Firmy

Frontier Developments

Frontier Developments to producent i wydawca gier.

Oficjalna strona firmy Frontier Developments, Facebook

Najpopularniejsze gry wyprodukowane przez Frontier Developments

Jurassic World Evolution 3

Jurassic World Evolution 3

21 października 2025

Strategiczne

Jurassic World Evolution 3
Planet Zoo

Planet Zoo

5 listopada 2019

Strategiczne

Planet Zoo
Elite: Dangerous

Elite: Dangerous

16 grudnia 2014

Symulacje

Elite: Dangerous
Jurassic World Evolution

Jurassic World Evolution

12 czerwca 2018

Strategiczne

Jurassic World Evolution
Jurassic World Evolution 2

Jurassic World Evolution 2

9 listopada 2021

Strategiczne

Jurassic World Evolution 2
F1 Manager 2024

F1 Manager 2024

23 lipca 2024

Strategiczne

F1 Manager 2024

Brytyjskie studio deweloperskie na którego czele stoi David Braben, z siedzibą w Cambridge. Zespół tworzy gry przeznaczone na komputery osobiste, konsole i urządzenia mobilne, a na kartach historii gier wideo zapisał się za sprawą serii Elite. Od 1998 roku wszystkie produkcje tej ekipy działają w oparciu o jej autorską technologię Cobra.

Historia

Start z wysokiego C

Studio Frontier Developments zostało założone w 1994 roku. Na jego czele stanął David Braben, czyli już wówczas uznany deweloper mający w swoim dorobku bestsellerowy symulator kosmiczny pod tytułem Elite (wydany w 1982 roku na komputery BBC Micro oraz Acorn Electron; później pojawił się on na szeregu innych platform) i jego kontynuację, czyli Frontier: Elite II (która zadebiutowała w 1993 roku na PC, Amidze i Atari ST). Poza tym Braben stworzył inne produkcje, jak Zarch (1987), Conqueror (1990) oraz Campaign (1992).

Zespół Brabena zaczynał skromnie, bo od opracowania portu gry Frontier: Elite II na komputer Amiga CD32. W 1995 roku światło dzienne ujrzało jego pierwsze duże dzieło, czyli trzecia część serii Elite, zatytułowana Frontier: First Encounters, stworzona z myślą o pecetach. W tym samym roku ekipa oddała w ręce posiadaczy konsoli Sega Genesis (a dokładnie – specjalnej przystawki do niej, czyli Sega 32X) shoot’em upa nazwanego Darxide.

W oczekiwaniu na upragniony hit

W 1998 roku Frontier Developments przygotowało własną technologię, w oparciu o którą miały działać wszystkie nadchodzące dzieła studia. Mowa o silniku Cobra rozwijanym aż do dzisiaj. W kolejnych latach zespół działał od zlecenia do zlecenia. Rok 1998 przyniósł premierę gry V2000 na komputery osobiste i PlayStation, w 2000 roku na te same platformy trafiła strzelanka Infestation, z kolei w 2003 roku na urządzeniach Pocket PC i telefonach komórkowych można było sprawdzić rozszerzoną wersję gry Darxide, czyli Darxide EMP.

Jak na rollercoasterze

Sytuacja miała zmienić się na lepsze jeszcze w 2003 roku. Co prawda przygotowana z myślą o komputerach osobistych i konsolach gra Wallace & Gromit in Project Zoo nie była hitem, podobnie jak wydana na PlayStation 2 gra Dog’s Life, jednak wówczas ekipa zajęła się rozwojem popularnej serii strategii ekonomicznych pod tytułem RollerCoaster Tycoon, zapoczątkowanej w 1999 roku przez studio Chris Sawyer Productions. W 2003 roku na konsoli Xbox zawitała konwersja pierwszej odsłony cyklu, a na komputerach osobistych – jej pełnoprawna kontynuacja. Studio poszło za ciosem i rok później oddało w ręce graczy trzecią część serii (w charakterze konsultanta czuwał nad nią twórca oryginału – Chris Sawyer), która w 2005 roku otrzymała dwa dodatki – Soaked! oraz Wild!.

W 2005 roku studio zapowiedziało przygodową grę akcji pod tytułem The Outsider, która miała trafić na komputery osobiste, PlayStation 3 oraz Xboksa 360. Produkcja okazała się jednak zbyt ambitna dla zespołu, przez co odpowiedzialna za jej wydanie firma Codemasters Software ostatecznie zdecydowała się zakończyć z nim współpracę. W efekcie projekt został anulowany w 2011 roku, a pracę w Frontier Developments straciło siedemnaście osób.

W międzyczasie ekipa Davida Brabena zdołała jednak stworzyć szereg innych tytułów, jak Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit, Thrillville i Thrillville: Off the Rails, LostWinds i LostWinds: Winter of the Melodias, a także Kinectimals czy Kinect: Disneyland Adventures. Rok 2013 przyniósł natomiast premierę gry Coaster Crazy. Oprócz tego w 2013 roku zespół opracował z myślą o Xboksie i Xboksie 360 grę Zoo Tycoon, a w 2014 roku – platformówkę Tales from Deep Space, wydaną na urządzenia mobilne.

Wielki powrót marki Elite

Niejako „za kulisami”, jeszcze w 1998 roku Frontier Developments zaczęło przygotowywać nową część serii Elite. Dopiero w 2008 roku studio zdobyło jednak pełne prawa do tej marki, a o tym, że taki projekt w istocie jest w przygotowaniu, gracze dowiedzieli się pod koniec 2012 roku. Wówczas gra zatytułowana Elite: Dangerous trafiła na platformę crowdfundingową Kickstarter, gdzie odniosła finansowy sukces. Pełna wersja tej produkcji zadebiutowała na komputerach osobistych w grudniu 2014 roku; październik 2015 przyniósł jej premierę na Xboksie One, a czerwiec 2017 – na PlayStation 4. Pozycja doczekała się również rozszerzeń – w 2015 roku zadebiutował dodatek nazwany Horizons, a w roku 2016 – add-on pod tytułem Arena.

Renesans tycoonów

W następnych latach deweloperzy skoncentrowali się na tworzeniu strategii ekonomicznych. Oprócz zwariowanego symulatora pod tytułem ScreamRide (2015) studio opracowało takie gry, jak Planet Coaster (mowa o duchowym następcy serii RollerCoaster Tycoon, wydanym w 2016 roku na komputerach osobistych), Jurassic World Evolution (w 2018 roku gra trafiła na komputery osobiste, PlayStation 4 i Xboksa One) oraz Planet Zoo (duchowym następcy serii Zoo Tycoon, wydanym w listopadzie 2019 na komputery osobiste). Ponadto w 2017 roku 9% udziałów w studiu wykupił chiński gigant – Tencent.

W czerwcu 2019 roku ogłoszono, że Frontier Developments zajmie się wydawaniem gier tworzonych przez zewnętrzne studia deweloperskie. W tym celu powołano do życia markę Frontier Publishing, która po roku została przemianowana na Frontier Foundry. W marcu 2020 roku omawiana firma pochwaliła się natomiast, że stworzy cztery strategie sportowe typu menadżer, oparte na licencji Formuły 1. Niemniej, na premierę pierwszej z nich trzeba było poczekać ponad dwa lata.

W międzyczasie Frontier Developments zapowiedziało i wypuściło grę Jurassic World Evolution 2, która trafiła na komputery osobiste i konsole, a także opracowało duży dodatek do swojego hitu – gry Elite: Dangerous – zatytułowany Odyssey. W marcu 2022 roku gruchnęła wiadomość o tym, że prace nad rozwojem konsolowej wersji tego ostatniego zostały wstrzymane, a sama gra nie będzie już rozwijana na PlayStation 4 oraz Xboksie One.

Wreszcie w sierpniu 2022 roku doczekaliśmy się pierwszej produkcji Frontier Developments, opartej na licencji Formuły 1. F1 Manager 2022, bo takie miano nosiła owa pozycja, wzbudził kontrowersje, gdy po dwóch miesiącach od premiery opisywane studio obwieściło, że... zakończyło pracę nad jego rozwojem. W związku z powyższym, niespecjalnie dziwił fakt, że sprzedaż tego tytułu nie spełniła oczekiwań. Niemniej, gra zapoczątkowała serię, której kolejna odsłona zadebiutowała w sierpniu 2023 roku.

