Gdzie jest obiecywany kod źródłowy Quake III: Arena?
Po pięciu miesiącach ciszy (vide news z 4 sierpnia 2004) znowu ożyła sprawa opublikowania kodu źródłowego trzeciej części popularnego cyklu Quake, wypuszczonej pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Świeżych informacji na niniejszy temat dostarczył sam John Carmack z korporacji id Software za pośrednictwem specjalnego internetowego bloga.
Radosław Grabowski
Po pięciu miesiącach ciszy (vide news z 4 sierpnia 2004) znowu ożyła sprawa opublikowania kodu źródłowego trzeciej części popularnego cyklu Quake, wypuszczonej pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Świeżych informacji na niniejszy temat dostarczył sam John Carmack z korporacji id Software za pośrednictwem specjalnego internetowego bloga.
Okazało się, że udostępnienie odpowiednich danych na zasadach GPL nie nastąpi jednak zbyt szybko, chociaż pierwotnie zamierzano uporać się z tym do końca ubiegłego roku. Istnieje bowiem pewna grupa komercyjnych projektów elektroniczno-rozrywkowych, których twórcy ciągle korzystają z zakupionych uprzednio licencji.
Co ciekawe, J.C. napisał dodatkowo, iż nawet w wydanej niedawno grze pt. Half-Life 2 figurują fragmenty wczesnego kodu Quake. Mimo wszystko oczekiwane źródła z „trójki” zostaną już wkrótce wypuszczone na fale globalnego oceanu informatycznego. Zainteresowani winni uzbroić się jeszcze w odrobinę cierpliwości.

GRYOnline
Gracze
Steam
- Activision
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany195506 Konsul
Ten silnik jest naprawdę potęźny- pomyśleć że nawet najnowszy MOH:PA powstał na tym silniku.
slot5 Generał
Takie małe sprostowanie... Kod źródłowy a silnik gry to 2ie różne rzeczy ;)
Chupacabra Konsul
wlasnie, dzis sie nawet zastanawialem, bo dogrzebalem sie do wiadomosci z sierpnia bodajze, gdzie bylo, ze juz za pare miesiecy maja udostepnic kod zrodlowy. Moze znalazlo sie jeszcze pare chetnych do zakupienia albo na nich czekaja ? Szkoda, silnik quaka3 jest calkiem zaawansowany i jakas ambitna grupa ludzi mogla by zrobic dzieki niemu cos ciekawego