Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Sony PlayStation 2 - newsy i ciekawostki

Weteran GTA nie ma wątpliwości: wydawanie gier w erze PlayStation 2 było dużo mniej stresujące niż teraz. Zwłaszcza jedna rzecz zawsze niepokoi przed premierą
Weteran GTA nie ma wątpliwości: wydawanie gier w erze PlayStation 2 było dużo mniej stresujące niż teraz. Zwłaszcza jedna rzecz zawsze niepokoi przed premierą

Krzysztof Kałuziński, 1 lipca 2025, 18:31

Współtwórca cyklu GTA woli sposób, w jaki gry powstawały 20 lat temu. Jego zdaniem praca nad premierowymi łatkami jest zbyt stresująca.

W tej grze bohater miotał wrogami jak szatan. Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy pokazywało, jak wykorzystać temat telekinezy i innych mocy psi
W tej grze bohater miotał wrogami jak szatan. Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy pokazywało, jak wykorzystać temat telekinezy i innych mocy psi

Krystian Pieniążek, 14 czerwca 2025, 20:00

Telekineza i inne moce psi to tematyka nieporuszana przez twórców gier wideo tak często, jak mogłoby się wydawać. Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy robiło z nich doskonały użytek.

Po 24 latach odnaleziono zaginioną grę z kultowej serii science fiction. Duke Nukem: D-Day to tylko prototyp, ale można w niego zagrać za darmo
Po 24 latach odnaleziono zaginioną grę z kultowej serii science fiction. Duke Nukem: D-Day to tylko prototyp, ale można w niego zagrać za darmo

Marcin Bukowski, 6 czerwca 2025, 16:15

Prototyp anulowanej gry z serii Duke Nukem został udostępniony w sieci. Jest on datowany na 2001 rok.

To mógł być trzeci Deus Ex. Project: Snowblind to cyberpunkowa strzelanka od twórców Tomb Raidera
To mógł być trzeci Deus Ex. Project: Snowblind to cyberpunkowa strzelanka od twórców Tomb Raidera

Krystian Pieniążek, 24 maja 2025, 20:00

Mało brakowało, a seria Deus Ex doczekałaby się trzeciej odsłony na długie lata przed premierą Buntu Ludzkości. Ostatecznie jednak dzieło Crystal Dynamics poszło własną drogą, zmieniając się w cyberpunkową strzelankę pod tytułem Project: Snowblind.

Gra o podróżach w czasie, która utknęła w przeszłości. W Shadow of Memories umieranie stało się drogą do celu
Gra o podróżach w czasie, która utknęła w przeszłości. W Shadow of Memories umieranie stało się drogą do celu

Krzysztof Kałuziński, 17 maja 2025, 20:00

Shadow of Memories to nieco zapomniany eksperyment w portfolio Konami. W tej przygodówce nie ma walki ani skomplikowanych zagadek, jest za to fabuła. I to przez duże „F”.

Wściekłość „greckiego” Kratosa z God of War nie była udawana. „Znajdowałem się w naprawdę paskudnym miejscu”
Wściekłość „greckiego” Kratosa z God of War nie była udawana. „Znajdowałem się w naprawdę paskudnym miejscu”

Kamil Kleszyk, 17 maja 2025, 10:25

T.C. Carson, aktor głosowy oryginalnie użyczający głosu Kratosowi w God of War, przyznał, że charakterystyczna wściekłość bohatera była efektem trudnego okresu, jaki sam przeżywał.

Brutalne starcia w świecie wikingów. Zanim nastał God of War: Ragnarok, mieliśmy Rune od twórców Prey
Brutalne starcia w świecie wikingów. Zanim nastał God of War: Ragnarok, mieliśmy Rune od twórców Prey

Krystian Pieniążek, 10 maja 2025, 20:00

Mitologia nordycka to wdzięczny temat na krwawą grę akcji z wikingiem w roli głównej. Z takiego założenia przed laty wyszło Human Head Studios (zespół odpowiedzialny m.in. za Preya), tworząc Rune.

Pierwsza próba kontynuacji przygód wampira Kaina. Legacy of Kain: The Dark Prophecy miało pokazać, co wydarzyło się po Defiance
Pierwsza próba kontynuacji przygód wampira Kaina. Legacy of Kain: The Dark Prophecy miało pokazać, co wydarzyło się po Defiance

Krystian Pieniążek, 4 maja 2025, 20:00

Legacy of Kain: Defiance wcale nie miało stanowić zwieńczenia całej serii Legacy of Kain. Zanim firma Square Enix spróbowała przygotować „miękki reboot” tego cyklu, pod skrzydłami Eidos Interactive powstawała szósta gra spod tego szyldu.

Cyberpunkowy Tomb Raider. Oni to hybryda strzelanki i bijatyki inspirowana kultowym Ghost in the Shell
Cyberpunkowy Tomb Raider. Oni to hybryda strzelanki i bijatyki inspirowana kultowym Ghost in the Shell

Krzysztof Kałuziński, 3 maja 2025, 20:00

Ponad 20 lat temu Bungie wydało na świat nietypowe połączenie gry akcji oraz bijatyki, czyli cyberpunkową produkcję Oni. Tytuł inspirowany takimi anime, jak Ghost in the Shell czy Akira, stawiał na widowiskową walkę wręcz oraz ciekawą fabułę.

Tak wygląda najbliższa przyszłość gatunku RPG akcji. Po nowym Elden Ringu zagramy w Wuchang: Fallen Feathers i Lost Souls Aside
Tak wygląda najbliższa przyszłość gatunku RPG akcji. Po nowym Elden Ringu zagramy w Wuchang: Fallen Feathers i Lost Souls Aside

Adrian Werner, 30 kwietnia 2025, 09:54

Twórcy RPG-a akcji Wuchang: Fallen Feathers ujawnili datę premiery. Z kolei autorzy Lost Soul Aside ogłosili kilkumiesięczne opóźnienie swojej gry.

Wampirzyca kontra naziści. Krwawa jatka w BloodRayne do dzisiaj jest wspominana z nostalgią
Wampirzyca kontra naziści. Krwawa jatka w BloodRayne do dzisiaj jest wspominana z nostalgią

Krystian Pieniążek, 29 marca 2025, 20:00

Wielu deweloperów przekonało się, że zrobić dobrą grę o wampirach to rzecz trudna. Choć oceny, jakie otrzymało BloodRayne, nie wskazują na hit, to jednak po 23 latach od premiery dzieło ekipy Terminal Reality dalej darzone jest sentymentem.

Resident Evil 4, którego nie było. Pięć żyć bestsellera Capcomu
Resident Evil 4, którego nie było. Pięć żyć bestsellera Capcomu

Krystian Pieniążek, 23 marca 2025, 20:00

RE 4 powstawał długo i w bólach. Na przestrzeni lat doczekał się szeregu wersji, których autorzy eksperymentowali z przeciwnikami, mechaniką i pomysłami na fabułę. I choć dopiero piąta z nich była tą finalną, pierwsza również ujrzała światło dzienne.

Ostrza Chaosu Kratosa z God of War mają tajemniczy symbol, na który przez 21 lat nikt nie zwrócił uwagi. Nowa poboczna gra z serii ma się pojawić w 2025 roku
Ostrza Chaosu Kratosa z God of War mają tajemniczy symbol, na który przez 21 lat nikt nie zwrócił uwagi. Nowa poboczna gra z serii ma się pojawić w 2025 roku

Kamil Kleszyk, 23 marca 2025, 10:12

Z okazji 20. rocznicy serii God of War studio Santa Monica ujawniło pewną ciekawostkę, ściśle związaną z postacią Charlie'ego Wena. Legendarnemu projektantowi zawdzięczamy m.in. wygląd Kratosa.

Otwarty świat, który przytłaczał rozmiarami. True Crime: Streets of L.A. dało początek krótkiej serii w stylu GTA
Otwarty świat, który przytłaczał rozmiarami. True Crime: Streets of L.A. dało początek krótkiej serii w stylu GTA

Krystian Pieniążek, 15 marca 2025, 20:00

True Crime: Streets of L.A. było jedną z produkcji, które próbowały ogrzać się w blasku serii Grand Theft Auto. Tytuł odniósł na tyle duży sukces, że zapoczątkował serię, która znalazła grono fanów.

„Mój własny głos doprowadzał mnie do szału”. Niezwykle trudna misja z GTA Vice City, ale nie ta z helikopterem, okazała się nie do przejścia dla „głosu” Kenta Paula
„Mój własny głos doprowadzał mnie do szału”. Niezwykle trudna misja z GTA Vice City, ale nie ta z helikopterem, okazała się nie do przejścia dla „głosu” Kenta Paula

Krzysztof Kałuziński, 15 marca 2025, 16:26

Aktor Danny Dyer czule wspomina występy w GTA: Vice City i GTA: San Andreas. Okazuje się, że „głos” Kenta Paula miał problem z przejściem misji zlecanej przez swojego bohatera.

Koniec z „pokazem slajdów” w przywróconej z martwych wersji GTA 3. Liberty City stało się żywsze, lecz kosztowało to twórców masę pracy
Koniec z „pokazem slajdów” w przywróconej z martwych wersji GTA 3. Liberty City stało się żywsze, lecz kosztowało to twórców masę pracy

Kamil Kleszyk, 12 marca 2025, 20:48

Odpowiedzialny za „port” GTA 3 na konsolę Dreamcast Falco Girgis ogłosił, że projekt przeszedł sporo zmian, które zaowocowały lepszą płynnością gry na sprzęcie Segi.

Twórcy God of War wylali kubeł zimnej wody na głowy fanów „starego” Kratosa
Twórcy God of War wylali kubeł zimnej wody na głowy fanów „starego” Kratosa

Jakub Błażewicz, 9 marca 2025, 09:24

Plotki o uczczeniu 20. rocznicy premiery God of War przez studio Sony Santa Monica okazały się zgodne z prawdą, ale tego samego nie można powiedzieć o zapowiedzi remasterów klasycznych przygód Kratosa.

Kontrowersje związane z niesławną minigrą z GTA: San Andreas okazały się pozytywne, twierdzi były szef Xboxa. „Walczyliśmy o szacunek, byliśmy źródłem wszelkiego zła”
Kontrowersje związane z niesławną minigrą z GTA: San Andreas okazały się pozytywne, twierdzi były szef Xboxa. „Walczyliśmy o szacunek, byliśmy źródłem wszelkiego zła”

Marcin Bukowski, 9 marca 2025, 09:04

Były szef Xboxa uważa, że GTA: San Andreas stanowiło punkt zwrotny w branży gier, który pozwolił jej dorównać przemysłowi filmowemu i muzycznemu. Produkcja oraz zawarte w niej kontrowersyjne Hot Coffee udowodniły, że gry wideo stają się coraz dojrzalsze.

Oto najdłuższy film w historii tvgry. To opowieść o kultowej serii, której pewnie nie przejdziesz
Oto najdłuższy film w historii tvgry. To opowieść o kultowej serii, której pewnie nie przejdziesz

Kamil Kleszyk, 1 marca 2025, 16:00

Na youtube’owym kanale tvgry pojawił się wyjątkowy, bo rekordowo długi film, w którym nasi koledzy od podszewki analizują serię Yakuza. Materiał stanowiący część pierwszą (z dwóch) przybliża najważniejsze elementy cyklu i odkrywa interesujące ciekawostki.

GTA Vice City również nieoficjalnie trafi na „nową” platformę. Będzie to nawet większe osiągnięcie niż w przypadku „trójki”
GTA Vice City również nieoficjalnie trafi na „nową” platformę. Będzie to nawet większe osiągnięcie niż w przypadku „trójki”

Danuta Repelowicz, 24 lutego 2025, 17:04

Choć Dreamcast oficjalnie odszedł w cień wiele lat temu, fani nie pozwalają mu „umrzeć”. Po udanym przeniesieniu GTA 3 na tę kultową konsolę Segi, na warsztat trafiła kolejną część serii – GTA: Vice City.

W GTA 3 początkowo mieliśmy być gonieni przez policję za przejechanie na czerwonym świetle. Stróże prawa byli jednak zbyt upierdliwi i agresywni
W GTA 3 początkowo mieliśmy być gonieni przez policję za przejechanie na czerwonym świetle. Stróże prawa byli jednak zbyt upierdliwi i agresywni

Krzysztof Kałuziński, 16 lutego 2025, 14:48

Policja w GTA 3 mogła być tak drobiazgowa, jak w pierwszej Mafii i karać nas nawet za niewielkie przewinienia. Twórcy odrzucili jednak ten pomysł, bo mógł odstraszyć fanów cyklu.

Brzydkie kaczątko serii Legacy of Kain. Blood Omen 2 to w sumie niezła gra
Brzydkie kaczątko serii Legacy of Kain. Blood Omen 2 to w sumie niezła gra

Hubert Sosnowski, 8 lutego 2025, 20:00

Legacy of Kain zajmuje szczególne miejsce w sercach wielu graczy. Blood Omen 2 zaś często wychodzi na tę najmniej kochaną odsłonę. Może i zasłużenie, ale to i tak całkiem intrygująca przygodowa gra akcji.

Ta strzelanka przetarła szlak Gears of War i Uncharted. Kill.switch wskazał kierunek przyszłym grom akcji
Ta strzelanka przetarła szlak Gears of War i Uncharted. Kill.switch wskazał kierunek przyszłym grom akcji

Krzysztof Kałuziński, 1 lutego 2025, 20:00

Kill.switch nie był komercyjnym sukcesem ani ulubieńcem recenzentów, ale zasłużył sobie na miejsce w historii gier. Dzięki tej grze system strzelania zza osłon na stałe wszedł do kanonu strzelanek TPP.

RPG, w którym podążaliśmy śladami Drużyny Pierścienia. Władca Pierścieni: Trzecia Era to jedna z niewielu gier fabularnych z akcją w Śródziemiu
RPG, w którym podążaliśmy śladami Drużyny Pierścienia. Władca Pierścieni: Trzecia Era to jedna z niewielu gier fabularnych z akcją w Śródziemiu

Krystian Pieniążek, 25 stycznia 2025, 20:00

Był taki czas, kiedy prawa do marki Władca Pierścieni znajdowały się w rękach EA. Oprócz slasherów będących adaptacjami filmów Petera Jacksona, firma przygotowała jeszcze jedną grę. Mowa o Trzeciej Erze, czyli rasowym (j)RPG-u, pozwalającym spojrzeć na Drużynę Pierścienia z innej perspektywy.

Taktyczna strzelanka dla każdego. Conflict: Desert Storm przypominał Ghost Recona, ale próg wejścia był tu wyjątkowo niski
Taktyczna strzelanka dla każdego. Conflict: Desert Storm przypominał Ghost Recona, ale próg wejścia był tu wyjątkowo niski

Krystian Pieniążek, 11 stycznia 2025, 20:00

Strzelanki o taktycznym zacięciu przyzwyczaiły nas do tego, że ze względu na swoją symulacyjną specyfikę często są kierowane do specyficznego typu gracza. Conflict: Desert Storm próbował przełamać ten schemat, oferując rozgrywkę dla każdego.

GTA 3 nieoficjalnie trafiło na „nową” platformę. Projekt oddanych fanów niejako pozwala zasmakować historii, która nigdy się nie wydarzyła
GTA 3 nieoficjalnie trafiło na „nową” platformę. Projekt oddanych fanów niejako pozwala zasmakować historii, która nigdy się nie wydarzyła

Danuta Repelowicz, 30 grudnia 2024, 20:40

Grand Theft Auto 3 miało kiedyś trafić na konsolę Sega Dreamcast. Dziś możemy zagrać w tę alternatywną wersję owego kultowego tytułu.

Sony miało swoje GTA. The Getaway: Black Monday to klimatyczna, gangsterska opowieść z trzema postaciami i otwartym światem
Sony miało swoje GTA. The Getaway: Black Monday to klimatyczna, gangsterska opowieść z trzema postaciami i otwartym światem

Krystian Pieniążek, 28 grudnia 2024, 20:00

Sony mogło pochwalić się niegdyś własną odpowiedzią na serię GTA. Choć oba cykle miały ze sobą wiele wspólnego, to jednak The Getaway inaczej rozkładało akcenty, stawiając na realizm i poważną atmosferę. Druga odsłona serii ukazywała kryminalne zagadki Londynu z trzech odmiennych perspektyw.

Rockstar miał w planach GTA 3 Online. Mieli go stworzyć autorzy Bully
Rockstar miał w planach GTA 3 Online. Mieli go stworzyć autorzy Bully

Adrian Werner, 27 grudnia 2024, 12:23

Dzięki wyciekowi starych dokumentów dowiedzieliśmy się, że studio Rockstar Games początkowo planowało GTA 3 Online, czyli moduł sieciowy przypominający ten, który oferuje Grand Theft Auto 5.

Współzałożyciel Naughty Dog wyjaśnił, dlaczego studio musiało „sprzedać się” Sony. Inaczej The Last of Us i Uncharted prawdopodobnie by nie powstały
Współzałożyciel Naughty Dog wyjaśnił, dlaczego studio musiało „sprzedać się” Sony. Inaczej The Last of Us i Uncharted prawdopodobnie by nie powstały

Adrian Werner, 26 grudnia 2024, 10:14

Współzałożyciel Naughty Dog, Andrew Gavin, we wpisie w serwisie LinkedIn wytłumaczył, dlaczego studio sprzedano firmie Sony. Powodem były błyskawicznie rosnące koszty produkcji gier.

30 lat PlayStation w 30 sekund. Sony pyta o gry, które zdefiniowały nasze konsolowe doświadczenie
30 lat PlayStation w 30 sekund. Sony pyta o gry, które zdefiniowały nasze konsolowe doświadczenie

Jakub Błażewicz, 9 grudnia 2024, 10:11

Okres 1994-2024 przyniósł sporo gier na PlayStation. Przypomniało o nich Sony, które pyta graczy o najważniejsze dla nich tytuły na te konsole.

Ta strzelanka stawiała na „filmowość”. Delta Force: Black Hawk Down nie bez powodu zyskało miano gry kultowej
Ta strzelanka stawiała na „filmowość”. Delta Force: Black Hawk Down nie bez powodu zyskało miano gry kultowej

Krystian Pieniążek, 7 grudnia 2024, 20:00

W czasach, gdy w FPS-ach dominowała tematyka II wojny światowej, studio NovaLogic zabrało graczy do ogarniętej wojną Somalii z lat 90. XX wieku. Choć Delta Force: Black Hawk Down nie było bez wad, to jednak na przestrzeni lat obrosło kultem.

Sony tak bardzo bało się Microsoftu, że zawalczyło o trzy gry GTA. Dziś to najbardziej kultowe odsłony, ale wtedy PlayStation kupiło kota w worku
Sony tak bardzo bało się Microsoftu, że zawalczyło o trzy gry GTA. Dziś to najbardziej kultowe odsłony, ale wtedy PlayStation kupiło kota w worku

Adrian Werner, 7 grudnia 2024, 10:17

Dawny szef PlayStation w Europie zdradził, że firma Sony zdobyła GTA 3 na wyłączność, gdyż bała się premiery pierwszego Xboxa.

Strzelanka, którą pamiętamy za wyrwy w ścianach. Red Faction próbowało zrobić rewolucję, ale nie do końca się to udało
Strzelanka, którą pamiętamy za wyrwy w ścianach. Red Faction próbowało zrobić rewolucję, ale nie do końca się to udało

Hubert Sosnowski, 30 listopada 2024, 20:00

Red Faction przez chwilę było głośne. FPS od Volition przebił się do świadomości graczy głównie za sprawą niemal absolutnej demolki i rozwalania ścian. To miała być rewolucja, ale dziś o grze wspomina się raczej rzadko.

Ta gra zachwiała posadami sieciowych FPS-ów. Kultowy Unreal Tournament, którego bał się nawet Quake, ma już 25 lat
Ta gra zachwiała posadami sieciowych FPS-ów. Kultowy Unreal Tournament, którego bał się nawet Quake, ma już 25 lat

Krystian Pieniążek, 23 listopada 2024, 20:00

Unreal Tournament to gra doskonale znana każdemu miłośnikowi FPS-ów wychowanemu na tuzach gatunku z lat 90. XX wieku. Oto dlaczego nawet po 25 latach od premiery dzieło Epic Games i Digital Extremes cieszy się estymą.

Wczesny dostęp Path of Exile 2 bez tajemnic. Ceny, zawartość, nowy gameplay i zwiastuny
Wczesny dostęp Path of Exile 2 bez tajemnic. Ceny, zawartość, nowy gameplay i zwiastuny

Jakub Błażewicz, 22 listopada 2024, 11:29

Path of Exile 2 wkrótce otworzy się przed graczami w ramach wczesnego dostępu. Studio Grinding Gear Games ujawniło już najważniejsze informacje, w tym cenę oraz zawartość EA.

Mroczna jatka na Dzikim Zachodzie. W Darkwatch jako Jericho Cross polowaliśmy na wampiry, nie godząc się na żadne kompromisy
Mroczna jatka na Dzikim Zachodzie. W Darkwatch jako Jericho Cross polowaliśmy na wampiry, nie godząc się na żadne kompromisy

Krystian Pieniążek, 31 października 2024, 21:15

Wampiry na Dzikim Zachodzie to wdzięczny temat na grę wideo. Z takiego założenia wyszła też ekipa High Moon Studios, tworząc Darkwatch – FPS-a w starym stylu, inspirowanego Serious Samem i pierwszymi Doomami.

Do GTA i RDR mogła dołączyć jeszcze jedna duża marka Rockstar Games. Agent miał „przesuwać granice i definiować gatunek”
Do GTA i RDR mogła dołączyć jeszcze jedna duża marka Rockstar Games. Agent miał „przesuwać granice i definiować gatunek”

Krystian Pieniążek, 27 października 2024, 20:00

Były takie czasy, kiedy firma Rockstar Games nie opierała swej działalności na jednej lub dwóch markach. Ukoronowaniem tego podejścia miał być Agent, czyli produkcja, której zadaniem było ustawienie wysoko poprzeczki dla całej branży.

To miał być klon GTA, a wyszła szalona strzelanina w klimatach latynoskich. Total Overdose znalazło pomysł na siebie
To miał być klon GTA, a wyszła szalona strzelanina w klimatach latynoskich. Total Overdose znalazło pomysł na siebie

Łukasz Michalak, 26 października 2024, 20:00

Total Overdose w pełni zasługuje na swoją nazwę, oferując rozgrywkę przepełnioną adrenaliną. Ta szalona gra sprawia, że będziemy chcieli wrócić po więcej.

Kulisy otwartego świata GTA San Andreas okiem weterana Rockstar Games. „Gaming nie jest już tak ekscytujący jak kiedyś”
Kulisy otwartego świata GTA San Andreas okiem weterana Rockstar Games. „Gaming nie jest już tak ekscytujący jak kiedyś”

Jakub Błażewicz, 26 października 2024, 11:28

Obbe Vermeij miał jeszcze do ujawnienia sporo informacji na temat kulisów produkcji serii GTA, w tym San Andreas, które właśnie obchodzi 20. rocznicę premiery.

Samuraje, zombie, Jean Reno i wehikuł czasu. Onimusha 3 to niezapomniana mieszanka gatunków
Samuraje, zombie, Jean Reno i wehikuł czasu. Onimusha 3 to niezapomniana mieszanka gatunków

Danuta Repelowicz, 19 października 2024, 20:00

Dawno temu, w czasach, kiedy nie było jeszcze przepustek bojowych, fotorealistycznej grafiki ani otwartych światów, a branża dopiero się rozkręcała, prym wiodła jedna z, moim zdaniem, najfajniejszych serii samurajskich w historii – Onimusha firmy Capcom.

Po 18 latach deweloper ujawnił wczesne materiały z pierwszej gry o Harrym Potterze z otwartym światem
Po 18 latach deweloper ujawnił wczesne materiały z pierwszej gry o Harrym Potterze z otwartym światem

Adrian Werner, 16 września 2024, 13:13

Martin Griffiths udostępnił filmik z wczesnej wersji Harry Potter and the Order of the Phoenix. Obecnie deweloper ten odpowiedzialny jest za silnik w No Man's Sky.

Brutalny slasher z twistem w antycznym Rzymie. Shadow of Rome to zapomniana perełka Capcomu
Brutalny slasher z twistem w antycznym Rzymie. Shadow of Rome to zapomniana perełka Capcomu

Krystian Pieniążek, 7 września 2024, 20:00

Capcom ma w portfolio szereg zapomnianych produkcji, które swego czasu cieszyły się uznaniem graczy. Ważne miejsce zajmuje tu Shadow of Rome – brutalny slasher i skradanka jednocześnie.

Brutalna strzelanka od twórców Heretica i Hexena. Soldier of Fortune był bezlitosny dla przeciwników
Brutalna strzelanka od twórców Heretica i Hexena. Soldier of Fortune był bezlitosny dla przeciwników

Krystian Pieniążek, 31 sierpnia 2024, 20:00

Soldier of Fortune to jedna z tych serii, które miały przed sobą świetlaną przyszłość, jednak ostatecznie przepadły w pomroce dziejów. Sprawdźmy, co poza brutalnością dzieło Raven Software miało do zaoferowania graczom.

