Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart - Ardolis M8 - Sekrety
Ratchet & Clank Rift Apart - Ardolis M8 - Sekrety
Powiększ mapę

Ratchet & Clank Rift Apart: Ardolis - znajdźki, lista wszystkich, mapa Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja

Legenda Ratchet & Clank Rift Apart - Ardolis M8 - Sekrety

Złote śrubki

Miś

Szpiegoboty

Elementy pancerza

Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajduje się zestawienie wszystkich sekretów planety Ardolis. Przygotowaliśmy mapę atlasu świata dla Ardolis, informacje o odblokowaniu urządzenia do odnajdywania sekretów oraz opisy zdobycia wszystkich znajdziek z bazy piratów. Pozyskana wiedza ułatwi Wam zaliczenie Ardolis w 100%.

Lista znajdziek

Na Ardolis do zdobycia jest 5 głównych sekretów:

  1. 2 złote śrubki,
  2. 1 szpiegobot,
  3. 2 fragmenty pancerza.

Dodatkowo możecie znaleźć 1 misia.

1 - Ratchet & Clank Rift Apart: Ardolis - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
W trakcie eksploracji planety Ardolis możecie pozyskać unikalne urządzenie o nazwie Mapotron, którego działanie polega na zaznaczaniu lokalizacji znajdziek na mapach - Ratchet & Clank Rift Apart: Ardolis - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

W trakcie eksploracji planety Ardolis możecie pozyskać unikalne urządzenie o nazwie Mapotron, którego działanie polega na zaznaczaniu lokalizacji znajdziek na mapach. Może to znacząco ułatwić odnajdywanie nowych oraz pominiętych wcześniej sekretów, choć i bez niego możecie poradzić sobie polegając na wskazówkach z naszego poradnika.

Dokładniejsze informacje o okolicznościach odblokowania Mapotronu znajdziecie na stronie Lokalizator znajdziek (Mapotron) - jak zdobyć? w rozdziale FAQ naszego poradnika.

Fragment pancerza 1 - Buty Kapitana Gwiezdnej Tarczy (Captain Starshield Boots)

2 - Ratchet & Clank Rift Apart: Ardolis - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Element pancerza ukryty jest wewnątrz kieszeni wymiarowej - Ratchet & Clank Rift Apart: Ardolis - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Element pancerza ukryty jest wewnątrz kieszeni wymiarowej. Możecie znaleźć ją na plaży zlokalizowanej niedaleko centralnego obszaru mapy. Musicie rozpocząć od dotarcia na drewniane balkoniki z obrazka 1 i po rozprawieniu się z przeciwnikami zeskoczyć lub zjechać windą na niżej położoną plażę. Na plaży rozprawcie się z wielkimi krabopodobnymi kreaturami i zlokalizujcie kieszeń nadającą się do otwarcia.

Spodziewajcie się konieczności pokonania toru przeszkód, który zakłada wykorzystywanie wyrzutnika - dla przypomnienia musicie łapać się zaczepów i nie puszczać L1 dopóki sterowana postać zacznie obracać się wokół zaczepu z maksymalną prędkością - Ratchet & Clank Rift Apart: Ardolis - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Spodziewajcie się konieczności pokonania toru przeszkód, który zakłada wykorzystywanie wyrzutnika - dla przypomnienia musicie łapać się zaczepów i nie puszczać L1 dopóki sterowana postać zacznie obracać się wokół zaczepu z maksymalną prędkością. Tylko wtedy zagwarantujecie sobie, że polecicie dostatecznie daleko żeby awansować dalej i żeby nie zderzyć się z żadną z wybuchowych skrzyń z prowizorycznych obręczy.

Musicie dotrzeć na stabilną skalną półkę na samym końcu toru przeszkód - Ratchet & Clank Rift Apart: Ardolis - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Musicie dotrzeć na stabilną skalną półkę na samym końcu toru przeszkód. Dla przypomnienia elementy zestawu Kapitana Gwiezdnej Tarczy są niezwykle cenne, bo pozwalają zdobywać więcej XP i tym samym szybciej awansować. Jeśli zdołaliście już zebrać wszystkie 3 fragmenty pancerza, to końcowa premia do XP wyniesie aż 20%.

Złota śrubka 1

3 - Ratchet & Clank Rift Apart: Ardolis - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Śrubka ta lewituje nad centralnym zbiornikiem wodnym - Ratchet & Clank Rift Apart: Ardolis - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Śrubka ta lewituje nad centralnym zbiornikiem wodnym. Możecie do niej dotrzeć z wykorzystaniem chyżuka. Po przejęciu kontroli nad chyżukiem nie śpieszcie się z przystąpieniem do kolejnego celu misji, tylko zlokalizujcie pokazaną na obrazku 2 rampę. Odbicie się od niej z włączonym dopalaczem pozwoli Wam dolecieć do śrubki i złapać lą w locie.

Złota śrubka 2

Śrubkę możecie pozyskać w miejscu, w którym miała zostać rozegrana jest jedna z pirackich prób (Pirate Trials) - jest to północno-zachodnia część mapy - Ratchet & Clank Rift Apart: Ardolis - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Śrubkę możecie pozyskać w miejscu, w którym miała zostać rozegrana jest jedna z pirackich prób (Pirate Trials) - jest to północno-zachodnia część mapy. Znajdziecie tam szkielet grunthora, przy czym na lewo od niego znajduje się fioletowa konsola, która oznacza możliwość skorzystania z usług Usterki (Glitch).

Dla przypomnienia sterując Usterką (miniaturową maszyną kroczącą) musicie pozbywać się wrogich wirusów komputerowych - Ratchet & Clank Rift Apart: Ardolis - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Dla przypomnienia sterując Usterką (miniaturową maszyną kroczącą) musicie pozbywać się wrogich wirusów komputerowych. Zaliczenie sceny Usterki odblokuje skrytkę, w której pozostawiono złotą śrubkę.

Fragment pancerza 2 - Hełm Robopirata (Robot Pirate Helmet)

4 - Ratchet & Clank Rift Apart: Ardolis - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Element pancerza możecie znaleźć w owalnej jaskini z północno-zachodnika narożnika mapy, w której stacza się dużą bitwę w ramach jednej z pirackich prób (Pirate Trials) - Ratchet & Clank Rift Apart: Ardolis - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Element pancerza możecie znaleźć w owalnej jaskini z północno-zachodnika narożnika mapy, w której stacza się dużą bitwę w ramach jednej z pirackich prób (Pirate Trials).

Po wygraniu wszystkich walk rozejrzyjcie się za centralnym mechanizmem i użyjcie na nim korby. Odblokuje to boczną skrytkę pokazaną na obrazku 2. Złapcie się górnego zaczepu żeby do niej doskoczyć.

Dla przypomnienia obiekty z zestawu Robopirata przyczyniają się do osłabiania ataków wrogich piratów - Ratchet & Clank Rift Apart: Ardolis - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Dla przypomnienia obiekty z zestawu Robopirata przyczyniają się do osłabiania ataków wrogich piratów.

Miś

Misia możecie odnaleźć tuż po zdobyciu opisanego powyżej fragmentu pancerza, czyli po zaliczeniu trzeciej pirackiej próby - Ratchet & Clank Rift Apart: Ardolis - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Misia możecie odnaleźć tuż po zdobyciu opisanego powyżej fragmentu pancerza, czyli po zaliczeniu trzeciej pirackiej próby. Pluszak jest w miejscu zaznaczonym na powyższym obrazku.

Szpiegobot 1

Szpiegobot przebywa w północno-wschodnim narożniku mapy - Ratchet & Clank Rift Apart: Ardolis - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Szpiegobot przebywa w północno-wschodnim narożniku mapy. Jest to obszar, którego nie odwiedza się w ogóle ramach awansowania w głównej fabule. Musicie rozpocząć w centralnym obszarze, odbić się z rozpędu i poszybować w stronę północno-wschodniej ścieżki. Alternatywnie możecie spróbować dotrzeć w to miejsce chyżukiem.

Dotrzecie do obozowiska, w którym będzie przebywał niepilnowany szpiegobot - Ratchet & Clank Rift Apart: Ardolis - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Dotrzecie do obozowiska, w którym będzie przebywał niepilnowany szpiegobot. W pobliżu znajdziecie w razie potrzeby gniazdo chyżuków oraz teleporter pozwalający powrócić w pobliże statku kosmicznego.