Returnal - poradnik do gry

Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? Returnal poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Returnal znajdziecie opis przejścia pojedynku z bossem Iksjon (Ixion). Dowiecie się, kiedy dochodzi do konfrontacji z Iksjonem, jakimi atakami dysponuje boss i jak ich unikać, a także jak skutecznie i szybko go pokonać.

Do pojedynku z Iksjonem dochodzi pod koniec eksploracji drugiego biomu planety Atropos. Iksjon to drugi boss, z którym przyjdzie Wam się zmierzyć w trakcie przechodzenia gry Returnal. Posiada trzy paski zdrowia, przez co pojedynek z tym przeciwnikiem został podzielony na trzy fazy, a w każdej z nich boss korzysta z unikalnych kombinacji ataków.

Arena, na której będziecie walczyć z Iksjonem unosi się w powietrzu i można wypaść za jej krawędź.

Przed pojedynkiem z Iksjonem warto dobrze się przygotować i zabrać ze sobą odpowiednią broń - Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Przygotowanie przed walką

Przed pojedynkiem z Iksjonem warto dobrze się przygotować i zabrać ze sobą odpowiednią broń. Jeśli wolicie walczyć w bardzo bliskim kontakcie możecie zdecydować się na strzelbę Paszczomiot (Spitmaw Blaster), ale w trakcie tego pojedynku dobrze sprawdzi się także broń automatyczna.

Warto mieć pod ręką co najmniej jedną dużą apteczką (Large Silphium Vial), a także przedmiot zużywalny, który może przydzielić Selene tarczę ochronną broniącą przed najbliższym atakiem - Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Warto mieć pod ręką co najmniej jedną dużą apteczką (Large Silphium Vial), a także przedmiot zużywalny, który może przydzielić Selene tarczę ochronną broniącą przed najbliższym atakiem. W trakcie walki z Iksjonem doskonale sprawdzi się Pasożyt Ominous Slowstitch, który automatycznie zacznie powoli leczyć Selene, gdy jej zdrowie spadnie do bardzo niskiego poziomu.

Pierwsza faza pojedynku

Iksjon to mobilny przeciwnik i często będzie przemieszczał się po arenie, korzystając z szybkich zrywów - Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Iksjon to mobilny przeciwnik i często będzie przemieszczał się po arenie, korzystając z szybkich zrywów. Za każdym razem, gdy boss zmieni pozycję, z miejsca, z którego wykona zryw, wypuści kule energii, które będą powoli rozchodzić się we wszystkich kierunkach.

Iksjon może wystrzeliwać w kierunku Selene chmurę kul energii, które na początku lecą blisko siebie, a następnie odległości pomiędzy poszczególnymi kulami powoli zaczną się zwiększać - Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Iksjon może wystrzeliwać w kierunku Selene chmurę kul energii, które na początku lecą blisko siebie, a następnie odległości pomiędzy poszczególnymi kulami powoli zaczną się zwiększać. Aby uniknąć otrzymania obrażeń, wystarczy odbiec w bok lub wykonać zryw.

Nieco trudniej uniknąć ataku, w którym Iksjon wystrzeliwuje z ręki serię szybko lecących kul, które śledzą ruch Selene - Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Nieco trudniej uniknąć ataku, w którym Iksjon wystrzeliwuje z ręki serię szybko lecących kul, które śledzą ruch Selene. W tym przypadku najlepiej biec w jednym kierunku i nie zatrzymywać się aż do momentu, w którym przeciwnik przerwie atak.

Iksjon potrafi także wystrzeliwać stożek kul energii, które na początku pozostają blisko siebie, a następnie zaczynają się rozdzielać - Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Iksjon potrafi także wystrzeliwać stożek kul energii, które na początku pozostają blisko siebie, a następnie zaczynają się rozdzielać. Umiejętność ta obejmuje swoim działaniem około 1/3 obszaru areny i łatwo jej uniknąć poprzez wykonanie sprintu lub zrywu w bok.

Druga faza pojedynku

W trakcie drugiej fazy pojedynku Iksjon otrzymuje dostęp do kilku nowych umiejętności, niektóre z wcześniejszych zdolności bossa są nieco zmodyfikowane, a do tego częściej korzysta z różnych kombinacji ataków, co dodatkowo utrudnia walkę.

Przed rozpoczęciem drugiej fazy pojedynku Iksjon wyląduje w samym środku areny i stworzy falą uderzeniową czerwonej energii, która będzie rozchodzić się od centrum aż do końca areny - wystarczy podskoczyć w odpowiednim momencie - Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Przed rozpoczęciem drugiej fazy pojedynku Iksjon wyląduje w samym środku areny i stworzy falą uderzeniową czerwonej energii, która będzie rozchodzić się od centrum aż do końca areny - wystarczy podskoczyć w odpowiednim momencie.

Gdy rozpocznie się walka, Iksjon będzie stał na środku areny i zacznie emanować energią, która będzie wystrzeliwać z jego ciała na kilka sposobów - Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Gdy rozpocznie się walka, Iksjon będzie stał na środku areny i zacznie emanować energią, która będzie wystrzeliwać z jego ciała na kilka sposobów:

  1. Niebieska wiązka energii będzie przemieszczać się przy podłożu i można nad nią przeskoczyć lub wykonać przez nią zryw, aby uniknąć otrzymania obrażeń;
  2. Przy podłożu areny będą także unosić się kule energii, które mniej więcej w połowie drogi zaczną rozchodzić się na boki i będzie można znaleźć pomiędzy nimi sporą lukę;
  3. Iksjon będzie także wystrzeliwał kule energii ze swojej ręki - te będą opadać dość szybko i trudniej będzie ich uniknąć.
Gdy Iksjon zniknie Wam z pola widzenia to znak, że za chwile zacznie szybko przelatywać nad areną - każdy taki przelot wytwarza na środku pola walki pas kul energii, a także dwie błękitne fale rozchodzące się na boki - Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Gdy Iksjon zniknie Wam z pola widzenia to znak, że za chwile zacznie szybko przelatywać nad areną - każdy taki przelot wytwarza na środku pola walki pas kul energii, a także dwie błękitne fale rozchodzące się na boki.

Na tym etapie pojedynku najlepiej trzymać się obrzeża areny i przeskakiwać nad falą lub wykonywać zryw tuż przed otrzymaniem obrażeń.

W drugiej fazie Iksjon wystrzeliwuje znacznie dłużą serię kul energii, które śledzą ruch bohaterki - Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

W drugiej fazie Iksjon wystrzeliwuje znacznie dłużą serię kul energii, które śledzą ruch bohaterki. W tym przypadku najlepiej biec w jednym kierunku i nie zatrzymywać się, aż do momentu, w którym przeciwnik przerwie atak.

Boss posiada także inną wersję tej umiejętności - zamiast jednego pasa kul może wystrzeliwać aż trzy pionowe pasy, które lecą z dużą prędkością i również śledzą ruch Selene - Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Boss posiada także inną wersję tej umiejętności - zamiast jednego pasa kul może wystrzeliwać aż trzy pionowe pasy, które lecą z dużą prędkością i również śledzą ruch Selene. Podobnie, jak w przypadku wcześniejszej wersji tego zagrania, najlepiej biec w jednym kierunku i przeczekać bombardowanie.

Na tym etapie pojedynku Iksjon może wystrzeliwać aż dwie chmury kul energii zamiast jednej, jednak jest to najmniej groźna umiejętność tego przeciwnika - Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Na tym etapie pojedynku Iksjon może wystrzeliwać aż dwie chmury kul energii zamiast jednej, jednak jest to najmniej groźna umiejętność tego przeciwnika. Aby uniknąć otrzymania obrażeń, wystarczy odbiec w bok lub wykonać zryw.

Gdy przeciwnik zacznie unosić się w powietrzu i ładować moc, to znak, że za chwilę wystrzeli w Waszym kierunku całą chmarę małych świecących pocisków, które wprawdzie nie są naprowadzane na cel, jednak pod koniec lotu mogą nieznacznie zmienić swój kierunek i uderzyć w Selene - Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Gdy przeciwnik zacznie unosić się w powietrzu i ładować moc, to znak, że za chwilę wystrzeli w Waszym kierunku całą chmarę małych świecących pocisków, które wprawdzie nie są naprowadzane na cel, jednak pod koniec lotu mogą nieznacznie zmienić swój kierunek i uderzyć w Selene.

Tego ataku można uniknąć na dwa sposoby: bezustannie biec w jednym kierunku lub wykonać zryw w odpowiednim momencie.

Kolejnym specjalnym atakiem, który Iksjon może wykonać z powietrza, jest atak wiązką lasera - Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Kolejnym specjalnym atakiem, który Iksjon może wykonać z powietrza, jest atak wiązką lasera. Boss najpierw skupia energię, aby po chwili szybkim płynnym ruchem wykonać cięci po linii prostej do góry - bądźcie przygotowani na zrobienie uniku w bok.

Trzecia faza pojedynku

W trzeciej fazie pojedynku Iksjon straci swoje skrzydła i nie będzie unosił się nad areną, ale za to zacznie używać zupełnie innych zdolności. Na tym etapie boss nie da Wam wytchnienia i będzie zasypywał arenę bardzo dużą ilością pocisków łączonych w zabójcze kombinacje i często będzie atakował wręcz, więc cały czas musicie bardzo uważać i pilnować poziomu zdrowia Selene.

Przed rozpoczęciem trzeciej fazy pojedynku Iksjon wyląduje w samym środku areny i stworzy falą uderzeniową czerwonej energii, która będzie rozchodzić się od centrum aż do końca areny - wystarczy podskoczyć w odpowiednim momencie - Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Przed rozpoczęciem trzeciej fazy pojedynku Iksjon wyląduje w samym środku areny i stworzy falą uderzeniową czerwonej energii, która będzie rozchodzić się od centrum aż do końca areny - wystarczy podskoczyć w odpowiednim momencie.

Ostatnia faza pojedynku rozpocznie się tak samo, jak druga faza, jednak sekwencje kul wystrzeliwanych przez Iksjona będą znacznie bardziej skomplikowane i trzeba bardzo uważać, aby nie otrzymać obrażeń - Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Ostatnia faza pojedynku rozpocznie się tak samo, jak druga faza, jednak sekwencje kul wystrzeliwanych przez Iksjona będą znacznie bardziej skomplikowane i trzeba bardzo uważać, aby nie otrzymać obrażeń.

Na końcu tego etapu Iksjon przez około 9 sekund będzie stał na środku areny i wyciągał z klatki piersiowej ostrze, którym następnie zacznie wykonywać szaleńcze ataki. Warto wykorzystać ten czas na posłanie w kierunku bossa jak największej ilości pocisków.

Gdy Iksjon zacznie szykować się do skoku to znak, że za chwile rzuci się na Selene, a w miejscu lądowania stworzy dodatkowo eksplozję czerwonych kul energii - bądźcie przygotowanie do wykonania zrywu w bok i do sprintu, by uniknąć trafienia kulami - Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Gdy Iksjon zacznie szykować się do skoku to znak, że za chwile rzuci się na Selene, a w miejscu lądowania stworzy dodatkowo eksplozję czerwonych kul energii - bądźcie przygotowanie do wykonania zrywu w bok i do sprintu, by uniknąć trafienia kulami.

Gdy Iksjon zamachnie się bronią, może stworzyć falę uderzeniową tuż przy podłożu lub na wysokości głowy Selene - bądźcie przygotowani do wykonania skoku lub zrywu, aby uniknąć otrzymania obrażeń - Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Gdy Iksjon zamachnie się bronią, może stworzyć falę uderzeniową tuż przy podłożu lub na wysokości głowy Selene - bądźcie przygotowani do wykonania skoku lub zrywu, aby uniknąć otrzymania obrażeń.

Iksjon może także zatrzymać się i zacząć uderzać bronią o podłoże - Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Iksjon może także zatrzymać się i zacząć uderzać bronią o podłoże. Każdy cios w ziemię tworzy falę uderzeniową tuż przy podłożu, której towarzyszy eksplozja czerwonych kul energii. W takiej sytuacji najlepiej znajdować się w dalszej części areny i spokojnie przeskakiwać nad czerwonym promieniem.

Boss potrafi także wystrzeliwać kilka serii jasnych i czerwonych kul, jedna po drugiej - Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Boss potrafi także wystrzeliwać kilka serii jasnych i czerwonych kul, jedna po drugiej. Kule lecą w skupisku i łatwo ich uniknąć w trakcie sprintu lub poprzez wykonanie kilku zrywów. Zaraz po skończeniu tego ataku Iksjon wypuści w każdym kierunku nieco kul energii, jednak przestrzeń pomiędzy nimi będzie na tyle duża, że łatwo będzie ich uniknąć.

W trakcie ostatniej fazy pojedynku będziecie mieć znacznie mniej okazji do oddania celnych strzałów, ale pamiętajcie, że nie warto się śpieszyć - skupcie się na unikaniu ataków przeciwnika i oddawajcie strzał w momencie, gdy będziecie bezpieczni, a w końcu uda Wam się pokonać drugiego bossa gry Retu - Returnal: Iksjon/Ixion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

W trakcie ostatniej fazy pojedynku będziecie mieć znacznie mniej okazji do oddania celnych strzałów, ale pamiętajcie, że nie warto się śpieszyć - skupcie się na unikaniu ataków przeciwnika i oddawajcie strzał w momencie, gdy będziecie bezpieczni, a w końcu uda Wam się pokonać drugiego bossa gry Returnal.