Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajduje się druga część opisu przejścia eksploracji planety Savali. Poniższa solucja skupia się na opcjonalnym celu misji, który dotyczy wejścia w posiadanie wiedzy lombaków. Dowiecie się gdzie znaleźć wszystkich 12 kapliczek z lulami (Lorbs) oraz jakie nagrody przewidziano za skompletowanie całej dodatkowej wiedzy.

Spotkanie z mnichem (Monk Scholar)

1 - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Odnajdywaniem kapliczek teoretycznie możecie zająć się od razu po dotarciu do głównej części pustkowi na planecie Savali, ale dla porządku warto spotkać się w małej wiosce z mnichem (Monk Scholar) - miejsce spotkania to niebieska kropka na mapie - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Odnajdywaniem kapliczek teoretycznie możecie zająć się od razu po dotarciu do głównej części pustkowi na planecie Savali, ale dla porządku warto spotkać się w małej wiosce z mnichem (Monk Scholar) - miejsce spotkania to niebieska kropka na mapie. Dowiecie się od niego, że jest zainteresowany przyjmowaniem obiektów zwanych lulami (Lorbs) z wiedzą lombaków i że dostarczanie tych sfer będziecie mógł wynagradzać unikalnymi skarbami.

Mnich początkowo poprosi o dostarczenie mu 3 lul, ale docelowo powinniście znaleźć i przynieść mu wszystkich 12 lul.

Poniżej znajdziecie zestawienie kapliczek z lulami. Opisaliśmy je według przykładowej kolejności zaprezentowanej na dołączonej do tej strony mapie Savali, przy czym możecie oczywiście docierać do nich w dowolnej kolejności.

Kapliczka 1

Kapliczka jest w południowo-zachodniej części pustkowi - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Kapliczka jest w południowo-zachodniej części pustkowi. Jest ona początkowo otoczona polem siłowym i nie możecie do niej dotrzeć nawet jeśli skorzystacie z widmowego pędu.

Zwróćcie uwagę na gruby kabel odchodzący od kopuły otaczającej ołtarzyk - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Zwróćcie uwagę na gruby kabel odchodzący od kopuły otaczającej ołtarzyk. Podążajcie za nim i żeby dotrzeć do pokazanej na obrazku płyty naciskowej. Dotknijcie jej.

Możecie już powrócić do miejsca startu - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Możecie już powrócić do miejsca startu. Dotknięcie płyty wyłączyło pole siłowe i pozwoli Wam zbadać kapliczkę.

Kapliczka 2

Kapliczka jest w zachodniej części pustkowi - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Kapliczka jest w zachodniej części pustkowi. W pobliżu niej mogą przebywać przeciwnicy, z którymi warto się najpierw rozprawić.

Kapliczka 3

Kapliczka jest w wiosce obok miejsca, w którym mogliście spotkać się z mnichem - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Kapliczka jest w wiosce obok miejsca, w którym mogliście spotkać się z mnichem.

Za dostarczenie mnichowi 3 lul otrzymacie Buty Pancerza Pustkowi - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Za dostarczenie mnichowi 3 lul otrzymacie Buty Pancerza Pustkowi. Wszystkie przedmioty z tego zestawu pozwalają na osłabianie ataków wrogich kreatur (premia działa nawet jeśli nie będziecie używali zestawu Pustkowii).

Mnich zaznaczy pozostałych 9 kapliczek na mapie i powinno to ułatwić Wam docieranie do nich.

Kapliczka 4

Rozejrzyjcie się po obszarze niedaleko wioski z mnichem - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Rozejrzyjcie się po obszarze niedaleko wioski z mnichem. Musicie zlokalizować pokazaną na obrazku rampę, która znajduje się na wschód od znacznika kapliczki. Najedźcie na nią z włączonymi lotobutami.

Odbicie się z dużą prędkością z rampy pozwoli Wam dolecieć do wysoko położonej półki z ołtarzem - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Odbicie się z dużą prędkością z rampy pozwoli Wam dolecieć do wysoko położonej półki z ołtarzem.

Kapliczka 5

Kapliczka jest w południowej części mapy - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Kapliczka jest w południowej części mapy. Musicie dotknąć płyty naciskowej oraz rozpocząć bieganie po pokazanych na obrazku ścianach.

W trakcie biegania po ścianach zadbajcie o to żeby nie odbić się zbyt wcześnie od danej grupy ścian - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

W trakcie biegania po ścianach zadbajcie o to żeby nie odbić się zbyt wcześnie od danej grupy ścian. Na końcu niektórych zestawów ścian znajdują się pionowe przyciski - przykładowy zaznaczyliśmy na obrazku. Musicie ich dotykać w trakcie biegu i dopiero wtedy wykonywać skoki (najlepiej podwójne) w stronę kolejnych grupy ścian.

Jeśli po drodze poprawnie wcisnęliście wszystkie duże przyciski to pole siłowe otaczające kapliczkę wyłączy się i będziecie mogli zabrać lulę - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Jeśli po drodze poprawnie wcisnęliście wszystkie duże przyciski to pole siłowe otaczające kapliczkę wyłączy się i będziecie mogli zabrać lulę.

Kapliczka 6

Kapliczka zlokalizowana jest w południowej części pustkowi - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Kapliczka zlokalizowana jest w południowej części pustkowi. Dotrzecie do obszaru z czterema filarami. Musicie trafić w ten z czerwonym kolorem żeby docelowo wszystkie świeciły się na niebiesko. Z ziemi wysunie się ołtarzyk.

Kapliczka 7

Kapliczka jest w środkowej części pustkowi - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Kapliczka jest w środkowej części pustkowi. Musicie rozpocząć od zlokalizowania dużego grzybka pokazanego na obrazku. Ratchet może zacząć się od niego odbijać.

2 - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Będąc w locie przyciągnijcie się do zaznaczonej na obrazku 1 szczeliny - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Będąc w locie przyciągnijcie się do zaznaczonej na obrazku 1 szczeliny. Znajdziecie się dzięki temu na wysokiej skalnej półce z ołtarzem.

Za dostarczenie mnichowi 7 lul otrzymacie Korpus Pancerza Pustkowi - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Za dostarczenie mnichowi 7 lul otrzymacie Korpus Pancerza Pustkowi.

Kapliczka 8

Kapliczka jest w południowej części mapy, obok jednej z kieszeni wymiarowych (inna kategoria sekretów gry) - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Kapliczka jest w południowej części mapy, obok jednej z kieszeni wymiarowych (inna kategoria sekretów gry). Jest ona ukryta przy skałach i pilnuje jej grupa potworów, z którymi musicie się rozprawić.

Kapliczka 9

Kapliczka jest we wschodniej części mapy, w niewielkiej odległości na zachód od jednej ze świątyń powiązanych z głównym celem misji - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Kapliczka jest we wschodniej części mapy, w niewielkiej odległości na zachód od jednej ze świątyń powiązanych z głównym celem misji. W pobliżu ołtarza jest wiele drzew i kręci się tu grupa bardzo słabych stworzeń.

Kapliczka 10

Kapliczka zlokalizowana jest w północno-wschodniej części mapy - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Kapliczka zlokalizowana jest w północno-wschodniej części mapy. Jest ona ukryta w wąwozie i przed wejściem w interakcję z nią musicie pokonać grupę potworów.

Kapliczka 11

Znacznik kapliczki jest na północnym krańcu mapy okolicy - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Znacznik kapliczki jest na północnym krańcu mapy okolicy. Jej położenie wyjątkowo nie jest stałe, gdyż kapliczka znajduje się na pokładzie UFO latającego po tej części pustkowi. Po zbliżeniu się do latającego spodka rozpocznie on ucieczkę i musicie wyruszyć w pościg za nim.

Dla przypomnienia do rozgrywania scen pościgów za UFO musicie używać lotobutów (przytrzymywanie R1) - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Dla przypomnienia do rozgrywania scen pościgów za UFO musicie używać lotobutów (przytrzymywanie R1). Starajcie podróżować z maksymalną prędkością (L2 lub R2) i jednocześnie rozglądać po drodze za rampami. Chodzi o to żeby wybić się z którejś z ramp i polecieć w stronę latającego spodka.

Jeśli UFO Wam ucieknie, to możecie odczekać chwilę aż powróci do północnej części mapy i powtórzyć pościg. Pamiętajcie o tym żeby zawsze maksymalnie się rozpędzać, ale unikać zderzania z niezniszczalnymi przeszkodami i spadania w przepaść.

Po tym jak odbijecie się z rampy powinniście łatwo skrócić dystans do uciekającego UFO - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Po tym jak odbijecie się z rampy powinniście łatwo skrócić dystans do uciekającego UFO. Bądźcie gotowi do przytrzymania L1 po to żeby złapać się zaczepu na spodku i wylądować na nim. Pozostało już tylko ustawienie się na płycie naciskowej, która wyłączy pole siłowe otaczające kapliczkę.

Kapliczka 12

Kapliczka jest na południowej wyspie, którą musicie zbadać w poszukiwaniu jednej ze świątyń powiązanych z główną fabułą - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Kapliczka jest na południowej wyspie, którą musicie zbadać w poszukiwaniu jednej ze świątyń powiązanych z główną fabułą. Rozpocznijcie w miejscu, w którym spotyka się Gary'ego. Rozejrzyjcie się za pokazanymi na obrazku skalnymi półkami. Można się tu przyciągać do szczelin.

Po tym jak po raz ostatni skorzystacie z opcji przyciągnięcia się do szczeliny znajdziecie się obok pokazanej na obrazku szyny - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Po tym jak po raz ostatni skorzystacie z opcji przyciągnięcia się do szczeliny znajdziecie się obok pokazanej na obrazku szyny. Wskoczcie na nią żeby rozpocząć przejażdżkę.

Dzięki zaliczonej przejażdżce na szynie dotrzecie do skalnej półki z kapliczką - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Dzięki zaliczonej przejażdżce na szynie dotrzecie do skalnej półki z kapliczką.

Po tym jak dostarczycie mnichowi wszystkich 12 lul otrzymacie ostatnią nagrodę - Hełm Pancerza Pustkowi - Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie wiedzy lombaków - solucja, kapliczki - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Po tym jak dostarczycie mnichowi wszystkich 12 lul otrzymacie ostatnią nagrodę - Hełm Pancerza Pustkowi. Zakończycie też poboczny quest.