Returnal - poradnik do gry

Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? Returnal poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Returnal znajdziecie opis przejścia pojedynku z bossem Nemesis. Dowiecie się, kiedy dochodzi do konfrontacji z Nemesis, jakimi atakami dysponuje boss i jak ich unikać, a także jak skutecznie i szybko go pokonać.

Do pojedynku z Nemesisem dochodzi pod koniec eksploracji trzeciego biomu planety Atropos. Nemesis to trzeci boss, z którym przyjdzie Wam się zmierzyć w trakcie przechodzenia gry Returnal. Posiada trzy paski zdrowia, przez co pojedynek z tym przeciwnikiem został podzielony na trzy fazy, a w każdej z nich boss korzysta z unikalnych kombinacji ataków.

Arena, na której będziecie walczyć z Nemesisem unosi się w powietrzu i można wypaść za jej krawędź.

Przed pojedynkiem z Nemesis warto dobrze się przygotować i zabrać ze sobą odpowiednią broń - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Przygotowanie przed walką

Przed pojedynkiem z Nemesis warto dobrze się przygotować i zabrać ze sobą odpowiednią broń. Na tę walkę nie warto zabierać ze sobą strzelb, ponieważ boss przez cały pojedynek przebywa w sporej odległości od Selene. Jeśli to możliwe, poszukajcie broni ze strzałem alternatywnym (Alt-Fire), który leci w linii prostej - pociskami wystrzeliwanymi po paraboli znacznie ciężej wycelować we wrażliwy punkt bossa.

Należy tutaj zaznaczyć fakt, że przed przystąpieniem do walki z bossem znajdziecie dobrej jakości zmodyfikowany pistolet (Modified Sidearm), który doskonale sprawdzi się w trakcie tej walki - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Należy tutaj zaznaczyć fakt, że przed przystąpieniem do walki z bossem znajdziecie dobrej jakości zmodyfikowany pistolet (Modified Sidearm), który doskonale sprawdzi się w trakcie tej walki. Jeśli nie lubicie korzystać ze zwykłych pistoletów, dobrą alternatywą będzie karabin maszynowy.

Warto mieć pod ręką co najmniej jedną dużą apteczką (Large Silphium Vial), a także przedmiot zużywalny, który może przydzielić Selene tarczę ochronną broniącą przed najbliższym atakiem - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Warto mieć pod ręką co najmniej jedną dużą apteczką (Large Silphium Vial), a także przedmiot zużywalny, który może przydzielić Selene tarczę ochronną broniącą przed najbliższym atakiem. W trakcie starcia z Nemesisem doskonale sprawdzi się Pasożyt (Ominous Slowstitch, Brittle Slowstitch), który automatycznie zacznie powoli leczyć Selene, gdy jej zdrowie spadnie do bardzo niskiego poziomu. Niezwykle przydatne są także Artefakty, które mogą przywrócić Selene do życia - Figurka Astronauty (Astronaut Figurine), Dziecięcy Zegarek (Child's Watch).

Pierwsza faza pojedynku

W trakcie pierwszej fazy pojedynku z Nemesisem należy strzelać w słaby punkt bossa, który został oznaczony na powyższym obrazku - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

W trakcie pierwszej fazy pojedynku z Nemesisem należy strzelać w słaby punkt bossa, który został oznaczony na powyższym obrazku. Tylko w ten sposób będziecie mogli wyrządzić tej istocie obrażenia.

Dwa dziwne stworzenia unoszące się obok Nemesisa również będą włączać się do walki i wyprowadzać różne ataki.

Nemesis będzie wystrzeliwać serię niebieskich kul, którymi może sterować nieco na boki, dlatego bardzo ważne jest, aby pozostać w ciągłym ruchu, co pozwoli Wam uniknąć trafienia - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Nemesis będzie wystrzeliwać serię niebieskich kul, którymi może sterować nieco na boki, dlatego bardzo ważne jest, aby pozostać w ciągłym ruchu, co pozwoli Wam uniknąć trafienia. Kule nie lecą zbyt szybko, więc nie powinny stanowić większego zagrożenia.

Nemesis może także przekształcić energię w serię małych pomarańczowych pocisków, które lecą z dużą prędkością i pod koniec mogą nieco zmienić swój kierunek lotu - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Nemesis może także przekształcić energię w serię małych pomarańczowych pocisków, które lecą z dużą prędkością i pod koniec mogą nieco zmienić swój kierunek lotu. Gdy boss skorzysta z tej umiejętności, należy biec w bok lub wykonać zryw tuż przed otrzymaniem trafienia.

Kolejna umiejętność Nemesisa łączona jest zazwyczaj z atakiem laserowym przeprowadzonym przez jednego z dwóch lewitujących stworów - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Kolejna umiejętność Nemesisa łączona jest zazwyczaj z atakiem laserowym przeprowadzonym przez jednego z dwóch lewitujących stworów. Boss wypuści w Waszym kierunku serię niebieskich kul, które będą przelatywać nad areną od lewej do prawej strony lub na odwrót. Odstępy pomiędzy pasami pocisków są na tyle duże, że można pomiędzy nimi przebiec.

