Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI poradnik Might & Magic: Heroes VI

Prolog składa się z dwóch epizodów - w ich trakcie poznamy wszystkie podstawowe mechanizmy kierujące rozgrywką oraz wykonamy kilka zadań. Co dość wyjątkowe dla serii, niektóre misje będziemy mogli wykonać na kilka różnych sposobów, a rezultat naszych decyzji będzie miał wpływ na następujące później wydarzenia. Z tej też przyczyny pozwoliliśmy sobie na stworzenie poniższej solucji do pierwszych etapów gry - dzięki niej dowiecie się, jaki rezultat będą miały wasze działania oraz wykonacie wszystkie zadania bez najmniejszego problemu.

W prologu poznajemy księcia Sławoja - postać bardzo ważną dla fabuły gry. - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
W prologu poznajemy księcia Sławoja - postać bardzo ważną dla fabuły gry.

W solucji znajduje się również zestaw map, na których wyraźnie zaznaczono punkty, gdzie znajdują się istotne dla gracza obiekty (takie jak miasta, kopalnie, główni przeciwnicy etc.).

1 misja - Zguba Gryfów

Zadanie główne: Doniesienia o demonach

Cele: pokonać wilki, znaleźć kapłanki, dotrzeć do wioski i przejąć ją

Nagroda: 3 drewna, 1000 złota

Grę rozpoczynamy posiadając jednego bohatera - Sławoja, który przybył do Doliny Szczęśliwości celem zbadania plotek o panoszących się tam demonach. W swojej misji jest on wspomagany przez dobre rady swojej ciotki, Sveltany, oraz mały oddział wojska. Jak się wkrótce okaże, ten dość spokojny początek przyniesie ze sobą dość nieoczekiwane konsekwencje.

Zaczyna się niewinnie - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Zaczyna się niewinnie
Ale już po chwili dochodzi do pierwszej walki - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Ale już po chwili dochodzi do pierwszej walki

Po zapoznaniu się z interfejsem gry, wyruszamy spod twierdzy na wzgórzu (M1,X) i kierujemy się na południe. Tutaj czeka na nas pierwsza walka - z małą watahą wilków. Te nie mają z nami żadnych szans - bitwa błyskawicznie zakończy się naszym sukcesem.

Po bitwie warto nieco się rozejrzeć - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Po bitwie warto nieco się rozejrzeć
A następnie przejść do konkretów - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
A następnie przejść do konkretów

Po wygranej batalii rozglądamy się po okolicy - przed nami znajduje się artefakt (czterolistna koniczynka +2 do przeznaczenia), kowal (+1 do siły ataku na stałe), skrzynia ze skarbami, kupka złota oraz ognisko. Po skorzystaniu z wszystkich tych obiektów udajemy się na wschód, gdzie czeka na nas druga grupa wilków - tym razem groźniejszych.

O nie, to potężne wilki! - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
O nie, to potężne wilki!
Jednak nie aż tak potężne - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Jednak nie aż tak potężne...

Po ich pokonaniu zmierzamy dalej, zbierając wszystkie surowce i zajmując tartak. Dalej na swej drodze spotkamy kapłanki, które chętnie się do nas przyłączą - dzięki nim będziemy mogli zetrzeć się z pierwszymi demonami w dolinie.

Ładne te kapłanki - bierzemy je! - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Ładne te kapłanki - bierzemy je!
Oczywiście tylko po to, by pokonać demony - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Oczywiście tylko po to, by pokonać demony

Po bitwie, zebraniu kilku kamieni, które leżą nieopodal oraz przeszukaniu pobliskich zwłok, powinniśmy ruszyć na podbój naszego pierwszego miasta (M1,2) - to jest strzeżone przez oddział bitnych demonów.

Urocze miasteczko strzeżone przez hordę potworów - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Urocze miasteczko strzeżone przez hordę potworów
Ich pokonanie nie jest jednak zbyt trudne - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Ich pokonanie nie jest jednak zbyt trudne

W chwili, gdy zdobędziemy zamek (dysponujemy znaczną przewagą, więc nie jest to żadna sztuka), zadanie się zakończy. Nasz bohater powinien w tym momencie zdobyć drugi poziom.

Zadanie główne: Bohater Inferna

Uwaga! Zadanie to jest aktywne dopiero po wykonaniu misji doniesienia o demonach!

Cele: przejąć cztery kopalnie oraz pokonać demonicę Daevę

Nagroda: 500 XP

Po zdobyciu naszego pierwszego miasta budujemy w nim koszary, a następnie wynajmujemy gwardzistów - będą dobrze służyć naszej armii. Po zakończeniu tych operacji, wyjeżdżamy z zamku i walczymy z niewielkim oddziałem demonów - po walce zbieramy wszystkie okoliczne przedmioty i korzystamy ze sztandaru wojennego, który stoi na naszej drodze (+5 do przeznaczenia i przywództwa w najbliższej bitwie, 5 punktów ruchu dla bohatera). Warto również odwiedzić stajnię (+5 do ruchu) oraz zajrzeć do zbrojmistrza (+1 do obrony na stałe).

Najpierw odrobina infrastruktury - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Najpierw odrobina infrastruktury
A następnie buszowanie po okolicy - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
A następnie buszowanie po okolicy

Jako, że naszym celem jest przejęcie pobliskich kopalń (zanim staniemy w szranki z demonicą), nie możemy zapomnieć o tych, które znajdują się tuż obok nas - na wschodzie i zachodzie (M1,3). Przy złożach kamienia znajdziemy małą grupkę barbarzyńców (M1,4) - ci z radością przyłączą się do naszej armii. Kiedy wyruszymy na południe, do kolejnych dwóch kopalni, dołączy się do nas jeszcze jeden oddział.

Orkowie będą dla nas bardzo cennymi sojusznikami - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Orkowie będą dla nas bardzo cennymi sojusznikami
Kopalnie są strzeżone przez niewielkie zgrupowania potworów - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Kopalnie są strzeżone przez niewielkie zgrupowania potworów

Na południu czeka nas spotkanie z wrogą bohaterką - sukkubem Daevą (M1,5). Zanim się z nią zetrzemy, powinniśmy odwiedzić obie pobliskie kopalnie (M1,3). Sama walka z demonicą jest dość wymagająca - nie obejdzie się bez strat, jednak o ile będziemy sensownie wskrzeszać nasze oddziały przy pomocy kapłanek i zachowywać dystans od wroga, z pewnością zwyciężymy. Po walce warto rozejrzeć się po okolicy - w kotlinie znajdziemy artefakt, ognisko, obelisk (+2500 XP) oraz nieco surowców.

Oto i wstrętna demonica - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Oto i wstrętna demonica
Rozprawienie się z nią będzie nas trochę kosztować - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Rozprawienie się z nią będzie nas trochę kosztować

Po wykonaniu tej misji, odblokowane zostają zadania Krew demonów i Wędrówka przez mrok (główne) oraz Róg (poboczne).

Zadanie główne: Krew demonów

Uwaga! Zadanie to jest aktywne dopiero po wykonaniu misji Bohater Inferna!

Cele: pokonać Toghrula, przejąć Mauzoleum

Nagroda: +2 do siły ataku na stałe, 1000 XP

Po wejściu do podziemia (M1,6) kierujemy się na północ (na południu możemy spełnić zadanie Róg). W ciemnościach (patrz M2) objawi się nam Toghrul, który zacznie z nas szydzić, a następnie zniknie. Nie przejmujemy się tym zbytnio i idziemy dalej - warto przy okazji odwiedzić ślepą kapłankę (+5 do przeznaczenia w następnej walce) oraz stoczyć walkę z oddziałem duchów, strzegących sandałów szybkiej podróży (+2 do ruchu na lądzie).

Wejście do podziemi - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Wejście do podziemi
Na południu znajdziemy wojenny róg legionów - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Na południu znajdziemy wojenny róg legionów

Jeżeli taka nasza wola, możemy zboczyć nieco na wschód - znajduje się tam piramida pełna nieumarłych (M2,2) - jest to świetna okazja, by otrzymać nieco doświadczenia. Dodatkowym plusem jest to, że znajdziemy tam oddział kilku strzelców wyborowych.

Na wschodzie warto odwiedzić siedzibę truposzy - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Na wschodzie warto odwiedzić siedzibę truposzy
Ich pokonanie bardzo nam się opłaci - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Ich pokonanie bardzo nam się opłaci

W dalszej części podziemia zdobywamy obręcz przymierza Winterwindów (+10% do dyplomacji), walczymy z potworami, zbieramy surowce i przedmioty oraz rozmawiamy z księciem Ishtvanem (M2,3), który ostrzeże nas przed aniołami. Następnie wychodzimy na powierzchnię (co kończy zadanie Wędrówka przez mrok; M2,4), gdzie spotykamy się z Toghrulem, który czeka na nas w swojej twierdzy (M1,8).

Pradziad dobra rada - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Pradziad dobra rada
Twierdza Toghrula - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Twierdza Toghrula

Po zwycięskiej walce odwiedzi nas Sveltana, która podaruje nam miecz naszego ojca (artefakt frakcji). W tym momencie kończy się pierwsza misja prologu i zaczyna druga.

Zadanie główne: Wędrówka przez mrok

Uwaga! zadanie to jest aktywne dopiero po wykonaniu misji Bohater Inferna!

Cele: dotarcie na drugą stronę tunelu

Nagroda: 500 XP

Patrz: opis zadania krew demonów.

Zadanie poboczne: Róg

Uwaga! zadanie to jest aktywne dopiero po wykonaniu misji Bohater Inferna!

Cele: zdobycie wojennego rogu legionów

Nagroda: artefakt wojenny róg legionów (+1 do morale)

Po tym, jak pokonamy demonicę Daevę w zadaniu Bohater Inferna, kruk zleci nam znalezienie wojennego rogu legionów. Ten znajduje się w katakumbach, na południu od zejścia do podziemia (M2,1). Artefakt jest strzeżony przez mały oddział ghuli, który nie powinien stanowić dla nas żadnego problemu.

Róg znajduje się w skrzyni. - 1 misja - Zguba Gryfów | Kampania - prolog | Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Róg znajduje się w skrzyni.

Po walce przejmujemy róg oraz zabieramy pobliskie skarby.