Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart - Blizar Prime M5 - Sekrety
Ratchet & Clank Rift Apart - Blizar Prime M5 - Sekrety
Powiększ mapę

Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime - znajdźki, lista wszystkich, mapa Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja

Legenda Ratchet & Clank Rift Apart - Blizar Prime M5 - Sekrety

Złote śrubki

Miś

Szpiegoboty

Elementy pancerza

Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajduje się zestawienie wszystkich sekretów lokacji Blizar Prime. Przygotowaliśmy mapę atlasu świata dla Blizar Prime z dwóch różnych wymiarów (wariantów) oraz opisy zdobycia wszystkich znajdziek z tej lokacji. Pozyskana wiedza ułatwi Wam zaliczenie Blizar Prime w 100%.

Lista znajdziek

Na Blizar Prime do zdobycia jest 6 głównych sekretów:

  1. 3 złote śrubki,
  2. 1 szpiegobot,
  3. 2 fragmenty pancerza.

Dodatkowo możecie znaleźć 1 misia.

Z Blizar Prime powiązana jest unikalna mechanika, która wpływa na zdobywanie znajdziek - Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Z Blizar Prime powiązana jest unikalna mechanika, która wpływa na zdobywanie znajdziek. Blizar Prime pojawia się w dwóch wersjach - przed kataklizmem i po katakliźmie. Wynika to z tego, że możecie przenosić się pomiędzy dwoma różnymi wymiarami i w każdym z nich Blizar Prime wygląda inaczej. Do dotarcia do innego wymiaru używane są kryształy Blizon - będziecie je odnajdywali w trakcie eksploracji tej lokacji. Uderzenie w kryształ pozwala przełączać się pomiędzy dwoma wariantami Blizar Prime.

Na dołączonej do tego rozdziału mapie Blizar Prime uwzględniliśmy oba wymiary. W opisie każdej znajdźki podajemy też informację w jakim wymiarze musicie rozpocząć poszukiwania sekretu. Warto zaznaczyć, że nie zawsze przebywa się cały czas w tym samym wymiarze. Dotarcie do znajdźki może wymagać nawet kilkukrotnego przełączenia się pomiędzy dostępnymi wariantami Blizar Prime.

Miś

Misia możecie odnaleźć w trakcie początkowej eksploracji południowych obszarów Blizar Prime - Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Misia możecie odnaleźć w trakcie początkowej eksploracji południowych obszarów Blizar Prime. Musicie uderzać po drodze w blizony i zaliczyć przeprawę po dryfujących magnetycznych ścieżkach w wymiarze po katakliźmie.

Po tym jak powrócicie do wymiaru przed katastrofą (początkowo z zamiarem zniesienia blokady) sekret znajdziecie niedaleko blizonu w miejscu zaznaczonym na powyższym obrazku.

Złota śrubka 1

Sekret możecie zdobyć w wariancie świata przed kataklizmem - Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Sekret możecie zdobyć w wariancie świata przed kataklizmem. W trakcie przeprawy w stronę głównej lokacji z górnikami musicie zająć się zbadaniem obszaru na południowym krańcu mapy.

Złotą śrubkę po raz pierwszy zauważycie na mijanej po drodze wyższej półce (powyższy obrazek).

1 - Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Rozejrzyjcie się po okolicy za miejscem do rozpoczęcia wspinaczki - Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Rozejrzyjcie się po okolicy za miejscem do rozpoczęcia wspinaczki. Zakłada ona przeskakiwanie po półkach znajdujących się obok lawy.

Docelowo musicie wykonać skok w miejscu z obrazka 1, dzięki czemu dotrzecie od drugiej strony do sekretu.

Złota śrubka 2

Sekret możecie zdobyć w wariancie świata po katakliźmie, przy czym musicie rozpocząć w obozie górników w wariancie przed kataklizmem - jest to środkowa część mapy - Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Sekret możecie zdobyć w wariancie świata po katakliźmie, przy czym musicie rozpocząć w obozie górników w wariancie przed kataklizmem - jest to środkowa część mapy.

Na terenie centrum górniczego znajduje się zaznaczony na obrazku kryształ blizon. Dotrzyjcie do niego od tyłu. Uderzenie w blizona pozwoli Wam przenieść się do wymiaru po katakliźmie.

Po przeniesieniu się do nowego wymiaru złotą śrubkę zauważycie na dużej wysokości po prawej stronie - pokazuje ją dołączony obrazek i musicie do niej dotrzeć drogą okrężną - Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Po przeniesieniu się do nowego wymiaru złotą śrubkę zauważycie na dużej wysokości po prawej stronie - pokazuje ją dołączony obrazek i musicie do niej dotrzeć drogą okrężną.

Podążajcie liniową ścieżką aż dotrzecie do miejsca, w którym możliwe jest skorzystanie z magnebutów - wciśnięcie Kółka pozwoli doskoczyć do częściowo uszkodzonej magnetycznej ścieżki - Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Podążajcie liniową ścieżką aż dotrzecie do miejsca, w którym możliwe jest skorzystanie z magnebutów - wciśnięcie Kółka pozwoli doskoczyć do częściowo uszkodzonej magnetycznej ścieżki. Wkrótce musicie wykonywać kolejne podobne skoki po to żeby docierać do innych fragmentów ścieżki.

Poszukiwany sekret znajdziecie na samym końcu ostatniej magnetycznej ścieżki - Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Poszukiwany sekret znajdziecie na samym końcu ostatniej magnetycznej ścieżki.

