Ratchet & Clank Rift Apart: Pokonanie potworów i Francois na arenie - solucja
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajduje się druga część opisu przejścia eksploracji Chmury Szczątków Scarstu. Poniższa solucja wyjaśnia m.in. jak przystąpić do pierwszych walk na arenie, jak pokonać 5 fal przeciwników oraz jak rozprawić się z bossem Francois.
- Zapisanie się do walk na arenie (Sign up for the Arena)
- Bitwa z drużyną Pierre'a (Battle Pierre's crew)
- Francois - pojedynek z bossem
- Powrót na statek kosmiczny
Zapisanie się do walk na arenie (Sign up for the Arena)


Terminal wybierania walk na arenie znajduje się wewnątrz Gastropubu. Po wejściu w interakcję z nim dostępny będzie wyłącznie brązowy puchar (Bronze Cup). Wybierzcie z listy walkę Komitet powitalny (Welcoming Committee), w której do pokonania są wrogowie podlegli Pierre'owi spotkanemu w barze.
Bitwa z drużyną Pierre'a (Battle Pierre's crew)

Zostaniecie przeniesieni na arenę i w trakcie tej konkretnej bitwy możecie korzystać ze wszystkich broni, które posiadaliście w momencie dotarcia do Gastropubu.
Do pokonania jest 5 fal przeciwników. Wrogowie z każdej fali będą docierali na arenę dzięki szczelinom. Taktyka walki nie jest bardzo skomplikowana. Możecie korzystać z dowolnych broni i warto dużo biegać po arenie żeby nie dać się trafić na odległość ani doprowadzić do otrzymania obrażeń w walce w zwarciu. Wrogowie z nowej fali nie pojawią się na szczęście dopóki nie rozprawiliście się z poprzednią grupą.

Na arenie znajdziecie skrzynki z amunicją i zdrowiem, z których warto w razie potrzeby korzystać.
W nagrodę za rozprawienie się ze wszystkimi podwładnymi Pierre'a otrzymacie fragment pancerza (Buty robopirata).
Francois - pojedynek z bossem

Po rozprawieniu się z falami wrogów czeka Was niemiła niespodzianka. Pierre nie przystąpi do pojedynku z Rivet. Zamiast tego naśle na bohaterkę bossa Francois. Konieczne okaże się pokonanie tego dużego mechanicznego przeciwnika.
W trakcie rozgrywania pojedynku z Francois podobnie do innych starć z bossami dobrze jest używać broni skutecznych na średnim i dużym dystansie. Polecamy celować w rdzeń na klatce piersiowej bossa, choć trafianie go w inne części pancerza również będzie doprowadzało do odbierania mu punktów energii.

Boss wyposażony jest w granatnik, z pomocą którego strzela często pociskami. Unikajcie miejsc, w których będą one lądowały.

Równolegle do unikania ostrzału moździerzowego uważajcie na płomienie załączające się co jakiś czas na arenie. Od nich również trzymajcie się z daleka. Pewnym ułatwieniem jest to, że są one nieruchome i pojawiają się tylko w tych miejscach, w których widoczne są na metalowej posadzce okrągłe palniki. Nie zatrzymujcie się na nich nawet jeśli w danym momencie sa nieaktywne.

Podobnie jak niszczyciel z Nefarious City Francois potrafi wykonywać dalekie skoki. Oddalajcie się szybko od miejsc, w których boss zamierza wylądować i uderzyć z dużą siłą w ziemię. Jeśli widzicie, że nie zdążycie odbiec od miejsca lądowania Francois, to szybko aktywujcie widmowy pęd.

Do walk mogą z czasem dołączyć mechaniczni pomocnicy Francois. Możecie eliminować ich niejako przy okazji atakami obszarowymi, bądź też skupiać się w dalszym ciągu na bossie i pozostawać w ciągłym ruchu żeby nie dać się złapać zwykłym wrogom.
Starajcie się nie przedłużać zbytnio walki atakowaniem zwykłych wrogów, bo może Wam zabraknąć amunicji do ulubionych broni i musielibyście ją poszukać w skrzynkach lub zmienić bronie. Walczcie do momentu pokonania Francoisa, dzięki czemu wygracie również drugą brązową rundę.
Powrót na statek kosmiczny

Od Pierre'a otrzymacie poszukiwaną część i obejrzycie scenkę z rozmowy z Ratchetem. Jeśli chcecie kontynuować staczanie opcjonalnych walk na arenie, to przejdźcie na osobną stronę Arena - brązowy puchar w naszym opisie przejścia.
Jeśli planujecie skupić się na głównej fabule, to wyruszcie w stronę wyjścia z Gastropubu. W drodze do statku kosmicznego możecie ponownie zagadać do Pani Zurkon. W jej ofercie pojawił się Drążyciel i kosztuje on 10000 śrubek. Pamiętajcie, że w przypadku braku śrubek możecie zdecydować się na powtórzenie niektórych walk na arenie. Drążyciel pozwala na wystrzeliwanie w stronę wrogów wierteł, które dodatkowo mogą być samonaprowadzalne (wciśnięcie R2 do połowy aktywuje proces namierzania).

Po powrocie na statek kosmiczny macie 3 możliwości:
- Powrót na Sargasso żeby zaliczyć opcjonalny cel związany z Mortami. Opisaliśmy to na stronie Powrót na Sargasso - Trudi.
- Przelot do lokacji Savali - to nowa mapa do zbadania.
- Przelot do lokacji Blizar Prime - to nowa mapa do zbadania.
Kolejność badania planet z listy nie jest istotna. Docelowo będziecie musieli odwiedzić i Savali i Blizar Prime. Z naszej strony polecamy najpierw wybrać się na Savali po to żeby szybciej odblokować bardzo przydatny gadżet - Lotobuty.
0
- Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
- Ratchet & Clank Rift Apart: Opis przejścia
- Ratchet & Clank Rift Apart: Chmura Szczątków Scarstu
- Ratchet & Clank Rift Apart: Odnalezienie Zurkiego w Gastropubie - solucja
- Ratchet & Clank Rift Apart: Pokonanie potworów i Francois na arenie - solucja
- Ratchet & Clank Rift Apart: Arena, Brązowy puchar - solucja, wszystkie walki
- Ratchet & Clank Rift Apart: Arena, Srebrny puchar - solucja, wszystkie walki
- Ratchet & Clank Rift Apart: Arena, Złoty puchar - solucja, wszystkie walki
- Ratchet & Clank Rift Apart: Chmura Szczątków Scarstu
- Ratchet & Clank Rift Apart: Opis przejścia
Komentarze czytelników
MANTISTIGER Generał
Jak mam buga chyba bo kiedy zginołem jestem cofnięty do miejsca na drugim obrazk od góry ale nie ma już dwóch tych ścian do biegania pomocy !!!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
