Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie kwarca fazowego i ucieczka - solucja
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajduje się finałowa piąta część opisu przejścia eksploracji planety Blizar Prime. Z solucji dowiecie się m.in. jak wydobyć kwarc fazowy, jak pokonać Desantowiec opryszków (pojedynek z bossem) oraz jak zatrzymać Wiertło.
- Wydrążenie kwarca fazowego (Drill for Phase Quartz)
- Powrót do innego wymiaru (Return to the other dimension)
- Zatrzymanie wiertła (Stop the Drill)
Wydrążenie kwarca fazowego (Drill for Phase Quartz)

Do ostatniej części misji na Blizar Prime przystąpicie po zaliczeniu długiej przejażdżki na szynach i dotarciu do wielkiego Wiertła (Drill) w północnej części mapy.
Wejdźcie w interakcję z korbą z powyższego obrazka żeby rozpocząć proces wiercenia.

Spodziewajcie się pojawienia grupy zwykłych przeciwników, z którymi musicie się rozprawić. Starajcie się nie zużywać już teraz zapasów z okolicy.
Po wygranej bitwie zbliżcie się do kwarca. Wycelujcie w ten obiekt (przytrzymajcie L2) i rzućcie młotem (wciśnijcie Kwadrat). Pozwoli to Wam zdobyć przedmiot questowy.
Powrót do innego wymiaru (Return to the other dimension)

W momencie zdobycia kwarca fazowego przeniesieni zostaliście do wymiaru po katakliźmie. Musicie rozpocząć od rozprawienia się z nową grupą zwykłych wrogów - możecie celować w czerwone wybuchowe skrzynki żeby ich szybciej pokonywać.
Po walkach odnajdźcie blizon i uderzcie w niego żeby trafić z powrotem do wymiaru przed katastrofą.
Zatrzymanie wiertła (Stop the Drill)

W lokacji, w której pozyskaliście kwarc fazowy rozpoczną się kolejne walki. Początkowo będą w nich brali udział wyłącznie zwykli przeciwnicy.
Po pewnym czasie do bitwy dołączy boss - Desantowiec opryszków. Jest to maszyna latająca, która będzie latała wokół wiertła.

Do atakowania desantowca najlepiej jest wykorzystać silną broń palną i może sprawdzić się np. Zderzacz negatronów. Wykorzystujcie to, że desantowiec nie zmienia drastycznie swojego położenia, tak więc nawet wolniejsze (ale silne) ataki są w stanie go bezproblemowo trafiać.

Nie ignorujcie innych przeciwników obecnych w okolicy, gdyż mogą nie tylko wyraźnie przeszkadzać w osłabianiu bossa, ale również trafiać w Rivet i pozbawiać ją punktów zdrowia. W pierwszej kolejności pozbywajcie się tych wrogów, którzy mogą skutecznie atakować z dużych odległości. Pozbywajcie się też sprawnie mniejszych latających wrogów.

Co do samego desantowca, unikajcie przede wszystkim jego laserowych ataków. Są one znacznie prostsze do uniknięcia np. od dużych wiązek wystrzeliwanych przez bossów-niszczycieli. Wystarczy bieganie na boki, choć w razie potrzeby możecie skryć się za skałami w środkowej części areny lub użyć widmowego pędu.

Nie zapominajcie o możliwości zbierania amunicji i zdrowia z okolicznych skrzynek.
Prowadźcie walki do momentu pozbawienia desantowca opryszków całego paska energii, dzięki czemu wroga maszyna latająca zostanie zniszczona.

Po obejrzeniu nowej scenki przerywnikowej automatycznie znajdziecie się z powrotem w miejscu startu, tzn. obok statku kosmicznego. Możecie wejść w interakcję z nim żeby wybrać nowy cel podróży. W kolejnym rozdziale solucji opisaliśmy planetę Torren IV, ale alternatywnie możecie też najpierw polecieć na Cordelion - ostatecznie i tak zbadacie obie te lokacje.
0
- Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
- Ratchet & Clank Rift Apart: Opis przejścia
- Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime
- Ratchet & Clank Rift Apart: Wyłączenie blokady i dotarcie do górników - solucja
- Ratchet & Clank Rift Apart: Odnalezienie szefowej Tulio - solucja
- Ratchet & Clank Rift Apart: Spotkanie z inżynierem, poszukiwania botów - solucja
- Ratchet & Clank Rift Apart: Naprawienie anomalii i dotarcie do wiertła - solucja
- Ratchet & Clank Rift Apart: Zdobycie kwarca fazowego i ucieczka - solucja
- Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime
- Ratchet & Clank Rift Apart: Opis przejścia
Komentarze czytelników
MANTISTIGER Generał

Jak mam buga chyba bo kiedy zginołem jestem cofnięty do miejsca na drugim obrazk od góry ale nie ma już dwóch tych ścian do biegania pomocy !!!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.