Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart: Powracanie na stare planety - czy możliwe? Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajdziecie odpowiedź na pytanie czy można powracać swobodnie na stare planety, tzn. do lokacji, które odwiedzone zostały we wcześniejszych rozdziałach kampanii. Może to być motywowane chęcią zaliczenia wszystkich głównych lokacji gry w 100%.

W trakcie eksploracji każdej dużej lokacji w grze możecie łatwo śledzić swoje postępy z poziomu ekranu mapy - Ratchet & Clank Rift Apart: Powracanie na stare planety - czy możliwe? - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

W trakcie eksploracji każdej dużej lokacji w grze możecie łatwo śledzić swoje postępy z poziomu ekranu mapy:

  1. W prawym górnym rogu ekranu wyświetlane są cele misji. Mogą to być zarówno główne zadania, jak i opcjonalne poboczne questy.
  2. W prawym dolnym rogu ekranu wyświetlane są 3 główne kategorie znajdziek - złote śrubki, szpiegoboty i fragmenty pancerza. Nie są to wszystkie sekrety. Będziecie mogli też natrafiać na mniejsze znajdźki, które nie są w ten sposób podliczane.
1 - Ratchet & Clank Rift Apart: Powracanie na stare planety - czy możliwe? - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Na niektórych spośród odwiedzanych planet nie uda się Wam uzyskać stanu 100% zaliczenia lokacji już podczas pierwszej wizyty - Ratchet & Clank Rift Apart: Powracanie na stare planety - czy możliwe? - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Na niektórych spośród odwiedzanych planet nie uda się Wam uzyskać stanu 100% zaliczenia lokacji już podczas pierwszej wizyty. Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest odblokowanie przez grę tylko części spośród questów powiązanych z daną planetą.

W celu uzyskania dostępu do kolejnych questów musicie awansować w głównej fabule. Możecie w trakcie przechodzenia gry np. otrzymać komunikat o możliwości udzielenia komuś pomocy na którejś z badanych wcześniej planet. Stwarza to okazję do powrotu na tę planetę po to żeby zająć się na niej dodatkowymi aktywnościami.

Do podróżowania pomiędzy planetami używany jest statek kosmiczny - mają do niego dostęp zarówno Ratchet, jak i Rivet - Ratchet & Clank Rift Apart: Powracanie na stare planety - czy możliwe? - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Do podróżowania pomiędzy planetami używany jest statek kosmiczny - mają do niego dostęp zarówno Ratchet, jak i Rivet. Po wejściu w interakcję z nim wyświetli się lista znanych planet. Będą na niej nowe lokacje do zbadania, jak również te planety, które już odwiedziliście. Podróż pomiędzy planetami jest darmowa. Do każdej z nich możecie powracać dowolną ilość razy.

2 - Ratchet & Clank Rift Apart: Powracanie na stare planety - czy możliwe? - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Jeszcze w ramach eksploracji danej planety radzimy odkładać sobie temat jej zbadania na sam koniec wizyty, tzn - Ratchet & Clank Rift Apart: Powracanie na stare planety - czy możliwe? - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Jeszcze w ramach eksploracji danej planety radzimy odkładać sobie temat jej zbadania na sam koniec wizyty, tzn. przystępować do eksploracji tuż przed rozprawieniem się z głównym bossem lub wejściem w interakcję ze statkiem kosmicznym z zamiarem wykonania przelotu na inną planetę. Pewne utrudnienia w temacie eksploracji wynikają z aktualnych postępów w fabule. Oto kilka przykładów:

  1. W mieście Nefarious City nie będziecie mogli przekraczać barier ani biegać po ścianach dopóki nie otrzymacie od Widma rękawicy odblokowującej Widmowy pęd.
  2. Na planecie Sargasso gra zablokuje niektóre opcjonalne obszary niewidzialnymi ścianami i staną się one dostępne dopiero po pokonaniu Troponogi.
Dodatkowa uwaga - Gra nie pozwala powracać do lokacji z prologu, czyli do obszarów, w których odbywała się parada i gdzie sterując Ratchetem po raz pierwszy pokonaliście Doktora Nefariousa - Ratchet & Clank Rift Apart: Powracanie na stare planety - czy możliwe? - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Dodatkowa uwaga - Gra nie pozwala powracać do lokacji z prologu, czyli do obszarów, w których odbywała się parada i gdzie sterując Ratchetem po raz pierwszy pokonaliście Doktora Nefariousa. Na szczęście w obszarach z początku gry nie ma znajdziek. W nagorszym razie możecie przegapić kilka kryształów rarytanium, ale nie będzie to poważna strata. Nie odnajduje się tam natomiast żadnych "dużych" sekretów, które zaczynają się pojawiać dopiero po przybyciu do Nefarious City.