Returnal - poradnik do gry

Returnal: Zamknięte pojemniki i bramy - jak otwierać? Returnal poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Returnal wyjaśniamy jak otwierać zamknięte pojemniki i bramy / przejścia. Dodatkowo ostrzegamy o ewentualnych zagrożeniach otwierania szkodliwych obektów - na Selene może potencjalnie zostać nałożone osłabienie przypominające klątwę. Podpowiadamy jak uniknąć ryzyka wystąpienia takiego negatywnego stanu.

Rodzaje zamkniętych obiektów

1 - Returnal: Zamknięte pojemniki i bramy - jak otwierać? - Returnal - poradnik do gry
W Returnal pojawiają się dwa typy zamkniętych obiektów - Returnal: Zamknięte pojemniki i bramy - jak otwierać? - Returnal - poradnik do gry

W Returnal pojawiają się dwa typy zamkniętych obiektów. Mogą to być:

  1. Pojemniki skrywające loot.
  2. Bramy prowadzące do opcjonalnych lokacji.

Używanie kluczy

Do otwierania zamków potrzebne są klucze, które możemy odnajdywać w formie lootu - Returnal: Zamknięte pojemniki i bramy - jak otwierać? - Returnal - poradnik do gry

Do otwierania zamków potrzebne są klucze, które możemy odnajdywać w formie lootu.

Liczbę posiadanych kluczy możemy odczytać w prawym dolnym rogu ekranu - jest ona wyświetlana obok mini-mapy - Returnal: Zamknięte pojemniki i bramy - jak otwierać? - Returnal - poradnik do gry

Liczbę posiadanych kluczy możemy odczytać w prawym dolnym rogu ekranu - jest ona wyświetlana obok mini-mapy.

Dodatkowa podpowiedź - Jeśli odnaleźliśmy nowy klucz, to warto zawsze sobie przypomnieć czy niedawno nie mijaliśmy zamkniętych pojemników lub drzwi. Cofnięcie się do zamkniętych obiektów i zdobycie dodatkowych skarbów może nam potencjalnie ułatwić dalsze zmagania.

Dodatkowa podpowiedź - W grze są pasożyty, które umożliwiają ponowne użycie tego samego klucza i przykładowy tego typu pasożyt pokazany został na dołączonym obrazku - Returnal: Zamknięte pojemniki i bramy - jak otwierać? - Returnal - poradnik do gry

Dodatkowa podpowiedź - W grze są pasożyty, które umożliwiają ponowne użycie tego samego klucza i przykładowy tego typu pasożyt pokazany został na dołączonym obrazku. Niestety skorzystanie z tej oferty wiąże się z nałożeniem na Selene losowo wybranego osłabienia (debuffa).

Zagrożenia - szkodliwe klucze i pojemniki

2 - Returnal: Zamknięte pojemniki i bramy - jak otwierać? - Returnal - poradnik do gry
Z otwieraniem zamkniętych obiektów wiąże się niestety jedno poważne utrudnienie - możemy natrafiać na szkodliwe (Malignant) klucze i pojemniki - Returnal: Zamknięte pojemniki i bramy - jak otwierać? - Returnal - poradnik do gry

Z otwieraniem zamkniętych obiektów wiąże się niestety jedno poważne utrudnienie - możemy natrafiać na szkodliwe (Malignant) klucze i pojemniki. Stan ten można określić najłatwiej mianem klątwy - podnosząc szkodliwy klucz lub otwierając szkodliwy pojemnik narażamy się na ryzyko uszkodzenia pancerza Selene. Może na nas nałożone jakieś losowe osłabienie (Debuff) polegające np. na utrudnieniu korzystania z konkretnej umiejętności czy skróceniu paska zdrowia.

Wejście w interakcję ze szkodliwym obiektem nie jest oczywiście obowiązkowe - możemy go zignorować. Gra pozwala też odczytać informację o prawdopodobieństwie wystąpienia uszkodzenia. Jeśli mamy eter to możemy dodatkowo oczyścić (Cleanse) szkodliwy obiekt. Nie jest to jednak polecana przez nas metoda, bo eter jest rzadkim surowcem, który warto wydawać na inne cele. Wyjątek warto zrobić tylko jeśli nie mamy żadnych kluczy, a chcemy się gdzieś koniecznie dostać i odnaleźliśmy skażony klucz.