Awans do rangi Emisariusz | Klerycy | Zadania frakcji | Solucja Elex
Aktualizacja:
Po tym jak przyłączysz się do frakcji Clerics w grze Elex (zadanie Sprzymierzeńcy w technologii - High-tech Allies) uzyskasz najniższą rangę akolity (Acolyte). Możesz poczynić starania o awansowanie na wyższą rangę emisariusza (Legate). Stanie się to możliwe po tym jak porozmawiasz z Reinholdem i spełnisz następujące wymagania:
- Awansowanie Jaxa na co najmniej 15 poziom doświadczenia.
- Zaliczenie zadania Pielgrzymka akolity dla Baldera.
- Zaliczenie zadania Udany debiut dla Marty.
- Nauczenie się umiejętności kleryków Sugestia (Suggestion).
- Dysponowanie co najmniej 1000 Elexitu - to opłata za awans.
Solucja questów dla Kleryków do rangi emisariusza:
Pielgrzymka akolity
Jak odblokować quest: Rozmowa z Balderem w Hort.

Od Baldera dowiesz się, że każdy akolita musi odbyć pielgrzymkę i oznacza to konieczność odwiedzenia czterech kapliczek w krainie Ignadon. Przy każdej z nich możesz odbyć modlitwę i dodatkowo złożyć ofiarę w wysokości 100 Elexitu (poprawi się samopoczucie bohatera). Podczas pielgrzymki możesz natrafić na wiele silnych potworów, aczkolwiek staczanie walk z nimi nie jest zawsze obowiązkowe.
Pierwsza kapliczka jest tuż przy moście prowadzącym do wejścia do Hort (200XP).
Druga kapliczka jest na zachód od Hort i na południe od lotniska Hangar. W pobliżu przebywa grupa potworów Screamer, ale łatwo się je eliminuje. Bardziej kłopotliwa może być kreatura Armored Locust - odciągnij ją w inne miejsce lub zaatakuj jak rozprawisz się ze Screamerami (blokuj jej silne ataki). Po wyeliminowaniu potworów podejdź do kapliczki (200XP).

Trzecia kapliczka jest na południe od drugiej, przy jednej z asfaltowych dróg. W miejscu tym powinieneś napotkać grupę zbirów, którzy zatrzymali handlarza Traveling Merchant. Zaczekaj na zakończenie rozmowy i pomóż handlarzowi w pozbyciu się bandytów. Każdy zabity przeciwnik to 100XP. Po walkach porozmawiaj z handlarzem (jeśli jeszcze żyje) i zbadaj kapliczkę (200XP).
Czwarta kapliczka jest na wschód od trzeciej i na południe od Hort. Po okolicy może podróżować ogromny Mountain Troll, ale nie musisz z nim walczyć. Sprawdź kapliczkę (100XP).
Po odwiedzeniu wszystkich kapliczek powróć do Baldera (1000XP).
NPC w zadaniu: Balder
Udany debiut
Jak odblokować quest: Rozmowa z Martą w Hort.

Marta przygotowuje racje żywnościowe dla osób z Hort. Po tym jak z nią porozmawiasz musisz odczekać aż będzie ci je gotowa przekazać - najlepiej skorzystać z jednego z łóżek i wybrać inną porę dnia. Odbierz od Marty 4 posiłki Martha's Protein Supplement Stew. Musisz je dostarczyć różnym osobom z miasta kleryków. Anna, Reinhold i Balder podziękują i na tym sprawa się zakończy. W przypadku Xandera może on zaoferować odkupienie jednego z posiłków jeśli masz jeszcze jakieś w zapasie. Możesz w ten sposób dostać 25 Elexitu, ale niepotrzebnie rozzłościsz Marte. Po dostarczeniu posiłków powróć do Marty. Maksymalnie możesz otrzymać 300XP (jeśli dla nikogo nie zabrakło racji żywnościowych).
Uwaga - W trakcie spotkania z Balderem możesz zostać poddany testowi na wiedzę (mini-zadanie Informacja to władza). Prawidłowe odpowiedzi to Calaan, Ulbricht i Arvid. Za zaliczenie testu dostaniesz 100XP i karabin plazmowy Plasma Rifle.
NPC w zadaniu: Marta (Martha), Xander, Anna, Reinhold, Baldar
Umiejętność Sugestia

