Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Charakterystyka | Bretonnia | Total War Warhammer poradnik Total War: Warhammer

Bretonnia podobnie jak Imperium to frakcja ludzi, jednakże w przeciwieństwie do nich nie korzystają w ogóle z broni palnej. To typowe państwo feudalne z rycerstwem stanowiącym podstawę armii.

Ogólne informacje

Armia Bretonni składa się głównie z rycerstwa wspieranego przez pospolite ruszenie. Piechota jest tutaj głównie mięsem armatnim, które ma przetrzymać wroga dopóki jazda nie oflankuje go i nie przeprowadzi miażdżącej szarży. Dodatkowo nie posiada prawie w ogóle artylerii oraz cierpi na kompletny brak broni palnej. Dysponuje za to kilkoma jednostkami latającymi w postaci rycerzy na pegazach oraz hipogryfach.

Frakcja ta posiada również dosyć szeroki dostęp do magii. Mogą werbować Służki Pani władające jedną z trzech domen (życia, niebios i bestii) - są to zarówno zaklęcia ofensywne, jak i takie wzmacniające jednostki. Dodatkowo w przeciwieństwie do Imperium zwykli lordowie również mogą władać magią, ma do niej dostęp również jeden z Legendarnych Lordów (Czarodziejka Fay).

Powoływanie chłopów do wojska wpływa na gospodarkę Bretonni. Jeśli zostanie zwerbowanych zbyt wiele jednostek nierycerskich wpłynie to negatywnie na gospodarkę rolną, zmniejszając wydajność budynków rolniczych. Dodatkowo w przypadku Bretonni budynki rolnicze i przemysłowe mają podwójny łańcuch rozwoju. Z tego względu trzeba zdecydować czy w danej osadzie chce się wnieść budynki rolnicze czy przemysłowe. Oba typy budynków przynoszą dochód. Różnica polega na tym, że budynki rolnicze zwiększają tempo rozwoju prowincji, a budynki przemysłowe wpływają na zapasy amunicji podczas obrony oraz zwiększają czas przez jaki prowincja może utrzymać się pod oblężeniem. Z tego względu budynki rolnicze należy wnosić głównie na początku kampanii, kiedy trzeba szybko rozwinąć miasta, zaś później można je zastąpić budynkami przemysłowymi.

Drugą specjalną mechaniką Bretonni są punkty rycerstwa. Dokonując szlachetnych czynów, choćby poprzez zwyciężanie w bitwach, otrzymujesz punkty rycerstwa. Zdobywając kolejne poziomy rycerstwa odblokujesz dostęp do przeróżnych premii dla swojej frakcji oraz otrzymasz możliwość czasowego przyzwania Zielonego Rycerza - specjalnego bohatera, którego możesz włączyć do armii. Zielonego Rycerza można przyzwać maksymalnie cztery razy. Punkty te możesz również utracić choćby na wskutek plądrowania osad czy kiedy twój lord zbyt długo przebywa bezrobotnie w jeden z osad. Spadek punktów rycerstwa poniżej zera zmniejszy dyscyplinę twojego wojska oraz zadowolenie w osadach.

Grając Bretonnią będziesz w stanie przejmować terytoria należące do ludzi i wampirów. Nie można z kolei przejmować terenów należących do Krasnoludów, Zielonoskórych i będącego w rękach Leśnych Elfów Athel Loren - w przypadku ataku na ich prowincje (a także ataku z ich strony (z wyjątkiem ataku Leśnych Elfów)), możesz jedynie ograbić je, bądź zrównać z ziemią.

