Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy | Kampania Przystani w Heroes VI poradnik Might & Magic: Heroes VI

3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy

Po zakończeniu wojny domowej, Anton wyrusza na południe. - 3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy | Kampania Przystani w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Po zakończeniu wojny domowej, Anton wyrusza na południe.

Prorocy nie mieli racji: inwazja sił chaosu nastąpiła wcześniej, niż przewidywali. Co gorsza, spokojna dotychczas kraina została najechana przez tajemniczych nagów - czego węże szukają na ziemi ludzi?

Zadanie główne: Dyplomacja miecza

Cele: podbić Flammschrein

Nagroda: 50000 XP, płaszcz z lwiej grzywy (+ 6 do przywództwa)

Misja tylko pozornie wydaje się być łatwa, w rzeczywistości jednak stawia przed nami wiele wyzwań. W toku rozgrywki będziemy musieli stawić czoła przeważającym siłom wroga i pokonać je na ich własnym terenie (znaczna część krainy została zalana przez powódź). Musimy więc bardzo uważać i planować nasze ruchy ze sporym wyprzedzeniem.

Nareszcie będziemy mogli liczyć na pomoc aniołów. - 3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy | Kampania Przystani w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Nareszcie będziemy mogli liczyć na pomoc aniołów.
Pierwsze miasto = pierwsze oblężenie. - 3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy | Kampania Przystani w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Pierwsze miasto = pierwsze oblężenie.

Początek jest dość prosty - powinniśmy wyruszyć na wschód, gdzie spotkamy się z anielicą Jezebeth (M10,2). Po krótkiej rozmowie pozwoli nam ona rekrutować swoich skrzydlatych przyjaciół w naszych miastach - będzie to dla nas spory atut. Dobrze by było wykorzystać tę możliwość i zająć pierwszy zamek, który znajduje się nieco na północy (M10,3).

Kiedy będziemy mieli to już za sobą, przyjdzie pora na eksplorację. Tradycyjnie jesteśmy otoczeni przez wrogów, chociaż tym razem możemy liczyć na pewną strefę buforową: zarówno na południu, jak i na wschodzie znajdują się neutralne forty (M10,4), które powinniśmy jak najszybciej zająć (są słabo bronione). Będą one stanowić naszą pierwszą linię obrony przed wrogiem, który zapewne niedługo nas zaatakuje.

Im szybciej zajmiemy forty, tym lepiej. - 3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy | Kampania Przystani w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Im szybciej zajmiemy forty, tym lepiej.
Możemy pokusić się nawet o odbicie jednego z rąk wroga. - 3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy | Kampania Przystani w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Możemy pokusić się nawet o odbicie jednego z rąk wroga.

Kiedy będziemy dysponować odpowiednimi siłami, powinniśmy wybrać kierunek naszej początkowej ekspansji. Bardziej opłacalny wydaje się być wschód - niedaleko naszych granic znajduje się miasto Przystani (M10,5), a zaraz obok - Świątyni (M10,6). Szczególnie opłaca się zająć to drugie - znacząco ograniczy to potencjał militarny przeciwnika, a my przy okazji będziemy mogli wykonać zadanie Węże w cesarstwie. Musimy przy tym uważać - jest bardzo prawdopodobne, że z wiru na rzece (M10,X1) wychynie wroga armia, pochodząca z drugiego z nagijskich miast (M10,7). Jeżeli posiadamy wystarczającą ilość wojsk, powinniśmy jak najszybciej zająć wszystkie z wymienionych zamków - w ten sposób faktycznie przetrącimy przeciwnikowi kark.

Jak widać, wróg nie skonwertował miasta na wschodzie. - 3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy | Kampania Przystani w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Jak widać, wróg nie skonwertował miasta na wschodzie.
My nie powinniśmy mieć takich oporów. - 3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy | Kampania Przystani w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
My nie powinniśmy mieć takich oporów.

Podczas walk z nagami powinniśmy przede wszystkim wyeliminować jego kapłanki - ich moce lecznicze są naprawdę potężne, przez co z pewnością sprawią nam wiele trudności. W dalszej kolejności najlepiej zająć się Kenshi (posiadają nieograniczoną ilość kontrataków, więc najwygodniej jest ich wystrzelać) oraz żarłaczami i Kappa. Pozostałe formacje wroga raczej nie sprawią nam większego problemu.

Jeżeli plan zdobycia nagińskich miast powiedzie się, pozostanie nam już tylko dobić przeciwnika. Powinniśmy skierować się na południe (w kierunku, który wcześniej zaniedbaliśmy) i tam przejąć wraże forty (M10,8) oraz miasto (M10,9). W tym momencie wróg będzie posiadał tylko jedną twierdzę, Flammschrein (M10,10), która jest celem naszej misji. Jej zdobycie nie będzie jednak łatwe - kiedy tylko podejdziemy pod mury przeciwnika, nagowie zamkną przed nami swe potężne bramy. Aby przedrzeć się do środka, będziemy musieli wykonać misję Precyzyjne uderzenie - nie ma innego wyjścia.

