Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajdziecie informacje jak odblokować broń ostateczną (Ultimate Weapon) o nazwie ŻUBR (RYNO). Poznacie pełne wymagania do odblokowania tej broni oraz dowiecie się na jakich zasadach działa ŻUBR i kiedy warto stosować tę unikalną broń.

Odblokowanie broni ŻUBR - najważniejsze informacje

ŻUBR to broń nazywana w grze ostateczną (Ultimate Weapon) - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

ŻUBR to broń nazywana w grze ostateczną (Ultimate Weapon). W jej posiadanie możecie wejść poprzez pozyskanie jej schematu składającego się z 10 części. 10 fragmentów planu tej ultrabroni mają przy sobie różne szpiegoboty - są to małe robociki, które są traktowane jako znajdźki. Musicie w rezultacie zająć się zlokalizowaniem 10 szpiegobotów. Informacje o miejscach ich odnajdywania znajdziecie poniżej (a także w osobnym rozdziale Sekrety i znajdźki).

Swoje postępy w odnajdywaniu szpiegobotów możecie sprawdzać w zakładce Przedmioty do zebrania. Kompletowany schemat broni ŻUBR będzie stopniowo odsłaniany po prawej stronie.

Szpiegobotów nie musicie zbierać w takiej samej kolejności, jak w naszym poradniku. Po przegapione robociki możecie się też bezproblemowo wracać, gdyż gra pozwala ponownie odwiedzać zbadane już wcześniej planety.

Szpiegobot 1 - Nefarious City

1 - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Szpiegobota możecie odnaleźć już podczas pierwszej wizyty w Nefarious City - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Szpiegobota możecie odnaleźć już podczas pierwszej wizyty w Nefarious City. Musicie w tym celu zająć się opcjonalnym celem zbadania fabryki zlokalizowanej w zachodniej części mapy - miejsce to opisaliśmy na stronie Eksploracja targowiska i fabryki w naszej solucji.

Dotrzyjcie do strefy załadunku na samym końcu fabryki. Po wyeliminowaniu przeciwników możecie podejść do szpiegobota.

Szpiegobot 2 - Sargasso

2 - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Tematem zdobycia szpiegobota możecie zainteresować się dopiero po tym jak odblokujecie poboczny quest powiązany z Mortami i przyjazną latającą kreaturą Trudi - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Tematem zdobycia szpiegobota możecie zainteresować się dopiero po tym jak odblokujecie poboczny quest powiązany z Mortami i przyjazną latającą kreaturą Trudi. Pojawi się on w Waszym dzienniku po złożeniu pierwszej wizyty w lokacji Chmura Szczątków Scarstu i pokonaniu Francois na arenie.

Od Mortów dowiecie się o konieczności pozyskiwania zurpników (fioletowych owoców) dla Trudi i na potrzeby odblokowania szpiegobota musicie zdobyć wszystkich 60 zurpników poukrywanych na planecie (gra docelowo zaznaczy na mapie miejsca ich odnajdywania). Dokładniej opisaliśmy to na stronie Powrót na Sargasso - Trudi w naszym opisie przejścia gry.

Szpiegobot 3 - Chmura Szczątków Scarstu

3 - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Szpiegobota możecie odnaleźć dopiero podczas powtórnej wizyty w Chmurze Szczątków Scarstu, a konkretnie po powrocie z planety Cordelion - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Szpiegobota możecie odnaleźć dopiero podczas powtórnej wizyty w Chmurze Szczątków Scarstu, a konkretnie po powrocie z planety Cordelion.

Na prawo od wejścia do Gastropubu możecie znaleźć interaktywny zaczep, na którym musicie użyć odblokowanej nieco wcześniej umiejętności wyrzutnik - dotyczy ona złapania się zaczepu i rozpędzenia się wokół niego z maksymalną szybkością (przytrzymywanie L1). Pozwoli to katapultować postać na północ i dolecieć do okrągłej platformy ze szpiegobotem.

Szpiegobot 4 - Chmura Szczątków Scarstu - Arena

4 - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Szpiegobota możecie zdobyć dopiero w końcowej fazie kampanii, a konkretnie po powrocie z więzienia Viceron - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Szpiegobota możecie zdobyć dopiero w końcowej fazie kampanii, a konkretnie po powrocie z więzienia Viceron. Na arenie w Gastropubie pojawią się nowe walki złotej rundy. Musicie zainteresować się złotym wyzwaniem Zmotoryzowane szaleństwo.

Bitwa ta dotyczy pokonywania przeciwników na futurystycznych motocyklach działając w warunkach słabszej grawitacji. Konfrontację dokładniej opisaliśmy na stronie Arena - złoty puchar w naszym opisie przejścia gry. Nie jest ona na szczęście zbyt trudna.

Szpiegobot 5 - Savali

5 - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Szpiegobota możecie odnaleźć już podczas pierwszej wizyty na Savali - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Szpiegobota możecie odnaleźć już podczas pierwszej wizyty na Savali. Musicie dotrzeć do obszaru w północno-wschodniej części mapy, który zaznaczyliśmy na obrazku 1. Znajdziecie tam wejście do jaskini i musicie wykonać kilka skoków żeby do niego dotrzeć.

Ścieżka przez jaskinię doprowadzi Was do pokazanego na obrazku 2 wielkiego wraku statku. Musicie chwytać się górnych zaczepów i odbijać od nich żeby dotrzeć do statku i znaleźć szpiegobota na jego głównym pokładzie.

Szpiegobot 6 - Blizar Prime

6 - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Szpiegobota możecie odnaleźć już podczas pierwszej wizyty na Blizar Prime, przy czym musicie zainteresować się pobocznym celem misji dotyczącym zlokalizowania szefowej kuchni Tulio - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Szpiegobota możecie odnaleźć już podczas pierwszej wizyty na Blizar Prime, przy czym musicie zainteresować się pobocznym celem misji dotyczącym zlokalizowania szefowej kuchni Tulio. Po rozpoczęciu w centralnym obozie górników w wymiarze przed kataklizmem musicie wyruszyć na północny-wschód w celu odnalezienia poszukiwanej postaci.

Po zlokalizowaniu szefowej Tulio musicie jej pomóc poprzez rozegranie bitwy z ochraniania urządzenia VAC-U-SUK przed falami wrogów. Utrzymanie działającej maszyny i wygranie wszystkich walk doprowadzi do otrzymania nagrody w postaci szpiegobota. Po więcej informacji zajrzyjcie na stronę Odnalezienie szefowej Tulio w naszej solucji.

Szpiegobot 7 - Torren IV

7 - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Szpiegobota możecie odnaleźć już podczas pierwszej wizyty na Torren IV - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Szpiegobota możecie odnaleźć już podczas pierwszej wizyty na Torren IV. Po dotarciu do wioski w początkowej części eksploracji planety musicie zlokalizować boczną dróżkę prowadzącą do magnetycznej zakręcanej ścieżki. Trzeba użyć w niej magnebutów żeby dotrzeć do obszaru pod wioską gdzie znajduje się m.in. szpiegobot.

Szpiegobot 8 - Cordelion

8 - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Szpiegobota możecie odnaleźć już podczas pierwszej wizyty na Cordelion - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Szpiegobota możecie odnaleźć już podczas pierwszej wizyty na Cordelion. Musicie dotrzeć do dużego podziemnego kompleksu znajdującego się w wymiarze gorącej planety (jeden z dwóch wymiarów badanych w ramach tej misji).

W pomieszczeniu pokazanym na dołączonych obrazkach rozejrzyjcie się za górnym balkonikiem ze szczeliną, do której można się przyciągnąć. Na balkoniku spotkacie szpiegobota.

Szpiegobot 9 - Ardolis

9 - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Szpiegobota możecie odnaleźć już podczas pierwszej wizyty na Ardolis - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Szpiegobota możecie odnaleźć już podczas pierwszej wizyty na Ardolis. Musicie zająć się zbadaniem pokazanej na powyższych obrazkach północno-wschodniej wyspy archipelagu. Wyspy tej nie odwiedza się w ramach głównej fabuły. Możecie wyruszyć do niej podczas przeprawy przez Ardolis lub dopiero po załatwieniu wszystkich głównych spraw w tej lokacji.

Do północno-wschodniego narożnika mapy możecie dotrzeć na dwa główne sposoby - wykonując skok i szybując z centralnej platformy, bądź też pomagając sobie chyżukiem. Szpiegobot lewituje obok plaży i teleportera.

Szpiegobot 10 - Viceron

10 - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Szpiegobota możecie odnaleźć już podczas pierwszej wizyty na Viceron - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Szpiegobota możecie odnaleźć już podczas pierwszej wizyty na Viceron. Musicie zainteresować się centrum przetwarzania odwiedzanym w początkowej części misji. Zamiast wejścia do budynku zdecydujcie się na przebiegnięcie po ścianach zlokalizowanych na wschód od niego. Dotrzecie w ten sposób do szybu wentylacyjnego i możecie rozbić wejście rzuconą bronią białą.

Musicie zbadać tunele wentylacyjne nad głównymi pomieszczeniami budynku. W jednym z nich jest poszukiwany szpiegobot.

Odblokowanie broni ŻUBR (RYNO)

11 - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Po tym jak odnajdziecie wszystkich 10 szpiegobotów musicie spotkać się z Panią Zurkon, czyli z handlarką ze świata gry - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Po tym jak odnajdziecie wszystkich 10 szpiegobotów musicie spotkać się z Panią Zurkon, czyli z handlarką ze świata gry. Pani Zurkon ma swój sklep w co najmniej jednym miejscu na każdej z planet nadających się do odwiedzenia. Możecie odwiedzić dowolny sklep.

Po zagadaniu do Pani Zurkon wyświetli się potwierdzenie o odblokowaniu dostępu do broni ŻUBR - RYNO 8. Musicie ją odebrać za darmo, tzn. "zakupić" za 0 śrubek. Odblokowanie ŻUBR-a nagradzane jest srebrnym trofeum Na celowniku.

Korzystanie z ŻUBR-a

12 - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Działanie broni ŻUBR polega na tworzeniu szczelin do innych wymiarów, przez które mogą wpadać ogromne (losowe) obiekty - Ratchet & Clank Rift Apart: ŻUBR/RYNO, broń ostateczna - lista szpiegobotów - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Działanie broni ŻUBR polega na tworzeniu szczelin do innych wymiarów, przez które mogą wpadać ogromne (losowe) obiekty. Jest to idealna broń przede wszystkim do atakowania grup przeciwników, gdyż jej pole rażenia jest dość rozległe. Możecie jej też jednak używać do osłabiania bossów. Starajcie się wybierać stojących w miejscu lub wolno poruszających się przeciwników żeby nie zdążyli się oddalić od obszaru, w którym powstanie szczelina.