Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ratchet & Clank Rift Apart - Sargasso M2 - Sekrety
Ratchet & Clank Rift Apart - Sargasso M2 - Sekrety
Powiększ mapę

Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa Ratchet & Clank Rift Apart poradnik, solucja

Legenda Ratchet & Clank Rift Apart - Sargasso M2 - Sekrety

Złote śrubki

Miś

Elementy pancerza

Trudi (interaktywny ptak z pobocznego zadania) - 1 element pancerza i 1 szpiegobot

Na tej stronie poradnika do gry Ratchet & Clank Rift Apart znajduje się zestawienie wszystkich sekretów lokacji Sargasso. Przygotowaliśmy mapę atlasu świata dla planety Sargasso oraz dokładne opisy odnalezienia wszystkich znajdziek z tej lokacji. Zdobyta wiedza ułatwi Wam zaliczenie Sargasso w 100%.

Lista znajdziek

W Sargasso do pozyskania jest 8 głównych sekretów:

  1. 3 złote śrubki
  2. 1 szpiegobot
  3. 4 fragmenty pancerza

Dodatkowo możecie znaleźć 1 misia.

Istotną cechą Sargasso jest to, że nie możecie zdobyć 100% sekretów podczas pierwszej wizyty na planecie, gdyż Rivet nie będzie w stanie dotrzeć we wszystkie miejsca i ponadto niektóre sekrety są nagrodami za pomaganie mieszkańcom - Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Istotną cechą Sargasso jest to, że nie możecie zdobyć 100% sekretów podczas pierwszej wizyty na planecie, gdyż Rivet nie będzie w stanie dotrzeć we wszystkie miejsca i ponadto niektóre sekrety są nagrodami za pomaganie mieszkańcom.

W końcowej fazie pobytu w lokacji Chmura Szczątków Scarstu (tej z walkami na arenie) otrzymacie zaproszenie od Mortów żeby powrócić na Sargasso. Po wylądowaniu na planecie dowiecie się, że możecie pomóc zwierzakowi Trudi poprzez odnajdywanie zurpników. Zajęcie się tym pobocznym questem odblokuje opcję latania po Sargasso, a także doprowadzi do otrzymania dwóch unikalnych znajdziek od jednego z Mortów (uwzględniliśmy je w poniższym zestawieniu). Warto zaznaczyć, że do Sargasso możecie również swobodnie powracać statkiem kosmicznym żeby znaleźć także inne pominięte sekrety, nie tylko te bezpośrednio powiązane z Trudi.

Fragment pancerza 1 - Hełm Strażnika Galaktyki (Galactic Ranger Helmet)

Pierwszy element pancerza możecie łatwo zdobyć w ramach postępów w głównej fabule - Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Pierwszy element pancerza możecie łatwo zdobyć w ramach postępów w głównej fabule. W trakcie przeprawy przez mokradła dotrzecie do miejsca, w którym otwiera się kieszeń wymiarową.

1 - Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Po znalezieniu się w nowym wymiarze będziecie mogli znaleźć gniazdo chyżuków i po uderzeniu w nie umożliwić sobie wskoczenie na chyżuka celem rozpoczęcia przejażdżki - Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Po znalezieniu się w nowym wymiarze będziecie mogli znaleźć gniazdo chyżuków i po uderzeniu w nie umożliwić sobie wskoczenie na chyżuka celem rozpoczęcia przejażdżki. Zanim podejmiecie kroki mające na celu opuszczenie tego miejsca zbadajcie cały okoliczny obszar żeby znaleźć wysepkę ze znajdźką.

Elementy pancerza Gwiezdnego Strażnika przyczyniają się do zwiększania obrazeń zadawanych w walce wręcz.

Złota śrubka 1

W celu odnalezienia złotej śrubki musicie zbadać tyły dużego budynku fabryki gelatonium, przed którym Rivet ma spotkać się w ramach głównej fabuły z Mortami - Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

W celu odnalezienia złotej śrubki musicie zbadać tyły dużego budynku fabryki gelatonium, przed którym Rivet ma spotkać się w ramach głównej fabuły z Mortami. Zainteresujcie się pokazaną na obrazku sąsiednią małą wysepką - jest tam szczelina, do której można się przyciągnąć.

W nowym miejscu znajdziecie poszukiwany sekret - Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

W nowym miejscu znajdziecie poszukiwany sekret.

Złota śrubka 2

Śrubkę możecie znaleźć na tyłach platformy zlokalizowanej na wschód od kryjówki Rivet - Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Śrubkę możecie znaleźć na tyłach platformy zlokalizowanej na wschód od kryjówki Rivet. Możecie tam dotrzeć niedługo przed odwiedzeniem kryjówki lub zająć się dotarciem do sekretu dopiero po zbadaniu kryjówki i rozprawieniu się z Troponogą.

Fragment pancerza 2 - Buty przebrania robota (Robot Disguise Boots)

Buty są w kieszeni wymiarowej, która zlokalizowana jest tuż obok kryjówki Rivet - możecie ją znaleźć w trakcie przeprawy przez jaskinię w drodze do kryjówki - Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Buty są w kieszeni wymiarowej, która zlokalizowana jest tuż obok kryjówki Rivet - możecie ją znaleźć w trakcie przeprawy przez jaskinię w drodze do kryjówki.

Kieszeń wymiarowa zakłada przejście przez tor przeszkód - Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Kieszeń wymiarowa zakłada przejście przez tor przeszkód. Musicie wskakiwać na wybuchowe skrzynki i szybko przechodzić dalej, a także unikać ich przedwczesnego niszczenia, bo może to uniemożliwić dotarcie na sam koniec (rzucenie się w przepaść może zresetować tę zagadkę). Pilnujcie się z pozbyciem się po drodze pojedynczego przeciwnika - użyjcie precyzyjnej broni do pokonania go żeby nie zdetonować zbyt wielu skrzynek.

2 - Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Na końcu trasy przeszkód znajdziecie poszukiwany sekret - Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Na końcu trasy przeszkód znajdziecie poszukiwany sekret. Dla przypomnienia elementy zestawu przebrania robota przyczyniają się do osłabiania ataków podwładnych Nefariousa.

Miś

Miś znajduje się w kryjówce Rivet na Sargasso - Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Miś znajduje się w kryjówce Rivet na Sargasso. Nie możecie go zabrać podczas pierwszej wizyty w kryjówce, gdyż automatycznie rozpocznie się wtedy pościg za lokalnym bossem - Troponogą.

Musicie raz jeszcze powrócić do kryjówki w ramach swobodnej eksploracji powierzchni planety. Misia znajdziecie na niebieskiej kanapie.

Fragment pancerza 3 - Korpus przebrania robota (Robot Disguise Chest)

Odnalezieniem tego sekretu możecie zająć się dopiero po zaliczeniu wszystkich głównych celów misji na Sargasso, tzn - Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Odnalezieniem tego sekretu możecie zająć się dopiero po zaliczeniu wszystkich głównych celów misji na Sargasso, tzn. gdy Rivet będzie gotowa do opuszczenia planety na pokładzie statku kosmicznego.

Zbadajcie niedostępną wcześniej południowo-zachodnią część mapy. W miejscu z obrazka natraficie na kieszeń wymiarową.

Kieszeń wymiarowa zawiera nowy, dość wymagający tor przeszkód - Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Kieszeń wymiarowa zawiera nowy, dość wymagający tor przeszkód. Musicie skakać po grupach skrzyń. Kluczem do sukcesu jest niszczenie wyłącznie górnych skrzyń z danego skupiska po to żeby umożliwić sobie przeskoczenie na kolejną grupę. Unikajcie niszczenia zbyt wielu skrzyń oraz trafiania w wybuchowe skzynki, bo może to Wam uniemożliwić dalsze postępy (skoczcie w przepaść żeby zrestartować zagadkę).

3 - Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry
Znajdźka jest na ostatniej półce za wieżą ze skrzyń - Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Znajdźka jest na ostatniej półce za wieżą ze skrzyń. Zniszczcie wyłącznie skrzynie z obszarzu zaznaczonego na powyższym obrazku, dzięki czemu będziecie mogli przeskoczyć najpierw na dolne skrzynie i następnie na półkę z sekretem.

Dla przypomnienia elementy zestawu przebrania robota przyczyniają się do osłabiania ataków podwładnych Nefariousa.

Złota śrubka 3

To pierwszy spośród trzech sekretów powiązanych z Trudi, czyli zaprzyjaźnionym zwierzakiem Mortów - Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

To pierwszy spośród trzech sekretów powiązanych z Trudi, czyli zaprzyjaźnionym zwierzakiem Mortów. Ta znajdźka i opisane poniżej dwie kolejne dostępne stają się dopiero po powrocie na Sargasso po odblokowaniu pobocznego questu dotyczącego Trudi.

Musicie znaleźć i przynieść Trudi w sumie 30 zurpników (spośród 60 poukrywaych na Sargasso), czyli fioletowych kamieni odnajdywanych w różnych częściach mapy - Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Musicie znaleźć i przynieść Trudi w sumie 30 zurpników (spośród 60 poukrywaych na Sargasso), czyli fioletowych kamieni odnajdywanych w różnych częściach mapy. Wykonanie tego celu misji odblokuje opcję latania po mapie na grzbiecie Trudi. Zajmijcie się zbadaniem centralnej części mapy. Poszukiwana śrubka jest wewnątrz obręczy, przez którą trzeba przelecieć.

Fragment pancerza 4 - Buty Strażnika Galaktyki (Galactic Ranger Boots)

Także i ten sekret powiązany jest z dostarczaniem Trudi zurpników - Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Także i ten sekret powiązany jest z dostarczaniem Trudi zurpników. Na potrzeby pozyskania butów musicie znaleźć i przynieść 30 zurpników spośród 60 dostępnych.

Dla przypomnienia przedmioty z zestawu Strażnika Galaktyki zwiększają zadawane obrażenia w walce wręcz.

Szpiegobot 1

W celu zdobycia ostatniej nagrody powiązanej z Mortami i Trudi musicie zdobyć wszystkich 60 zurpników na Sargasso - Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

W celu zdobycia ostatniej nagrody powiązanej z Mortami i Trudi musicie zdobyć wszystkich 60 zurpników na Sargasso. Miejsca ich odnajdywania zaznaczone są na mapie okolicy.

Ważna uwaga - Zurpniki znajdujące się na dachach, kominach, wysokich półkach i w innych miejscach niedostępnych dla Rivet możecie zdobywać dopiero po zebraniu 45 spośród 60 zurpników - Ratchet & Clank Rift Apart: Sargasso - znajdźki, lista wszystkich, mapa - Ratchet & Clank Rift Apart - poradnik do gry

Ważna uwaga - Zurpniki znajdujące się na dachach, kominach, wysokich półkach i w innych miejscach niedostępnych dla Rivet możecie zdobywać dopiero po zebraniu 45 spośród 60 zurpników. Odblokujecie wtedy opcję wypluwania kul ognia latając Trudi. Pozwoli to Wam pozyskiwać zurpniki "na odległość", bez konieczności docierania do nich Rivet.