Rozwój prowincji | Imperium | Total War Warhammer

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Rozwój prowincji

Twoim głównym celem na najbliższe kilkanaście (bądź kilkadziesiąt, jak wolisz) tur jest rozbudowa przejętych niedawno osad. Nie ma sensu szkolić w tym momencie dodatkowej armii (lecz nie zwalniaj tej, którą masz - przyda się do zwiększenia ładu publicznego w prowincjach), więc skup się po prostu na rozwoju gospodarki i odblokowywaniu dostępu do nowych jednostek, jak i opracowywaniu technologii.

Warto przy tym odpowiednio zaplanować budowle, by nie doszło do sytuacji, w której dublują się one pomiędzy prowincjami, lub takiej, w której braknie ci kluczowego budynku w jednej prowincji, przez co kilka innych będzie bezużyteczne. Poniżej znajdziesz sugerowane budowle, które znaleźć powinny się w danych osadach zajętych przez ciebie prowincji - weź jednak pod uwagę fakt, iż w zależności od tego, ile czasu na to poświęcisz, zdołasz wybudować je do innego poziomu.

Odpowiedni rozwój prowincji da zagwarantuje ci dobry start. - Rozwój prowincji | Imperium | Total War Warhammer - Total War: Warhammer - poradnik do gry
Odpowiedni rozwój prowincji da zagwarantuje ci dobry start.

Prowincja Reikland

Jeśli chodzi o stolicę prowincji Reikland, czyli Altdorf, wybuduj:

  1. 5 poziom budynku głównego - da ci on, między innymi, globalny przyrost do przychodów.
  2. Zbrojownię
  3. Imperialny Port
  4. Warsztat Inżyniera
  5. Katedrę Sigmara
  6. Stadninę

W Helmgartcie powinno znaleźć się:

  1. 3 poziom budynku głównego
  2. Straż Miasta
  3. Gildia Krawców
  4. Karczma

W Eilhartcie z kolei:

  1. 3 poziom budynku głównego
  2. Gildię Krawców
  3. Koszary
  4. Reiklandzki Fort

W Grunburgu wybuduj:

  1. 3 poziom budynku głównego
  2. Gildię Krawców
  3. Gospodarstwo Hodowlane
  4. Stajnie z Końmi Bojowymi

Prowincja Wissenland

W stolicy, Nuln, wybuduj:

  1. 5 poziom budynku głównego
  2. Szkołę Artyleryjską w Nuln - zmniejszenie kosztów utrzymania artylerii i dodatkowe doświadczenie przy rekrutacji. Bonusy rzecz jasna są globalne, niezależne od miejsca, w którym wyszkolisz te jednostki.
  3. Warsztat Inżyniera
  4. Wieżę Czarodzieja
  5. Katedrę Sigmara
  6. Gildię Krawców, jeśli potrzebujesz dochodu, bądź Karczmę z Powozownią, jeśli ładu publicznego

W Wissenburgu powinno znaleźć się:

  1. 3 poziom budynku głównego
  2. Straż Miasta
  3. Gildia Krawców
  4. Murarz - przychody i marmur do handlu

W Pfeildorfie z kolei:

  1. 3 poziom budynku głównego
  2. Straż Miasta
  3. Huta Żelaza - przychody i żelazo do handlu
  4. Gildię Krawców, jeśli potrzebujesz dochodu, bądź Karczmę, jeśli ładu publicznego

Prowincja Stirland

W stolicy, Wurtbadzie, wybuduj:

  1. 5 poziom budynku głównego
  2. Wieżę Czarodzieja
  3. Katedrę Sigmara
  4. Gildię Krawców
  5. Producenta Wina - przychody i windo do handlu
  6. Wzmocnione Mury - jest to najdalej położona osada, przez co będzie narażona na ataki

W Radzie powinno znaleźć się:

  1. 3 poziom budynku głównego
  2. Straż Miasta
  3. Gildia Krawców
  4. Karczma

Prowincja Averland

W stolicy, Averheim, wybuduj:

  1. 5 poziom budynku głównego
  2. Wieżę Czarodzieja
  3. Katedrę Sigmara
  4. Gildię Krawców
  5. Gospodarstwo Ziemskie
  6. Wzmocnione Mury - do ochrony i głównie z powodu braku lepszego budynku

W Grenzstadt powinno znaleźć się:

  1. 3 poziom budynku głównego
  2. Straż Miasta
  3. Gildia Krawców
  4. Piece - przychód i wyroby garncarskie do handlu

Korzyści takiego rozwoju

Dwie pierwsze prowincje, Reikland i Wisseland, posłużą do odblokowania wszystkich jednostek dostępnych dla Imperium. Będąc na tych terenach będziesz w stanie szkolić każdy oddział, jednak do tego również można wykorzystać rekrutację globalną, by najmować je z każdego miejsca na mapie.

Stirland i Averland służą głównie do zwiększenia przychodów, gdyż nie ma tam (prawie) żadnych unikalnych budowli, a dublowanie budynków do szkolenia wojsk nie ma większego sensu, bo możesz najmować wojska globalnie. W obu stolicach tych prowincji, a także w ich osadach wybudowane zostały mury - zwiększy to ich ochronę i pozwoli (w większości sytuacji) nie martwić ci się ich obroną.

W każdej stolicy prowincji wybudowane zostały Katedry Sigmara. Dadzą ci one możliwość wyszkolenia dwóch typów bohaterów (w dodatku startować będą na 5 poziomie), a także zmniejszą spaczenie w prowincji o 12 punktów, co powinno zagwarantować ci spokój z tym upierdliwym mechanizmem. Wieże Czarodzieja, które znajdziesz w 3 stolicach (z wyjątkiem Altdorfu), dadzą ci dostęp do wszystkich rodzajów bohaterów-czarodziejów (także na 5 poziomie), a w Wissenlandzie będzie można nająć chyba najpotężniejszy oddział artylerii w grze, Świetlistą Arkę Hysh, która zadaje olbrzymie obrażenia i doskonale nadaje się do walki z dużymi przeciwnikami i Lordami / Bohaterami.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2017-01-25
16:49

Nerka Generał

Nerka

Które jednostki piechoty orków radzą sobie najlepiej z kawalerią?

Komentarz: Nerka
2017-04-27
07:31

pabloNR Generał

pabloNR

Planujecie robić poradniki dla Bretonnii, Zwierzoludzi i Leśnych Elfów? Ogólnie to przydałaby się jakaś większa aktualizacja poradnika bo jest mocno przeterminowany. Doszło nieco jednostek również dla początkowych frakcji...

Komentarz: pabloNR
2017-12-19
10:13

tomcajs Junior

Mam problem z rozwojem w Reiklandzie. Główny budynek w każdym mieście mam na poziomie 3. I nie mogę już dalej rozwijać budynku głównego w Altdorfie, na poziomy 4 i 5 bo gra informuje mnie, że prowincja osiągnęła już maksymalny poziom rozwoju. Brakuje mi jakis budynków do rozwoju czy jak? Czy da się zburzyć budynek w głównym w innych miastach?

Komentarz: tomcajs
2019-02-26
14:32

premium073523 Junior

Próbowałem zagrać Imperium wg poradnika i kicha - doradzający albo miał inną grę, albo wielkiego farta, albo może jakiś inny poziom trudności. W 25 tur opanował, cudotwórca, 5 prowincji, praktycznie w każdej turze czy to wygrywając bitwę, czy zajmując miasto. W tym stolicę prowincji, otoczoną murem - używając do tego JEDNEGO tarana. Pięknie, tyle że gdy też tak próbowałem (dwoma na wszelki wypadek) okazało się, że garnizon stolicy jest większy od mojej armii oblegającej i niby na zasadzie Pyrrusa to miasto zdobyłem - ale potem nie było już czym walczyć, bo oddziały musiały po 4-5 tur odzyskiwać wystrzelane im przez wieże miasta zdrowie. Dobra rada, by potem ot, pójść i zając sąsiednie dwie mieściny - bez murów - też funta kłaków warta, bo to cenniejsze, dopełniające prowincję, wzięły i zajęły wcześniej wampiry. Garnizonem jak diabli. I jeszcze ich armia polowa przylazła i mi dobiła te jednostki, które miały nieco sił. No a w poradniku było napisane, że spoko luzik, teraz zwrot na sąsiednią stolicę i znów ją z marszu zająć, tylko moździerzy dokupić. Ha, ha, ha. To że w połowie tego radosnego blitzriegu wpada do prowincji armia zwierzoludzi i albo nam zdemoluje miasto, albo stracimy ze 3 tury by ją pokonać (ja przy okazji bitwy straciłem też bohatera - wziął i znienacka poległ) - to już autora genialnego poradnika nie dotknęło, jak rozumiem, bo słowem nie wspomina.
Krótko mówiąc: dobre rady, tyle że nie do zastosowania, bo, niestety, wrogowie na mapie nie śpią i jeśli ich nam ich ktoś cudem wcześniej nie wybije, zostawiając dla nas puste miasta - musimy je zdobywać, ponosząc poważne straty, a to przekreśla szansę na taki jak w poradniku opisano, łatwy, miły i lekki spacerek.
Nie wspomnę już o tym, że na rozwój miast też brakuje pieniędzy i nie da się aż tak śmigać, jak w poradniku napisano. No chyba że faktycznie - tam, gdzie ja spotykałem armie po 16 całkiem niezłych oddziałów, a nie goły garnizon, autor porad miał farta i dokonywał podbojów z palcem w uchu. Ale jak on tę twierdzę, z moździerzem i garnizonem bodajże 22 jednostek zdobył jedną armią i jednym taranem, wpychając ją przez jedną bramę - bij zabij, nie wiem.

Komentarz: premium073523
2022-08-06
12:38

MrJ Junior

Sam poradnik odnośnie prowincji jest świetny, jednak moim zdaniem lepiej jest zastąpić jedna gildię krawców w prowincji Reikland zbrojownią a w Alfdorfie zamiast zbrojowni wznieść Kolegium Magii

Komentarz: MrJ

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl