Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart - Savali M4 - Sekrety
Ratchet & Clank Rift Apart - Savali M4 - Sekrety
Powiększ mapę

Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja

Legenda Ratchet & Clank Rift Apart - Savali M4 - Sekrety

Złote śrubki

Miś

Szpiegoboty

Elementy pancerza

Lule

Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajduje się zestawienie wszystkich sekretów planety Savali. Przygotowaliśmy mapę atlasu świata dla pustkowi na planecie Savali oraz opisy zdobycia wszystkich znajdziek z tej lokacji. Pozyskana wiedza ułatwi Wam zaliczenie Savali w 100%.

Lista znajdziek

Na planecie Savali do zdobycia jest 10 głównych sekretów:

  1. 3 złote śrubki
  2. 1 szpiegobot
  3. 6 fragmentów pancerza

Dodatkowo możecie znaleźć 1 misia.

Lokalizacje niektórych znajdziek mają przybliżony charakter, bo mogą one znajdować się na pokładzie statków UFO - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Lokalizacje niektórych znajdziek mają przybliżony charakter, bo mogą one znajdować się na pokładzie statków UFO. Latające spodki mogą latać po okolicy i zawsze się też rzucą do ucieczki po tym jak się do nich dostatecznie zbliżycie. UFO powróci po pewnym czasie do obszaru, w którym początkowo się znajdowało. Nie musicie go szukać po całej mapie w razie zawalenia pościgu.

Oprócz odnajdywania głównych znajdziek możecie też zainteresować się 12 kapliczkami - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Oprócz odnajdywania głównych znajdziek możecie też zainteresować się 12 kapliczkami. Każda z nich skrywa 1 lulę (Lorb) - są to duże sfery. Z pozyskiwaniem lul powiązany jest poboczny quest na Savali. Dotarcie do wszystkich tego typu obiektów i zdobycie wszystkich sfer szczegółowo omówiliśmy na stronie Zdobycie wiedzy lombatów w naszej solucji.

Dzięki odnajdywaniu kolejnych lul możecie otrzymywać od mnicha (Monk Scholar) z wioski niektóre ze znajdziek z głównej listy - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Dzięki odnajdywaniu kolejnych lul możecie otrzymywać od mnicha (Monk Scholar) z wioski niektóre ze znajdziek z głównej listy. Sekrety te uwzględnione zostały w poniższym zestawieniu.

Fragment pancerza 1 - Hełm Kapitana Gwiezdna Tarcza (Captain Starshield Helmet)

W celu pozyskania elementu pancerza musicie zbadać kieszeń wymiarową zlokalizowaną w południowo-wschodniej części mapy - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

W celu pozyskania elementu pancerza musicie zbadać kieszeń wymiarową zlokalizowaną w południowo-wschodniej części mapy.

Na potrzeby zdobycia znajdźki musicie zaliczyć tor przeszkód, który zakłada odbijanie się od ścian do biegania - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Na potrzeby zdobycia znajdźki musicie zaliczyć tor przeszkód, który zakłada odbijanie się od ścian do biegania. Dodatkowym utrudnieniem są wybuchowe skrzynki pojawiające się na trasie biegu. Musicie pomagać sobie dodatkowo skokami żeby wybierać niższy lub wyższy fragment ściany do przebiegnięcia. Nie możecie zderzyć się z przeszkodami. Na sam koniec próby musicie dodatkowo przeskoczyć przez obręcz z czerwonych skrzynek.

Skarb znajdziecie na końcu ścieżki - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Skarb znajdziecie na końcu ścieżki. Przedmioty z tego zestawu są bardzo przydatne, bo pozwalają zdobywać więcej XP i tym samym szybciej awansować na kolejne poziomy doświadczenia.

Złota śrubka 1

Złota śrubka jest na pokładzie statku UFO latającego po południowej części mapy - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Złota śrubka jest na pokładzie statku UFO latającego po południowej części mapy. UFO rzuci się do ucieczki gdy tylko się wyraźniej do niego zbliżycie.

Musicie rozpocząć pościg za UFO i w trakcie rozgrywania pomagać sobie lotobutami z włączonym dopalaczem - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Musicie rozpocząć pościg za UFO i w trakcie rozgrywania pomagać sobie lotobutami z włączonym dopalaczem. Rozglądajcie się na trasie pościgu za rampami, od których można się odbić. Musicie zaliczyć lot w stronę UFO i przytrzymać L1 żeby złapać się zaczepu na latającym statku.

Ostatni krok to ustawienie się na płycie naciskowej żeby wyłączyć pole siłowe otaczające znajdźkę - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ostatni krok to ustawienie się na płycie naciskowej żeby wyłączyć pole siłowe otaczające znajdźkę.

Fragment pancerza 2 - Buty Lombaksa Gwardzisty (Lombax Praetorian Boots)

Na potrzeby dotarcia do znajdźki musicie zbadać kieszeń wymiarową znajdującą się we wschodniej części pustkowi, w niewielkiej odległości na zachód od jednej z 3 świątyń - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Na potrzeby dotarcia do znajdźki musicie zbadać kieszeń wymiarową znajdującą się we wschodniej części pustkowi, w niewielkiej odległości na zachód od jednej z 3 świątyń.

Do zaliczenia jest tor przeszkód, który wymusza częste przebieganie po bocznych platformach z pionowymi ścianami - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Do zaliczenia jest tor przeszkód, który wymusza częste przebieganie po bocznych platformach z pionowymi ścianami. Używajcie podwójnych skoków żeby przeskakiwać pomiędzy sąsiednimi ścianami do biegania i bądźcie też gotowi do złapania się w locie interaktywnego zaczepu.

Buty są na końcu ścieżki - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Buty są na końcu ścieżki. Przedmioty z tego zestawu zwiększają nieznacznie ilość zdobywanego rarytanium.

Złota śrubka 2

1 - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Zdobycie tej śrubki nie jest oczywistą sprawą, bo starania o jej pozyskanie musicie rozpocząć w zupełnie innym miejscu od tego oznaczonego na mapie - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Zdobycie tej śrubki nie jest oczywistą sprawą, bo starania o jej pozyskanie musicie rozpocząć w zupełnie innym miejscu od tego oznaczonego na mapie. Dotrzyjcie do lokacji z powyższych obrazków - jest to wąwóz zlokalizowany w północnej części mapy. Znajdziecie tam płytę naciskową, od której odchodzi duży kabel.

Zacznijcie używać lotobutów (R1), najeżdżając na pierwszy panel i kierując się na południe - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Zacznijcie używać lotobutów (R1), najeżdżając na pierwszy panel i kierując się na południe. Po drodze najeżdżajcie na kolejne przyciski i płyty, które jeszcze bardziej rozpędzą sterowaną postać.

Jeśli poprawnie zaliczyliście przejazd to portal z powyższego obrazka załączy się w ostatniej chwili - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Jeśli poprawnie zaliczyliście przejazd to portal z powyższego obrazka załączy się w ostatniej chwili. Przejedźcie przez "gwiezdne wrota".

Portal teleportuje Was do wysokiej półki ze złotą śrubką zlokalizowanej w zachodniej części mapy - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Portal teleportuje Was do wysokiej półki ze złotą śrubką zlokalizowanej w zachodniej części mapy.

Fragment pancerza 3 - Korpus Robopirata (Robot Pirate Chest)

Element pancerza jest na pokładzie statku UFO latającego po wąwozach w północno-wschodniej części mapy - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Element pancerza jest na pokładzie statku UFO latającego po wąwozach w północno-wschodniej części mapy. UFO rzuci się do ucieczki gdy tylko się wyraźniej do niego zbliżycie.

Musicie rozpocząć pościg z wykorzystaniem lotobutów, w trakcie którego rozglądajcie się za rampami do wybicia się - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Musicie rozpocząć pościg z wykorzystaniem lotobutów, w trakcie którego rozglądajcie się za rampami do wybicia się. W locie złapcie się zaczepu latającego spodka i ustawcie się na płycie naciskowej.

Wyłączone zostanie pole siłowe UFO i będziecie mogli zabrać sekret - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Wyłączone zostanie pole siłowe UFO i będziecie mogli zabrać sekret. Elementy zestawu robopirata zmniejszają obrażenia zadawane przez wrogich piratów.

Szpiegobot 1

2 - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Zainteresujcie się obszarem z powyższych obrazków zlokalizowanym na południe od ikony szpiegobota - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Zainteresujcie się obszarem z powyższych obrazków zlokalizowanym na południe od ikony szpiegobota. Musicie wykonać kilka skoków po półkach żeby dotrzeć docelowo do wnętrza wschodniej jaskini.

Liniowa trasa przeprawy przez jaskinię doprowadzi Was do wielkiego wraku statku - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Liniowa trasa przeprawy przez jaskinię doprowadzi Was do wielkiego wraku statku.

Zwróćcie uwagę na lewitujące zaczepy, których trzeba się chwytać (L1) - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Zwróćcie uwagę na lewitujące zaczepy, których trzeba się chwytać (L1). Po wybiciu się z pierwszego zaczepu złapcie się w locie drugiego, rozbujajcie się i wylądujcie na głównym pokładzie statku. Znajdziecie tu szpiegobota.

Miś

Misia odnajduje się na wyspie zlokalizowanej na południowym krańcu mapy - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Misia odnajduje się na wyspie zlokalizowanej na południowym krańcu mapy. Jest on przy ścieżce, którą pokonuje się w trakcie podróży do świątyni w górach (Mountain Temple) w ramach zaliczania głównej fabuły.

Sekret znajdziecie na skałach, obok płotu i stromego klifu.

Fragment pancerza 4 - Buty Pancerza Pustkowi (Wasteland Gear Boots)

Buty są nagrodą za dostarczenie 3 lul (Lorbs) mnichowi z wioski - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Buty są nagrodą za dostarczenie 3 lul (Lorbs) mnichowi z wioski. Przedmioty z zestawu Pancerza Pustkowi gwarantują zmniejszone obrażenia zadawane przez wrogo nastawione kreatury.

Fragment pancerza 5 - Korpus Pancerza Pustkowi (Wasteland Gear Chest)

Korpus jest nagrodą za dostarczenie 7 lul (Lorbs) mnichowi z wioski - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Korpus jest nagrodą za dostarczenie 7 lul (Lorbs) mnichowi z wioski.

Fragment pancerza 6 - Hełm Pancerza Pustkowi (Wasteland Gear Helmet)

Hełm jest nagrodą za dostarczenie wszystkich 12 lul (Lorbs) mnichowi z wioski - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Hełm jest nagrodą za dostarczenie wszystkich 12 lul (Lorbs) mnichowi z wioski.

Złota śrubka 3

Ostatnią śrubkę możecie odblokować dopiero po powrocie na planetę Savali w ramach zaliczania finałowej części kampanii - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ostatnią śrubkę możecie odblokować dopiero po powrocie na planetę Savali w ramach zaliczania finałowej części kampanii. Jeden z głównych celów misji w trakcie powtórnej wizyty na Savali będzie dotyczył odblokowania dostępu do katakumb. Musicie docelowo doprowadzić do powstania pokazanego na obrazku dużego otworu w ziemi - jest to północno-zachodnia część planety.

Tuż po zeskoczeniu na najniższy poziom odnajdziecie fioletową konsolę, dzięki której można rozpocząć nową scenę z udziałem Usterki (Glitch) - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Tuż po zeskoczeniu na najniższy poziom odnajdziecie fioletową konsolę, dzięki której można rozpocząć nową scenę z udziałem Usterki (Glitch). Zakłada ona nie tylko zniszczenie kilku "zwykłych" gniazd wirusów, ale również pokonanie głównego wirusa (Master Virus) - konfrontację tę opisaliśmy w rozdziale Bossowie.

W nagrodę za zaliczenie ostatniej sceny ze sterowania Usterką odblokowana zostanie skrytka ze złotą śrubką - Ratchet & Clank Rift Apart: Savali - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

W nagrodę za zaliczenie ostatniej sceny ze sterowania Usterką odblokowana zostanie skrytka ze złotą śrubką.