W międzyczasie, bo jeszcze w sierpniu 2022 roku, stojący na czele studia David Braben zmienił stanowisko z dyrektora generalnego na stanowisko prezesa i założyciela Frontier Developments. W listopadzie natomiast obwieszczono, że pod skrzydła opisywanej firmy trafiło studio Complex Games, które dostarczyło ciepło przyjętą grę Warhammer 40,000: Chaos Gate - Daemonhunters.

Nieskuteczna strategia

W czerwcu 2023 roku gruchnęła wiadomość o tym, że działalność wydawnicza Frontier Foundry dobiega końca; tym samym firma zrezygnowała z dalszego wypuszczania gier tworzonych przez innych deweloperów. W październiku, a więc tuż przed premierą gry Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin, ogłoszono natomiast, że w Frontier Developments zostanie przeprowadzona restrukturyzacja, której wynikiem będzie zwolnienie nieznanej wówczas liczby pracowników.

Jak się okazało niedługo później, nie było to bezpodstawne działanie, gdyż Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin nie odniósł zakładanego sukcesu. Gra doczekała się jedynie „mieszanych” recenzji na Steamie, zaś jej średnia ocen od branżowych mediów mieściła się w przedziale 67-80/100 (w zależności od platformy). Ponadto omawiana pozycja nie wzbudziła większego zainteresowania, przez co jej wyniki sprzedaży były niższe, niż oczekiwano.

Porażka tego RTS-a odbiła się na giełdowej kondycji firmy, która pod koniec 2023 roku straciła blisko 20% swej wartości. Pod koniec listopada producent musiał obniżyć swoje prognozy finansowe oraz przyznać, że uskuteczniana od pięciu lat strategia dywersyfikacji portfolio i tworzenia gier z różnorodnych gatunków ostatecznie zawiodła. Firma nie obawiała się jednak o swoje finanse, które były bezpieczne zarówno dzięki zgromadzonemu przez nią kapitałowi, a także jej czterem głównym i nadal dobrze zarabiającym projektom, czyli grom Planet Coaster, Planet Zoo, Jurassic World Evolution oraz Jurassic World Evolution 2, jak i dzięki redukcji kosztów operacyjnych za sprawą wspomnianych wcześniej zwolnień. Niemniej, jej kierownictwo postanowiło działać.

Powrót na utartą ścieżkę

Sposobem na poprawę ogólnej sytuacji Frontier Developments miało być skoncentrowanie się na gatunku strategii, w którym studio czuło się najlepiej i na którym najlepiej zarabiało. Zapowiedziano, że w kolejnych latach Frontier Developments dostarczy trzy gry strategiczno-symulacyjne. Ponadto zespół miał wspierać i rozwijać swoje dotychczasowe portfolio, pracując nad poprawkami i nową zawartością do gier Elite: Dangerous, F1 Manager oraz Realms of Ruin.

Wyprodukowane gry

Lista wszystkich gier wyprodukowanych przez Frontier Developments.

Brytyjskie studio deweloperskie na którego czele stoi David Braben, z siedzibą w Cambridge. Zespół tworzy gry przeznaczone na komputery osobiste, konsole i urządzenia mobilne, a na kartach historii gier wideo zapisał się za sprawą serii Elite. Od 1998 roku wszystkie produkcje tej ekipy działają w oparciu o jej autorską technologię Cobra.

Historia

Start z wysokiego C

Studio Frontier Developments zostało założone w 1994 roku. Na jego czele stanął David Braben, czyli już wówczas uznany deweloper mający w swoim dorobku bestsellerowy symulator kosmiczny pod tytułem Elite (wydany w 1982 roku na komputery BBC Micro oraz Acorn Electron; później pojawił się on na szeregu innych platform) i jego kontynuację, czyli Frontier: Elite II (która zadebiutowała w 1993 roku na PC, Amidze i Atari ST). Poza tym Braben stworzył inne produkcje, jak Zarch (1987), Conqueror (1990) oraz Campaign (1992).

Zespół Brabena zaczynał skromnie, bo od opracowania portu gry Frontier: Elite II na komputer Amiga CD32. W 1995 roku światło dzienne ujrzało jego pierwsze duże dzieło, czyli trzecia część serii Elite, zatytułowana Frontier: First Encounters, stworzona z myślą o pecetach. W tym samym roku ekipa oddała w ręce posiadaczy konsoli Sega Genesis (a dokładnie – specjalnej przystawki do niej, czyli Sega 32X) shoot’em upa nazwanego Darxide.

W oczekiwaniu na upragniony hit

W 1998 roku Frontier Developments przygotowało własną technologię, w oparciu o którą miały działać wszystkie nadchodzące dzieła studia. Mowa o silniku Cobra rozwijanym aż do dzisiaj. W kolejnych latach zespół działał od zlecenia do zlecenia. Rok 1998 przyniósł premierę gry V2000 na komputery osobiste i PlayStation, w 2000 roku na te same platformy trafiła strzelanka Infestation, z kolei w 2003 roku na urządzeniach Pocket PC i telefonach komórkowych można było sprawdzić rozszerzoną wersję gry Darxide, czyli Darxide EMP.

Jak na rollercoasterze

Sytuacja miała zmienić się na lepsze jeszcze w 2003 roku. Co prawda przygotowana z myślą o komputerach osobistych i konsolach gra Wallace & Gromit in Project Zoo nie była hitem, podobnie jak wydana na PlayStation 2 gra Dog’s Life, jednak wówczas ekipa zajęła się rozwojem popularnej serii strategii ekonomicznych pod tytułem RollerCoaster Tycoon, zapoczątkowanej w 1999 roku przez studio Chris Sawyer Productions. W 2003 roku na konsoli Xbox zawitała konwersja pierwszej odsłony cyklu, a na komputerach osobistych – jej pełnoprawna kontynuacja. Studio poszło za ciosem i rok później oddało w ręce graczy trzecią część serii (w charakterze konsultanta czuwał nad nią twórca oryginału – Chris Sawyer), która w 2005 roku otrzymała dwa dodatki – Soaked! oraz Wild!.

W 2005 roku studio zapowiedziało przygodową grę akcji pod tytułem The Outsider, która miała trafić na komputery osobiste, PlayStation 3 oraz Xboksa 360. Produkcja okazała się jednak zbyt ambitna dla zespołu, przez co odpowiedzialna za jej wydanie firma Codemasters Software ostatecznie zdecydowała się zakończyć z nim współpracę. W efekcie projekt został anulowany w 2011 roku, a pracę w Frontier Developments straciło siedemnaście osób.

W międzyczasie ekipa Davida Brabena zdołała jednak stworzyć szereg innych tytułów, jak Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit, Thrillville i Thrillville: Off the Rails, LostWinds i LostWinds: Winter of the Melodias, a także Kinectimals czy Kinect: Disneyland Adventures. Rok 2013 przyniósł natomiast premierę gry Coaster Crazy. Oprócz tego w 2013 roku zespół opracował z myślą o Xboksie i Xboksie 360 grę Zoo Tycoon, a w 2014 roku – platformówkę Tales from Deep Space, wydaną na urządzenia mobilne.

Wielki powrót marki Elite

Niejako „za kulisami”, jeszcze w 1998 roku Frontier Developments zaczęło przygotowywać nową część serii Elite. Dopiero w 2008 roku studio zdobyło jednak pełne prawa do tej marki, a o tym, że taki projekt w istocie jest w przygotowaniu, gracze dowiedzieli się pod koniec 2012 roku. Wówczas gra zatytułowana Elite: Dangerous trafiła na platformę crowdfundingową Kickstarter, gdzie odniosła finansowy sukces. Pełna wersja tej produkcji zadebiutowała na komputerach osobistych w grudniu 2014 roku; październik 2015 przyniósł jej premierę na Xboksie One, a czerwiec 2017 – na PlayStation 4. Pozycja doczekała się również rozszerzeń – w 2015 roku zadebiutował dodatek nazwany Horizons, a w roku 2016 – add-on pod tytułem Arena.

Renesans tycoonów

W następnych latach deweloperzy skoncentrowali się na tworzeniu strategii ekonomicznych. Oprócz zwariowanego symulatora pod tytułem ScreamRide (2015) studio opracowało takie gry, jak Planet Coaster (mowa o duchowym następcy serii RollerCoaster Tycoon, wydanym w 2016 roku na komputerach osobistych), Jurassic World Evolution (w 2018 roku gra trafiła na komputery osobiste, PlayStation 4 i Xboksa One) oraz Planet Zoo (duchowym następcy serii Zoo Tycoon, wydanym w listopadzie 2019 na komputery osobiste). Ponadto w 2017 roku 9% udziałów w studiu wykupił chiński gigant – Tencent.

W czerwcu 2019 roku ogłoszono, że Frontier Developments zajmie się wydawaniem gier tworzonych przez zewnętrzne studia deweloperskie. W tym celu powołano do życia markę Frontier Publishing, która po roku została przemianowana na Frontier Foundry. W marcu 2020 roku omawiana firma pochwaliła się natomiast, że stworzy cztery strategie sportowe typu menadżer, oparte na licencji Formuły 1. Niemniej, na premierę pierwszej z nich trzeba było poczekać ponad dwa lata.

W międzyczasie Frontier Developments zapowiedziało i wypuściło grę Jurassic World Evolution 2, która trafiła na komputery osobiste i konsole, a także opracowało duży dodatek do swojego hitu – gry Elite: Dangerous – zatytułowany Odyssey. W marcu 2022 roku gruchnęła wiadomość o tym, że prace nad rozwojem konsolowej wersji tego ostatniego zostały wstrzymane, a sama gra nie będzie już rozwijana na PlayStation 4 oraz Xboksie One.

Wreszcie w sierpniu 2022 roku doczekaliśmy się pierwszej produkcji Frontier Developments, opartej na licencji Formuły 1. F1 Manager 2022, bo takie miano nosiła owa pozycja, wzbudził kontrowersje, gdy po dwóch miesiącach od premiery opisywane studio obwieściło, że... zakończyło pracę nad jego rozwojem. W związku z powyższym, niespecjalnie dziwił fakt, że sprzedaż tego tytułu nie spełniła oczekiwań. Niemniej, gra zapoczątkowała serię, której kolejna odsłona zadebiutowała w sierpniu 2023 roku.

W międzyczasie, bo jeszcze w sierpniu 2022 roku, stojący na czele studia David Braben zmienił stanowisko z dyrektora generalnego na stanowisko prezesa i założyciela Frontier Developments. W listopadzie natomiast obwieszczono, że pod skrzydła opisywanej firmy trafiło studio Complex Games, które dostarczyło ciepło przyjętą grę Warhammer 40,000: Chaos Gate - Daemonhunters.

Nieskuteczna strategia

W czerwcu 2023 roku gruchnęła wiadomość o tym, że działalność wydawnicza Frontier Foundry dobiega końca; tym samym firma zrezygnowała z dalszego wypuszczania gier tworzonych przez innych deweloperów. W październiku, a więc tuż przed premierą gry Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin, ogłoszono natomiast, że w Frontier Developments zostanie przeprowadzona restrukturyzacja, której wynikiem będzie zwolnienie nieznanej wówczas liczby pracowników.

Jak się okazało niedługo później, nie było to bezpodstawne działanie, gdyż Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin nie odniósł zakładanego sukcesu. Gra doczekała się jedynie „mieszanych” recenzji na Steamie, zaś jej średnia ocen od branżowych mediów mieściła się w przedziale 67-80/100 (w zależności od platformy). Ponadto omawiana pozycja nie wzbudziła większego zainteresowania, przez co jej wyniki sprzedaży były niższe, niż oczekiwano.

