Sherlock Holmes The Awakened 2006: Baker Street - Tajemnicza księga
Aktualizacja:
[Rozdział 5] Baker Street - Tajemnicza księga
Przed Tobą dwa filmiki przerywnikowe. Akcja pierwszego z nich będzie się rozgrywała jeszcze w trakcie drogi do Londynu (#1). Następnie czeka Cię krótka rozmowa na Baker Street. Będziesz musiał odpowiedzieć na pytanie quizowe, związane ze zdobytymi wcześniej ciągami cyfr. Prawidłowe rozwiązanie to: 56436 6134 (pamiętaj o wprowadzeniu jednej spacji; #2).
![]() | ![]() |
Główni bohaterowie postanawiają udać się do Barnesa, tak aby zasięgnąć dodatkowej opinii na temat zdobytej księgi (#1). Miejsce to możesz oczywiście wybrać automatycznie na mapie. Wejdź oczywiście do środka. Porozmawiaj ze sklepikarzem, a następnie przekaż mu posiadaną księgę (#2). Barnes obieca zająć się tłumaczeniem wybranych przez Sherlocka stron. Powrócisz tu za jakiś czas.
![]() | ![]() |
Wróć się na Baker Street. Spróbuj porozmawiać z chłopcem zajmującym się sprzedażą gazet (#1), a następnie obejrzyj najnowsze wydanie, wchodząc do inwentarza. Artykuł będzie traktował o burzy stulecia i statkach, które zatonęły na morzu. Udaj się teraz do doków i spróbuj porozmawiać z właścicielem pubu (#2), którego miałeś już okazję poznać wcześniej.
![]() | ![]() |
Sherlock będzie poszukiwał map lokalnych wód, a konkretnie okolic Szkocji. Od mężczyzny otrzymasz klucz (Key; #1) prowadzący do nowego pomieszczeniu, w którym prawdopodobnie powinny znajdować się jakieś mapy. Obróć się w prawo i skorzystaj z klucza (#2). Skieruj się na drugi koniec pomieszczenia.
![]() | ![]() |
W pierwszej kolejności podnieś znajdujące się tu fotografię (Photograph of Rochester; #1). Teraz zainteresuj się znajdującą się obok mapą (#2). Po chwili gra załaduje nowe okno. Będziesz musiał zlokalizować miejsce, do którego trzeba się będzie udać. W tym celu posłużymy się użytym w ostatnim quizie kodem (56436 6134).
![]() | ![]() |
W celu rozwiązanie tej niezbyt skomplikowanej łamigłówki będziesz musiał zaznaczyć następujący punkt na mapie (#1). Jeśli poprawnie wykonałeś tę czynność, okno zostanie zamknięte. Sherlock zauważy natomiast, iż jest to punkt o nazwie Ardnamurcham, zlokalizowany przy wybrzeżu Szkocji. Wyjdź z tego pomieszczenia.

Ponownie porozmawiaj z właścicielem pubu. Tym razem dowiesz się od niego, iż poszukiwane przez Ciebie miejsce to pewna latarnia morska (#1). Będziemy się tam musieli wkrótce udać. Chwilowo jednak wybierz się do księgarni (#2). Barnes powinien bowiem ukończyć prace nad przetłumaczeniem fragmentów księgi.
![]() | ![]() |
Przed Tobą wyjątkowo długa scena z rozmowy ze sklepikarzem (#1). Z racji tego, iż pojawia się tu wiele istotnych szczegółów (m.in. dotyczących pewnych rytuałów), radziłbym dokładnie wsłuchiwać się w kolejne wypowiedzi rozmówców. Po kilku minutach akcja przeniesie się na Baker Street (#2). Sherlock najwyraźniej wierzy w opisywane w księdze wydarzenia. Obaj panowie postanawiają ponadto wyruszyć do Szkocji.
![]() | ![]() |
- Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry
- Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry
- Sherlock Holmes The Awakened 2006: Rozdział 5
- Sherlock Holmes The Awakened 2006: Baker Street - Tajemnicza księga
- Sherlock Holmes The Awakened 2006: Scotland - Latarnia morska
- Sherlock Holmes The Awakened 2006: Scotland - Jaskinie (1)
- Sherlock Holmes The Awakened 2006: Scotland - Jaskinie (2)
- Sherlock Holmes The Awakened 2006: Scotland - Skarb
- Sherlock Holmes The Awakened 2006: Scotland - Wnętrze latarni
- Sherlock Holmes The Awakened 2006: Scotland - Ashmat (1)
- Sherlock Holmes The Awakened 2006: Scotland - Ashmat (2)
- Sherlock Holmes The Awakened 2006: Scotland - FINAŁ (1)
- Sherlock Holmes The Awakened 2006: Scotland - FINAŁ (2)
- Sherlock Holmes The Awakened 2006: Rozdział 5
- Sherlock Holmes: Przebudzenie - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany565784 Junior
Jak wpisać poprawnie polskie znaki , przy imieniu tajemniczego staruszka??
potrzebujacy Legionista
CVo jest z tym szopem? Próbuje wpisać na różne sposoby tego szopa gdy ten sherlock sie pyta o zlodzieja sygnetu tego całego łowcy. Za kazdym razem jak wpisze poprawne i nie poprawne nazwy tego szopa to mi gada ze przeoczylem jakies wazne elementy. O co tu chodzi?:/
zanonimizowany565784 Junior
wystarszy wpisac " SZOP"
zanonimizowany570717 Junior
wciskam kod w laboratorum więzienie tak jak w poradniku idrzwi sie nieotwierają pomóżcie
zanonimizowany600476 Junior
Mam problem z przejściem gry, kiedy dochodzę do magazynu nr 12 nie mogę umieścić haka z liną w szparze nad drzwiami, nie pokazuje się "łapka" i nie uaktywnia sie postać Watsona tak jak powinna.Czy ktoś się spotkał z takim problemem??Bardzo proszę o pomoc.
zanonimizowany601228 Junior
pomóżcie mi z sejfem!!??ma to pewnie zwizek z gazetą ale nie mogę tego rozgryść!!Kto zna ten kod???
zanonimizowany634686 Junior
POMOCY!!!!! jestem juz w pubie i byłam juz u przemytnika dał mi paczkę. i jestem teraz pubie a ten pijak nie chce mi dac tego kikuta swojego to co mam zrobic????? prosze pomożcie
zanonimizowany486162 Konsul
A otworzyłaś ją nożykiem? ;)
zanonimizowany678639 Junior
DLACZEGO NIE PODNOSI SIĘ TA WINDA A ZRZUCIŁAM JUŻ TE DWA PUDŁA DREWNIANE I NIC I STOJĘ W MIEJSCU CZY COŚ NIE TAK ZROBIŁEM ? A ZROBIŁAM JAK W PORADNIKU PISZE PROSZE O POMOC
zanonimizowany765642 Junior
w której części londynu pochodzi ten zaginiony na początku gry. pomocy!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.