Fragment pancerza 1 - Korpus Strażnika Galaktyki (Galactic Ranger Chest)

Sekret możecie zdobyć w wariancie świata przed kataklizmem - Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Sekret możecie zdobyć w wariancie świata przed kataklizmem. Okazja do pozyskania go pojawia się w trakcie przeprawy od strony centralnego obozu górników do miejsca odnalezienia szefowej kuchni Tulio powiązanej z opcjonalnym celem misji.

Musicie w pewnym momencie zboczyć z głównej ścieżki udając się w lewo. Uważajcie na wypluwaną lawę i po ominięciu jej dotrzyjcie do pokazanej na obrazku kieszeni wymiarowej.

Ze zdobyciem tej znajdźki powiązany jest nietypowy tor przeszkód - aktywowanie generatorów tylko na krótkie chwile odsłania ścieżkę, która po kilku sekundach ponownie staje się niewidzialna - Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ze zdobyciem tej znajdźki powiązany jest nietypowy tor przeszkód - aktywowanie generatorów tylko na krótkie chwile odsłania ścieżkę, która po kilku sekundach ponownie staje się niewidzialna. Starajcie się zawsze dobrze zapamiętać trasę podróży i aktywować generator kilka razy jeśli jest taka potrzeba. Na szczęście po drodze znajdziecie kolejne generatory i nie musicie pokonywać całej trasy za jednym podejściem.

Element pancerza znajdziecie na zawsze widocznej skalnej półce na samym końcu toru przeszkód - Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Element pancerza znajdziecie na zawsze widocznej skalnej półce na samym końcu toru przeszkód. Dla przypomnienia zestaw Strażnika Galaktyki pozwala zwiększać obrażenia zadawane w walce wręcz.

Złota śrubka 3

Sekret możecie zdobyć w wariancie świata po katakliźmie, przy czym musicie rozpocząć we wschodniej części wymiaru przed kataklizmem - Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Sekret możecie zdobyć w wariancie świata po katakliźmie, przy czym musicie rozpocząć we wschodniej części wymiaru przed kataklizmem.

Do miejsca odnalezienia złotej śrubki możecie dotrzeć w drodze do szefowej kuchni Tulio powiązanej z opcjonalnym celem misji. Po drodze przeniesiecie się do wymiaru po katakliźmie. Zwróćcie uwagę na widoczną w oddali i pokazaną na obrazku śrubkę.

Musicie powrócić do wymiaru przed kataklizmem, udać się na północ i zlokalizować pokazany na obrazku blizon - Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Musicie powrócić do wymiaru przed kataklizmem, udać się na północ i zlokalizować pokazany na obrazku blizon. Uderzenie w niego pomoże Wam dotrzeć do nowego obszaru w wymiarze po katakliźmie.

Tuż po skorzystaniu z blizonu znajdziecie się tuż obok poszukiwanej znajdźki - Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Tuż po skorzystaniu z blizonu znajdziecie się tuż obok poszukiwanej znajdźki.

Szpiegobot 1

Szpiegobota nie zdobędziecie dzięki eksploracji, tylko dzięki udzieleniu pomocy szefowej kuchni Tulio poprzez ochranianie wykorzystywanej przez nią pompy VAC-U-SUK - Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Szpiegobota nie zdobędziecie dzięki eksploracji, tylko dzięki udzieleniu pomocy szefowej kuchni Tulio poprzez ochranianie wykorzystywanej przez nią pompy VAC-U-SUK. Dla przypomnienia szefowa Tulio przebywa w wymiarze przed kataklizmem we wschodniej części mapy. Spotkanie z Tulio oraz sposób pomagania jej opisaliśmy szczegółowo w naszej solucji na stronie Odnalezienie szefowej Tulio.

Fragment pancerza 2 - Buty Załogi Q (Q-Force Boots)

Sekret możecie zdobyć w wariancie świata przed kataklizmem - Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Sekret możecie zdobyć w wariancie świata przed kataklizmem. Musicie po dotarciu do lokacji z głównym inżynierem (Chief Engineer) nie wyruszać od razu na zachód, tylko zainteresować się pokazanymi na obrazku północnymi półkami otoczonymi lawą. W oddali będziecie widzieli półkę z sekretem, przy czym nie jest ona łatwo dostępna.

Dotrzyjcie do kryształu blizon na końcu ścieżki i uderzcie w niego żeby przenieść się do wymiaru po katakliźmie - Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Dotrzyjcie do kryształu blizon na końcu ścieżki i uderzcie w niego żeby przenieść się do wymiaru po katakliźmie. Musicie tu zaliczyć krótką wspinaczkę (w razie potrzeby pomagajcie sobie widmowym pędem w locie) żeby dotrzeć do kolejnego blizonu. Uderzenie w niego pozwoli Wam powrócić do wymiaru przed kataklizmem.

Po wykonanym skoku między wymiarami znajdziecie się tuż obok znajdźki - Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Po wykonanym skoku między wymiarami znajdziecie się tuż obok znajdźki.

Dla przypomnienia elementy pancerza Załogi Q osłabiają siłę ataków wyprowadzanych przez opryszków Nefariousa - Ratchet & Clank Rift Apart: Blizar Prime - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Dla przypomnienia elementy pancerza Załogi Q osłabiają siłę ataków wyprowadzanych przez opryszków Nefariousa.