Returnal - poradnik do gry

Returnal: Hyperion - boss, jak pokonać? Returnal poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Returnal znajduje się opis przejścia pojedynku z bossem Hyperion z czwartego biomu Ruiny Pogłosu. Podpowiadamy jak przygotować się do starcia z bossem Hyperion, jakimi atakami dysponuje boss i jak ich unikać, a także jaki przebieg mają wszystkie trzy fazy pojedynku.

Lokalizacja bossa

Do pojedynku z Hyperionem dochodzi pod koniec eksploracji czwartego biomu planety Atropos o nazwie Ruiny Pogłosu - Returnal: Hyperion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Do pojedynku z Hyperionem dochodzi pod koniec eksploracji czwartego biomu planety Atropos o nazwie Ruiny Pogłosu. Hyperion to czwarty główny boss i pokonanie go jest wymagane do zdobycia pękniętego klucza i uzyskania dostępu do piątego biomu.

Legowisko bossa znajduje się na szczycie Skarbca Pogłosu (Echoing Vault) i żeby uzyskać do niego dostęp należy najpierw zbadać ruiny po to żeby wejść w posiadanie dwóch kluczy.

Selene musi dotrzeć na sam szczyt gdzie spotka Hyperiona grającego na organach - Returnal: Hyperion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Selene musi dotrzeć na sam szczyt gdzie spotka Hyperiona grającego na organach. Zeskoczenie na arenę jest równoznaczne z rozpoczęciem pojedynku.

Hyperion ma trzy paski zdrowia, przez co pojedynek z tym przeciwnikiem został podzielony na trzy fazy, a w każdej z nich boss korzysta z unikalnych kombinacji ataków.

Przygotowanie przed walką

Przed pojedynkiem z bossem Hyperion warto dobrze się przygotować - Returnal: Hyperion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Przed pojedynkiem z bossem Hyperion warto dobrze się przygotować. Im więcej czasu poświęcimy na przygotowania, tym łatwiej będzie odnieść w pojedynku zwycięstwo.

Do rozegrania pojedynku możemy użyć dowolnej broni do walki na średnim i dużym dystansie. My użyliśmy Miotacza elektroprętów, czyli nowej broni, która po raz pierwszy jest odblokowywana po dotarciu do Ruin Pogłosu.

Ważne jest to żeby Selene miała jak najwięcej punktów zdrowia oraz możliwie jak najdłuższy pasek integralności (energii skafandra). Bardzo wskazane jest też przystąpienie do walki z przedmiotami zużywalnymi, wśród których powinna znaleźć się co najmniej jedna apteczka.

Jeśli mamy taką możliwość, to warto odnaleźć w Ruinach Pogłosu rekonstruktor i wydać w nim eter. Pozwoli to nam utworzyć punkt zapisu i powtórzyć walkę w tym samym cyklu jeśli Hyperion pokona główną bohaterkę.

Pierwsza faza pojedynku

Od samego początku walki czeka nas unikanie wolno lecących pocisków, przy czym musimy odpowiednio pomiędzy nimi manewrować, bo będą się one pojawiały w większych ilościach - Returnal: Hyperion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Od samego początku walki czeka nas unikanie wolno lecących pocisków, przy czym musimy odpowiednio pomiędzy nimi manewrować, bo będą się one pojawiały w większych ilościach.

Większe zagrożenie stanowią niebieskie pociski. W celu uniknięcia ich musisz odskoczyć w bok w ostatnim momencie.

Boss co jakiś czas będzie wypuszczał czerwoną falę uderzeniową - łatwo możemy nad nią przeskakiwać - Returnal: Hyperion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Boss co jakiś czas będzie wypuszczał czerwoną falę uderzeniową - łatwo możemy nad nią przeskakiwać.

Bardziej problematyczne są poziome fioletowe promienie. W celu unikania ich musimy w odpowiednich momentach wykonać zryw (unik) w bok. Jeśli zdarzy się tak, że czerwona fala i fioletowe promienie jednocześnie znajdą się niebezpiecznie blisko bohaterki, to najpierw jest najpierw wykonać skok i w locie wcisnąć dodatkowo przycisk zrywu w bok.

Boss będzie też bombardował arenę różnymi rodzajami pocisków - Returnal: Hyperion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Boss będzie też bombardował arenę różnymi rodzajami pocisków. Musimy skupiać się na poprawnym wykonywaniu uników w bok i ponownie największą uwagę przywiązywać do unikania szybciej lecących niebieskich pocisków.

Druga faza pojedynku

W drugiej fazie walki jednym z najważniejszych nowych ataków Hyperiona jest tworzenie czerwonych pnączy na arenie - Returnal: Hyperion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

W drugiej fazie walki jednym z najważniejszych nowych ataków Hyperiona jest tworzenie czerwonych pnączy na arenie. Czerwona poświata zwiastuje ich pojawienie się i musimy z wykorzystaniem zrywu szybko oddalić się od takiego miejsca.

Hyperion zacznie też strzelać rzędami pocisków - Returnal: Hyperion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Hyperion zacznie też strzelać rzędami pocisków. W tym przypadku schemat działania jest dość oczywisty - aktywujemy zryw w przód żeby w trakcie jego wykonywania minąć się z lecącymi pociskami i uniknąć obrażeń.

Trudniejsze do uniknięcia staną się fale uderzeniowe, bo będą one składały się z rzędów kul - Returnal: Hyperion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Trudniejsze do uniknięcia staną się fale uderzeniowe, bo będą one składały się z rzędów kul. Musimy bezbłędnie wykonać każdy skok. Dodatkowo warto w locie aktywować zryw po to żeby opóźnić wylądowanie i z większą łatwością przeskoczyć na każdą dużą falą.

Boss w drugiej fazie walki zintensyfikuje ostrzał niebieskimi pociskami - Returnal: Hyperion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Boss w drugiej fazie walki zintensyfikuje ostrzał niebieskimi pociskami. Będzie to teraz duży pionowy rząd pocisków, któremy będą towarzyszyły "zwykłe" niebieskie pociski. Nie są to trudne ataki do unikania o ile będzie pamietać o wykonywaniu dłuższych zrywów w bok poprzez przytrzymywanie Kółka.

Trzecia faza pojedynku

Boss w trzeciej fazie walki zacznie strzelać rzędami pocisków w kształcie litery X - Returnal: Hyperion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Boss w trzeciej fazie walki zacznie strzelać rzędami pocisków w kształcie litery X. Pociski te najlepiej jest unikać rozpoczynając od skoku i następnie wciskając w locie przycisk zrywu. Jeśli jest to seria kilku takich rzędów, to powinien wystarczyć zwykły unik w bok w połączeniu z pozostawaniem w ciągłym ruchu.

W ostatniej części walki cała arena może być bombardowana zwykłymi pociskami - Returnal: Hyperion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

W ostatniej części walki cała arena może być bombardowana zwykłymi pociskami. Starajmy się oberwować ich opadanie i docierać do miejsc, w których już rozbiły się o ziemię lub do miejsc, w których w ogóle nie wylądują.

Boss może ograniczać chwilowo pole działania Selene pnączami - Returnal: Hyperion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Boss może ograniczać chwilowo pole działania Selene pnączami. Skupiamy się wtedy na uniknięciu lecących w stronę bohaterki pocisków pomagając sobie zrywami. Gdy tylko pnącza znikną uciekamy z tego miejsca i wznawiamy bieganie po całej arenie.

Pokonany boss pozostawi po sobie 5 eteru oraz pęknięty klucz (leży na ziemi w trawie), który może zostać użyty w Ruinach pogłosu do odblokowania dostępu do biomu 5 - Pękniętych Pustkowi - Returnal: Hyperion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Pokonany boss pozostawi po sobie 5 eteru oraz pęknięty klucz (leży na ziemi w trawie), który może zostać użyty w Ruinach pogłosu do odblokowania dostępu do biomu 5 - Pękniętych Pustkowi.

Pokonanie Hyperiona po raz pierwszy nagradzane jest również trofeum Ucisz melodię.