UnrealEngine3 nadciągnie w okolicach roku 2006 i rzuci nas na kolana
Od chwili gdy firma Epic Games w 1998 roku, po blisko 3,5 latach developingu ukończyła swoje dzieło zatytułowane Unreal i tym samym zaprezentowała całemu światu swój znakomity engine graficzny, stał się on wyznacznikiem jakości i możliwości w dziedzinie wizualizacji interaktywnej. Liczni producenci chętnie wykorzystują kolejne wersje rozwojowe silnika firmy Epic i z dumą wymieniają ten fakt jako jeden z podstawowych wyznaczników jakości gry. Należy przyznać, iż Epic osiągnął duży sukces i jest teraz zamożną firmą, jednakże jak zdradza jeden ze współzałożycieli firmy, Tim Sweeney, nie zamierza ona osiąść na laurach i już przygotowuje (ponoć) rewolucyjny silnik graficzny - UnrealEngine3.
Od chwili gdy firma Epic Games w 1998 roku, po blisko 3,5 latach developingu ukończyła swoje dzieło zatytułowane Unreal i tym samym zaprezentowała całemu światu swój znakomity engine graficzny, stał się on wyznacznikiem jakości i możliwości w dziedzinie wizualizacji interaktywnej. Liczni producenci chętnie wykorzystują kolejne wersje rozwojowe silnika firmy Epic i z dumą wymieniają ten fakt jako jeden z podstawowych wyznaczników jakości gry. Należy przyznać, iż Epic osiągnął duży sukces i jest teraz zamożną firmą, jednakże jak zdradza jeden ze współzałożycieli firmy, Tim Sweeney, nie zamierza ona osiąść na laurach i już przygotowuje (ponoć) rewolucyjny silnik graficzny - UnrealEngine3.
Ów pan wyjawił w wywiadzie dla serwisu Beyond3d, że UnrealEngine3 będzie na tyle dużym krokiem technologicznym, że obecne demony szybkości w postaci szczytowych modeli GeForce FX lub Radeon 9700/9800 będą w stanie poradzić sobie jedynie z wyświetlaniem grafiki w rozdzielczości 640x480. Cytując dosłownie słowa Sweeney’a – „... mamy zamiar zrobić grę, którą rzuci na kolana dzisiejsze topowe karty GeForce FX, Radeon 9700+ na kolana w rozdzielczości 640x480 ”. Nowy silnik przygotowywany jest z myślą o rynku PC i konsol nowych generacji w roku 2006, kiedy to obecne karty graficzne z najwyższych półek będą niezbędnym minimum, podobnie jak ma to obecnie miejsce z modelami ATI Radeon 7500, czy GeForce4MX.

GRYOnline
Gracze
Komentarze czytelników
ttwizard Generał

Jak mozna pisac o wymaganiach enginu ktory wstepnie ma wyjsc w 2006 roku ? Jak znam zycie to 2006 jest data alpha ^_^
mikmac Legend
chcialem tylko dodac, ze kolejnym krokiem milowym bedzie przejscie na tekstury 3d !!!
Niestety sa ona olbrzymie :( Np teksturka 1024x1024 (zwykla 2d) zajmuje 1 MB nieskompresowana - a taka jest przechowywana w pamieci karty.
Teksturka 3D to 1024x1024x1024 - czyli 1GB !!!!!!
Jednak tekstury 3D to zupelnie inna jakosc. Maja swoja glebie, i wszelkie efekty typu bump, distortion mozna realizowac bez dodatkowych tekstur. Ponadto co najwazniejsze mozna taka teksture kroic. I tak taka tekstura (1) moze tworzyc caly korpus - na wierzchu pancerz, potem skora, miesnie, kosci, flaki etc...
elfik Generał
Znajac Epic podrasuja silnik v2 ;-P A tak powaznie mowiac - skoro ma byc zupelnie nowy i pisany od podstaw, napewno bedzie czyms wyjatkowym :)
Teraz troche offtopicowo:
Niektorzy z was mnie bawia, odnosze wrazenie, ze wiedza wiecej ile potrafic silnik Dooma 3 od samego Carmacka. Banalny i blahy przyklad - obejrzyjcie sobie ostatnie tech demo z HL2 (to z manticora) i porownajcie tekstury z jakimkolwiek filmikiem z Doom 3. I efekty DX 9. Porownajcie sobie animacje potworka wystepujacego w owym demie z HL2 z jakimkolwiek potworem z Doom 3, ktorego dane nam bylo zobaczyc. Czy to tak trudno zobaczyc roznice ? Ale nie, trzeba na sile upierac sie przy Doom 3, jaki to on wielki nie bedzie :) Oprocz gry swiatel, cienii i podrasowanego bump mappingu ja zbyt wiele w Doomie nie widze. Ale nie jestem programista 3D OPEN GL'a czy innego standardu, wiec wole nie wypowiadac sie w sposob tak autorytatywny, jak czynia to niektorzy z was, majac zapewne doktorat z programowania gier.
No offence panowie, wszystkie nadchodzace gry beda swietne. Ale trzeba nauczyc sie rozrozniac, co jest nowatorskie, a co powstaje na starych smieciach siegajacych 2000 roku.
zanonimizowany109995 Konsul
Jeśli jesteście spragnieni wiedzy na temat silników zapraszam na Doom3world.org w przypadku Dooma 3 jak i Beyondunreal w przypadku unreala. Są tam fascynujące rzeczy na forach, których normalnie nie uświadczysz na serwisach czy notkach prasowych. Trzeba się tylko wczytać trochę.:)
zanonimizowany61020 Generał
eJay >>> to pogramy razem :D:D