Szturm na zamek nie kończy zadania. - 3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy | Kampania Przystani w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Szturm na zamek nie kończy zadania.
Wojnę zakończą dopiero pertraktacje pokojowe. - 3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy | Kampania Przystani w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Wojnę zakończą dopiero pertraktacje pokojowe.

Kiedy zdobędziemy już stosowne artefakty, możemy przystąpić do oblężenia - zamek wroga jest solidnie ufortyfikowany i dobrze chroniony, jednak z pewnością padnie przed naszą potężną armią (schemat oblężenia opisano w rozdziale Taktyka pola bitwy). Po pokonaniu węży przyjdzie nam spotkać się z ich generałem - w tym celu musimy przejść przez portal (M10,X5) i stoczyć ostatnią w tym scenariuszu walkę. W tym momencie zadanie zostanie zakończone.

Zadanie główne: Precyzyjne uderzenie

Cele: znaleźć posiadłość budowniczego machin wojennych

Nagroda: 40000 XP, 150 punktów reputacji krwi, naramienniki strażnika (+2 do przywództwa)

Misję otrzymamy w momencie, gdy zamkną się przed nami bramy do Flammschreinu (M10,11). Jak się okaże, potężnych umocnień nie da się zdobyć konwencjonalnymi metodami - będziemy musieli odwołać się do specjalisty od oblężeń. W tym celu powinniśmy udać się do jego siedziby (M10,12) i zdobyć dziennik, w którym gromadził on swoje zapiski.

Przytulne mieszkanko. - 3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy | Kampania Przystani w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Przytulne mieszkanko.

Gdy dotrzemy na miejsce, zauważymy bohatera inferno, który będzie próbował wykraść poszukiwany przez nas artefakt. Po krótkiej walce (uwaga na wrogich strzelców!) wybijemy mu to z głowy i zdobędziemy podręcznik. Następnie powinniśmy dotrzeć pod mury wrażej twierdzy i voila! Zadanie wykonane.

Zadanie poboczne: Węże w cesarstwie

Cele: przebudować dwa miasta Świątyni

Nagroda: 20000 XP, 10000 złota, +50 reputacji krwi

W całej krainie znajdują się jedynie dwie twierdze wroga, które możemy przebudować - pośrodku mapy (M10,6) i na samym jej południu (M10,7). Dotrzeć do nich można wyłącznie drogą morską, a jedyna stocznia (M10,13) znajduje się również na wrogim terenie. Będziemy musieli do niej dotrzeć i za stosowną zapłatą zbudować statek, dzięki któremu odbędziemy nasze rzeczne wojaże.

Nagowie raczej nie spodziewają się desantu. - 3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy | Kampania Przystani w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Nagowie raczej nie spodziewają się desantu.
Chociaż dotarcie do nich jest dość problematyczne. - 3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy | Kampania Przystani w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Chociaż dotarcie do nich jest dość problematyczne.

O ile zdobycie pierwszego miasta jest dość proste (znajduje się ono naprzeciwko stoczni, na drugim brzegu rzeki), o tyle drugie może nam sprawić pewien problem - aby do niego dotrzeć, będziemy musieli przepłynąć przez sieć wirów (M10,X1 do M10,X2, a następnie M10,X3 do M10,X4). Kiedy dotrzemy na miejsce, przywita nas armia nagów, którą będziemy musieli pokonać w bezpośredniej walce. Jak zwykle powinniśmy zacząć od eliminacji wrogich kapłanek, a następnie zająć się oddziałami kontaktowymi wroga - istotna jest też obrona naszych własnych kapłanek i strzelców. Po tym, jak odniesiemy zwycięstwo, wystarczy dokonać konwersji miast i cieszyć się nagrodą.

Zadanie poboczne: Łza Ashy

Cele: zebrać cztery części księżycowego dysku

Nagroda: 40000 XP, łza Ashy

Kawałki księżycowego dysku znajdują się w zachodniej części krainy - aby je zdobyć, będziemy musieli sporo się nabiegać. Rozmieszczenie odłamków zostało zaznaczone na poniższej mapie oraz screenach.

Pierwszy odłamek znajdziemy na południowym zachodzie - 3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy | Kampania Przystani w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Pierwszy odłamek znajdziemy na południowym zachodzie...

drugi nieco bardziej na północy - 3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy | Kampania Przystani w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

...drugi nieco bardziej na północy...

trzeci wyżej, na wschodzie - 3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy | Kampania Przystani w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

...trzeci wyżej, na wschodzie...

a ostatni na samej północy - 3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy | Kampania Przystani w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

...a ostatni na samej północy.

Kiedy zgromadzimy już wszystkie elementy dysku (muszą znajdować się w inwentarzu jednego herosa), naszym oczom ukaże się umiejscowienie łzy Ashy - teraz wystarczy do niej dotrzeć i odwieźć ją bezpiecznie do miasta. Kiedy to zrobimy, warto wybudować nieskończoną łaskę Elratha - dzięki temu budynkowi szybko się wzbogacimy.

Oto, jak zostały rozmieszczone fragmenty dysku. - 3 misja - Nie drażnij człowieka w rozpaczy | Kampania Przystani w Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Oto, jak zostały rozmieszczone fragmenty dysku.