UnrealEngine3 nadciągnie w okolicach roku 2006 i rzuci nas na kolana

Od chwili gdy firma Epic Games w 1998 roku, po blisko 3,5 latach developingu ukończyła swoje dzieło zatytułowane Unreal i tym samym zaprezentowała całemu światu swój znakomity engine graficzny, stał się on wyznacznikiem jakości i możliwości w dziedzinie wizualizacji interaktywnej. Liczni producenci chętnie wykorzystują kolejne wersje rozwojowe silnika firmy Epic i z dumą wymieniają ten fakt jako jeden z podstawowych wyznaczników jakości gry. Należy przyznać, iż Epic osiągnął duży sukces i jest teraz zamożną firmą, jednakże jak zdradza jeden ze współzałożycieli firmy, Tim Sweeney, nie zamierza ona osiąść na laurach i już przygotowuje (ponoć) rewolucyjny silnik graficzny - UnrealEngine3.

futurebeat.pl

Przemysław Bartula

Od chwili gdy firma Epic Games w 1998 roku, po blisko 3,5 latach developingu ukończyła swoje dzieło zatytułowane Unreal i tym samym zaprezentowała całemu światu swój znakomity engine graficzny, stał się on wyznacznikiem jakości i możliwości w dziedzinie wizualizacji interaktywnej. Liczni producenci chętnie wykorzystują kolejne wersje rozwojowe silnika firmy Epic i z dumą wymieniają ten fakt jako jeden z podstawowych wyznaczników jakości gry. Należy przyznać, iż Epic osiągnął duży sukces i jest teraz zamożną firmą, jednakże jak zdradza jeden ze współzałożycieli firmy, Tim Sweeney, nie zamierza ona osiąść na laurach i już przygotowuje (ponoć) rewolucyjny silnik graficzny - UnrealEngine3.

Ów pan wyjawił w wywiadzie dla serwisu Beyond3d, że UnrealEngine3 będzie na tyle dużym krokiem technologicznym, że obecne demony szybkości w postaci szczytowych modeli GeForce FX lub Radeon 9700/9800 będą w stanie poradzić sobie jedynie z wyświetlaniem grafiki w rozdzielczości 640x480. Cytując dosłownie słowa Sweeney’a – „... mamy zamiar zrobić grę, którą rzuci na kolana dzisiejsze topowe karty GeForce FX, Radeon 9700+ na kolana w rozdzielczości 640x480 ”. Nowy silnik przygotowywany jest z myślą o rynku PC i konsol nowych generacji w roku 2006, kiedy to obecne karty graficzne z najwyższych półek będą niezbędnym minimum, podobnie jak ma to obecnie miejsce z modelami ATI Radeon 7500, czy GeForce4MX.

Unreal

Unreal

PC
po premierze

Data wydania: 15 maja 1998

Informacje o Grze
9.0

GRYOnline

8.6

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Przemysław Bartula

Autor: Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery
2004-02-26
09:36

ttwizard Generał

ttwizard

Jak mozna pisac o wymaganiach enginu ktory wstepnie ma wyjsc w 2006 roku ? Jak znam zycie to 2006 jest data alpha ^_^

Komentarz: ttwizard
2004-02-26
09:52

mikmac Legend

chcialem tylko dodac, ze kolejnym krokiem milowym bedzie przejscie na tekstury 3d !!!
Niestety sa ona olbrzymie :( Np teksturka 1024x1024 (zwykla 2d) zajmuje 1 MB nieskompresowana - a taka jest przechowywana w pamieci karty.
Teksturka 3D to 1024x1024x1024 - czyli 1GB !!!!!!

Jednak tekstury 3D to zupelnie inna jakosc. Maja swoja glebie, i wszelkie efekty typu bump, distortion mozna realizowac bez dodatkowych tekstur. Ponadto co najwazniejsze mozna taka teksture kroic. I tak taka tekstura (1) moze tworzyc caly korpus - na wierzchu pancerz, potem skora, miesnie, kosci, flaki etc...

Komentarz: mikmac
2004-02-26
10:04

elfik Generał

Znajac Epic podrasuja silnik v2 ;-P A tak powaznie mowiac - skoro ma byc zupelnie nowy i pisany od podstaw, napewno bedzie czyms wyjatkowym :)

Teraz troche offtopicowo:

Niektorzy z was mnie bawia, odnosze wrazenie, ze wiedza wiecej ile potrafic silnik Dooma 3 od samego Carmacka. Banalny i blahy przyklad - obejrzyjcie sobie ostatnie tech demo z HL2 (to z manticora) i porownajcie tekstury z jakimkolwiek filmikiem z Doom 3. I efekty DX 9. Porownajcie sobie animacje potworka wystepujacego w owym demie z HL2 z jakimkolwiek potworem z Doom 3, ktorego dane nam bylo zobaczyc. Czy to tak trudno zobaczyc roznice ? Ale nie, trzeba na sile upierac sie przy Doom 3, jaki to on wielki nie bedzie :) Oprocz gry swiatel, cienii i podrasowanego bump mappingu ja zbyt wiele w Doomie nie widze. Ale nie jestem programista 3D OPEN GL'a czy innego standardu, wiec wole nie wypowiadac sie w sposob tak autorytatywny, jak czynia to niektorzy z was, majac zapewne doktorat z programowania gier.

No offence panowie, wszystkie nadchodzace gry beda swietne. Ale trzeba nauczyc sie rozrozniac, co jest nowatorskie, a co powstaje na starych smieciach siegajacych 2000 roku.

Komentarz: elfik
2004-02-26
10:27

zanonimizowany109995 Konsul

😊

Jeśli jesteście spragnieni wiedzy na temat silników zapraszam na Doom3world.org w przypadku Dooma 3 jak i Beyondunreal w przypadku unreala. Są tam fascynujące rzeczy na forach, których normalnie nie uświadczysz na serwisach czy notkach prasowych. Trzeba się tylko wczytać trochę.:)

Komentarz: zanonimizowany109995
2004-02-26
10:57

zanonimizowany61020 Generał

😊


eJay >>> to pogramy razem :D:D

Komentarz: zanonimizowany61020

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl