Awans do rangi Emisariusz | Klerycy | Zadania frakcji | Solucja Elex

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Po tym jak przyłączysz się do frakcji Clerics w grze Elex (zadanie Sprzymierzeńcy w technologii - High-tech Allies) uzyskasz najniższą rangę akolity (Acolyte). Możesz poczynić starania o awansowanie na wyższą rangę emisariusza (Legate). Stanie się to możliwe po tym jak porozmawiasz z Reinholdem i spełnisz następujące wymagania:

  1. Awansowanie Jaxa na co najmniej 15 poziom doświadczenia.
  2. Zaliczenie zadania Pielgrzymka akolity dla Baldera.
  3. Zaliczenie zadania Udany debiut dla Marty.
  4. Nauczenie się umiejętności kleryków Sugestia (Suggestion).
  5. Dysponowanie co najmniej 1000 Elexitu - to opłata za awans.

Solucja questów dla Kleryków do rangi emisariusza:

Pielgrzymka akolity

Jak odblokować quest: Rozmowa z Balderem w Hort.

Potwora Armored Locust możesz pokonać lub odciągnąć od kapliczki - Awans do rangi Emisariusz | Klerycy | Zadania frakcji | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry
Potwora Armored Locust możesz pokonać lub odciągnąć od kapliczki

Od Baldera dowiesz się, że każdy akolita musi odbyć pielgrzymkę i oznacza to konieczność odwiedzenia czterech kapliczek w krainie Ignadon. Przy każdej z nich możesz odbyć modlitwę i dodatkowo złożyć ofiarę w wysokości 100 Elexitu (poprawi się samopoczucie bohatera). Podczas pielgrzymki możesz natrafić na wiele silnych potworów, aczkolwiek staczanie walk z nimi nie jest zawsze obowiązkowe.

Pierwsza kapliczka jest tuż przy moście prowadzącym do wejścia do Hort (200XP).

Druga kapliczka jest na zachód od Hort i na południe od lotniska Hangar. W pobliżu przebywa grupa potworów Screamer, ale łatwo się je eliminuje. Bardziej kłopotliwa może być kreatura Armored Locust - odciągnij ją w inne miejsce lub zaatakuj jak rozprawisz się ze Screamerami (blokuj jej silne ataki). Po wyeliminowaniu potworów podejdź do kapliczki (200XP).

Bandytów z okolic trzeciej kapliczki zaatakuj dopiero gdy zakończy się rozmowa - Awans do rangi Emisariusz | Klerycy | Zadania frakcji | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry
Bandytów z okolic trzeciej kapliczki zaatakuj dopiero gdy zakończy się rozmowa

Trzecia kapliczka jest na południe od drugiej, przy jednej z asfaltowych dróg. W miejscu tym powinieneś napotkać grupę zbirów, którzy zatrzymali handlarza Traveling Merchant. Zaczekaj na zakończenie rozmowy i pomóż handlarzowi w pozbyciu się bandytów. Każdy zabity przeciwnik to 100XP. Po walkach porozmawiaj z handlarzem (jeśli jeszcze żyje) i zbadaj kapliczkę (200XP).

Czwarta kapliczka jest na wschód od trzeciej i na południe od Hort. Po okolicy może podróżować ogromny Mountain Troll, ale nie musisz z nim walczyć. Sprawdź kapliczkę (100XP).

Po odwiedzeniu wszystkich kapliczek powróć do Baldera (1000XP).

NPC w zadaniu: Balder

Udany debiut

Jak odblokować quest: Rozmowa z Martą w Hort.

Lepiej jest odrzucić ofertę Xandera - Awans do rangi Emisariusz | Klerycy | Zadania frakcji | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry
Lepiej jest odrzucić ofertę Xandera

Marta przygotowuje racje żywnościowe dla osób z Hort. Po tym jak z nią porozmawiasz musisz odczekać aż będzie ci je gotowa przekazać - najlepiej skorzystać z jednego z łóżek i wybrać inną porę dnia. Odbierz od Marty 4 posiłki Martha's Protein Supplement Stew. Musisz je dostarczyć różnym osobom z miasta kleryków. Anna, Reinhold i Balder podziękują i na tym sprawa się zakończy. W przypadku Xandera może on zaoferować odkupienie jednego z posiłków jeśli masz jeszcze jakieś w zapasie. Możesz w ten sposób dostać 25 Elexitu, ale niepotrzebnie rozzłościsz Marte. Po dostarczeniu posiłków powróć do Marty. Maksymalnie możesz otrzymać 300XP (jeśli dla nikogo nie zabrakło racji żywnościowych).

Uwaga - W trakcie spotkania z Balderem możesz zostać poddany testowi na wiedzę (mini-zadanie Informacja to władza). Prawidłowe odpowiedzi to Calaan, Ulbricht i Arvid. Za zaliczenie testu dostaniesz 100XP i karabin plazmowy Plasma Rifle.

NPC w zadaniu: Marta (Martha), Xander, Anna, Reinhold, Baldar

Umiejętność Sugestia

Z odblokowaniem umiejętności Sugestia (Suggestion) nie jest powiązany żadny quest - Awans do rangi Emisariusz | Klerycy | Zadania frakcji | Solucja Elex - Elex - poradnik do gry

Z odblokowaniem umiejętności Sugestia (Suggestion) nie jest powiązany żadny quest. Musisz ją pozyskać tak samo jak każdą inną umiejętność. Wymagania do jej odblokowania to:

  1. Co najmniej 1 wolny punktu umiejętności (są one przydzielane przy awansach na wyższe poziomy doświadczenia)
  2. 500 Elexitu
  3. Co najmniej 30 punktów zainwestowanych w Inteligencja
  4. Co najmniej 30 punktów zainwestowanych w Spryt

Po spełnieniu tych wymagań udaj się do Baldera i opłać szkolenie (powyższy obrazek). Możesz już spotkać się z Reinholdem i "przetestować" na nim nową umiejętność. Otrzymasz 200XP.

Awans na legata

Po zaliczeniu wszystkich powyższych questów, odblokowaniu Sugestii i awansowaniu na co najmniej 15 poziom doświadczenia powróć do Reinholda i poproś go o awans na emisariusza. Musisz zapłacić Reinholdowi 1000 Elexitu. Otrzymasz 4000XP. Dodatkowo u handlarza Armor Master dostępne staną się do zakupu nowe elementy pancerza legata i będziesz mógł podjąć starania o awansowanie do rangi regenta - opis na kolejnej stronie.

Podobało się?

0

Elex

17 października 2017

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2023-03-18
20:28

WHO Junior

legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.

I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.

Komentarz: WHO
2023-07-15
02:50

SZPROTSSMOKE420 Junior

Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów

Komentarz: SZPROTSSMOKE420
2023-07-17
20:34

Necross123 Konsul

Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).

Komentarz: Necross123
2023-07-31
21:13

Necross123 Konsul

Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)

a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.

b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.

c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.

I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.

Komentarz: Necross123
2024-02-17
14:49

RockMaster Junior

Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne

Komentarz: RockMaster

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl