptyczne polowanie na bandytów i kontynuacja przebojowej gry symulacyjnej
Szykuj się na wielkie ogłoszenia. Według plotek jeszcze w tym miesiącu zobaczymy pierwszy zwiastun Silent Hill 1 Remake i gameplay z Townfall

Szykuj się na wielkie ogłoszenia. Według plotek jeszcze w tym miesiącu zobaczymy pierwszy zwiastun Silent Hill 1 Remake i gameplay z Townfall

W sieci pojawiły się ciekawe plotki dotyczące daty premiery następnej gry z marki Silent Hill, jak również poświęconej serii prezentacji, jaką ma wkrótce zorganizować firma Konami.

gry

Adrian Werner

9 października 2025 13:20

Szykuj się na wielkie ogłoszenia. Według plotek jeszcze w tym miesiącu zobaczymy pierwszy zwiastun Silent Hill 1 Remake i gameplay z Townfall
Te gry pozwolą każdemu poczuć się niczym speedrunner. I Am Your Beast i Neon White to nietypowe perełki

Te gry pozwolą każdemu poczuć się niczym speedrunner. I Am Your Beast i Neon White to nietypowe perełki

W abonamentach Xbox i PC Game Pass można znaleźć dwie pierwszoosobowe gry akcji, w których każdy poczuje się niczym prawdziwy speedrunner.

opinie

Krystian Pieniążek

3 października 2025 07:00

Te gry pozwolą każdemu poczuć się niczym speedrunner. I Am Your Beast i Neon White to nietypowe perełki
W połowie października Xbox Game Pass straci 4 gry. PS Plus lada moment przejmie jedną z nich

W połowie października Xbox Game Pass straci 4 gry. PS Plus lada moment przejmie jedną z nich

15 października abonenci usług Xbox i PC Game Pass stracą dostęp do czterech produkcji. Co ciekawe, w międzyczasie jedna z nich trafi do konkurencyjnego PlayStation Plus.

gry

Krystian Pieniążek

3 października 2025 06:45

W połowie października Xbox Game Pass straci 4 gry. PS Plus lada moment przejmie jedną z nich
Dzisiaj w Xbox Game Pass: premiera rowerowej przygody w malowniczym świecie

Dzisiaj w Xbox Game Pass: premiera rowerowej przygody w malowniczym świecie

Abonenci Xbox i PC Game Pass mogą już sprawdzić kolejną produkcję. Mowa o debiutującej dziś grze pozwalającej przeżyć kolarską przygodę w malowniczej krainie.

gry

Krystian Pieniążek

23 lipca 2025 07:10

Dzisiaj w Xbox Game Pass: premiera rowerowej przygody w malowniczym świecie
To koniec ery nowych mechanik w grach? Ojciec Shadow of the Colosus o dzisiejszej branży gier

To koniec ery nowych mechanik w grach? Ojciec Shadow of the Colosus o dzisiejszej branży gier

Twórca Ico i Shadow of the Colossus uważa, że era nowych mechanik w grach przeminęła i obecnie lepiej skoncentrować się na szlifowaniu już istniejących rozwiązań.

gry

Adrian Werner

22 lipca 2025 10:16

To koniec ery nowych mechanik w grach? Ojciec Shadow of the Colosus o dzisiejszej branży gier
Ta gra akcji z elementami RPG o zabijaniu potworów może dorównać klimatem nawet Elden Ring

Ta gra akcji z elementami RPG o zabijaniu potworów może dorównać klimatem nawet Elden Ring

We Kill Monsters to niezależna produkcja małego studia, która klimatem przywodzi na myśl Elden Ringa. Tytuł przykuwa uwagę ponurym, umierającym światem, skrywającym w sobie pewne piękno.

gry

Marcin Bukowski

29 czerwca 2025 14:07

Ta gra akcji z elementami RPG o zabijaniu potworów może dorównać klimatem nawet Elden Ring
Po spędzeniu z tą grą pół godziny mam ochotę stworzyć własną składankę. Mixtape to podróż w przeszłość

Po spędzeniu z tą grą pół godziny mam ochotę stworzyć własną składankę. Mixtape to podróż w przeszłość

Mixtape łączy urok i humor filmów o dorastaniu z nostalgią i masą świetnej muzyki. Po spędzeniu z nim pół godziny na Summer Game Fest awansował na jedną z najbardziej wyczekiwanych gier przeze mnie gier tego roku.

opinie

Matthew Buckley

29 czerwca 2025 08:00

Po spędzeniu z tą grą pół godziny mam ochotę stworzyć własną składankę. Mixtape to podróż w przeszłość

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl