Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dying Light 2 - poradnik do gry

Dying Light 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia Dying Light 2 poradnik, solucja

Ta strona poradnika do Dying Light 2 zawiera opis przejścia zadania fabularnego Nalot (The Raid) – ważny wybór w sprawie Aitora i Sophie, pierwszy obóz bandytów.

Ostatnia aktualizacja: 7 lutego 2022

Na tej stronie poradnika do gry Dying Light znajduje się opis przejścia głównego questu Nalot (The Raid). Z poniższej solucji dowiecie się m.in. jak zmienia quest ważny wybór pomiędzy Aitorem i Sophie, jak zinfiltrować i przejąć wrogi obóz bandytów oraz jak pokonać mini-bossa Hermanna w przypadku wariantu Sophie.

Nagrody za ukończenie questu

  1. PD - walka: 1500
  2. PD - parkour: 250
  3. Inferno - jest to jedna z modyfikacji broni białej
  4. części do wytwarzania - żywica, utleniacze
  5. unikalna nagroda w zależności od wybranego wariantu przy ważnym wyborze
  6. odblokowanie głównego questu Wieża ciśnień

Spotkanie się z Sophie (Meet with Sophie)

Z Sophie musicie spotkać się w dzielnicy Horseshoe, przy czym na miejscu zastaniecie jej ochroniarza Hermanna - Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Z Sophie musicie spotkać się w dzielnicy Horseshoe, przy czym na miejscu zastaniecie jej ochroniarza Hermanna. Po próbie zagadania do niego załączy się retrospekcja - jest ona nieco bardziej interaktywna, przy czym musicie jedynie podążać ustaloną trasą za głosem żeby mogły załączać się kolejne scenki.

Po wszystkim możecie porozmawiać z Sophie i opcjonalnie zadać jej kilka dodatkowych pytań.

Spotkanie się z Aitorem (Meet Aitor)

Aitor odezwie się przez krótkofalówkę i musicie dotrzeć we wskazane miejsce żeby się z nim spotkać - Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Aitor odezwie się przez krótkofalówkę i musicie dotrzeć we wskazane miejsce żeby się z nim spotkać. Tak jak w przypadku Sophie, możecie opcjonalnie wybierać białe opcje dialogowe.

Dołączenie do imprezy (Join the party)

Musicie wyruszyć z powrotem do poprzedniego obozu - Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Musicie wyruszyć z powrotem do poprzedniego obozu. Nie odnajdziecie w nim Sophie i musicie wypytać się Ocalałych o miejsce jej pobytu. Nie trzeba rozmawiać ze wszystkimi postaciami. Dłuższe rozmowy możecie odbyć z Barney'em oraz z Alberto i Vincenzo.

Po tym jak pojawi się Sophie zagadajcie do niej - możecie z mniejszą lub większą chęcią opowiedzieć jej o Mii.

Rekonesans obozu bandytów z użyciem lornetki (Spy on the Bandit Camp with binoculars)

Dołączcie do Sophie opierającej się o stół - Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Dołączcie do Sophie opierającej się o stół. Zapoznacie się z samouczkiem z zaatakowania i przejęcia obozu bandytów. Musicie zawsze rozpocząć od zwiadu i posłuży Wam do tego lornetka.

Podczas korzystania z lornetki powinniście:

  1. Zlokalizować potencjalne wejścia do obozu bandytów. W przypadku tego konkretnego są 3 różne - jedno główne (niepolecane) i dwa boczne, które zaznaczyliśmy na obrazku. To nimi powinniście się zainteresować.
  2. Zlokalizować porucznika, który ma swoją własną ikonę i który docelowo musi zostać zamordowany. W przypadku większych obozów bandytów z dalszej części gry do zamordowania są oddzielnie przywódca obozu i jeden lub kilku poruczników.

Wyzwolenie obozu (Liberate the camp)

Wyruszcie w stronę jednego z dwóch wspomnianych wcześniej bocznych wejść na teren obozu - Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Wyruszcie w stronę jednego z dwóch wspomnianych wcześniej bocznych wejść na teren obozu. Wykorzystujcie informacje o lokalizacji przeciwników pozyskane dzięki zwiadowi z użyciu lornetki, a także aktywujcie często zmysł przetrwania żeby na bieżąco śledzić ich ruchy.

Skradanie się w obozie jest opcjonalne, ale rekomendowane. Jeśli planujecie się skradać, to pamiętajcie o kilku rzeczach;

1) Używajcie wysokiej trawy żeby chować się przed wzrokiem przeciwników i ich omijać lub zaskakiwać.

2) Jeśli macie w planach zabijanie bandytów, to najlepiej jest zachodzić ich od tyłu i wykonać na nich eliminacje lub używać łuku i celować w ich głowy - Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

2) Jeśli macie w planach zabijanie bandytów, to najlepiej jest zachodzić ich od tyłu i wykonać na nich eliminacje lub używać łuku i celować w ich głowy. Zadbajcie jednak o to żeby taki atak nie został odnotowany przez innych.

3) Uważajcie na wrogów oznaczonych ikoną rogu, gdyż w przypadku wszczęcia alarmu mogą zacząć alarmować okolicę i doprowadzić do przybiegnięcia posiłków.

Jeżeli dojdzie do bezpośrednich walk, to nie musicie obawiać się zawalenia misji, tylko możecie kontynuować podróż przez obóz - Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Jeżeli dojdzie do bezpośrednich walk, to nie musicie obawiać się zawalenia misji, tylko możecie kontynuować podróż przez obóz. Co ciekawe w obozie powinni się wtedy pojawić sojusznicy, którzy mogą Wam pomagać w odwracaniu uwagi bandytów.

W trakcie otwartych walk starajcie się skupiać w danym momencie na pojedynczym przeciwniku. Uważajcie też na tych, którzy potrafią atakować na dystans (najlepiej uskakiwać na boki) oraz wykonywać silne ataki (odskok do tyłu).

Niezależnie od wybranego sposobu przeprawy przez obóz musicie docelowo dotrzeć do obszaru z porucznikiem, który dla przypomnienia znajduje się niedaleko głównego mostu prowadzącego na teren tej lokacji - Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Niezależnie od wybranego sposobu przeprawy przez obóz musicie docelowo dotrzeć do obszaru z porucznikiem, który dla przypomnienia znajduje się niedaleko głównego mostu prowadzącego na teren tej lokacji.

Możecie od razu zaatakować porucznika lub najpierw rozprawić się z okolicznymi przeciwnikami. Jeśli macie taką możliwość, to warto zaatakować porucznika z zaskoczenia np. zeskakując na niego. Już po przystąpieniu do pojedynku uważajcie na silne ataki porucznika. Wyprowadzajcie szybkie ataki podbiegając do niego i następnie od razu z powrotem oddalajcie się.

Po zamordowaniu porucznika powinniście poświęcić trochę czasu na zbadanie obozu bandytów, bo cały niezebrany łup z tej lokacji przepadnie po zajęciu obozu - Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Po zamordowaniu porucznika powinniście poświęcić trochę czasu na zbadanie obozu bandytów, bo cały niezebrany łup z tej lokacji przepadnie po zajęciu obozu. Przeszukajcie ciała wrogów i zwróćcie uwagę na zamknięte pomieszczenie w pobliżu miejsca, w którym domyślnie stał porucznik. Skrywa ono dużo przydatnego łupu.

W celu zajęcia obozu bandytów musicie wejść w interakcję z masztem. Lokacja ta zostanie zajęta przez Ocalałych i stanie się bezpieczną strefą. Carla możecie odnaleźć w jednym z pomieszczeń na terenie wyzwolonego obozu. Po uwolnieniu go załączy się krótka rozmowa.

Dotarcie do motelu Tango (Go to the Tango Motel) - ważny wybór

Motel znajduje się na wschodnim krańcu dzielnicy Horseshoe - Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Motel znajduje się na wschodnim krańcu dzielnicy Horseshoe. Przy próbie skorzystania z jego drzwi wejściowych załączy się rozmowa z Hakonem i po raz pierwszy doświadczycie ważnego wyboru.

Na ekranie pojawią się dwie opcje do wyboru. Macie ograniczony czas na wybór wariantu, przy czym możecie spauzować grę żeby w spokoju przemyśleć decyzję. W zależności od podjętej decyzji zmieni się dalszy przebieg opisywanej misji.

Wariant 1 - Udanie się na spotkanie z Aitorem (Go to Aitor)

Wybór tej opcji dialogowej oznacza, że chcecie pomagać frakcji Stróżów Prawa (Peacekeepers). Oczywiście nie przekreśla to Waszych szans na pozostanie w dobrych stosunkach z Ocalałymi.

Zamiast wejść do hotelu, musicie udać się prosto na stację metra, do bazy Stróżów Prawa i zdać raport Aitorowi - Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Zamiast wejść do hotelu, musicie udać się prosto na stację metra, do bazy Stróżów Prawa i zdać raport Aitorowi.

Po krótkiej rozmowie z Aitorem, w której przywódca Stróżów Prawa wyjawi Wam swój plan, misja Nalot (The Raid) dobiegnie końca i przejdziecie automatycznie do nowego zadania głównego - Wieża Ciśnień - Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Po krótkiej rozmowie z Aitorem, w której przywódca Stróżów Prawa wyjawi Wam swój plan, misja Nalot (The Raid) dobiegnie końca i przejdziecie automatycznie do nowego zadania głównego - Wieża Ciśnień.

Należy tutaj zaznaczyć fakt, że zrezygnowanie z eksploracji hotelu nie oznacza, że nie będziecie mogli tam wrócić i zebrać pozostawione łupy, jednak nastąpi to dopiero na późniejszym etapie historii przedstawionej w grze Dying Light 2.

