Serwis IGN o najlepszej grafice w historii

Nasz plebiscyt na grę roku został zakończony, a wśród dodatkowych kategorii znalazła się ta na najlepszą grafikę i oprawę artystyczną. Nawiązując do naszej akcji zaglądamy za granicę i patrzymy, jak ten aspekt oceniają inni.

Filip Grabski

Nasz plebiscyt na grę roku został zakończony, a wśród dodatkowych kategorii znalazła się ta na najlepszą grafikę i oprawę artystyczną. Nawiązując do naszej akcji, zaglądamy za granicę i patrzymy, jak ten aspekt oceniają inni.

Zwycięzcą w kategorii Najlepsza Grafika w 2008 roku został, według Was, Crysis: Warhead, a za grę z najlepszą oprawą artystyczną uznaliście nowego Prince of Persia. Serwis IGN Australia z kolei wybrał się na wycieczkę w przeszłość i postanowił zaprezentować najlepszą (i najgorszą) stronę wizualną na wszystkich ważniejszych platformach konsolowych - niestety zabrakło pecetów. Oto zestawienie.

PlayStation:

Najbardziej widoczny skok jakościowy: Metal Gear Solid

Doskonałość techniczna: Tekken 3

Wizja kreatywna: Final Fantasy VII

Najgorsza grafika: The Simpsons Wrestling

Wszystkie wyróżnienia jak najbardziej zasłużone, a Tekken w ruchu nie miał sobie wówczas równych.

Serwis IGN o najlepszej grafice w historii - ilustracja #1
Tekken 3

Saturn:

Najbardziej widoczny skok jakościowy: NiGHTS into Dreams...

Doskonałość techniczna: Virtua Fighter

Wizja kreatywna: Panzer Dragoon

Najgorsza grafika: Street Fighter: The Movie

Kto lepszy? Saturn czy PSX? Virtua Fighter czy Tekken?

Nintendo 64:

Najbardziej widoczny skok jakościowy: Super Mario 64

Doskonałość techniczna: Perfect Dark

Wizja kreatywna: The Legend of Zelda: Ocarina of Time

Najgorsza grafika: Superman

Początek graficznych sukcesów Zeldy i jednocześnie zasłużone wyróżnienie dla Perfect Dark.

Serwis IGN o najlepszej grafice w historii - ilustracja #2
Perfect Dark

Dreamcast:

Najbardziej widoczny skok jakościowy: Shenmue

Doskonałość techniczna: SoulCalibur

Wizja kreatywna: Jet Set Radio

Najgorsza grafika: South Park Rally

Nieodżałowana konsola Segi oferowała naprawdę ładne tytuły. Shenume do dzisiaj wygląda nieźle.

PlayStation2:

Najbardziej widoczny skok jakościowy: Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

Doskonałość techniczna: God of War II

Wizja kreatywna: Shadow of the Colossus

Najgorsza grafika: Cricket 2004

To, jak wygląda God of War II na PS2, jest wręcz niemożliwe. A Cricket 2004 jest naprawdę obleśny – jakie szczęście, że u nas się w niego nie gra.

Serwis IGN o najlepszej grafice w historii - ilustracja #3
Cricket 2004

Xbox:

Najbardziej widoczny skok jakościowy: Halo

Doskonałość techniczna: Ninja Gaiden

Wizja kreatywna: Tom Clancy’s Splinter Cell

Najgorsza grafika: Bruce Lee: Quest of the Dragon

Jeszcze nie HD, ale już naprawdę blisko – Splinter Cell potrafi zachwycić również dziś.

GameCube:

Najbardziej widoczny skok jakościowy: Resident Evil 4

Doskonałość techniczna: F-Zero GX

Wizja kreatywna: The Legend of Zelda: The Wind Waker

Najgorsza grafika: Bad Boys: Miami Takedown

Druga Zelda w zestawieniu, ale wszystko i tak przyćmiewa Resident Evil 4.

Serwis IGN o najlepszej grafice w historii - ilustracja #4
Resident Evil 4

Xbox 360:

Najbardziej widoczny skok jakościowy: Gears of War

Doskonałość techniczna: Assassin’s Creed

Wizja kreatywna: Bioshock

Najgorsza grafika: The Golden Compass

Wkraczamy w erę next-genów. Czy zgadzacie się, że Gears of War 1 zasługuje na tytuł bardziej niż dwójka?

Wii:

Najbardziej widoczny skok jakościowy: Super Mario Galaxy

Doskonałość techniczna: Metroid Prime 3: Corruption

Wizja kreatywna: Mad World

Najgorsza grafika: Target:Terror

Niby Wii nie potrafi generować tak ładnej grafiki, jak sprzęt konkurencji, ale we właściwych rękach zdecydowanie daje radę. A Target:Terror jest potworny.

Serwis IGN o najlepszej grafice w historii - ilustracja #5
Target: Terror

PlayStation 3:

Najbardziej widoczny skok jakościowy: Uncharted: Drake’s Fortune

Doskonałość techniczna: Killzone 2

Wizja kreatywna: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Najgorsza grafika: Sonic the Hedgehog

Najpotężniejszy sprzęt i teoretycznie najładniejsze gry. Wyróżniona trójka z pewnością do takiej grupy należy.

A jakie są Wasze opinie o najładniej wyglądających grach na konsole? Czy uważacie, że im wyraźniejsza tekstura, tym lepiej? A może przedkładacie zachowane w pamięci pierwsze doświadczenia z Final Fantasy VII nad wszystkie polygony i bump-mappingi, jakie oferują dzisiejsze tytuły? Wypowiedzcie się w komentarzach.

Tom Clancy's Splinter Cell

Tom Clancy's Splinter Cell

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 28 listopada 2002

Informacje o Grze
8.3

GRYOnline

8.3

Gracze

8.8

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Filip Grabski

Autor: Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko), choć nie stroni od pisania tekstów. W 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj, choć w międzyczasie polubił Switcha. Prywatnie ojciec, podcaster (od 2014 roku współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl