Nasz plebiscyt na grę roku został zakończony, a wśród dodatkowych kategorii znalazła się ta na najlepszą grafikę i oprawę artystyczną. Nawiązując do naszej akcji zaglądamy za granicę i patrzymy, jak ten aspekt oceniają inni.
Nasz plebiscyt na grę roku został zakończony, a wśród dodatkowych kategorii znalazła się ta na najlepszą grafikę i oprawę artystyczną. Nawiązując do naszej akcji, zaglądamy za granicę i patrzymy, jak ten aspekt oceniają inni.
Zwycięzcą w kategorii Najlepsza Grafika w 2008 roku został, według Was, Crysis: Warhead, a za grę z najlepszą oprawą artystyczną uznaliście nowego Prince of Persia. Serwis IGN Australia z kolei wybrał się na wycieczkę w przeszłość i postanowił zaprezentować najlepszą (i najgorszą) stronę wizualną na wszystkich ważniejszych platformach konsolowych - niestety zabrakło pecetów. Oto zestawienie.
Najbardziej widoczny skok jakościowy: Metal Gear Solid
Doskonałość techniczna: Tekken 3
Wizja kreatywna: Final Fantasy VII
Najgorsza grafika: The Simpsons Wrestling
Wszystkie wyróżnienia jak najbardziej zasłużone, a Tekken w ruchu nie miał sobie wówczas równych.

Najbardziej widoczny skok jakościowy: NiGHTS into Dreams...
Doskonałość techniczna: Virtua Fighter
Wizja kreatywna: Panzer Dragoon
Najgorsza grafika: Street Fighter: The Movie
Kto lepszy? Saturn czy PSX? Virtua Fighter czy Tekken?
Najbardziej widoczny skok jakościowy: Super Mario 64
Doskonałość techniczna: Perfect Dark
Wizja kreatywna: The Legend of Zelda: Ocarina of Time
Najgorsza grafika: Superman
Początek graficznych sukcesów Zeldy i jednocześnie zasłużone wyróżnienie dla Perfect Dark.

Najbardziej widoczny skok jakościowy: Shenmue
Doskonałość techniczna: SoulCalibur
Wizja kreatywna: Jet Set Radio
Najgorsza grafika: South Park Rally
Nieodżałowana konsola Segi oferowała naprawdę ładne tytuły. Shenume do dzisiaj wygląda nieźle.
Najbardziej widoczny skok jakościowy: Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
Doskonałość techniczna: God of War II
Wizja kreatywna: Shadow of the Colossus
Najgorsza grafika: Cricket 2004
To, jak wygląda God of War II na PS2, jest wręcz niemożliwe. A Cricket 2004 jest naprawdę obleśny – jakie szczęście, że u nas się w niego nie gra.

Najbardziej widoczny skok jakościowy: Halo
Doskonałość techniczna: Ninja Gaiden
Wizja kreatywna: Tom Clancy’s Splinter Cell
Najgorsza grafika: Bruce Lee: Quest of the Dragon
Jeszcze nie HD, ale już naprawdę blisko – Splinter Cell potrafi zachwycić również dziś.
Najbardziej widoczny skok jakościowy: Resident Evil 4
Doskonałość techniczna: F-Zero GX
Wizja kreatywna: The Legend of Zelda: The Wind Waker
Najgorsza grafika: Bad Boys: Miami Takedown
Druga Zelda w zestawieniu, ale wszystko i tak przyćmiewa Resident Evil 4.

Najbardziej widoczny skok jakościowy: Gears of War
Doskonałość techniczna: Assassin’s Creed
Wizja kreatywna: Bioshock
Najgorsza grafika: The Golden Compass
Wkraczamy w erę next-genów. Czy zgadzacie się, że Gears of War 1 zasługuje na tytuł bardziej niż dwójka?
Najbardziej widoczny skok jakościowy: Super Mario Galaxy
Doskonałość techniczna: Metroid Prime 3: Corruption
Wizja kreatywna: Mad World
Najgorsza grafika: Target:Terror
Niby Wii nie potrafi generować tak ładnej grafiki, jak sprzęt konkurencji, ale we właściwych rękach zdecydowanie daje radę. A Target:Terror jest potworny.

Najbardziej widoczny skok jakościowy: Uncharted: Drake’s Fortune
Doskonałość techniczna: Killzone 2
Wizja kreatywna: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Najgorsza grafika: Sonic the Hedgehog
Najpotężniejszy sprzęt i teoretycznie najładniejsze gry. Wyróżniona trójka z pewnością do takiej grupy należy.
A jakie są Wasze opinie o najładniej wyglądających grach na konsole? Czy uważacie, że im wyraźniejsza tekstura, tym lepiej? A może przedkładacie zachowane w pamięci pierwsze doświadczenia z Final Fantasy VII nad wszystkie polygony i bump-mappingi, jakie oferują dzisiejsze tytuły? Wypowiedzcie się w komentarzach.
GRYOnline
Gracze
1

Autor: Filip Grabski
Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko), choć nie stroni od pisania tekstów. W 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj, choć w międzyczasie polubił Switcha. Prywatnie ojciec, podcaster (od 2014 roku współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).