Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Unreal Tournament 2004 (PC)

Unreal Tournament 2004 PC

Trzecia odsłona popularnego cyklu sieciowych strzelanin FPS studia Digital Extremes, będąca w praktyce ulepszoną i podrasowaną wersję wydanej rok wcześniej poprzedniczki, wzbogaconym o wydane już po jej premierze patche, dodatki i rozszerzenia.

Akcji | FPP | science fiction | FPS | multiplayer | kooperacja | strzelanki

PC Windows
Okładka Unreal Tournament 2004 (PC)

Polskie napisyPolskie napisy

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

15marca2004

5kwietnia2004

pudełko PL

Trzecia odsłona krwawego, wirtualnego sportu zapoczątkowanego w roku 1999 przez zespoły Epic Games Inc. i Digital Extremes. Unreal Tournament 2004 zawiera wszystko to, co znalazło się w Unreal Tournament 2003 oraz wydane po premierze UT2003 dodatki, patche i rozszerzenia, a ponadto szereg nowych cech wzbogacających tą produkcję.

Ta część poza udoskonaloną oprawą graficzną (poprawiony engine UT2003) i dźwiękową oraz usprawnionym interfejsem użytkownika, rozszerza możliwości poprzedniej edycji o dwa tryby rozgrywki: Assault Mode (tryb który znalazł się w pierwszym Tournamencie, ale nie pojawił się w Unreal Tournament 2003) oraz Onslaught Mode (tryb wzorowany na tym co widzieliśmy np. w grze Battlefield 1942), w którym walczymy na olbrzymich rozmiarów mapach i korzystamy z szerokiego asortymentu nowych broni oraz pojazdów, zarówno naziemnych jak i latających. Przygotowano dziewięć map przeznaczonych do gry w trybie Onslaught Mode oraz sześć map do gry w trybie Assault Mode.

Twórcy zaimplementowali w Unreal Tournament 2004 dziewięć typów pojazdów, w tym: Manta, Scorpion, Hellbender, Goliath, Raptor, oraz Phoenix; rozszerzyli także arsenał dostępnych broni o m.in.: AVRIL, Magnetic Grenade Launcher i Spider Mine Layer. Ponadto poza mapami dedykowanymi rozgrywce w nowych trybach, przygotowano 20 nigdy nie widzianych map dedykowanych trybom, które znalazły się w poprzedniej edycji tego cyklu, tj. Deathmatch, Capture the Flag, Domination oraz Bombing Run.

W Unreal Tournament 2004 pojawia się specjalny system przeznaczony do porozumiewania się za pomocą głosu (Live voice chat z dźwiękiem 3D) oraz system głosowania, dzięki któremu gracze mogą sami wybierać mapy na jakich chcą walczyć, tryb rozgrywki, jej zasady, itp. Dostępny jest również klanowy system głosowań. Ciekawą innowacją jest też możliwość obserwowania meczów (UnrealTV) przez setki graczy (kibiców), przy minimalnym obciążeniu serwera gry.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 DVD / 6 CD

Ocena czytelników: 8,5 / 10 na podstawie 1525 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 139,90 PLN

Gry podobne do Unreal Tournament 2004

Klasyfikacja PEGI Unreal Tournament 2004

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Unreal Tournament 2004

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Procesor Pentium 4 1.5 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 64 MB (GeForce 2 lub lepsza), 5.5GB HDD

Unreal Tournament 2004 - recenzja gry
Unreal Tournament 2004 - recenzja gry

Recenzja 5 maja 2004, 11:24

W Assault i Onslaught pojawiają się pojazdy – niepodważalna nowość, jeśli chodzi o serię UT. Część misji w Assault jest niemożliwa do rozegrania bez wykorzystania np. ciężkiego czołgu, nie mówiąc już o tej zaczynającej się od kosmicznych walk a’la Wing Commander. Także w Onslaught – powód do dumy dla producenta – duże zastosowanie znajdą wszelakie wehikuły. Na mapach umieszczone są punkty kontrolne, których opanowanie i wzajemne połączenie między sobą (ta procedura odbywa się automatycznie) jest niezbędna do zniszczenia jądra znajdującego się w centrum bazy przeciwnika (a to równa się z wygraniem walki). Spore znaczenie mają też wieżyczki obecne na mapach w Assault i Onslaught. Używanie ich, tak jak i pojazdów, jest bardzo proste.