NFS ProStreet: Grip
Aktualizacja:
Grip (Grip)
To kategoria wyścigów będąca najstarszą w historii. Celem w niej jest przejechanie danej liczby okrążeń na zamkniętej trasie.
![]() | ![]() |
#1 | #2 |
Wyróżniamy tutaj kilka rodzajów rywalizacji:
1. Grip (Grip) - najzwyklejszy wyścig (znany wcześniej jako Circuit), którego jedynym celem jest przejechanie linii mety, będąc pierwszym - nieważne, jak wyglądała walka na trasie, pierwszy na mecie jest zwycięzcą. Najczęściej rozgrywany w dwu okrążeniach. Kilka uwag:
- Jeżeli używasz ręcznej skrzyni biegów, staraj się zmieniać je, gdy cyfra z numerem biegu świeci się na zielono - to optymalne obroty silnika do wrzucenia wyższego biegu.
- Zawsze śledź: 1) mapę, w celu zorientowania się, jak dalej przebiega trasa, jak ostry jest kolejny zakręt; 2) znaki ustawione przy drodze 3) strzałki pomocnicze u góry ekranu [#1] .
2. Próba Czasowa (Time Attack) - jej celem jest wykręcenie najlepszego czasu okrążenia w porównaniu z rywalami. Nie ważne, kto pierwszy przekroczy metę, liczy się czas najlepszego okrążenia. Najczęściej rozgrywana w trzech okrążeniach. Kilka uwag:
- Nitro najlepiej używać w ramach jednego wybranego okrążenia, na którym masz osiągnąć najlepszy czas - daje to maksymalne wykorzystanie mocy samochodu w jednym okrążeniu, a więc i najlepszy czas. Np. użyj nitro na prostej startowej, gdy kończysz pierwsze okrążenie a zaczynasz drugie, a następnie użyj go, gdy pod koniec drugiego okrążenia wyjdziesz na prostą startową (o ile to możliwe) oraz jeśli w środku trasy jest jakieś dogodne miejsce - także skorzystaj z nitro.
- Pamiętaj, że liczy się czas jednego okrążenia. Nieważne, że na pierwszym okrążeniu wyleciałeś z trasy i jesteś ostatni. Liczy się najlepsze okrążenie, pozostałe mogą Ci kompletnie nie wyjść.
- W lewym górnym rogu masz listę najlepszych dotychczasowych czasów. W prawym górnym rogu widnieje najlepszy dotychczasowy czas. Na górze ekranu masz czas aktualnie pokonywanego przez Ciebie okrążenia [#2] .
![]() | ![]() |
#3 | #4 |
3. Klasa Gripu (Grip Class) - na torze jest osiem aut, jednak ścigają się one w dwu kategoriach (grupach) - lepszych i gorszych. Nie musisz wyprzedzić wszystkich, a jedynie tych z Twojej "klasy" (podpis klas widać nad samochodami). Najczęściej rozgrywana w trzech okrążeniach. Kilka uwag:
- Jeśli weźmiesz do tego wyścigu dość słabe auto, trafisz do słabszej grupy (i odwrotnie).
- Uważaj, jeśli będziesz w silniejszej grupie i będziesz startował w drugiej turze. Nawet jeżeli nie musisz pokonać słabszych aut, będziesz je musiał wyprzedzić, by uciec Twoim rywalom.
- Pamiętaj, że w lewym górnym rogu jest pokazana Twoja pozycja. To najpewniejszy sposób zorientowania się, które miejsce zajmujesz. Pamiętaj, że pomimo widocznych przed Tobą aut możesz prowadzić (te przed Tobą mogą być z innej grupy) [#3] .
- Nie wystrasz się, gdy - będąc w gorszej grupie - zostaniesz wyprzedzony - sprawdź, czy nie jest to auto z silniejsze grupy.
4. Eliminacje Sektorowe (Sector Shootout) - ich celem jest jak najszybsze pokonanie rozstawionych na trasie punktów kontrolnych i zgarnięcie na nich jak największej liczby punktów. Podczas jazdy między sektorami na górze ekranu spadają punkty - na górnej belce wyświetlone są wszystkie sektory wraz z otrzymanymi przez zawodników punktami. Twym celem jest przejechanie sektora szybciej niż przeciwnicy. Np. jeśli przeciwnik otrzymał na pierwszym sektorze 350 punktów, a Ty pokonasz go i szybciej przejedziesz przez punkt kontrolny, uzyskasz więcej punktów (np. 370). Jeśli Ci się to nie uda, zobaczysz komunikat, ile punktów Ci zabrakło (czytaj: o ile byłeś wolniejszy). Oczywiście wygrywa ten, kto ma najwięcej punktów. Wyścig rozgrywany jest najczęściej w trzech okrążeniach. Kilka uwag:
- W prawym górnym rogu widzisz aktualną liczbę swoich punktów, a łączna suma punktów (oraz aktualna klasyfikacja) wyświetlana jest w lewym górnym rogu ekranu. Obserwuj cały czas punktację i prowadzenie w poszczególnych sektorach, widoczne na samej górze ekranu. Poniżej widzisz spadająca liczbę punktów [#4] , którą otrzymasz przy przekroczeniu punktu kontrolnego (chyba, że przeciwnik był szybszy).
- Jeśli będziesz najlepszy we wszystkich sektorach otrzymasz premię - 500 punktów.
- Musisz jak najszybciej objąć prowadzenie. Jeśli będziesz pierwszy, to nawet gdy ktoś za Tobą szybciej pokona dany odcinek, Tobie owe punkty nie zostaną odjęte. Wygląda to jak premia dla prowadzącego, albo... błąd w grze. Gdy będziesz na drugim czy trzecim miejscu, a kolejny gracz okaże się szybszy od Ciebie na danym odcinku, utracisz zdobyte w danym sektorze punkty.
- Na mapie punkty kontrolne oznaczone są żółtymi kropkami.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany437617 Legend
Poradnik jak zwykle wyczesany, ale osobiście nie zdarzyło mi się jeszcze korzystać z takowego w grach wyścigowych.
zanonimizowany456157 Junior
Poradnik jak wiekszosc na tej stronie trzyma wysoki poziom, chociaz oczywiscie zawsze do czegos mozna sie przyczepic, w tym przypadku autor myli pojecia okreslajac PS'a mianem gry rajdowej zamiast wyscigowej.
TRX Generał
"to tryb dla ludzi, dla których Pro Street nie jest pierwszą gra rajdową."
A to nowość! Jakikolwiek NFS i gra rajdowa? Toż to najprostszy arcade...
PS. A Zonda to chyba największa pomyłka w tej grze - Nissan śmiga z 391 km/h na liczniku, a Zonda wyciąga jedynie 360, a kosztuje wielokrotnie więcej.
paviola Chorąży
prostreet to najwieksze g........ w dziejach nfs-a shift mimo juz ladnej grafiki tez jest do dupy
zanonimizowany771614 Pretorianin
Zamiast zagrzebywać się w szczegóły lepiej dowiedzieć się paru ciekawych rzeczy i sposobów rozgrywki niż czepiać się o "grę rajdową...".
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




