Returnal - poradnik do gry

Returnal: Phrike - boss, jak pokonać? Returnal poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Returnal znajdziecie opis przejścia pojedynku z bossem Phrike. Dowiecie się, kiedy dochodzi do konfrontacji z Phrikiem, jakimi atakami dysponuje boss i jak ich unikać, a także jak skutecznie i szybko go pokonać.

Do pojedynku z Phrikiem dochodzi pod koniec eksploracji pierwszego biomu planety Atropos. Phrike to pierwszy boss, z którym przyjdzie Wam się zmierzyć w trakcie przechodzenia gry Returnal. Posiada trzy paski zdrowia, przez co pojedynek z tym przeciwnikiem został podzielony na trzy fazy, a w każdej z nich boss korzysta z unikalnych kombinacji ataków.

1 - Returnal: Phrike - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Przygotowanie przed walką

Przed pojedynkiem z Phrike warto dobrze się przygotować i zabrać ze sobą odpowiednią broń - Returnal: Phrike - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Przed pojedynkiem z Phrike warto dobrze się przygotować i zabrać ze sobą odpowiednią broń. Do walki z pierwszym bossem gry Returnal polecamy strzelbę Paszczomiot (Spitmaw Blaster) ze względu na to, że wyrządza duże obrażenia od jednego strzału na bliskim kontakcie, a w trakcie tego starcia będziecie mieć sporo okazji do oddania wielu strzałów z bliska. Co więcej, alternatywny strzał Paszczomiota może pozbawić bossa około 1/4 paska zdrowia. Warto także mieć pod ręką przedmiot zużywalny, który w razie potrzeby przywróci Selene utracone zdrowie.

Pierwsza faza pojedynku

Phrike potrafi wystrzeliwać ze swoich trzech rąk serie czerwonych pocisków, które nie są w 100% naprowadzane, ale mogą nieco zmienić trajektorię lotu, aby trafić w cel - Returnal: Phrike - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Phrike potrafi wystrzeliwać ze swoich trzech rąk serie czerwonych pocisków, które nie są w 100% naprowadzane, ale mogą nieco zmienić trajektorię lotu, aby trafić w cel. W takiej sytuacji najlepiej przestać na chwilę strzelać i biec w prawą lub lewą stronę, a pociski trafią w ziemię.

Drugą umiejętnością, na którą trzeba uważać w trakcie walki z tym przeciwnikiem, są wolno opadające rozżarzone kule, które boss tworzy nad swoją głową, a następnie posyła we wszystkich kierunkach - Returnal: Phrike - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Drugą umiejętnością, na którą trzeba uważać w trakcie walki z tym przeciwnikiem, są wolno opadające rozżarzone kule, które boss tworzy nad swoją głową, a następnie posyła we wszystkich kierunkach. Kule opadają powoli, ale po chwili tworzą się pomiędzy nimi spore luki, w które można się wcisnąć, aby uniknąć otrzymania obrażeń.

Phrike potrafi także wystrzeliwać serie fioletowych kul - najpierw z prawej ręki, a następnie z dwóch lewych rąk - Returnal: Phrike - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Phrike potrafi także wystrzeliwać serie fioletowych kul - najpierw z prawej ręki, a następnie z dwóch lewych rąk. Kule lecą z całkiem sporą prędkością, jednak łatwo ich uniknąć, ponieważ nie są naprowadzane - wystarczy sprint lub zryw w bok.

Kiedy Phrike zacznie skupiać czerwoną energię na ziemi to znak, że za chwilę stworzy falę wolno rozchodzącego się promienia, a następnie zaszarżuje na przeciwnika i postara się uderzyć go wręcz - bądźcie przygotowani, aby zrobić unik w bok tuż przed otrzymaniem ciosu - Returnal: Phrike - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Kiedy Phrike zacznie skupiać czerwoną energię na ziemi to znak, że za chwilę stworzy falę wolno rozchodzącego się promienia, a następnie zaszarżuje na przeciwnika i postara się uderzyć go wręcz - bądźcie przygotowani, aby zrobić unik w bok tuż przed otrzymaniem ciosu.

Czerwona fala rozchodzi się od centrum areny aż po jej krańce i doleci do Waszej pozycji mniej więcej chwilę po zrobieniu uniku, więc możecie po prostu nad nią przeskoczyć, aby nie otrzymać obrażeń.

Ostatnią umiejętnością, z której Phrike korzysta w trakcie pierwszej fazy pojedynku, jest czerwony promień lasera, który boss najpierw skupia na ziemi, aby po chwili szybkim płynnym ruchem wykonać cięci po linii prostej do góry - bądźcie przygotowani na zrobienie uniku w bok - Returnal: Phrike - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Ostatnią umiejętnością, z której Phrike korzysta w trakcie pierwszej fazy pojedynku, jest czerwony promień lasera, który boss najpierw skupia na ziemi, aby po chwili szybkim płynnym ruchem wykonać cięci po linii prostej do góry - bądźcie przygotowani na zrobienie uniku w bok.

W trakcie pierwszej fazy pojedynku należy także uważać na kombinacje dwóch różnych ataków bossa - Returnal: Phrike - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

W trakcie pierwszej fazy pojedynku należy także uważać na kombinacje dwóch różnych ataków bossa. Phrike może np. użyć rozżarzonych kul w połączeniu z serią czerwonych lub fioletowych pocisków.

Druga faza pojedynku

W trakcie drugiej fazy pojedynku Phrike otrzymuje dostęp do kilku nowych umiejętności, niektóre z wcześniejszych zdolności bossa są nieco zmodyfikowane, a do tego częściej korzysta z różnych kombinacji ataków, co dodatkowo utrudnia walkę.

W drugiej fazie Phrike wystrzeliwuje znacznie dłuższą serię fioletowych kul - zamiast trzech fal będziecie musieli uniknąć aż dziewięciu serii wystrzeliwanych jedna po drugiej w bardzo krótkich odstępach czasu - Returnal: Phrike - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

W drugiej fazie Phrike wystrzeliwuje znacznie dłuższą serię fioletowych kul - zamiast trzech fal będziecie musieli uniknąć aż dziewięciu serii wystrzeliwanych jedna po drugiej w bardzo krótkich odstępach czasu.

Phrike w trakcie korzystania z tej umiejętności stoi w miejscu, a kul łatwo uniknąć, więc to najlepszy moment na to, aby zbliżyć się do bossa i wystrzelić w jego kierunku długą serię pocisków.

Phrike potrafi teraz znacznie szybciej skupić energię i wystrzeliwać czerwony promień lasera nie tylko pionowo, ale także w orientacji poziomej, więc bądźcie przygotowani do zrobienia uniku w przeciwnym kierunku - Returnal: Phrike - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Phrike potrafi teraz znacznie szybciej skupić energię i wystrzeliwać czerwony promień lasera nie tylko pionowo, ale także w orientacji poziomej, więc bądźcie przygotowani do zrobienia uniku w przeciwnym kierunku.

Trzecia faza pojedynku

W trzeciej fazie pojedynku Phrike wzbogaci swój asortyment ataków, przez co niektóre z wcześniej używanych przez niego zdolności zostaną zmodyfikowane. Na tym etapie boss nie da Wam wytchnienia i będzie zasypywał arenę bardzo dużą ilością pocisków łączonych w zabójcze kombinacje, więc cały czas musicie bardzo uważać i pilnować poziomu zdrowia Selene.

Na tym etapie pojedynku Phrike znacznie częściej korzysta z ataków wręcz i może zaszarżować na Selene nawet dwa razy z rzędu - bądźcie przygotowani do wykonania dwóch uników w odpowiednim momencie (zanim zostaniecie trafieni) - Returnal: Phrike - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Na tym etapie pojedynku Phrike znacznie częściej korzysta z ataków wręcz i może zaszarżować na Selene nawet dwa razy z rzędu - bądźcie przygotowani do wykonania dwóch uników w odpowiednim momencie (zanim zostaniecie trafieni).

Rozżarzone kule mogą być teraz wystrzeliwane przez bossa tuż przy podłożu, a następnie zaczną wolno przesuwać się w kierunku bocznych ścian - Returnal: Phrike - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Rozżarzone kule mogą być teraz wystrzeliwane przez bossa tuż przy podłożu, a następnie zaczną wolno przesuwać się w kierunku bocznych ścian. Kule utrzymują się na arenie znacznie dłużej, jednak można pomiędzy nimi lawirować. Należy jednak zaznaczyć fakt, że Phrike cały czas ma dostęp do podstawowego wariantu tej umiejętności i na pewno ją wykorzysta.

Phrike może teraz tworzyć serie czerwonych pocisków nad swoją głową, a następnie posłać je w wybranym przez siebie kierunku - Returnal: Phrike - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Phrike może teraz tworzyć serie czerwonych pocisków nad swoją głową, a następnie posłać je w wybranym przez siebie kierunku. Podobnie jak w przypadku podstawowego wariantu tej umiejętności, pociski nie są naprowadzane, więc łatwo można ich uniknąć.

Gdy boss zacznie skupiać energię na podłożu to znak, że stworzy dwie fale energii, które będą rozchodzić się od centrum areny w kierunku bocznych ścian, a następnie zaszarżuje na Selene - Returnal: Phrike - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Gdy boss zacznie skupiać energię na podłożu to znak, że stworzy dwie fale energii, które będą rozchodzić się od centrum areny w kierunku bocznych ścian, a następnie zaszarżuje na Selene. Po zrobieniu uniku skierujcie się w stronę środka areny, podskoczcie i wykonajcie zryw w powietrzu, aby przeskoczyć nad dwoma promieniami i wylądować w bezpiecznym miejscu.

W trakcie ostatniej fazy pojedynku będziecie mieć znacznie mniej okazji do oddania celnych strzałów, ale pamiętajcie, że nie warto się śpieszyć - skupcie się na unikaniu ataków przeciwnika i oddawajcie strzał w momencie, gdy będziecie bezpieczni, a w końcu uda Wam się pokonać pierwszego bossa gry Re - Returnal: Phrike - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

W trakcie ostatniej fazy pojedynku będziecie mieć znacznie mniej okazji do oddania celnych strzałów, ale pamiętajcie, że nie warto się śpieszyć - skupcie się na unikaniu ataków przeciwnika i oddawajcie strzał w momencie, gdy będziecie bezpieczni, a w końcu uda Wam się pokonać pierwszego bossa gry Returnal.