Horrory akcji mogły dziś wyglądać zgoła inaczej, gdyby The Suffering przekonało do siebie więcej osób
Horrory akcji mogły dziś wyglądać zgoła inaczej, gdyby The Suffering przekonało do siebie więcej osób

Łukasz Michalak, 24 sierpnia 2024, 20:00

Marka The Suffering miała zadatki na ciekawą serię horrorów akcji. Niestety druga część nie sprostała oczekiwaniom graczy i recenzentów, przyniosła ogromne straty i pogrzebała nadzieje na dalsze kontynuacje. A szkoda, bo to wciąż dobre gry – szczególnie jedynka.

Wojna... wojna czasami się zmienia. Iron Storm roztaczało przed nami wizję niekończącego się konfliktu w sercu Europy
Wojna... wojna czasami się zmienia. Iron Storm roztaczało przed nami wizję niekończącego się konfliktu w sercu Europy

Krystian Pieniążek, 17 sierpnia 2024, 20:00

Iron Storm było jedną z produkcji prezentujących alternatywną wersję historii, w której II wojna światowa nigdy się nie wydarzyła, a na jej miejscu rozgorzał pięćdziesięcioletni konflikt rozpoczęty w 1914 roku. Przekonajmy się, co poza tym miał do zaoferowania ten tytuł.

Splinter Cell w świecie kultowej strategii sci-fi. StarCraft: Ghost to jedna z wielkich porażek Blizzarda
Splinter Cell w świecie kultowej strategii sci-fi. StarCraft: Ghost to jedna z wielkich porażek Blizzarda

Krystian Pieniążek, 11 sierpnia 2024, 20:00

Choć firma Blizzard Entertainment zapisała się złotymi zgłoskami na kartach historii gier wideo, w jej działalności można doszukać się szeregu słabych punktów. Jednym z nich był projekt StarCraft: Ghost, będący nieudaną próbą przeniesienia kultowej marki na konsole.

Kuon był majsterszykiem grozy. Dziś dzieło twórców Dark Souls i Elden Ring to jeden z białych kruków gamingu
Kuon był majsterszykiem grozy. Dziś dzieło twórców Dark Souls i Elden Ring to jeden z białych kruków gamingu

Adrian Werner, 10 sierpnia 2024, 20:00

W kolejnym odcinku cyklu Retro Gaming przypominamy grę Kuon, czyli wspaniały survival horror studia FromSoftware, który niezasłużenie poniósł klapę i stał się jedna z najrzadszych gier na PS2.

Ta strzelanka imponowała grafiką i do dzisiaj budzi podziw. Black od Criterion Games to wciąż smakowity kąsek
Ta strzelanka imponowała grafiką i do dzisiaj budzi podziw. Black od Criterion Games to wciąż smakowity kąsek

Krystian Pieniążek, 27 lipca 2024, 20:00

Rzadko kiedy zdarza się, by specjaliści od widowiskowych wyścigów wkraczali na poletko strzelanek. Zespół Criterion Games i jego Black to dowód na to, że takie karkołomne przedsięwzięcie może być przepisem na sukces.

Taktyczna strzelanka od twórców Hitmana. Freedom Fighters to perełka, która powinna otrzymać kontynuację
Taktyczna strzelanka od twórców Hitmana. Freedom Fighters to perełka, która powinna otrzymać kontynuację

Krystian Pieniążek, 13 lipca 2024, 20:00

Pierwsze lata po 2000 roku były złotym okresem dla nowych marek oraz eksperymentów z formułą i opowieściami. Freedom Fighters od studia IO Interactive doskonale wpasowało się w ów trend. Przekonajmy się, co takiego miał do zaoferowania projekt twórców Hitmana.

Solid Snake zainspirował ojców Sama Fishera. „Przejrzyste zasady
Solid Snake zainspirował ojców Sama Fishera. „Przejrzyste zasady" MGS-a pokazały zespołowi, jak powinno się robić skradanki

Marcin Bukowski, 7 lipca 2024, 11:55

Twórca Splinter Cella ujawnił, że inspiracją dla zespołu deweloperów był pierwszy Metal Gear Solid. Jego zdaniem, pokazał on jak poprawnie wykonywać mechanikę skradania.