Resident Evil 5 – kolejne szczegóły ujawnione
Dziś mamy dla Was kilka nowych informacji na temat Resident Evil 5. Na łamach japońskiego magazynu Famitsu ukazał się aktualnie wywiad z producentem tej gry, który uchylił rąbka tajemnicy i opowiedział o wyglądzie najnowszej odsłony serii Resident Evil.
Karolina Talaga
Dziś mamy dla Was kilka nowych informacji na temat Resident Evil 5. Na łamach japońskiego magazynu Famitsu ukazał się aktualnie wywiad z producentem tej gry, który uchylił rąbka tajemnicy i opowiedział o wyglądzie najnowszej odsłony serii Resident Evil.
Jun Takeuchi, bo o nim właśnie mowa, poinformował, że zespół developerski firmy Capcom pracuje nad tym, aby obraz w grze był bardzo płynny - częstotliwość, w jakiej będzie zapisany ma wynosić 60 klatek na sekundę (dwa razy więcej, niż Resident Evil 4 na GameCube). Dzięki takiemu posunięciu zespół będzie w stanie zrobić i wyrazić to wszystko, czego nie da się osiągnąć przy częstotliwości 30 klatek na sekundę. Takeuchi podkreślił ten aspekt również jako dowód na to, że wartka akcja będzie ważnym elementem Resident Evil 5.
Silnik gry przetwarza miliony poligonów (ile dokładnie – nie zdradzono), dzięki czemu umożliwia modelowanie mimiki twarzy - developerzy mogą ustawić wartości dla mięsni twarzy głównego bohatera i uzyskać dowolny jej wyraz. Jun Takeuchi podkreślił, ze na razie nie jest jeszcze pewien, czy te efekty trafią do ostatecznej wersji gry.
Ponadto w Resident Evil 5 możemy spodziewać się realistycznej fizyki gry. Takeuchi ma nadzieję, że uda się stworzyć świat reagujący na wszelkie działania gracza, np. umożliwiając mu rozbijanie przedmiotów czy ich przewracanie.
Więcej szczegółów na temat w/w produkcji pojawi się zapewne w okolicach Tokyo Game Show 2005.
Na koniec przypomnijmy, że Jun Takeuchi to „ojciec” serii Resident Evil i Onimusha.
Więcej:Until Dawn - pierwszy gameplay na PS4 przypomina Heavy Rain

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic