Sherlock Holmes The Awakened 2006: Baker Street - Tajemnicza księga

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

[Rozdział 5] Baker Street - Tajemnicza księga

Przed Tobą dwa filmiki przerywnikowe. Akcja pierwszego z nich będzie się rozgrywała jeszcze w trakcie drogi do Londynu (#1). Następnie czeka Cię krótka rozmowa na Baker Street. Będziesz musiał odpowiedzieć na pytanie quizowe, związane ze zdobytymi wcześniej ciągami cyfr. Prawidłowe rozwiązanie to: 56436 6134 (pamiętaj o wprowadzeniu jednej spacji; #2).

1 - Baker Street - Tajemnicza księga | Rozdział 5 Sherlock Holmes Przebudzenie - Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry
Główni bohaterowie postanawiają udać się do Barnesa, tak aby zasięgnąć dodatkowej opinii na temat zdobytej księgi (#1) - Baker Street - Tajemnicza księga | Rozdział 5 Sherlock Holmes Przebudzenie - Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry

Główni bohaterowie postanawiają udać się do Barnesa, tak aby zasięgnąć dodatkowej opinii na temat zdobytej księgi (#1). Miejsce to możesz oczywiście wybrać automatycznie na mapie. Wejdź oczywiście do środka. Porozmawiaj ze sklepikarzem, a następnie przekaż mu posiadaną księgę (#2). Barnes obieca zająć się tłumaczeniem wybranych przez Sherlocka stron. Powrócisz tu za jakiś czas.

2 - Baker Street - Tajemnicza księga | Rozdział 5 Sherlock Holmes Przebudzenie - Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry
Wróć się na Baker Street - Baker Street - Tajemnicza księga | Rozdział 5 Sherlock Holmes Przebudzenie - Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry

Wróć się na Baker Street. Spróbuj porozmawiać z chłopcem zajmującym się sprzedażą gazet (#1), a następnie obejrzyj najnowsze wydanie, wchodząc do inwentarza. Artykuł będzie traktował o burzy stulecia i statkach, które zatonęły na morzu. Udaj się teraz do doków i spróbuj porozmawiać z właścicielem pubu (#2), którego miałeś już okazję poznać wcześniej.

3 - Baker Street - Tajemnicza księga | Rozdział 5 Sherlock Holmes Przebudzenie - Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry
Sherlock będzie poszukiwał map lokalnych wód, a konkretnie okolic Szkocji - Baker Street - Tajemnicza księga | Rozdział 5 Sherlock Holmes Przebudzenie - Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry

Sherlock będzie poszukiwał map lokalnych wód, a konkretnie okolic Szkocji. Od mężczyzny otrzymasz klucz (Key; #1) prowadzący do nowego pomieszczeniu, w którym prawdopodobnie powinny znajdować się jakieś mapy. Obróć się w prawo i skorzystaj z klucza (#2). Skieruj się na drugi koniec pomieszczenia.

4 - Baker Street - Tajemnicza księga | Rozdział 5 Sherlock Holmes Przebudzenie - Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry
W pierwszej kolejności podnieś znajdujące się tu fotografię (Photograph of Rochester; #1) - Baker Street - Tajemnicza księga | Rozdział 5 Sherlock Holmes Przebudzenie - Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry

W pierwszej kolejności podnieś znajdujące się tu fotografię (Photograph of Rochester; #1). Teraz zainteresuj się znajdującą się obok mapą (#2). Po chwili gra załaduje nowe okno. Będziesz musiał zlokalizować miejsce, do którego trzeba się będzie udać. W tym celu posłużymy się użytym w ostatnim quizie kodem (56436 6134).

5 - Baker Street - Tajemnicza księga | Rozdział 5 Sherlock Holmes Przebudzenie - Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry
W celu rozwiązanie tej niezbyt skomplikowanej łamigłówki będziesz musiał zaznaczyć następujący punkt na mapie (#1) - Baker Street - Tajemnicza księga | Rozdział 5 Sherlock Holmes Przebudzenie - Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry

W celu rozwiązanie tej niezbyt skomplikowanej łamigłówki będziesz musiał zaznaczyć następujący punkt na mapie (#1). Jeśli poprawnie wykonałeś tę czynność, okno zostanie zamknięte. Sherlock zauważy natomiast, iż jest to punkt o nazwie Ardnamurcham, zlokalizowany przy wybrzeżu Szkocji. Wyjdź z tego pomieszczenia.

Ponownie porozmawiaj z właścicielem pubu - Baker Street - Tajemnicza księga | Rozdział 5 Sherlock Holmes Przebudzenie - Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry

Ponownie porozmawiaj z właścicielem pubu. Tym razem dowiesz się od niego, iż poszukiwane przez Ciebie miejsce to pewna latarnia morska (#1). Będziemy się tam musieli wkrótce udać. Chwilowo jednak wybierz się do księgarni (#2). Barnes powinien bowiem ukończyć prace nad przetłumaczeniem fragmentów księgi.

6 - Baker Street - Tajemnicza księga | Rozdział 5 Sherlock Holmes Przebudzenie - Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry
Przed Tobą wyjątkowo długa scena z rozmowy ze sklepikarzem (#1) - Baker Street - Tajemnicza księga | Rozdział 5 Sherlock Holmes Przebudzenie - Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry

Przed Tobą wyjątkowo długa scena z rozmowy ze sklepikarzem (#1). Z racji tego, iż pojawia się tu wiele istotnych szczegółów (m.in. dotyczących pewnych rytuałów), radziłbym dokładnie wsłuchiwać się w kolejne wypowiedzi rozmówców. Po kilku minutach akcja przeniesie się na Baker Street (#2). Sherlock najwyraźniej wierzy w opisywane w księdze wydarzenia. Obaj panowie postanawiają ponadto wyruszyć do Szkocji.

7 - Baker Street - Tajemnicza księga | Rozdział 5 Sherlock Holmes Przebudzenie - Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry
8 - Baker Street - Tajemnicza księga | Rozdział 5 Sherlock Holmes Przebudzenie - Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2008-07-15
14:51

zanonimizowany565784 Junior

Jak wpisać poprawnie polskie znaki , przy imieniu tajemniczego staruszka??

Komentarz: zanonimizowany565784
2008-07-16
19:29

potrzebujacy Legionista

CVo jest z tym szopem? Próbuje wpisać na różne sposoby tego szopa gdy ten sherlock sie pyta o zlodzieja sygnetu tego całego łowcy. Za kazdym razem jak wpisze poprawne i nie poprawne nazwy tego szopa to mi gada ze przeoczylem jakies wazne elementy. O co tu chodzi?:/

Komentarz: potrzebujacy
2008-07-20
11:17

zanonimizowany565784 Junior

wystarszy wpisac " SZOP"

Komentarz: zanonimizowany565784
2008-08-06
07:40

zanonimizowany570717 Junior

wciskam kod w laboratorum więzienie tak jak w poradniku idrzwi sie nieotwierają pomóżcie

Komentarz: zanonimizowany570717
2008-12-13
21:35

zanonimizowany600476 Junior

Mam problem z przejściem gry, kiedy dochodzę do magazynu nr 12 nie mogę umieścić haka z liną w szparze nad drzwiami, nie pokazuje się "łapka" i nie uaktywnia sie postać Watsona tak jak powinna.Czy ktoś się spotkał z takim problemem??Bardzo proszę o pomoc.

Komentarz: zanonimizowany600476
2008-12-15
18:48

zanonimizowany601228 Junior

pomóżcie mi z sejfem!!??ma to pewnie zwizek z gazetą ale nie mogę tego rozgryść!!Kto zna ten kod???

Komentarz: zanonimizowany601228
2009-04-19
08:30

zanonimizowany634686 Junior

😃

POMOCY!!!!! jestem juz w pubie i byłam juz u przemytnika dał mi paczkę. i jestem teraz pubie a ten pijak nie chce mi dac tego kikuta swojego to co mam zrobic????? prosze pomożcie

Komentarz: zanonimizowany634686
2009-04-19
10:45

zanonimizowany486162 Konsul

A otworzyłaś ją nożykiem? ;)

Komentarz: zanonimizowany486162
2009-11-01
01:09

zanonimizowany678639 Junior

DLACZEGO NIE PODNOSI SIĘ TA WINDA A ZRZUCIŁAM JUŻ TE DWA PUDŁA DREWNIANE I NIC I STOJĘ W MIEJSCU CZY COŚ NIE TAK ZROBIŁEM ? A ZROBIŁAM JAK W PORADNIKU PISZE PROSZE O POMOC

Komentarz: zanonimizowany678639
2010-11-28
12:16

zanonimizowany765642 Junior

w której części londynu pochodzi ten zaginiony na początku gry. pomocy!

Komentarz: zanonimizowany765642

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl