Returnal - poradnik do gry

Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? Returnal poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Returnal znajdziecie opis przejścia pojedynku z bossem Ophion. Dowiecie się, kiedy dochodzi do konfrontacji z Ophionem, jakimi atakami dysponuje boss i jak ich unikać, a także jak skutecznie i szybko go pokonać.

Do pojedynku z Ophionem dochodzi pod koniec eksploracji szóstego biomu planety Atropos. Ophion to piąty i zarazem ostatni boss, z którym przyjdzie Wam się zmierzyć w trakcie przechodzenia gry Returnal. Posiada trzy paski zdrowia, przez co pojedynek z tym przeciwnikiem został podzielony na trzy fazy, a w każdej z nich boss korzysta z unikalnych kombinacji ataków.

Przed pojedynkiem z Ophionem warto dobrze się przygotować i zabrać ze sobą odpowiednią broń - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Przygotowanie przed walką

Przed pojedynkiem z Ophionem warto dobrze się przygotować i zabrać ze sobą odpowiednią broń. Na tę walkę nie warto zabierać ze sobą strzelb, ponieważ czułe punkty bossa są naprawdę małe i ciężko będzie wykorzystać tutaj potencji broni przeznaczonej do walki na bliskim dystansie.

W trakcie tej walki najlepiej sprawdzą się bronie do walki na średnim i dalekim dystansie - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

W trakcie tej walki najlepiej sprawdzą się bronie do walki na średnim i dalekim dystansie. My zdecydowaliśmy się na Miotacz elektroprętów (Electropylon Driver), dzięki któremu mogliśmy w prosty sposób przyczepić pociski do czułych punktów Ophiona i zmaksymalizować wyrządzane obrażenia.

Warto mieć pod ręką co najmniej jedną dużą apteczką (Large Silphium Vial), a także przedmiot zużywalny, który może przydzielić Selene tarczę ochronną broniącą przed najbliższym atakiem - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Warto mieć pod ręką co najmniej jedną dużą apteczką (Large Silphium Vial), a także przedmiot zużywalny, który może przydzielić Selene tarczę ochronną broniącą przed najbliższym atakiem. W trakcie starcia z Ophionem doskonale sprawdzi się Pasożyt (Ominous Slowstitch, Brittle Slowstitch), który automatycznie zacznie powoli leczyć Selene, gdy jej zdrowie spadnie do bardzo niskiego poziomu. Niezwykle przydatne są także Artefakty, które mogą przywrócić Selene do życia - Figurka Astronauty (Astronaut Figurine), Dziecięcy Zegarek (Child's Watch).

Pierwsza faza pojedynku

W trakcie całej walki z Ophionem należy strzelać w słabe punkty bossa, które zostały oznaczone na powyższym obrazku - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

W trakcie całej walki z Ophionem należy strzelać w słabe punkty bossa, które zostały oznaczone na powyższym obrazku. Tylko w ten sposób będziecie mogli wyrządzić tej istocie obrażenia.

W kolejnych fazach pojedynku z Ophionem czerwone wyrostki w kształcie oczu będą pojawiać się w różnych miejscach.

Przez cały pojedynek po obu stronach Ophiona będą lewitować świecącego kule, które należy zestrzelić jak najwcześniej (wystarczy jeden celny strzał), aby dodatkowo nie utrudniały walki - wspomagają bossa i potrafią używać różnych umiejętności - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Przez cały pojedynek po obu stronach Ophiona będą lewitować świecącego kule, które należy zestrzelić jak najwcześniej (wystarczy jeden celny strzał), aby dodatkowo nie utrudniały walki - wspomagają bossa i potrafią używać różnych umiejętności.

Ophion może tworzyć portale, z których będą wylatywać zielone kule energii - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Ophion może tworzyć portale, z których będą wylatywać zielone kule energii. Pociski opadają bardzo powoli i tworzy się pomiędzy nimi duża wolna przestrzeń, w którą możecie wbiec, aby uniknąć otrzymania obrażeń.

W pewnym momencie Ophion może zacząć przenosić lewitujące kule z jednej strony na drugą, co stworzy fale pomarańczowych kul energii - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

W pewnym momencie Ophion może zacząć przenosić lewitujące kule z jednej strony na drugą, co stworzy fale pomarańczowych kul energii. Kule lecą od boków areny i łączą się w jej centrum - najlepiej stać w samym centrum w dużej odległości od bossa i poczekać, aż pociski się zbliżą, a następnie przeskoczyć nieco do przodu, omijając je wszystkie.

