Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 stycznia 2005, 07:44

autor: Radosław Grabowski

Gdzie jest obiecywany kod źródłowy Quake III: Arena?

Po pięciu miesiącach ciszy (vide news z 4 sierpnia 2004) znowu ożyła sprawa opublikowania kodu źródłowego trzeciej części popularnego cyklu Quake, wypuszczonej pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Świeżych informacji na niniejszy temat dostarczył sam John Carmack z korporacji id Software za pośrednictwem specjalnego internetowego bloga.

Po pięciu miesiącach ciszy (vide news z 4 sierpnia 2004) znowu ożyła sprawa opublikowania kodu źródłowego trzeciej części popularnego cyklu Quake, wypuszczonej pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Świeżych informacji na niniejszy temat dostarczył sam John Carmack z korporacji id Software za pośrednictwem specjalnego internetowego bloga.

Okazało się, że udostępnienie odpowiednich danych na zasadach GPL nie nastąpi jednak zbyt szybko, chociaż pierwotnie zamierzano uporać się z tym do końca ubiegłego roku. Istnieje bowiem pewna grupa komercyjnych projektów elektroniczno-rozrywkowych, których twórcy ciągle korzystają z zakupionych uprzednio licencji.

Co ciekawe, J.C. napisał dodatkowo, iż nawet w wydanej niedawno grze pt. Half-Life 2 figurują fragmenty wczesnego kodu Quake. Mimo wszystko oczekiwane źródła z „trójki” zostaną już wkrótce wypuszczone na fale globalnego oceanu informatycznego. Zainteresowani winni uzbroić się jeszcze w odrobinę cierpliwości.