Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajduje się druga część opisu przejścia eksploracji planety Sargasso. Z poniższej solucji dowiecie się jak zbadać anomalię, jak zaliczyć pierwsze zagadki Clanka w przestrzeni pomiędzy wymiarami, gdzie odnaleźć kryjówkę Rivet na Sargasso i jak do niej bezpiecznie dotrzeć.

Eksploracja okolic fabryki

Zanim zainteresujecie się dwoma nowymi celami misji (opisaliśmy je w kolejnych podpunktach) udajcie się najpierw na tyły fabryki gelatonium - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Zanim zainteresujecie się dwoma nowymi celami misji (opisaliśmy je w kolejnych podpunktach) udajcie się najpierw na tyły fabryki gelatonium. W miejscu pokazanym na obrazku możecie przyciągnąć się do szczeliny na małej wyspie sąsiadującej z fabryką. Znajdziecie tam jeden z sekretów - złotą śrubkę.

Drugim opcjonalnym krokiem jest spotkanie się z Panią Zurkon, która prowadzi sklep obok fabryki - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Drugim opcjonalnym krokiem jest spotkanie się z Panią Zurkon, która prowadzi sklep obok fabryki. Pojawi się okazja do zakupu kolejnej nowej broni i jest to Rykoszet kosztujący 6500 śrubek (jeśli nie możecie sobie pozwolić na zakup, to możecie powrócić do handlarki np. po pokonaniu głównego bossa na Sargasso).

Rykoszet to bardzo interesująca broń. Po tym jak traficie z jej użyciem jakiegoś przeciwnika możecie kontynuować wciskanie przycisku R2 w niewielkich odstępach czasu. Pozwoli to na używanie wystrzelonego wcześniej pocisku do wykonywania kolejnych trafień - tego samego celu lub innych przeciwników stojących blisko zaatakowanej postaci. Każdy kolejny rykoszet zadaje coraz większe obrażenia, tak więc warto dążyć do tego żeby wykonywać serie ataków i nie ograniczać się do pojedynczych trafień, które nie wykorzystają potencjału opisywanej broni.

Zbadanie anomalii wymiarowej (Investigate the Dimensional Anomaly)

Obok fabryki gelatonium znajduje się anomalia wymiarowa - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Obok fabryki gelatonium znajduje się anomalia wymiarowa. Po wejściu w interakcję z nią odezwie się Clank, który będzie chciał zająć się jej zbadaniem.

Clank przeniesiony zostanie po raz pierwszy do przestrzeni między wymiarami - to bezpieczne miejsce, w którym spotkacie Garyego - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Clank przeniesiony zostanie po raz pierwszy do przestrzeni między wymiarami - to bezpieczne miejsce, w którym spotkacie Gary'ego. Waszym zadaniem będzie rozwiązywanie zagadek logicznych dotyczących doprowadzania "projekcji" Clanka do meta-terminalu, czyli obiektu w kształcie portalu na samym końcu każdego obszaru. Do zaliczenia są za każdym razem trzy tego typu zagadki.

Miejsca zaliczania zagadek pozbawione są przeciwników. Co więcej nawet jeśli spadniecie w przepaść, to zagadka nie zostanie zrestartowana, tylko wznowicie zmagania niedaleko miejsca upadku. Clank do rozwiązywania zagadek będzie używał sfer (Orbs) o różnym działaniu. Kule trzeba zawsze odnaleźć, przy czym można je składować w inwentarzu i przenosić w danym momencie więcej niż 1 tego typu obiekt.

Warto zaznaczyć, że gra pozwala pominąć zagadki logiczne Clanka z poziomu menu pauzy. Nie radzimy jednak decydować się na taki krok, szczególnie w przypadku pierwszego zestawu zagadek z Sargasso, który jest prosty.

Pierwsza zagadka Clanka

Zacznijcie od zniszczenia skrzynek, za którymi znajdziecie sferę podniesienia (Lift Sphere) - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Zacznijcie od zniszczenia skrzynek, za którymi znajdziecie sferę podniesienia (Lift Sphere).

Ze sferą dotrzyjcie w pokazane na obrazku miejsce - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ze sferą dotrzyjcie w pokazane na obrazku miejsce. Rzućcie nią w otwór w podłodze, a następnie przebiegnijcie w tym miejscu, dzięki czemu sterowany Clank zostanie katapultowany i wyląduje na górze.

Na górnym poziomie zniszczcie nowe skrzynki i zaczekajcie aż w meta-terminal uderzy wystarczająco duża liczba projekcji żeby odblokowało się wyjście (jest to symbolizowane przez lampki pojawiające się nad meta-terminalem) - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Na górnym poziomie zniszczcie nowe skrzynki i zaczekajcie aż w meta-terminal uderzy wystarczająco duża liczba projekcji żeby odblokowało się wyjście (jest to symbolizowane przez lampki pojawiające się nad meta-terminalem).

Druga zagadka Clanka

1 - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Zacznijcie od zdobycia dwóch sfer - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Zacznijcie od zdobycia dwóch sfer:

  1. Sfera szybkości (Speed Sphere) jest za skrzynkami (obrazek 1).
  2. Umieśćcie sferę szybkości w prawym slocie i przebiegnijcie przez nią. Przebijcie się do miejsca zdobycia sfery podniesienia (obrazek 2).
Zabierzcie z powrotem sferę szybkości i z obiema kulami dotrzyjcie do miejsca z obrazka, w którym projekcje wykonują bieg - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Zabierzcie z powrotem sferę szybkości i z obiema kulami dotrzyjcie do miejsca z obrazka, w którym projekcje wykonują bieg:

  1. Sferę szybkości umieśćcie w pierwszym slocie (1 na obrazku)
  2. Sferę podniesienia umieśćcie w drugim slocie (2 na obrazku)
Doprowadźcie do katapultowania Clanka na górę - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Doprowadźcie do katapultowania Clanka na górę. Po znalezieniu się na górnym poziomie ustawcie się na prawej płycie naciskowej żeby zmienić kierunek biegu projekcji. Po krótkiej chwili rozbiją one wyjście i zaliczycie drugą zagadkę.

Trzecia zagadka Clanka

Zacznijcie od zabrania sfery podniesienia znajdującej się po prawej stronie - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Zacznijcie od zabrania sfery podniesienia znajdującej się po prawej stronie. Użyjcie tej sfery na pierwszym pracującym mechaniźmie po to żeby doprowadzić do jego podniesienia i zablokowania go w miejscu.

Po przebiegnięciu pod zablokowanym mechanizmem zwróćcie się w jego stronę i odbierzcie sferę podniesienia, bo będzie ona Wam potrzebna w innym miejscu.

Ze sferą podniesienia udajcie się do pracującej lewej maszyny z powyższego obrazka - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ze sferą podniesienia udajcie się do pracującej lewej maszyny z powyższego obrazka. Zablokujcie tę maszynę z pomocą sfery, a uzyskacie dostęp do okrągłej platformy ze sferą szybkości.

Dotrzyjcie do pokazanej na obrazku barykady i umieśćcie sferę szybkości w slocie tuż przed nią - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Dotrzyjcie do pokazanej na obrazku barykady i umieśćcie sferę szybkości w slocie tuż przed nią. Przebiegnijcie przez sferę doprowadzając do rozbicia przeszkód.

2 - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Wróćcie się do miejsca, w którym użyliście sfery podniesienia - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Wróćcie się do miejsca, w którym użyliście sfery podniesienia. Przyciągnijcie ją do siebie i udajcie się z nią do niedawno rozbitej barykady. Rzućcie sferą podniesienia w pokazany na obrazku 1 slot. Użyjcie obu sfer (szybkości i podniesienia) żeby katapultować Clanka i polecieć bohaterem do pokazanej na obrazku 2 półki z drugą sferą podniesienia. Zabierzcie ją.

Powróćcie na dół i wyjmijcie sfery ze slotów - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Powróćcie na dół i wyjmijcie sfery ze slotów. Powinniście w tym momencie mieć w inwentarzu 3 kule - 2 sfery podniesienia i 1 sferę szybkości.

Użyjcie pierwszej sfery podniesienia do ponownego zablokowania maszyny blokującej projekcjom ścieżkę, którą biegną.

Pozostałe dwie sfery umieśćcie dalej na głównej ścieżce - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Pozostałe dwie sfery umieśćcie dalej na głównej ścieżce:

  1. Sferę szybkości w pierwszym slocie (1 na obrazku)
  2. Sferę podniesienia w drugim slocie (2 na obrazku)
3 - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Dotrzyjcie do pokazanej na obrazku 1 bocznej płyty naciskowej żeby doprowadzić do tego, że projekcje zaczną biec na wprost - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Dotrzyjcie do pokazanej na obrazku 1 bocznej płyty naciskowej żeby doprowadzić do tego, że projekcje zaczną biec na wprost. Powinny one zostać rozpędzone przez sferę szybkości i katapultowane przez sferę podniesienia.

Wyślijcie Clanka na górny poziom i zaczekajcie aż ostatni meta-terminal zostanie rozbity.

Po powrocie na Sargasso załączy się scena rozmowy z Mortami i odblokowania statku kosmicznego - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Po powrocie na Sargasso załączy się scena rozmowy z Mortami i odblokowania statku kosmicznego. Nie decydujcie się już teraz na opuszczenie planety (jedynym celem podróży byłoby Nefarious City), tylko najpierw zainteresujcie się opisanym poniżej tematem odwiedzenia kryjówki Rivet.