Z odblokowaniem umiejętności Sugestia (Suggestion) nie jest powiązany żadny quest. Musisz ją pozyskać tak samo jak każdą inną umiejętność. Wymagania do jej odblokowania to:
- Co najmniej 1 wolny punktu umiejętności (są one przydzielane przy awansach na wyższe poziomy doświadczenia)
- 500 Elexitu
- Co najmniej 30 punktów zainwestowanych w Inteligencja
- Co najmniej 30 punktów zainwestowanych w Spryt
Po spełnieniu tych wymagań udaj się do Baldera i opłać szkolenie (powyższy obrazek). Możesz już spotkać się z Reinholdem i "przetestować" na nim nową umiejętność. Otrzymasz 200XP.
Awans na legata
Po zaliczeniu wszystkich powyższych questów, odblokowaniu Sugestii i awansowaniu na co najmniej 15 poziom doświadczenia powróć do Reinholda i poproś go o awans na emisariusza. Musisz zapłacić Reinholdowi 1000 Elexitu. Otrzymasz 4000XP. Dodatkowo u handlarza Armor Master dostępne staną się do zakupu nowe elementy pancerza legata i będziesz mógł podjąć starania o awansowanie do rangi regenta - opis na kolejnej stronie.
0
Komentarze czytelników
WHO Junior
legendarną bronią jest również ,,Opiekacz'''' który można znałeś w Hort.
I zastanawiam się dlaczego te legendarni nie można ulepszać i chyba nie można dać 2-3 kamieni tylko jeden.
SZPROTSSMOKE420 Junior
Siemanko ciekawostka dla niewiedzących elex w czystej formie można kupić również u ridera nie daleko południowych klifów
Necross123 Konsul
Ta misja "Rozbita jednostka" jest o tyle ciekawym przypadkiem zadania, że jako jedyne zadanie warto zaczynać, będąc już we frakcji Banitów bądź Kleryków. Co prawda w przypadku Banitów różnica objawia się jedynie podczas rozmowy z Hartmutem (dodatkowy wybór odpowiedzi związane ze wzrostem/spadkiem oziębłości), ale w przypadku Kleryków różnica jest definitywnie widoczna nie tylko w starcie zadania, ale też wtedy, gdy zdecydujemy się na wariant z okupem.
Zdecydowanie warto to zadanie zaczynać będąc we wspomnianych frakcjach (Klerycy bądź Banici).
Necross123 Konsul
Takie szybkie przypomnienia dotyczących niektórych zadań (i które w niektórych wypadkach jest zapisane w notatkach)
a) Jest trzecie rozwiązanie dotyczącego wejścia do Miasta pod Kopułą - zostań Klerykiem. Dzięki temu pojawia się dodatkowa opcja umożliwiająca wejście do tego miasta. Warto też wspomnieć, że wtedy zadanie z przepustkami zostanie zablokowane, więc jeśli zamierzasz zostać Klerykiem, zrób zadanie od Huntera, gdy jeszcze jesteś neutralny (do momentu, gdy dostaniesz identyfikator dla siebie i dla Coppera). Dzięki temu będziesz mógł zdecydować, czy oddać identyfikator Cooperowi czy Erichowi, gdy wejdziesz jako Kleryk.
Dlaczego wspomniałem, że zadanie z przepustkami zostanie wtedy zablokowane, gdy dołączymy do Kleryków? Dlatego, że jeśli porozmawiamy z nim, będąc już Klerykiem, wtedy relacje z Hunterem automatycznie się pogorszą.
Warto też wspomnieć, że wejście trzecim sposobem (bez zadania "Zamknięcie") nie ma wpływu na wybór strony w konflikcie.
b) Pamiętajmy, że jest ukryte zadanie związane ze Szponami, a które zleca nam Alois. Robimy zadanie "Dziwny mechanizm" jak zwykle, do momentu rozmowy z Hectorem. Rozmawiamy z nim jak zwykle, ale przerywamy rozmowę, gdy pojawi się dialog związany z dołączeniem do Szponów. Wracamy do Alois, wybieramy temat tajnego stowarzyszenia i podejmujemy decyzję (ważną decyzję):
- Jeśli okłamiemy Alois w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy nagroda będzie mniejsza, ale Szpony przeżyją.
- Jeśli powiemy prawdę w sprawie lokalizacji Szponów, wtedy dostaniemy 1000 elexitu następnego dnia, ale Szpony zginą wtedy.
c) Zadanie od Angrima "Fałszywe Nauki" jest zależne od zadania "Niebezpieczne towary".
- Jeśli Bertram nas nie zaczepił podczas zadania "Niebezpieczne towary", to Angrim w dalszej części zadania wyśle nas do drogi koło Dziupli
- Jeśli zaczepił nas podczas tamtego zadania (co może się zdarzyć, jeśli wyruszyliśmy tam z Durasem na początku gry i zebraliśmy tam wszystkie bronie), to wtedy odszukujemy Bertrama w mieście i to tutaj podejmujemy decyzję.
I taka ciekawostka: W przypadku niektórych postaci (jeśli podejmujemy się pierwszej rozmowy) będąc już we frakcji, może pojawić się dodatkowy dialog. W niektórych przypadkach (np. w przypadku Caleba w Mieście pod Kopułą będąc Klerykiem) polepszą się wasze stosunki, natomiast w innych (jak np. rozmowa z Blakiem w Forcie będąc Klerykiem) może się pogorszyć, jeśli wybierzemy w tym momencie specjalną opcję, która się pojawiła podczas pierwszej rozmowy.
RockMaster Junior
Hej mam problem z zdobyciem umiejętności Kleryków po dołączeniu do frakcji podchodzę do Baldera na przeciwko katedry a on nie reaguje tylko coś powie i nie mogę zdobyć umiejętności mogę jeszcze powiedzieć że skończyłem wszystkie misje poboczne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.