Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Ogólne informacje | Bitwa | Total War Warhammer poradnik Total War: Warhammer

Ogólne informacje

Bitwy to chleb powszechni w grze Total War: Warhammer - można posiłkować się dyplomacją i presją, którą jesteś w stanie dzięki niej wywierać, jednak prędzej czy później dojdzie do starcia z inną armią. Warto jest więc wiedzieć jak się do niej przygotować.

Przed rozpoczęciem bitwy

Panel przed bitwą zawiera cenne informacje - stan wojsk, potencjalne posiłki, itd. - Ogólne informacje | Bitwa | Total War Warhammer - Total War: Warhammer - poradnik do gry
Panel przed bitwą zawiera cenne informacje - stan wojsk, potencjalne posiłki, itd.

Rzeczą, o której trzeba bezwzględnie pamiętać zanim w ogóle bitwa się rozpocznie, jest wykorzystanie do starcia odpowiedniej armii. Nie ma sensu atakować 20-oddziałowej armii wroga, która siedzi dodatkowo w mieście z garnizonem liczącym 16 oddziałów, gdy twoje wojsko składa się z Lorda i kilku jednostek. Starcie tego typu skończy się bardzo szybko - twoje wojska uciekną z pola walki pod wpływem miażdżącej przewagi liczebnej wroga.

Pełnego składu wrogiej armii nie będziesz w stanie sprawdzić przed zaatakowaniem go (bądź gdy zostaniesz zaatakowany), jednak cały czas będzie można zobaczyć liczebność jego wojsk - zarówno klikając na Lorda przewodzącego wrogiej armii, jak i patrząc na sztandar wojska. Na lewo od sztandaru znajduje się pionowy wskaźnik - im bardziej jest on wypełniony, tym więcej wojska w swojej armii posiada Lord. Oczywiście nie należy sugerować się wyłącznie liczebnością - siła wojsk, ich odznaczenie, typ, a także ukształtowanie terenu na którym przyjdzie wam walczyć ma równie duże znaczenie.

Warto także przyjrzeć się wojskom, które posiada nieprzyjaciel. Jeśli ma on na wyposażeniu 3 machiny oblężnicze o dalekim zasięgu, podczas gdy ty nie masz ani jednej, warto dwa razy zastawić się, czy opłaca ci się go atakować. Wróg w takiej sytuacji będzie w stanie trzymać cię na dystans i ostrzeliwać przy pomocy artylerii, co może zmniejszyć stan twojej armii nawet o 1/3, jeśli nie posiadasz machin oblężniczych.

Podobnie sytuacja wygląda, gdy role się odwrócą. Gdy posiadasz machiny oblężnicze i nawet mniej liczebne wojsko, będziesz w stanie z łatwością pokonać wrogie wojsko. Wystarczy tylko ustawić jednostki na początku starcia na taką odległość, by twoje machiny oblężnicze były w stanie od początku prowadzić ogień, a resztą wojsk poczekać, aż wróg się do ciebie zbliży.

Pamiętaj także o jednej złotej zasadzie - używaj opcji szybkiego zapisu przed każdym starciem. Przycisk służący do tego znajdziesz na panelu rozpoczynania starcia.

Rozstawienie początkowe

Wojska rozstawiać można w obrębie pola określonego przez żółte linie. - Ogólne informacje | Bitwa | Total War Warhammer - Total War: Warhammer - poradnik do gry
Wojska rozstawiać można w obrębie pola określonego przez żółte linie.

Każde starcie, czy to pomiędzy dwoma armiami, czy podczas oblężenia miasta rozpoczyna się etapem rozstawienia początkowego. Podczas niego upływ czasu jest zatrzymany, a wszystkie strony konfliktu mają czas na rozstawienie wojsk w obrębie obszaru rozstawienia początkowego, czyli wewnątrz terenu otoczonego żółtymi liniami. Warto jest wykorzystać ten czas, gdyż (nie)odpowiednie rozstawienie wojsk może mieć zdecydowany wpływ na przebieg i rezultat starcia.

Na początku rozejrzyj się dokładnie po mapie i sprawdź, czy znajdują się tutaj miejsca, które mogły by dać ci przewagę nad wrogiem, bądź na których wróg mógłby skorzystać. Warto zwrócić uwagę na:

  • Wzgórza. Jeśli w obrębie twojej strefy rozstawienia początkowego znajdują się wzgórza, wykorzystaj je ustawiając na ich szczytach jednostki strzeleckie. Dzięki temu będą one miały przewagę wysokości, co dam im zwiększony zasięg, a także będą w stanie łatwiej strzelać nad twoimi własnymi wojskami, przez co ich ogień nie zostanie zablokowany. Jednostki do walki w zwarciu także otrzymują premię - łatwiej wszak walczyć z górki, niż pod górkę. Pamiętaj też, iż wróg może zrobić dokładnie to samo i wykorzystać wzgórze do własnych celów.
  • Mokradła i płytkie wody. Jednostki poruszające się przez nie otrzymają sporą karę do prędkości poruszania się, jak i ogólnej skuteczności w walce. Warto wykorzystać je do własnych celów - ustaw jednostki walczące w zwarciu zaraz przed nimi, za tymi jednostkami ustaw strzelców i przymuś (np. poprzez ostrzał artyleryjski) wroga, by ten musiał przejść właśnie przez ten trudny teren.
  • Lasy. Nie dają one żadnych bonusów do ochrony, a jedynie zmniejszają możliwości poruszania się większych jednostek i konnicy. Jednakże, oferują coś znacznie cenniejszego - możliwość ukrycia jednostek w gęstwinie. Większość jednostek jest w stanie skryć się pomiędzy drzewami, przez co będą niewidoczne dla wroga do momentu, w którym otworzą ogień, wróg zbliży się do nich, bądź rozkażesz im szybko się poruszać. Lasy idealnie nadają się do zasadzek, a długie pasy drzew mogą nawet posłużyć do oflankowania wroga.
  • Przeszkody terenowe. Jeśli pomiędzy twoimi strzelcami a jednostkami wroga będzie znajdować się olbrzymia skała, nie będą oni w stanie prowadzić ognia. Podobnie sprawa wygląda z artylerią. Warto jest więc trzymać się od takich miejsc z daleka.

Warto także pamiętać o jednostkach z atrybutem Straż Przednia (Vanguard Deployment). Ów atrybut daje im możliwość rozstawienia się na nieco większym obszarze niż normalna strefa rozstawienia początkowego. Warto to wykorzystać i umieścić te jednostki, na przykład, w lesie, by móc później łatwo oflankować wroga.