Rozwój prowincji | Imperium | Total War Warhammer
Aktualizacja:
Rozwój prowincji
Twoim głównym celem na najbliższe kilkanaście (bądź kilkadziesiąt, jak wolisz) tur jest rozbudowa przejętych niedawno osad. Nie ma sensu szkolić w tym momencie dodatkowej armii (lecz nie zwalniaj tej, którą masz - przyda się do zwiększenia ładu publicznego w prowincjach), więc skup się po prostu na rozwoju gospodarki i odblokowywaniu dostępu do nowych jednostek, jak i opracowywaniu technologii.
Warto przy tym odpowiednio zaplanować budowle, by nie doszło do sytuacji, w której dublują się one pomiędzy prowincjami, lub takiej, w której braknie ci kluczowego budynku w jednej prowincji, przez co kilka innych będzie bezużyteczne. Poniżej znajdziesz sugerowane budowle, które znaleźć powinny się w danych osadach zajętych przez ciebie prowincji - weź jednak pod uwagę fakt, iż w zależności od tego, ile czasu na to poświęcisz, zdołasz wybudować je do innego poziomu.

Prowincja Reikland
Jeśli chodzi o stolicę prowincji Reikland, czyli Altdorf, wybuduj:
- 5 poziom budynku głównego - da ci on, między innymi, globalny przyrost do przychodów.
- Zbrojownię
- Imperialny Port
- Warsztat Inżyniera
- Katedrę Sigmara
- Stadninę
W Helmgartcie powinno znaleźć się:
- 3 poziom budynku głównego
- Straż Miasta
- Gildia Krawców
- Karczma
W Eilhartcie z kolei:
- 3 poziom budynku głównego
- Gildię Krawców
- Koszary
- Reiklandzki Fort
W Grunburgu wybuduj:
- 3 poziom budynku głównego
- Gildię Krawców
- Gospodarstwo Hodowlane
- Stajnie z Końmi Bojowymi
Prowincja Wissenland
W stolicy, Nuln, wybuduj:
- 5 poziom budynku głównego
- Szkołę Artyleryjską w Nuln - zmniejszenie kosztów utrzymania artylerii i dodatkowe doświadczenie przy rekrutacji. Bonusy rzecz jasna są globalne, niezależne od miejsca, w którym wyszkolisz te jednostki.
- Warsztat Inżyniera
- Wieżę Czarodzieja
- Katedrę Sigmara
- Gildię Krawców, jeśli potrzebujesz dochodu, bądź Karczmę z Powozownią, jeśli ładu publicznego
W Wissenburgu powinno znaleźć się:
- 3 poziom budynku głównego
- Straż Miasta
- Gildia Krawców
- Murarz - przychody i marmur do handlu
W Pfeildorfie z kolei:
- 3 poziom budynku głównego
- Straż Miasta
- Huta Żelaza - przychody i żelazo do handlu
- Gildię Krawców, jeśli potrzebujesz dochodu, bądź Karczmę, jeśli ładu publicznego
Prowincja Stirland
W stolicy, Wurtbadzie, wybuduj:
- 5 poziom budynku głównego
- Wieżę Czarodzieja
- Katedrę Sigmara
- Gildię Krawców
- Producenta Wina - przychody i windo do handlu
- Wzmocnione Mury - jest to najdalej położona osada, przez co będzie narażona na ataki
W Radzie powinno znaleźć się:
- 3 poziom budynku głównego
- Straż Miasta
- Gildia Krawców
- Karczma
Prowincja Averland
W stolicy, Averheim, wybuduj:
- 5 poziom budynku głównego
- Wieżę Czarodzieja
- Katedrę Sigmara
- Gildię Krawców
- Gospodarstwo Ziemskie
- Wzmocnione Mury - do ochrony i głównie z powodu braku lepszego budynku
W Grenzstadt powinno znaleźć się:
- 3 poziom budynku głównego
- Straż Miasta
- Gildia Krawców
- Piece - przychód i wyroby garncarskie do handlu
Korzyści takiego rozwoju
Dwie pierwsze prowincje, Reikland i Wisseland, posłużą do odblokowania wszystkich jednostek dostępnych dla Imperium. Będąc na tych terenach będziesz w stanie szkolić każdy oddział, jednak do tego również można wykorzystać rekrutację globalną, by najmować je z każdego miejsca na mapie.
Stirland i Averland służą głównie do zwiększenia przychodów, gdyż nie ma tam (prawie) żadnych unikalnych budowli, a dublowanie budynków do szkolenia wojsk nie ma większego sensu, bo możesz najmować wojska globalnie. W obu stolicach tych prowincji, a także w ich osadach wybudowane zostały mury - zwiększy to ich ochronę i pozwoli (w większości sytuacji) nie martwić ci się ich obroną.
