Returnal - poradnik do gry

Returnal - poradnik do gry

Returnal: Skróty - czy są w grze? Returnal poradnik, solucja

Ta strona poradnika odpowiada na pytanie czy w grze Returnal dostępne są skróty na wzór gier z serii Dark Souls. Podpowiadamy także jak skracać podróż do kolejnych biomów oraz legowisk kolejnych bossów.

Najważniejsze informacje

Podczas przechodzenia gry Returnal możemy odnieść wrażenie, że po śmierci głównej bohaterki i zrestartowaniu cyklu zmuszeni zostaniemy do ponownego przejścia przez wszystkie obszary z początkowych biomów - Returnal: Skróty - czy są w grze? - Returnal - poradnik do gry

Podczas przechodzenia gry Returnal możemy odnieść wrażenie, że po śmierci głównej bohaterki i zrestartowaniu cyklu zmuszeni zostaniemy do ponownego przejścia przez wszystkie obszary z początkowych biomów. Nie jest to na szczęście obowiązkowy krok, gdyż dostępny jest system skrótów. Możemy dzięki nim:

  1. Skracać eksploracę poszczególnych biomów - Gra pozwala przykładowo szybciej dotrzeć do legowiska bossa czy do bramy prowadzącej do kolejnego biomu.
  2. Całkowicie pomijać ponowne odwiedzanie niektórych biomów - Możemy skupić się bardziej na głównych postępach. Przykładowo możliwe jest całkowicie drugiego biomu i przeniesienie się od razu z pierwszego do trzeciego.
Temat skracania sobie przeprawy ma też niestety swoje wady - Selene może początkowo słabo radzić sobie z przeciwnikami z nowego biomu i może to być wynikiem wkroczenia do danego regionu postacią o zbyt niskim poziomie biegłości (doświadczenia) - Returnal: Skróty - czy są w grze? - Returnal - poradnik do gry

Temat skracania sobie przeprawy ma też niestety swoje wady - Selene może początkowo słabo radzić sobie z przeciwnikami z nowego biomu i może to być wynikiem wkroczenia do danego regionu postacią o zbyt niskim poziomie biegłości (doświadczenia).

Gra na szczęście ułatwia sytuację po dokonaniu przeskoku do jednego z kolejnych biomów. Niedaleko miejsca rozpoczęcia eksploracji biomu powinniśmy zawsze odnaleźć kalibrator. Zabranie go pozwoli nam automatycznie awansować o kilka poziomów biegłości. Przykładowo kalibrator z biomu 2 awansuje nas na co najmniej 5 poziom, a ten z biomu 3 na co najmniej 9 poziom.

W początkowych obszarach każdego nowego biomu powinniśmy też odnaleźć co najmniej jeden pojemnik z bronią i będzie to zawsze broń na odpowiednio wyższym poziomie biegłości. Umożliwi to nam sprawniejsze atakowanie przeciwników, niż w przypadku pistoletu z poziomu 0, z którym rozpoczynamy zawsze każdy cykl.

Przykładowe skróty

Poniżej zestawiliśmy przykładowe skróty, z których możemy korzystać żeby ułatwiać sobie ponowne docieranie do legowisk bossów oraz do kolejnych biomów. Powinny one pojawiać się niezależnie od tego jaki zostanie wylosowany rozkład pomieszczeń. Jedyną różnicą jest to, że dotarcie do skrótu może zająć nam trochę więcej czasu jeśli gra wylosuje go w większej odległości od punktu startu.

Biom 1 -> Biom 2

Od momentu pokonania bossa biomu 1 możemy szybciej docierać do biomu 2 - Returnal: Skróty - czy są w grze? - Returnal - poradnik do gry

Od momentu pokonania bossa biomu 1 możemy szybciej docierać do biomu 2. We wszystkich kolejnych cyklach znacznik celu misji będzie nas od razu prowadził do bramy (Gateway) pozwalającej przenieść się do Karmazynowych Pustkowi. Niestety jej odległość od miejsca startu jest losowa i jeśli widzimy na pełnoekranowej mapie, że punkt jest bardzo oddalony to warto rozważyć zrestartowanie cyklu żeby wylosował się inny rozkład lokacji.

Boss biomu 2

1 - Returnal: Skróty - czy są w grze? - Returnal - poradnik do gry
Od momentu stoczenia pierwszego pojedynku z bossem biomu 2 możemy wybierać krótszą drogę do jego legowiska, które znajduje się na szczycie góry - Returnal: Skróty - czy są w grze? - Returnal - poradnik do gry

Od momentu stoczenia pierwszego pojedynku z bossem biomu 2 możemy wybierać krótszą drogę do jego legowiska, które znajduje się na szczycie góry. Nie musimy ponownie przechodzić przez wszystkie lokacje drugiego biomu. Po dotarciu do wejścia u podstawy wielkiej góry powinniśmy znaleźć pokazany na obrazkach mały portal w kształcie rombu. Skorzystanie z niego pozwoli nam od razu przenieść się na końcową ścieżkę. Wystarczy dokończyć wspinaczkę do miejsca pobytu Iksjona.

Biom 2 -> Biom 3

Od momentu pokonania bossa biomu 2 możemy szybciej docierać do biomu 3 - Returnal: Skróty - czy są w grze? - Returnal - poradnik do gry

Od momentu pokonania bossa biomu 2 możemy szybciej docierać do biomu 3. Nie musimy ponownie walczyć z bossem Iksjonem, tylko po skorzystaniu z opisanego powyżej skrótu do górskiej ścieżki możemy użyć chwytaka na mijanej oddalonej półce. Pozwoli nam to od razu dotrzeć do portalu do Opuszczonej Cytadeli.

Biom 1 -> Biom 3

2 - Returnal: Skróty - czy są w grze? - Returnal - poradnik do gry
Od momentu odblokowania dostępu do Opuszczonej Cytadeli (po pokonaniu bossa biomu 2) możemy bezpośrednio przenosić się do tego biomu z Zarośniętych Ruin - Returnal: Skróty - czy są w grze? - Returnal - poradnik do gry

Od momentu odblokowania dostępu do Opuszczonej Cytadeli (po pokonaniu bossa biomu 2) możemy bezpośrednio przenosić się do tego biomu z Zarośniętych Ruin. Musimy w tym celu zlokalizować pokazany na obrazku 1 obszar z oddaloną, wysoką półką. Selene może użyć na niej chwytaka, który był nagrodą za pokonanie bossa Iksjona. Ta niedostępna wcześniej ścieżka od razu doprowadzi nas do biomu 3 i nie będziemy w ogóle musieli odwiedzać biomu 2.

Biom 4 -> Biom 5

Od momentu pokonania bossa biomu 4 i pozyskania pękniętego klucza (Fractured Key) Selene może nieco szybciej docierać do biomu 5 - Returnal: Skróty - czy są w grze? - Returnal - poradnik do gry

Od momentu pokonania bossa biomu 4 i pozyskania pękniętego klucza (Fractured Key) Selene może nieco szybciej docierać do biomu 5. Niestety nie jest to bardzo duży skrót. Umożliwia on jedynie pominięcie ponownej konfrontacji z bossem Hyperionem. Bohaterka musi mimo wszystko zaliczyć przeprawę przez dużą część Ruin Pogłosu i przejść przez dużą czerwoną bramę. Zamiast wspinania się do legowiska bossa możliwe jest od razu skorzystanie z bocznego korytarza prowadzącego do portalu do Pękniętych Pustkowi.

Biom 4 -> Biom 6

Od momentu pozyskania Obciążenia hadalnego w biomie 6 (butów do chodzenia pod wodą) główna bohaterka może szybciej dotrzeć do Blizn Głębi - Returnal: Skróty - czy są w grze? - Returnal - poradnik do gry

Od momentu pozyskania Obciążenia hadalnego w biomie 6 (butów do chodzenia pod wodą) główna bohaterka może szybciej dotrzeć do Blizn Głębi. Tak samo jak w przypadku opisanego powyżej portalu wymagane jest niestety przejście przez większą część biomu 4. Po wkroczeniu do obszaru za czerwoną bramą jeden z bocznych korytarzy doprowadzi protagonistkę do zbiornika. Wskoczenie go do niego rozpocznie proces opadania do podwodnych ruin.