Warunki zwycięstwa

W przypadku Bretonni niezależnie od wybranej frakcji (oprócz głównej frakcji są tutaj dostępne także Bordeleaux oraz Carcassonne) w celu osiągnięcia zwycięstwa musisz:

  1. Zdobyć: 1000 pkt Rycerstwa
  2. Ukończyć ostatnią bitwę Błędnej Wojny

Dostępni liderzy

W przypadku Bretonni do wyboru jest trójka Lordów, każdy dysponujący osobną pozycją startową. Są to Louen Lwie Serce (król Bretonni, będący też przywódcą głównej frakcji), Alberic d'Bordeleaux (przywódca frakcji Bordeleaux) oraz Czarodziejka Fay (przywódczyni frakcji Carcassonne). Wybór lorda wpływa nie tylko na posiadane początkowo jednostki oraz bonusy, ale także na początkową sytuację w kampanii i jej trudność. Z tego względu wybór lorda jest dosyć istotny, zwłaszcza, że dostęp do drugiego z nich otrzymasz dopiero gdy wcielisz za pomocą konfederacji jego frakcję do swojej.

Louen Lwie Serce rozpoczyna jednostkę z jednostkami: Rycerze Pegaza, Trebusz polowy, Rycerze Graala. Najważniejszą jednostką są tutaj Rycerze Graala, to najlepsza jazda szturmowa jaką dysponuje Bretonnia, szybka i z dużym bonusem do szarży. Pozostałe dwie jednostki również będą przydatne na początku rozgrywki, Rycerze Pegaza sprawdzą się przy eliminacji wrogiej artylerii i strzelców, zaś Trebusz może znacznie przerzedzić wrogą piechotę nim dojdzie do starcia. Sam Louen jest silnym wojownikiem, od początku rozgrywki posiada wierzchowca w postaci konia, zaś później można odblokować u niego unikalnego wierzchowca w postaci hipogryfa Beaquisa - co uczyni go jeszcze bardziej zabójczą jednostką. Jego dodatkowym atutem są wykupione wszystkie śluby rycerskie - są one istotne ponieważ zmniejszają utrzymanie jednostek rycerstwa, a w przypadku Louena nie trzeba marnować punktów umiejętności na wykupienie ich.

Alberic d'Bordeleaux ma z kolei początkowo do dyspozycji: Giermkowie piesi, Rycerze Królestwa, Błędni Rycerze. Najistotniejsi są tutaj Giermkowie piesi oraz Rycerze Królestwa. Ci pierwsi są jedyną ciężkozbrojną jednostką piechoty u Bretonni, zaś druga jednostka to dobra jazda szturmowa. Zaś Błędni Rycerze to podstawowa jednostka rycerstwa do której dostęp można uzyskać bardzo szybko. Alberic podobnie jak Louen jest wojownikiem dysponujący gamą umiejętności wzmacniających go. Ma dodatkowo od razu odblokowaną podstawową umiejętność ślubów rycerskich, co wpływa na koszt utrzymania podstawowych jednostek rycerstwa Bretonni.

Czarodziejka Fay posiada początkowo oddziały: Zbrojni Pielgrzymi, Strażnicy Graala, Błogosławiony Trebusz Polowy. Strażnicy Graala to jedna z najbardziej elitarnych jednostek Bretonni, ze świetnym pancerzem i dyscypliną, jednak ma niską premię do szarży i małe przebicie pancerza - więc będzie się sprawdzać głównie podczas walki ze słabo opancerzonymi jednostkami. Znacznie przydatniejszy w dłuższym odstępnie czasu może okazać się Błogosławiony Trebusz, który zadaje jeszcze większe obrażenia od tego posiadanego początkowo przez Louena. Zaś Zbrojni Pielgrzymi ze względu na dobrą dyscyplinę będą dobrze się sprawdzać przy przetrzymywaniu wroga. Sama Fay ma dostęp do zaklęć z domeny życia - są to głównie zaklęcia wzmacniające, zwiększające wytrzymałość jednostek i regenerujące życie. Dodatkowo jej efekty zwiększają liczbę dostępnych chłopów o 5, co pozwala na posiadanie większej ilości jednostek nierycerskich bez nadwyrężania gospodarki. Oprócz tego ma zmniejszony koszt utrzymania Strażników Graala, a także przyspieszone tempo uzupełniania strat jednostek.