Lewitująca istotna zacznie skupiać energię na podłożu areny, a następnie szybkim płynnym ruchem wykona cięcie po linii prostej do góry - bądźcie przygotowani na zrobienie uniku w bok lub przenieście się na dalszy obszar areny.

Stwory towarzyszące bossowi potrafią także wypuścić poziome wiązki lasera, którymi będą sterować od jednego do drugiego końca areny - bądźcie przygotowani na wykonanie zrywu tuż przed otrzymaniem obrażeń - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Stwory towarzyszące bossowi potrafią także wypuścić poziome wiązki lasera, którymi będą sterować od jednego do drugiego końca areny - bądźcie przygotowani na wykonanie zrywu tuż przed otrzymaniem obrażeń.

Istoty towarzyszące Nemesisowi mogą także skupić energię na arenie, by wywołać wolno rozchodzące się fale czerwonej energii - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Istoty towarzyszące Nemesisowi mogą także skupić energię na arenie, by wywołać wolno rozchodzące się fale czerwonej energii. Odstępy pomiędzy poszczególnymi atakami są na tyle długie, że bez trudu zdołacie wykonać skok lub zryw.

Druga faza pojedynku

W trakcie drugiej fazy pojedynku Nemesis otrzymuje dostęp do kilku nowych umiejętności, niektóre z wcześniejszych zdolności bossa są nieco zmodyfikowane, a do tego częściej korzysta z pomocy aż czterech lewitujących istot, które będą włączać się do walki parami, co dodatkowo utrudnia walkę.

Przed rozpoczęciem drugiej fazy pojedynku arena rozpadnie się na kilka mniejszych platform, a boss pojawi się przed jedną z nich - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Przed rozpoczęciem drugiej fazy pojedynku arena rozpadnie się na kilka mniejszych platform, a boss pojawi się przed jedną z nich. Jeśli walka z Nemesisem będzie się przeciągać, boss zacznie przemieszczać się pomiędzy tymi platformami.

Tak samo, jak w trakcie pierwszej fazy pojedynku, należy celować w słaby punkt Nemesisa, aby wyrządzić bossowi jakiekolwiek obrażenia - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Tak samo, jak w trakcie pierwszej fazy pojedynku, należy celować w słaby punkt Nemesisa, aby wyrządzić bossowi jakiekolwiek obrażenia.

Łączony atak Nemesisa obejmuje teraz znacznie większy obszar areny - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Łączony atak Nemesisa obejmuje teraz znacznie większy obszar areny. Niebieskie kule lecą w trzech rzędach po dwie nitki w każdym z nich. Co więcej, w tym samym czasie lewitujące stwory wykonają dwa ataki laserowe - miejcie się na baczności i wyczujcie dobry moment, aby wykonać zryw.

W pewnym momencie do areny podlecą dwa stwory i zaczną skupiać energię na podłożu, wywołując po trzy fale czerwonej energii, które będą rozchodzić się we wszystkie strony - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

W pewnym momencie do areny podlecą dwa stwory i zaczną skupiać energię na podłożu, wywołując po trzy fale czerwonej energii, które będą rozchodzić się we wszystkie strony.

W tym przypadku najlepiej stanąć w jednym z rogów areny i wykonać trzy skoki w krótkim dostępie czasu, aby przeskoczyć nad wszystkimi falami energii.

Nemesis może teraz łączyć dwa podstawowe ataki w jeden - niebieskich kul będzie teraz znacznie więcej, ale wciąż lecą powoli, więc łatwo ich uniknąć wykonując sprint w bok lub zryw - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Nemesis może teraz łączyć dwa podstawowe ataki w jeden - niebieskich kul będzie teraz znacznie więcej, ale wciąż lecą powoli, więc łatwo ich uniknąć wykonując sprint w bok lub zryw.

Poziome wiązki lasera wystrzeliwane przez dziwne istoty są teraz nieco wyższe, a do tego przeciwnicy będą nimi przesuwać w jedną, a następnie w drugą stronę, więc trzeba będzie uniknąć ich dwukrotnie - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Poziome wiązki lasera wystrzeliwane przez dziwne istoty są teraz nieco wyższe, a do tego przeciwnicy będą nimi przesuwać w jedną, a następnie w drugą stronę, więc trzeba będzie uniknąć ich dwukrotnie.

Na powyższym obrazku można zauważyć atak, który trudno ominąć - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Na powyższym obrazku można zauważyć atak, który trudno ominąć. Nie dość, że Nemesis wystrzeliwuje nieco kul energii, które szybko zaczną opadać na arenę, to po pewnym czasie tuż przed areną stworzy kilka skondensowanych fal energii, które będą się ze sobą mieszać i uderzą w Selene z dużą prędkością.

Trzecia faza pojedynku

W trakcie trzeciej fazy pojedynku Nemesis korzysta ze wcześniejszych zdolności, ale otrzymuje dostęp do kilku nowych umiejętności, a do tego korzysta z pomocy aż sześciu lewitujących istot, które będą włączać się do walki w losowych momentach.

Ta faza pojedynku rozpoczyna się od upadku z dużej wysokości - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Ta faza pojedynku rozpoczyna się od upadku z dużej wysokości. Waszym zadaniem jest wylądowanie na jednej z lewitujących platform - możecie sterować Selene w trakcie lotu lub skorzystać z Ikaryjskiego chwytaka (Icarian Grapnel), by złapać się brzegu platformy.

Platformy traktowane są jako solidne przeszkody, co oznacza, że umiejętności bossa i dziwnych istot nie będą przez nie przechodzić - można je wykorzystać do osłony.

Należy tutaj zaznaczyć fakt, że platformy stale zmieniają swoje położenie i zapadają się po pewnym czasie, dlatego nie możecie bezustannie przebywać w jednym miejscu - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Należy tutaj zaznaczyć fakt, że platformy stale zmieniają swoje położenie i zapadają się po pewnym czasie, dlatego nie możecie bezustannie przebywać w jednym miejscu. Korzystając z Ikaryjskiego chwytaka przenoście się pomiędzy sąsiednimi platformami, aby dostać się w pobliże bossa.

W grze Returnal bronie mają określony efektywny zasięg, więc nie możecie strzelać do przeciwnika z bardzo dalekiej odległości, ponieważ nie będziecie wyrządzać obrażeń.

Czuły punkt bossa dalej znajduje się w tym samym miejscu - to właśnie na jasno czerwonym punkcie musicie skupić całą siłę ognia - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Czuły punkt bossa dalej znajduje się w tym samym miejscu - to właśnie na jasno czerwonym punkcie musicie skupić całą siłę ognia.

Nemesis może teraz wypuszczać fale kul energii w kształcie wiru - fale lecą ze średnią prędkością, mogą lecieć jedna za drugą lub tuż obok siebie, obejmując tym samym większy obszar dostępnej przestrzeni - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Nemesis może teraz wypuszczać fale kul energii w kształcie wiru - fale lecą ze średnią prędkością, mogą lecieć jedna za drugą lub tuż obok siebie, obejmując tym samym większy obszar dostępnej przestrzeni.

W losowych momentach istoty lewitujące po obu stronach bossa będą włączać się do walki i posyłać w kierunku Selene żółte lub czerwone wiązki lasera - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

W losowych momentach istoty lewitujące po obu stronach bossa będą włączać się do walki i posyłać w kierunku Selene żółte lub czerwone wiązki lasera. Możecie uniknąć obrażeń, wykonując zryw lub przemieszczając się na inną platformę.

Nemesis może teraz wystrzeliwać pionowe słupki niebieskich kul energii, którymi może dodatkowo sterować na boki - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Nemesis może teraz wystrzeliwać pionowe słupki niebieskich kul energii, którymi może dodatkowo sterować na boki. Kule lecą z dużą prędkością i można ich uniknąć, wykonując zryw lub przeskakując na inną platformę.

Gdy zdrowie bossa spadnie do około 1/3, Nemesis odepchnie Selene na znaczną odległość - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Gdy zdrowie bossa spadnie do około 1/3, Nemesis odepchnie Selene na znaczną odległość. Waszym zadaniem będzie ponowne zbliżenie się do przeciwnika, jednak musicie bardzo uważać, ponieważ będziecie pod stałym ostrzałem.

Na tym etapie pojedynku Nemesis zacznie tworzyć chmurę małych pomarańczowych pocisków, które lecą z bardzo dużą prędkością - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Na tym etapie pojedynku Nemesis zacznie tworzyć chmurę małych pomarańczowych pocisków, które lecą z bardzo dużą prędkością. W momencie, gdy pociski dolecą do Selene, część z nich oderwie się i skieruje wprost na bohaterkę - bądźcie przygotowani do wykonania uniku.

W trakcie ostatniej fazy pojedynku z Nemesisem będziecie mieć znacznie mniej okazji do oddania celnych strzałów, ale pamiętajcie, że nie warto się śpieszyć - skupcie się na unikaniu ataków przeciwnika i oddawajcie strzał w momencie, gdy będziecie bezpieczni, a w końcu uda Wam się pokonać trzeciego b - Returnal: Nemesis - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

W trakcie ostatniej fazy pojedynku z Nemesisem będziecie mieć znacznie mniej okazji do oddania celnych strzałów, ale pamiętajcie, że nie warto się śpieszyć - skupcie się na unikaniu ataków przeciwnika i oddawajcie strzał w momencie, gdy będziecie bezpieczni, a w końcu uda Wam się pokonać trzeciego bossa gry Returnal.