Udanie się do kryjówki (Head to the Hideout)

Musicie wyruszyć na wschód od fabryki gelatonium - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Musicie wyruszyć na wschód od fabryki gelatonium. Na większej polanie grupa opryszków Nefariousa będzie walczyła z nowym Grunthorem. Dołączcie do walk. Możecie skupiać się na osłabianiu wielkiej bestii zainteresowanej początkowo atakowaniem zbirów, bądź też najpierw rozprawić się z podwładnymi Nefariousa żeby mieć docelowo 1 cel do pokonania. Pamiętajcie o unikaniu szarż oraz głazów rzucanych przez Grunthora. Pokonany Grunthor pozostawi po sobie rarytanium.

Następna w kolejności do odwiedzenia jest wschodnia platforma - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Następna w kolejności do odwiedzenia jest wschodnia platforma. Przebiegnijcie po 3 płytach naciskowych żeby przywołać do siebie ruchomą półkę.

W nowej lokacji znajdują się szczeliny i mogą one być pomocne w zbliżaniu się do nowych przeciwników lub w uciekaniu przed zmasowanym ostrzałem. Podczas walk zwracajcie uwagę na wrogie statki desantowe. Warto podejmować próby niszczenia ich zanim wysadzą posiłki - może być w tym pomocny np. Zderzacz negatronów.

Po walkach zainteresujcie się pokazanym na obrazku miejscem użycia korby - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Po walkach zainteresujcie się pokazanym na obrazku miejscem użycia korby. Wejście w interakcję z mechanizmem docelowo miało doprowadzić do opuszczenia mostu, ale akcja ta zakończy się niepowodzeniem - pierwsza połowa opuści się tylko częściowo, a druga całkiem odpadnie. Na szczęście nie pokrzyżuje to Waszych planów.

Powróćcie na polanę, na której walczyliście z Grunthorem - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Powróćcie na polanę, na której walczyliście z Grunthorem. Rozejrzyjcie się tu za gniazdem chyżuków po to żeby móc dosiąść jednej z tych kreatur. Nakierujcie chyżuka na częściowo podniesioną rampę i odbijcie się od niej z włączonym dopalaczem żeby dotrzeć w nowe miejsce.

Spodziewajcie się starcia z jeszcze jednym Grunthorem, jak również z mniejszymi potworami, których warto szybko pozbywać się np - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Spodziewajcie się starcia z jeszcze jednym Grunthorem, jak również z mniejszymi potworami, których warto szybko pozbywać się np. z wykorzystaniem Egzekutora. W okolicy pojawią się też osy i podobnie jak wcześniej do zabijania ich sprawdzi się tradycyjna broń palna (np. Wielostrzał).

Po walkach warto rozejrzeć się po okolicy. Za jedną z dużych metalowych konstrukcji znajdziecie pokazaną na obrazku złotą śrubkę.

Waszym nowym zadaniem jest użycie chyżuka (w okolicy jest ich nowe gniazdo) do szybkiego przejechania po zaznaczonych na obrazku 3 płytach naciskowych - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Waszym nowym zadaniem jest użycie chyżuka (w okolicy jest ich nowe gniazdo) do szybkiego przejechania po zaznaczonych na obrazku 3 płytach naciskowych. W zrealizowaniu tego planu pomoże oczywiście dopalacz (R1).

Możecie już zająć się zlokalizowaniem interaktywnego zaczepu - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Możecie już zająć się zlokalizowaniem interaktywnego zaczepu. Przytrzymajcie po skoku L1 żeby się go złapać i odpowiednio rozbujać. Po wykonanym skoku możecie wejść do jaskini.

4 - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
W trakcie eksploracji jaskini rozejrzyjcie się za pokazaną na obrazku 1 kieszenią wymiarową - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

W trakcie eksploracji jaskini rozejrzyjcie się za pokazaną na obrazku 1 kieszenią wymiarową. Otworzycie szczelinę do innego wymiaru, w którym do pokonania jest tor przeszkód (obrazek 2) - plan zakłada skakanie po czerwonych skrzynkach unikając przypadkowego niszczenia ich. Jeśli dotrzecie na sam koniec tej ścieżki, to wejdziecie w posiadanie fragmentu pancerza (Buty przebrania robota).

Po powrocie do jaskini dokończcie podróż do znajdującego się w tym miejscu wejścia do kryjówki Rivet - Ratchet & Clank Rift Apart: Zbadanie anomalii, kryjówka Rivet - solucja - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Po powrocie do jaskini dokończcie podróż do znajdującego się w tym miejscu wejścia do kryjówki Rivet. Po wkroczeniu do kryjówki załączy się filmik przerywnikowy. Pojawi się boss - Troponoga. Zostaniecie zmuszeni do wyruszenia w pościg za gigantycznym mechanicznym wijem.