W każdej stolicy prowincji wybudowane zostały Katedry Sigmara. Dadzą ci one możliwość wyszkolenia dwóch typów bohaterów (w dodatku startować będą na 5 poziomie), a także zmniejszą spaczenie w prowincji o 12 punktów, co powinno zagwarantować ci spokój z tym upierdliwym mechanizmem. Wieże Czarodzieja, które znajdziesz w 3 stolicach (z wyjątkiem Altdorfu), dadzą ci dostęp do wszystkich rodzajów bohaterów-czarodziejów (także na 5 poziomie), a w Wissenlandzie będzie można nająć chyba najpotężniejszy oddział artylerii w grze, Świetlistą Arkę Hysh, która zadaje olbrzymie obrażenia i doskonale nadaje się do walki z dużymi przeciwnikami i Lordami / Bohaterami.
0
Komentarze czytelników
Nerka Generał
Które jednostki piechoty orków radzą sobie najlepiej z kawalerią?
pabloNR Generał
Planujecie robić poradniki dla Bretonnii, Zwierzoludzi i Leśnych Elfów? Ogólnie to przydałaby się jakaś większa aktualizacja poradnika bo jest mocno przeterminowany. Doszło nieco jednostek również dla początkowych frakcji...
tomcajs Junior
Mam problem z rozwojem w Reiklandzie. Główny budynek w każdym mieście mam na poziomie 3. I nie mogę już dalej rozwijać budynku głównego w Altdorfie, na poziomy 4 i 5 bo gra informuje mnie, że prowincja osiągnęła już maksymalny poziom rozwoju. Brakuje mi jakis budynków do rozwoju czy jak? Czy da się zburzyć budynek w głównym w innych miastach?
premium073523 Junior
Próbowałem zagrać Imperium wg poradnika i kicha - doradzający albo miał inną grę, albo wielkiego farta, albo może jakiś inny poziom trudności. W 25 tur opanował, cudotwórca, 5 prowincji, praktycznie w każdej turze czy to wygrywając bitwę, czy zajmując miasto. W tym stolicę prowincji, otoczoną murem - używając do tego JEDNEGO tarana. Pięknie, tyle że gdy też tak próbowałem (dwoma na wszelki wypadek) okazało się, że garnizon stolicy jest większy od mojej armii oblegającej i niby na zasadzie Pyrrusa to miasto zdobyłem - ale potem nie było już czym walczyć, bo oddziały musiały po 4-5 tur odzyskiwać wystrzelane im przez wieże miasta zdrowie. Dobra rada, by potem ot, pójść i zając sąsiednie dwie mieściny - bez murów - też funta kłaków warta, bo to cenniejsze, dopełniające prowincję, wzięły i zajęły wcześniej wampiry. Garnizonem jak diabli. I jeszcze ich armia polowa przylazła i mi dobiła te jednostki, które miały nieco sił. No a w poradniku było napisane, że spoko luzik, teraz zwrot na sąsiednią stolicę i znów ją z marszu zająć, tylko moździerzy dokupić. Ha, ha, ha. To że w połowie tego radosnego blitzriegu wpada do prowincji armia zwierzoludzi i albo nam zdemoluje miasto, albo stracimy ze 3 tury by ją pokonać (ja przy okazji bitwy straciłem też bohatera - wziął i znienacka poległ) - to już autora genialnego poradnika nie dotknęło, jak rozumiem, bo słowem nie wspomina.
Krótko mówiąc: dobre rady, tyle że nie do zastosowania, bo, niestety, wrogowie na mapie nie śpią i jeśli ich nam ich ktoś cudem wcześniej nie wybije, zostawiając dla nas puste miasta - musimy je zdobywać, ponosząc poważne straty, a to przekreśla szansę na taki jak w poradniku opisano, łatwy, miły i lekki spacerek.
Nie wspomnę już o tym, że na rozwój miast też brakuje pieniędzy i nie da się aż tak śmigać, jak w poradniku napisano. No chyba że faktycznie - tam, gdzie ja spotykałem armie po 16 całkiem niezłych oddziałów, a nie goły garnizon, autor porad miał farta i dokonywał podbojów z palcem w uchu. Ale jak on tę twierdzę, z moździerzem i garnizonem bodajże 22 jednostek zdobył jedną armią i jednym taranem, wpychając ją przez jedną bramę - bij zabij, nie wiem.
MrJ Junior
Sam poradnik odnośnie prowincji jest świetny, jednak moim zdaniem lepiej jest zastąpić jedna gildię krawców w prowincji Reikland zbrojownią a w Alfdorfie zamiast zbrojowni wznieść Kolegium Magii
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
