Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajdziecie informacje jak rozwiązać wszystkie 3 zagadki logiczne Clanka po powrocie na Savali - to finałowa czwarta lokacja powiązana z zagadkami. Dowiecie się jak manipulować sferami w zagadkach zaliczanych po dotarciu do katakumb na Savali i jak doprowadzać inne Clanki do meta-terminalu.

Miejsce rozpoczęcia zagadek

Do rozwiązania finałowych 3 zagadek możecie przystąpić po powrocie na planetę Savali - ma to miejsce po zniszczeniu statków Nefariousa w trakcie powtórnej wizyty na Sargasso - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Do rozwiązania finałowych 3 zagadek możecie przystąpić po powrocie na planetę Savali - ma to miejsce po zniszczeniu statków Nefariousa w trakcie powtórnej wizyty na Sargasso. Po znalezieniu się po raz drugi na Savali musicie odblokować dostęp do katakumb, a także w trakcie ich eksploracji rozprawić się z bossem - Nieumarłym Grunthorem.

Docelowo znajdziecie się w miejscu z obrazka. Wejście w interakcję z nową anomalią będzie związane z chęcią wejścia w posiadanie Mapy Wymiarów (Dimensional Map) i konieczne okaże się przystąpienie do zagadek Clanka.

Pierwsza zagadka

1 - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Zacznijcie od wykonania podwójnego skoku nad przepaścią żeby wylądować na półce z elektryczną sferą (Electric Sphere) - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Zacznijcie od wykonania podwójnego skoku nad przepaścią żeby wylądować na półce z elektryczną sferą (Electric Sphere).

Rzućcie od razu elektryczną sferą w lewy generator pokazany na obrazku 2. Doprowadzi to do obrócenia o 90 stopni całej platformy, na której aktualnie stoicie.

2 - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Wyruszcie prosto i dotrzyjcie do miejsca zabrania ciężkiej sfery (Heavy Sphere - obrazek 1) - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Wyruszcie prosto i dotrzyjcie do miejsca zabrania ciężkiej sfery (Heavy Sphere - obrazek 1).

Nieco dalej po lewej stronie znajduje się druga ciężka sfera (obrazek 2), a więc w inwentarzu powinniście mieć aktualnie dwie.

Obróćcie się o 180 stopni w miejscu gdzie zdobyliście drugą ciężką sferę - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Obróćcie się o 180 stopni w miejscu gdzie zdobyliście drugą ciężką sferę. Rzućcie jedną z ciężkich kul w zaznaczony na obrazku slot ruchomej platformy. Doprowadzicie dzięki temu do opuszczenia jej.

Wybierzcie z inwentarza pierwszą ciężką sferę, którą nadal macie przy sobie - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Wybierzcie z inwentarza pierwszą ciężką sferę, którą nadal macie przy sobie. Ustawcie się w miejscu z obrazka (będzie to później obrotowa platforma) i rzućcie ciężką sferą w zaznaczony na obrazku slot sąsiadujący z opuszczoną przed chwilą platformą. Sprawi to, że biegnące projekcje nie zostaną zdmuchnięte przez pracujący wentylator.

3 - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Pozostańcie w miejscu i zaczekajcie aż projekcje dobiegną do płyty naciskowej z obrazka 1 - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Pozostańcie w miejscu i zaczekajcie aż projekcje dobiegną do płyty naciskowej z obrazka 1.

Platforma, na której stoicie zmieni swoje położenie. Pozwoli to Wam zabrać elektryczną sferę z obrazka 2.

Na półce, z której zabraliście elektryczną sferę, jest też płyta naciskowa - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Na półce, z której zabraliście elektryczną sferę, jest też płyta naciskowa. Nie ruszajcie się z niej i zaczekajcie aż biegnące projekcje zmienią położenie sąsiedniej platformy. Docelowo projekcje powinny biec ścieżką narysowaną na dołączonym obrazku.

4 - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
W dalszym ciągu nie schodźcie z płyty naciskowej - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

W dalszym ciągu nie schodźcie z płyty naciskowej. Rzućcie elektryczną sferą w slot zaznaczony na obrazku 1. Pozwoli to projekcjom odbyć podróż kablem i dotrzeć do meta-terminalu. Po tym jak wyjście zostanie odblokowane skorzystajcie z opcji teleportacji.

Druga zagadka

Wyruszcie prosto i wykonajcie podwójny skok nad kolcami żeby dotrzeć do sfery podniesienia (Lift Sphere) - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Wyruszcie prosto i wykonajcie podwójny skok nad kolcami żeby dotrzeć do sfery podniesienia (Lift Sphere). Musicie też obejrzeć krótką scenkę z aktywacji płyty naciskowej.

5 - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Ze sferą podniesienia dotrzyjcie do slotu z obrazka 1, który znajduje się na lewo od meta-terminalu - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ze sferą podniesienia dotrzyjcie do slotu z obrazka 1, który znajduje się na lewo od meta-terminalu.

Po umieszczeniu sfery podniesienia w slocie wejdźcie w czerwony obszar żeby Clank został katapultowany. Postarajcie się bezpiecznie wylądować na wyższej półce, na której jest do zabrania sfera szybkości (Speed Sphere) - miejsce to pokazuje obrazek 2.

6 - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Wyruszcie z powrotem w stronę miejsca startu, przy czym po drodze wyjmijcie sferę podniesienia ze slotu, którego użyliście do wyrzucenia Clanka w powietrze - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Wyruszcie z powrotem w stronę miejsca startu, przy czym po drodze wyjmijcie sferę podniesienia ze slotu, którego użyliście do wyrzucenia Clanka w powietrze.

Użyjcie sfery szybkości na slocie z obrazka 1 zlokalizowanym niedaleko punktu startu. Przebiegnijcie następnie przez niebieski obszar żeby rozbić bloki z rozpędu i odkryć ciężką sferę (Heavy Sphere) nadającą się do zabrania.

Wyjmijcie sferę szybkości z pobliskiego slotu i rzućcie nią w slot z powyższego obrazka - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Wyjmijcie sferę szybkości z pobliskiego slotu i rzućcie nią w slot z powyższego obrazka. Znajduje się on tuż obok miejsca startu na głównej ścieżce i od tej pory projekcje zaczną szybciej biec.

Zwróćcie się w stronę pokazanego na obrazku bocznego slotu i rzućcie w niego sferą podniesienia - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Zwróćcie się w stronę pokazanego na obrazku bocznego slotu i rzućcie w niego sferą podniesienia.

7 - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Ustawcie się teraz na płycie naciskowej z obrazka 1 żeby zmienić kierunek biegu projekcji - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ustawcie się teraz na płycie naciskowej z obrazka 1 żeby zmienić kierunek biegu projekcji. Muszą one rozbić przeszkody na górnym poziomie.

Przebiegnijcie Clankiem przez czerwony obszar, a zostaniecie katapultowani na górę. Znajdziecie tam drugą sferę podniesienia (obrazek 2).

Przy okazji wyciągnijcie pierwszą sferę podniesienia z dolnego slotu, a także sferę szybkości z okolic miejsca startu - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Przy okazji wyciągnijcie pierwszą sferę podniesienia z dolnego slotu, a także sferę szybkości z okolic miejsca startu. Docelowo powinniście mieć w inwentarzu 2 kule podniesienia i 1 kulę szybkości.

Dotrzyjcie ponownie główną ścieżką w pobliże kolców i wykonajcie następujące czynności - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Dotrzyjcie ponownie główną ścieżką w pobliże kolców i wykonajcie następujące czynności:

  1. umieśćcie sferę szybkości w slocie z punktu 1 z obrazka,
  2. umieśćcie sferę podniesienia w slocie z punktu 2 z obrazka.

Rozpędzone projekcje powinny teraz wykonywać dalekie skoki nad kolcami.

8 - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Wyruszcie boczną ścieżką w stronę meta-terminalu - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Wyruszcie boczną ścieżką w stronę meta-terminalu. Rzućcie sferą podniesienia w slot z obrazka 1.

Katapultujcie się w miejscu użycia ostatniej sfery podniesienia i rzućcie ciężką sferą w pracującą maszynę z kolcami z obrazka 2.

9 - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Możecie już dotrzeć na boczną płytę naciskową z obrazka 1 - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Możecie już dotrzeć na boczną płytę naciskową z obrazka 1. Ustawienie się na niej doprowadzi do obrócenia platformy o 90 stopni.

Jeśli wszystko poprawnie wykonaliście, to projekcje będą katapultowane poprawnie nad kolcami i zaczną uderzać w meta-terminal. Zaczekajcie na odblokowanie wyjścia i użyjcie teleportacji.

Trzecia zagadka

Wyruszcie prosto, przeskoczcie nad przepaścią i zabierzcie elektryczną sferę (Electric Sphere) - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Wyruszcie prosto, przeskoczcie nad przepaścią i zabierzcie elektryczną sferę (Electric Sphere).

Elektryczną sferę musicie umieścić w slocie tuż obok - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Elektryczną sferę musicie umieścić w slocie tuż obok. Dotknijcie kabla, a zostaniecie przetransportowani na półkę ze sferą podniesienia (Lift Sphere).

Upewnijcie się, że Clank stoi na płycie naciskowej w miejscu zdobycia sfery podniesienia - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Upewnijcie się, że Clank stoi na płycie naciskowej w miejscu zdobycia sfery podniesienia. Rzućcie sferą podniesienia w zaznaczony na obrazku slot.

Wykonajcie podwójny skok żeby powrócić do miejsca, w którym została umieszczona wcześniej elektryczna sfera - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Wykonajcie podwójny skok żeby powrócić do miejsca, w którym została umieszczona wcześniej elektryczna sfera.

Zaczekajcie aż biegnące projekcje dotrą do płyty naciskowej, na której przed chwilą jeszcze staliście. Doprowadzi to do opuszczenia pokazanej na obrazku bocznej platformy. Możecie zabrać z niej ciężką sferę (Heavy Sphere).

Nie ruszajcie się z miejsca zabrania ciężkiej sfery - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Nie ruszajcie się z miejsca zabrania ciężkiej sfery. Przyciągnijcie do siebie elektryczną sferę z powyższego obrazka i zaczekajcie aż projekcje przestaną dobiegać do płyty naciskowej.

10 - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Platforma, na której stoicie przemieści się w górę - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Platforma, na której stoicie przemieści się w górę. Użyjcie elektrycznej sfery na tutejszym nowym slocie (obrazek 1).

Dotknijcie kabla żeby odbyć podróż na sąsiednią półkę. Znajdziecie na niej sferę szybkości (Speed Sphere - obrazek 2) do podniesienia.

Obróćcie się o 180 stopni i przyciągnijcie do siebie użytą przed chwilą elektryczną sferę - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Obróćcie się o 180 stopni i przyciągnijcie do siebie użytą przed chwilą elektryczną sferę.

Zeskoczcie na dół, czyli w okolice miejsca startu. Umieśćcie sferę szybkości w slocie z powyższego obrazka, czyli obok sfery podniesienia.

Przebiegnijcie przez zielony obszar żeby rozpędzić Clanka i przez czerwony obszar żeby katapultować go na pokazaną na obrazku nową, wysoko położoną półkę - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Przebiegnijcie przez zielony obszar żeby rozpędzić Clanka i przez czerwony obszar żeby katapultować go na pokazaną na obrazku nową, wysoko położoną półkę.

W nowym miejscu użyjcie elektrycznej sfery na slocie i dotknijcie kabla żeby Clank został przetransportowany na sąsiednią platformę - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

W nowym miejscu użyjcie elektrycznej sfery na slocie i dotknijcie kabla żeby Clank został przetransportowany na sąsiednią platformę. Jest na niej do zabrania nowa sfera podniesienia.

Po zdobyciu sfery podniesienia obróćcie się o 180 stopni i przyciągnijcie do siebie elektryczną sferę - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Po zdobyciu sfery podniesienia obróćcie się o 180 stopni i przyciągnijcie do siebie elektryczną sferę. Pozostańcie jednocześnie w tym miejscu.

W stronę tego samego slotu (powyższy obrazek) rzućcie teraz ciężką sferą, dzięki czemu katapultowane projekcje przestaną być wrażliwe na pracujące wentylatory.

Do wykonania są jeszcze dwa rzuty z tej samej górnej półki - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Do wykonania są jeszcze dwa rzuty z tej samej górnej półki:

  1. rzućcie sferą podniesienia w slot z punktu 1 na obrazku,
  2. rzućcie elektryczną sferą w slot z punktu 2 na obrazku.
Jeśli poprawnie wykonaliście wszystkie czynności, to projekcje powinny dotrzeć do ostatniego kabla i dzięki czemu przedostaną się do meta-terminalu po to żeby po chwili odblokować wyjście - Ratchet & Clank Rift Apart: Clank, Powrót na Savali - rozwiązania zagadek, lista - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Jeśli poprawnie wykonaliście wszystkie czynności, to projekcje powinny dotrzeć do ostatniego kabla i dzięki czemu przedostaną się do meta-terminalu po to żeby po chwili odblokować wyjście. Teleportujcie się do miejsca zakończenia sceny.