Porażka tego RTS-a odbiła się na giełdowej kondycji firmy, która pod koniec 2023 roku straciła blisko 20% swej wartości. Pod koniec listopada producent musiał obniżyć swoje prognozy finansowe oraz przyznać, że uskuteczniana od pięciu lat strategia dywersyfikacji portfolio i tworzenia gier z różnorodnych gatunków ostatecznie zawiodła. Firma nie obawiała się jednak o swoje finanse, które były bezpieczne zarówno dzięki zgromadzonemu przez nią kapitałowi, a także jej czterem głównym i nadal dobrze zarabiającym projektom, czyli grom Planet Coaster, Planet Zoo, Jurassic World Evolution oraz Jurassic World Evolution 2, jak i dzięki redukcji kosztów operacyjnych za sprawą wspomnianych wcześniej zwolnień. Niemniej, jej kierownictwo postanowiło działać.

Powrót na utartą ścieżkę

Sposobem na poprawę ogólnej sytuacji Frontier Developments miało być skoncentrowanie się na gatunku strategii, w którym studio czuło się najlepiej i na którym najlepiej zarabiało. Zapowiedziano, że w kolejnych latach Frontier Developments dostarczy trzy gry strategiczno-symulacyjne. Ponadto zespół miał wspierać i rozwijać swoje dotychczasowe portfolio, pracując nad poprawkami i nową zawartością do gier Elite: Dangerous, F1 Manager oraz Realms of Ruin.

Wydane gry

Lista wszystkich gier wydanych przez Frontier Developments.

Wiadomości o firmie Frontier Developments

Wyszła wczoraj i od razu zachwyciła graczy na Steam oraz recenzentów. Premiera strategii Jurassic World Evolution 3

Wyszła wczoraj i od razu zachwyciła graczy na Steam oraz recenzentów. Premiera strategii Jurassic World Evolution 3

Jurassic World Evolution 3 trafiło na rynek i z miejsca podbiło serca fanów parków z prehistorycznymi gadami.

gry

Kamil Kleszyk

22 października 2025 05:30

Wyszła wczoraj i od razu zachwyciła graczy na Steam oraz recenzentów. Premiera strategii Jurassic World Evolution 3
Jurassic World Evolution 3 w końcu z datą premiery. Zobaczcie gameplay trailer z trzeciej części serii strategii ekonomicznych

Jurassic World Evolution 3 w końcu z datą premiery. Zobaczcie gameplay trailer z trzeciej części serii strategii ekonomicznych

Otrzymaliśmy pierwszy zwiastun gry Jurassic World Evolution 3. Twórcy ujawnili od razu datę premiery.

gry

Marcin Bukowski

7 czerwca 2025 00:08

Jurassic World Evolution 3 w końcu z datą premiery. Zobaczcie gameplay trailer z trzeciej części serii strategii ekonomicznych
15. gra za darmo w 2025 roku w Epic Games Store

15. gra za darmo w 2025 roku w Epic Games Store

Piętnasta gra rozdawana w Epic Games Store w 2025 roku często opisywana jest jako odstresowująca. Co ciekawe, to strategia o zarządzaniu parkiem dla dinozaurów.

gry

Hubert Śledziewski

20 marca 2025 16:24

15. gra za darmo w 2025 roku w Epic Games Store
Sandboksowy symulator pozwala spełnić marzenie o posiadaniu własnego kawałka kosmosu. System kolonizacji to długo wyczekiwana funkcja Elite: Dangerous

Sandboksowy symulator pozwala spełnić marzenie o posiadaniu własnego kawałka kosmosu. System kolonizacji to długo wyczekiwana funkcja Elite: Dangerous

Jeżeli marzyliście o własnym skrawku kosmosu, to Elite Dangerous przychodzi z pomocą. Najnowsza aktualizacja o nazwie Trailblazers wprowadza system kolonizacji, który umożliwi zakładanie własnych rozbudowanych systemów.

gry

Michał Harat

27 lutego 2025 18:32

Sandboksowy symulator pozwala spełnić marzenie o posiadaniu własnego kawałka kosmosu. System kolonizacji to długo wyczekiwana funkcja Elite: Dangerous
9. gra za darmo w 2025 roku w Epic Games Store

9. gra za darmo w 2025 roku w Epic Games Store

W wigilię Walentynek w Epic Games Store można za darmo odebrać grę F1 Manager 2024. Dodatkowy prezent stanowi postać Loby do Apex Legends.

gry

Hubert Śledziewski

13 lutego 2025 17:40

9. gra za darmo w 2025 roku w Epic Games Store
F1 Manager 2025 ponoć poszedł do kosza. Twórcy mieli przedwcześnie porzucić licencję Formuły 1, bo wyciągali z niej za mało zysków

F1 Manager 2025 ponoć poszedł do kosza. Twórcy mieli przedwcześnie porzucić licencję Formuły 1, bo wyciągali z niej za mało zysków

Wygląda na to, że w ostatnim raporcie finansowym firmy Frontier Developments została określona przyszłość serii F1 Manager. Odsłonę 2025 najwyraźniej anulowano, bo 2024 nie sprzedała się wystarczająco dobrze.

gry

Krzysztof Mysiak

20 listopada 2024 11:02

F1 Manager 2025 ponoć poszedł do kosza. Twórcy mieli przedwcześnie porzucić licencję Formuły 1, bo wyciągali z niej za mało zysków
Premiera Planet Coaster 2. Nowa odsłona znanego cyklu strategii ekonomicznych nie zachwyciła graczy

Premiera Planet Coaster 2. Nowa odsłona znanego cyklu strategii ekonomicznych nie zachwyciła graczy

Na rynku zadebiutowało Planet Coaster 2. Sequel popularnej strategii o budowaniu i zarządzaniu parkami rozrywki przyciąga sporo graczy.

gry

Kamil Kleszyk

6 listopada 2024 20:21

Premiera Planet Coaster 2. Nowa odsłona znanego cyklu strategii ekonomicznych nie zachwyciła graczy
Sandboksowy symulator przeszedł gruntowną przebudowę. Ogromna aktualizacja Ascendancy przyczyniła się do wzrostu zainteresowania Elite Dangerous

Sandboksowy symulator przeszedł gruntowną przebudowę. Ogromna aktualizacja Ascendancy przyczyniła się do wzrostu zainteresowania Elite Dangerous

Kosmiczny symulator Elite: Dangerous doczekał się ogromnej aktualizacji, która wprowadza m.in. zupełnie odświeżony tryb Powerplay. Gra trafiła również na sporą przecenę na Steam.

gry

Michał Harat

1 listopada 2024 16:17

Sandboksowy symulator przeszedł gruntowną przebudowę. Ogromna aktualizacja Ascendancy przyczyniła się do wzrostu zainteresowania Elite Dangerous
Kultowa strategia Chris Sawyer’s Locomotion ma 20 lat, ale gracze nadal ją rozwijają

Kultowa strategia Chris Sawyer’s Locomotion ma 20 lat, ale gracze nadal ją rozwijają

Ukazała się nowa wersja moda OpenLoco, czyli projektu, który unowocześnia klasyczną strategię Chris Sawyer’s Locomotion.

Pliki do gier

Adrian Werner

24 października 2024 14:45

Kultowa strategia Chris Sawyer’s Locomotion ma 20 lat, ale gracze nadal ją rozwijają
Ruszył sezon na opóźnienia premier, zamieszanie zrobiło się zwłaszcza wśród gier strategicznych na Steamie - nowości w Encyklopedii

Ruszył sezon na opóźnienia premier, zamieszanie zrobiło się zwłaszcza wśród gier strategicznych na Steamie - nowości w Encyklopedii

Planet Coaster 2, Builders of Egypt, Alaloth i Wizard of Legend 2 to tylko wybrane gry, które ostatnio dostały datę debiutu. Niestety doszło też do licznych opóźnień. Łącznie czeka na Was 13 świeżych pozycji (np. Twierdza: Zamki) i 32 zmiany terminów premier w przeglądzie nowości w Encyklopedii Gier nr 37/2024.

gry

Krzysztof Mysiak

14 września 2024 17:51

Ruszył sezon na opóźnienia premier, zamieszanie zrobiło się zwłaszcza wśród gier strategicznych na Steamie - nowości w Encyklopedii

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl