Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart: Powrót na Sargasso, Trudi - solucja, opis przejścia Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajduje się czwarta część opisu przejścia eksploracji planety Sargasso. Poniższa solucja omawia poboczny quest karmienia Trudi, czyli zaprzyjaźnionego z Mortami wielkiego ptaka. Dowiecie się jak dostarczać żywność dla Trudi, jakie nagrody otrzymuje się za przynoszenie zurpników, a także jakie atrakcje czekają na odkrycie podczas opcjonalnej eksploracji Sargasso.

Odblokowanie pobocznego questu na Sargasso - pomoc głodnej Trudi (Help Trudi)

1 - Ratchet & Clank Rift Apart: Powrót na Sargasso, Trudi - solucja, opis przejścia - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Opcjonalna misja na Sargasso nie jest dostępna podczas pierwszej wizyty na planecie - Ratchet & Clank Rift Apart: Powrót na Sargasso, Trudi - solucja, opis przejścia - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Opcjonalna misja na Sargasso nie jest dostępna podczas pierwszej wizyty na planecie. Musicie najpierw odwiedzić nową lokację Chmura Szczątków Scarstu i wykonać wszystkie kroki w ramach głównej fabuły, tzn. odwiedzić Gastropub i rozegrać obowiązkowe walki na arenie (w tym starcie z bossem Francois).

Po powrocie w pobliże statku kosmicznego dostaniecie komunikat, że Mortowie szukają pomocy. Otrzymacie powiązany z nimi opcjonalny cel misji na Sargasso. Wybierzcie tę planetę jako cel podróży.

Po powrocie do fabryki gelatonium na planecie Sargasso porozmawiajcie z jednym z Mortów - Ratchet & Clank Rift Apart: Powrót na Sargasso, Trudi - solucja, opis przejścia - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Po powrocie do fabryki gelatonium na planecie Sargasso porozmawiajcie z jednym z Mortów. Dowiecie się od niego, że Mortowie chcą nakarmić Trudi owocami o nazwie zurpnik. Będziecie mogli im w tym pomóc.

Dostarczenie pierwszej partii zurpników - 15 owoców

Zurpnik (Zurpstone) to nazwa fioletowych owoców odnajdywanych w różnych częściach planety Sargasso - Ratchet & Clank Rift Apart: Powrót na Sargasso, Trudi - solucja, opis przejścia - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Zurpnik (Zurpstone) to nazwa fioletowych owoców odnajdywanych w różnych częściach planety Sargasso. Na początek musicie znaleźć 15 spośród 60 zurpników.

W trakcie spotkania Mort zasugeruje żeby za Zurpnikami rozejrzeć się na zachód od fabryki - Ratchet & Clank Rift Apart: Powrót na Sargasso, Trudi - solucja, opis przejścia - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

W trakcie spotkania Mort zasugeruje żeby za Zurpnikami rozejrzeć się na zachód od fabryki. Jest to dobry pomysł, choć musicie wiedzieć, że są one do odnalezienia na całej mapie. W celu docierania do zurpników przedzielonych wodą używajcie chyżuków. Dla przypomnienia przykładowe gniazdo chyżuków znajduje się na polanie obok fabryki.

Dostarczenie drugiej i trzeciej partii zurpników - w sumie 30 i 60 owoców

Przyniesienie 15 zurpników nie zakończy pobocznego questu - Ratchet & Clank Rift Apart: Powrót na Sargasso, Trudi - solucja, opis przejścia - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Przyniesienie 15 zurpników nie zakończy pobocznego questu. Zostaniecie poproszeni o kolejne owoce i na mapie pojawią się miejsca ich odnajdywania. Możecie wybierać dowolne owoce i w docieraniu do wielu z nich pomocną będą ponownie chyżuki.

Po dostarczeniu w sumie 30 zurpników odblokujecie opcję latania po mapie na grzbiecie Trudi - Ratchet & Clank Rift Apart: Powrót na Sargasso, Trudi - solucja, opis przejścia - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Po dostarczeniu w sumie 30 zurpników odblokujecie opcję latania po mapie na grzbiecie Trudi. Jest to bardzo przydatna funkcja pod kątem odkrycia 100% sekretów na tej planecie.

Opcja latania ma niestety jedno poważne ograniczenie - Ratchet & Clank Rift Apart: Powrót na Sargasso, Trudi - solucja, opis przejścia - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Opcja latania ma niestety jedno poważne ograniczenie. Trudi nie może wszędzie lądować. Muszą to być specjalne "lądowiska", po zbliżeniu się do których pojawia się ikona wciśnięcia Kółka. Jest ich na szczęście sporo na mapie, dzięki czemu latanie jest w rzeczywistości bardzo pomocne.

2 - Ratchet & Clank Rift Apart: Powrót na Sargasso, Trudi - solucja, opis przejścia - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Po odnalezieniu 45 z 60 zurpników otrzymacie informację o odblokowaniu dostępu do plucia kulami ognia przez Trudi (Fireballs) - Ratchet & Clank Rift Apart: Powrót na Sargasso, Trudi - solucja, opis przejścia - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Po odnalezieniu 45 z 60 zurpników otrzymacie informację o odblokowaniu dostępu do plucia kulami ognia przez Trudi (Fireballs). Akcję tę aktywuje się poprzez wciskanie R2.

Możecie wykorzystywać kule ognia nie tylko do atakowania przeciwników bez schodzenia z Trudi, ale przede wszystkim do pozyskiwania trudno dostępnych zurpników. Każdy trafiony kulą ognia owoc traktowany jest jako zdobyty. Używajcie tej metody przede wszystkim do zdobywania zurpników ukrytych na dachach budynków, kominach, wysokich półkach i innych miejscach niedostępnych podczas podróżowania jako Rivet.

Przewidziano też dwie dwie dodatkowe nagrody za dostarczanie zurpników Trudi - Ratchet & Clank Rift Apart: Powrót na Sargasso, Trudi - solucja, opis przejścia - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Przewidziano też dwie dwie dodatkowe nagrody za dostarczanie zurpników Trudi:

  1. Przyniesienie w sumie 30 zurpników nagradzane jest dodatkowo fragmentem pancerza (Buty Strażnika Galaktyki)
  2. Przyniesienie wszystkich 60 zurpników nagradzane jest otrzymaniem szpiegobota (jedna z kategorii sekretów w grze)

Opcjonalna eksploracja Sargasso

Warto wykorzystać fakt, że możecie latać nad powierzchnią planety po to żeby ją dokładniej zbadać - Ratchet & Clank Rift Apart: Powrót na Sargasso, Trudi - solucja, opis przejścia - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Warto wykorzystać fakt, że możecie latać nad powierzchnią planety po to żeby ją dokładniej zbadać. Najważniejsze znajdźki tej lokacji zestawiliśmy w rozdziale Sekrety i znajdźki naszego poradnika.

Jedną z ciekawszych znajdziek jest lewitująca wysoko złota śrubka. Możecie ją złapać tylko podczas latania na grzbiecie Trudi.

W południowo-zachodniej części mapy znajdziecie kieszeń wymiarową - Ratchet & Clank Rift Apart: Powrót na Sargasso, Trudi - solucja, opis przejścia - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

W południowo-zachodniej części mapy znajdziecie kieszeń wymiarową. Skrywa ona nowy tor przeszkód - musicie umiejętnie niszczyć wybrane skrzynki żeby doskakiwać do kolejnych ich skupisk. Trasa docelowo doprowadzi Rivet do fragmentu pancerza (Korpus przebrania robota).

Możecie również powrócić do kryjówki Rivet - Ratchet & Clank Rift Apart: Powrót na Sargasso, Trudi - solucja, opis przejścia - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Możecie również powrócić do kryjówki Rivet. Tym razem jest szansa na spokojne jej zbadanie bez obawiania się o pojawienie Troponogi. W kryjówce znajdziecie m.in. pluszowego misia i interaktywny telewizor (szansa na łatwe odblokowanie nawet 2 trofeów).