Wariant 2 - Udanie się na spotkanie z Sophie (Go and meet Sophie)

Wybór prawej opcji dialogowej jest równoznaczny z tym, że chcecie pomagać Ocalałym (nie przekreśli to ostatecznie Waszych relacji z frakcją Stróżów Prawa) - Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Wybór prawej opcji dialogowej jest równoznaczny z tym, że chcecie pomagać Ocalałym (nie przekreśli to ostatecznie Waszych relacji z frakcją Stróżów Prawa).

Aiden wejdzie do motelu i rozpocznie się jego eksploracja. Wyruszcie ku wyższym piętrom budynku i dotrzyjcie na zewnętrzne balkoniki. Musicie przejść po tutejszych mostach zwodzonych żeby dotrzeć do zaznaczonego na obrazku przejścia, przy którym znajduje się lampa UV.

Po wejściu do nowej części budynku znajdziecie m - Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Po wejściu do nowej części budynku znajdziecie m.in. skrzynię GRE z inhibitorami. Docelowo musicie dotrzeć na mały dziedziniec i wejść w interakcję z krótkofalówką leżącą na ziemi obok zwłok Stróża Prawa.

Pojawi się Barney, który naśle na Was swoich ludzi. Walki z nimi nie powinny być trudne, przy czym pewnym kłopotem może być ograniczony obszar walk. Nie dajcie się zapędzić w róg i starajcie się mieć wszystkich wrogów w polu widzenia. Zwróćcie też uwagę na kolce na dziedzińcu - możecie odpychać przeciwników (np. kopniakami) żeby się na nie nabijali.

Po walce koniecznie wyleczcie się i wybierzcie z inwentarza dobrą broń - Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Po walce koniecznie wyleczcie się i wybierzcie z inwentarza dobrą broń. Przy próbie powrotu do wnętrza budynku pojawi się Hermann, który jest mini-bossem do pokonania (ma on długi pasek zdrowia). Starcie z Hermannem jest bardzo podobne do wszystkich konfrontacji z "dużymi" przeciwnikami używającymi dwuręcznej broni białej. Oto najważniejsze porady:

  1. Uważajcie przede wszystkim na silne ataki Hermanna, które są sygnalizowane. Odskakujcie do tyłu żeby znaleźć się poza ich zasięgiem.
  2. Niebezpieczny jest też atak obrotowy, który może łatwo dosięgnąć Aidena. W tym przypadku również powinniście skupić się na szybkim oddaleniu od bossa.
  3. Szukajcie okazji do szybkich pojedynczych ataków, które będą wykorzystywały powolność ruchów przeciwnika. Po zadaniu 1-2 ciosów szybko odsuwajcie się od Hermanna po to żeby nie dosięgła Was jego odpowiedź na Wasz atak.

Na sam koniec zadania możecie zdobyć unikalną nagrodę - broń białą Hermanna (Hermann's Bludgeon).

Po zaliczonej konfrontacji musicie powrócić do wnętrza budynku, przy czym drzwi są zamknięte - Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Po zaliczonej konfrontacji musicie powrócić do wnętrza budynku, przy czym drzwi są zamknięte. Wymusza to odnalezienie alternatywnego wyjścia z dziedzińca - doskoczcie do pokazanych na obrazku krawędzi, a następnie wykonajcie skok w stronę wysoko umieszczonej drabiny.

Musicie dotrzeć do metalowej bramki w jednym z korytarzy budynku, którą wcześniej mijaliście w drodze na dziedziniec - Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Musicie dotrzeć do metalowej bramki w jednym z korytarzy budynku, którą wcześniej mijaliście w drodze na dziedziniec. Przy próbie jej otwarcia pojawią się Barney i Sophie i załączą się kolejne czasowe ważne wybory.

  1. Możemy sobie nawzajem pomóc (We can help each other): Aiden oferuje swoją pomoc i przechodzicie do kolejnej opcji dialogowej, gdzie czeka Was następny wybór;
  2. Sprawdź mnie! (Try me!): zakończycie rozmowę z Sophie, będziecie musieli opuścić budynek i udać się do Aitora (Warian 1 głównego ważnego wyboru).
Jeśli zgodziliście się pomóc Sophie, przejdziecie do kolejnej fazy dialogu, gdzie znowu będziecie musieli wybrać jedną z dwóch opcji - Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia - Dying Light 2 - poradnik do gry

Jeśli zgodziliście się pomóc Sophie, przejdziecie do kolejnej fazy dialogu, gdzie znowu będziecie musieli wybrać jedną z dwóch opcji:

  1. Pomogę Wam (I'll help): Aiden zgadza się pomóc Sophie i wcielić w życie jej plan i awansujecie do kolejnej misji głównej - Wieża ciśnień;
  2. Nie ma mowy. Nie pomogę Wam (No way. I won't help you.): Aiden nie zgadza się na realizację planu przedstawionego przez Sophie, co skutkuje zakończeniem rozmowy. Musicie wyjść z budynku i udać się do Aitora (Wariant 1 głównego ważnego wyboru).