Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart: Eksploracja targowiska i fabryki - solucja Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajduje się pierwsza część opisu przejścia eksploracji Nefarious City. Dowiecie się jakie atrakcje czekają na targowisku, jak dotrzeć do fabryki i jak zaliczyć opcjonalny cel misji dotyczący zbadania fabryki.

Poszukiwania Clanka (Search for Clank)

Zmagania rozpoczniecie w jednej z bocznych alejek futurystycznej metropolii Nefarious City - Ratchet & Clank Rift Apart: Eksploracja targowiska i fabryki - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Zmagania rozpoczniecie w jednej z bocznych alejek futurystycznej metropolii Nefarious City. Przystąpcie do eksplorację okolicy i dotrzyjcie do miejsca skorzystania z windy. Zlokalizujcie miejsce użycia korby (Boltcrank) - musicie przytrzymać Kwadrat i użyć lewej gałki analogowej do odblokowania przejścia.

Dotrzecie w pobliże wielkiego targowiska - wykonajcie skok i poszybujcie w jego stronę - Ratchet & Clank Rift Apart: Eksploracja targowiska i fabryki - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Dotrzecie w pobliże wielkiego targowiska - wykonajcie skok i poszybujcie w jego stronę. Dotrzyjcie do straganu Pani Zurkon w celu zainicjowania rozmowy z tą postacią.

Pełną eksplorację mapy Nefarious City zostawcie sobie na później. Najlepiej zająć się nią dopiero po tym jak zdobędziecie Widmowy pęd - zdolność ta pomoże Ratchetowi w dotarciu do kilku niedostępnych wcześniej obszarów. Oprócz tego polecamy zajrzeć do rozdziału Sekrety i znajdźki w naszym poradniku, w którym znajdziecie dokładne informacje o miejscach odnajdywania unikalnych skarbów na terenie miasta.

Od Pani Zurkon dowiecie się o konieczności odwiedzenia Klubu Nefarious - Ratchet & Clank Rift Apart: Eksploracja targowiska i fabryki - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Od Pani Zurkon dowiecie się o konieczności odwiedzenia Klubu Nefarious. Możecie się tam od razu udać (przejdźcie na kolejną stronę opisu przejścia) lub najpierw zająć się opisanym poniżej opcjonalnym celem ze zbadania okolicznej fabryki.

Pani Zurkon ma w swojej ofercie nowy gadżet - Pan Grzybek. Możecie go zakupić za 3000 śrubek (teraz lub później). Broń ta pozwala przyzywać na pomoc tytułową postać. Pan Grzybek może pomagać bohaterowi w atakowaniu przeciwników. Jest to przydatny gadżet, gdyż pomocnik działa zupełnie niezależnie i nie trzeba nim sterować.

Przeszukanie fabryki (Search the Factory)

Uwaga - Zbadanie fabryki to opcjonalny cel misji. Jeśli wolicie skupić się od razu na głównej fabule, to przejdźcie na kolejną stronę solucji - Odwiedziny w Klubie Nefarious.

Tematem zbadania fabryki możecie zająć się od razu po dotarciu po raz pierwszy na targowisko - Ratchet & Clank Rift Apart: Eksploracja targowiska i fabryki - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Tematem zbadania fabryki możecie zająć się od razu po dotarciu po raz pierwszy na targowisko. Przejdźcie się po targowisku po to żeby pozbierać rarytanium (to za barierą ochronną jest chwilowo niedostępne) oraz zlokalizować pokazaną na obrazku magnetyczną ścieżkę. Użyjcie magnebutów żeby przedostać się na górne balkoniki.

Liniowa ścieżka doprowadzi bohatera do wejścia do fabryki - Ratchet & Clank Rift Apart: Eksploracja targowiska i fabryki - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Liniowa ścieżka doprowadzi bohatera do wejścia do fabryki. Składa się ona z kilku dużych obszarów, które będziecie mogli badać po kolei.

W pierwszym obszarze fabryki Ratcheta zaatakuje kilka wrogo nastawionych robotów. Rozprawcie się z nimi nie martwiąc się przy tym o okolicznych NPC-ów, którym nic złego się nie stanie.

Po walkach rozejrzyjcie się za szczeliną, do której można się przyciągnąć - Ratchet & Clank Rift Apart: Eksploracja targowiska i fabryki - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Po walkach rozejrzyjcie się za szczeliną, do której można się przyciągnąć. Dotrzecie po raz pierwszy do ścian do odbijania się. Jest to bardzo proste - wciskajcie w odpowiednich momentach X żeby bohater mógł się poprawnie odbijać. Dotrzyjcie w ten sposób na samą górę.

Znajdziecie się dostatecznie blisko nowej szczeliny żeby się przyciągnąć. Na nowej półce znajdziecie miejsce użycia korby - odblokujcie sobie w ten sposób wejście do pierwszej dużej hali fabryki.

1 - Ratchet & Clank Rift Apart: Eksploracja targowiska i fabryki - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
W pierwszej hali Waszym zadaniem jest dotarcie do widocznych w oddali pionowych ścian do odbijania się - Ratchet & Clank Rift Apart: Eksploracja targowiska i fabryki - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

W pierwszej hali Waszym zadaniem jest dotarcie do widocznych w oddali pionowych ścian do odbijania się. Wykorzystajcie po drodze pasy transmisyjne i podróżujące nimi duże skrzynie. Uważajcie jednak żeby nie wpaść na żadną z barier z czerwonymi laserami, bo doprowadziłoby to do utraty Ratcheta.

Początkowo kierujcie się w prawo i dotrzyjcie do pokazanego na obrazku 1 nieruchomego kontenera. Będziecie mogli przeskoczyć na jedną ze skrzyń z drugiego pasa transmisyjnego i z jej pomocą dotrzeć w pobliże ścian do odbijania się.

Skorzystajcie z opcji odbijania się od ścian żeby dotrzeć na górny poziom hali - Ratchet & Clank Rift Apart: Eksploracja targowiska i fabryki - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Skorzystajcie z opcji odbijania się od ścian żeby dotrzeć na górny poziom hali. W oddali możecie zauważyć pierwszą złotą śrubkę nadającą się do zabrania. Jeśli chcecie wejść w jej posiadanie, to możecie przebiec po nowym pasie transmisyjnym omijając po drodze duże skrzynie.

W celu kontynuowania przeprawy przez magazyn skorzystajcie z południowego przejścia, niedaleko miejsca gdzie odbijaliście się od ścian.

Wkrótce dotrzecie do drugiej dużej hali fabryki - Ratchet & Clank Rift Apart: Eksploracja targowiska i fabryki - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Wkrótce dotrzecie do drugiej dużej hali fabryki. Tak samo jak wcześniej Waszym pierwszym zadaniem będzie przedostanie się na górny poziom tej lokacji. Wspinaczkę musicie rozpocząć w miejscu zaznaczonym na obrazku, czyli na lewo od miejsca startu i na lewo od pasa transmisyjnego.

Zapamiętajcie sobie położenie ściany ze strzałkami. Warto tu powrócić po tym jak po odblokowaniu Widmowego pędu zdobędziecie umiejętność biegania po ścianach. Dotarcie do półki w rogu hali pozwoli Wam zdobyć duży zapas rarytanium.

Kierujcie się na północ i wykorzystujcie działające na górnym poziomie pasy transmisyjne, choć uważajcie żeby bohater nie został zepchnięty na dół - Ratchet & Clank Rift Apart: Eksploracja targowiska i fabryki - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Kierujcie się na północ i wykorzystujcie działające na górnym poziomie pasy transmisyjne, choć uważajcie żeby bohater nie został zepchnięty na dół. Spodziewajcie się tez konieczności pokonania nowych robotów.

Dotrzecie do obszaru magazynu wysyłkowego (Shipping Depot). Rozpoczną się tu kolejne walki, w których zwracajcie uwagę na przeciwników mogących atakować z dużych odległości. Warto eliminować ich jako pierwszych.

W dalszej części magazynu wysyłkowego trzeba stoczyć kolejne walki - Ratchet & Clank Rift Apart: Eksploracja targowiska i fabryki - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

W dalszej części magazynu wysyłkowego trzeba stoczyć kolejne walki. W tym przypadku uważajcie głównie na wieżyczki, które strzelają laserami. Pozbądźcie się ich jako pierwszych. Nie pozwalajcie też wrogim pięściarzom (Slugger) zbliżyć się do Ratcheta i atakujcie ich na dystans.

Nagrodą za przejście przez cały magazyn jest odnalezienie szpiegobota - to jedna ze znajdziek tej misji. Po zdobyciu sekretu bohater automatycznie skorzysta z tunelu i po zjechaniu na dół powrócicie w okolice targowiska.