Ophion może także stworzyć chmurę niebieskich kul energii, które lecą z dużą prędkością i z impetem uderzają w podłoże - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Ophion może także stworzyć chmurę niebieskich kul energii, które lecą z dużą prędkością i z impetem uderzają w podłoże. Aby uniknąć otrzymania obrażeń, należy wykonać sprint w bok lub zryw w odpowiednim momencie - tuż przed otrzymaniem obrażeń.

Macki potwora co jakiś czas będą uderzać w podłoże areny, wywołując fale fioletowo-czarnej energii, które będą rozchodzić się we wszystkich kierunkach - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Macki potwora co jakiś czas będą uderzać w podłoże areny, wywołując fale fioletowo-czarnej energii, które będą rozchodzić się we wszystkich kierunkach. Nie można ich ominąć zrywem - należy nad nimi przeskoczyć.

Ophion może także przekształcić energię w serię małych seledynowych pocisków, które lecą z dużą prędkością i pod koniec mogą nieco zmienić swój kierunek lotu - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Ophion może także przekształcić energię w serię małych seledynowych pocisków, które lecą z dużą prędkością i pod koniec mogą nieco zmienić swój kierunek lotu. Gdy boss skorzysta z tej umiejętności, należy biec w bok lub wykonać zryw tuż przed otrzymaniem trafienia.

Kolejną umiejętnością, na którą należy uważać w trakcie tego starcia to fioletowe promienie, które przecinają arenę w pionie - wystarczy wskoczyć pomiędzy nie i poczekać, aż znikną - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Kolejną umiejętnością, na którą należy uważać w trakcie tego starcia to fioletowe promienie, które przecinają arenę w pionie - wystarczy wskoczyć pomiędzy nie i poczekać, aż znikną.

Pod koniec pierwszej fazy pojedynku Ophion może przywołać portale, z których wysypie się cała masa pomarańczowych kul energii - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Pod koniec pierwszej fazy pojedynku Ophion może przywołać portale, z których wysypie się cała masa pomarańczowych kul energii. Kule będą na początku lecieć całą szerokością areny, a następnie schodzić do środka, dlatego najlepiej stać na samym końcu areny i w odpowiednim momencie wykonać zryw w bok.

Druga faza pojedynku

W trakcie drugiej fazy pojedynku Ophion zmieni swoje oblicze, zacznie atakować wręcz i otrzyma dostęp do kilku nowych umiejętności, a do tego częściej korzysta z różnych kombinacji ataków, co dodatkowo utrudnia walkę.

Jak można zauważyć na powyższym obrazku, w drugiej fazie pojedynku Ophion będzie tworzył aż dwie fale pionowych promieni, które dodatkowo łączy z innym atakiem - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Jak można zauważyć na powyższym obrazku, w drugiej fazie pojedynku Ophion będzie tworzył aż dwie fale pionowych promieni, które dodatkowo łączy z innym atakiem. Znajdźcie bezpieczną lukę pomiędzy promieniami i przeczekajcie atak.

W tej fazie pojedynku Ophion może nie tylko wykonywać zamaszyste ataki długimi ramionami zakończonymi ostrymi szponami, ale także uderzać z impetem w ziemię, co powoduje powstanie dwóch fal fioletowo-czarnej energii - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

W tej fazie pojedynku Ophion może nie tylko wykonywać zamaszyste ataki długimi ramionami zakończonymi ostrymi szponami, ale także uderzać z impetem w ziemię, co powoduje powstanie dwóch fal fioletowo-czarnej energii. Nad każdą z nich trzeba przeskoczyć, ponieważ nie da się wykonać przez nie zrywu bez otrzymania obrażeń.

Ophion może również tworzyć w różnych miejscach portale, przez które wypuści fioletowe promienie, które będą przecinać powietrze po skosie, co znacznie utrudnia zrobienie uniku - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Ophion może również tworzyć w różnych miejscach portale, przez które wypuści fioletowe promienie, które będą przecinać powietrze po skosie, co znacznie utrudnia zrobienie uniku. Promień znika dopiero po dotarciu do podłoża.

Fioletowe promienie mogą także pojawić się tuż nad areną i będą przesuwać się we wszystkie strony - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Fioletowe promienie mogą także pojawić się tuż nad areną i będą przesuwać się we wszystkie strony. Pamiętajcie, aby nad nimi przeskakiwać.

Gdy Ophion stworzy wiele małych portali to znak, że zaraz wystrzeli w kierunku Selene falę szybko lecących kul, które są po części naprowadzane - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Gdy Ophion stworzy wiele małych portali to znak, że zaraz wystrzeli w kierunku Selene falę szybko lecących kul, które są po części naprowadzane. Można ich uniknąć poprzez wykonanie zrywu tuż przed otrzymaniem obrażeń.

Ophion może także wykonać bardzo złożoną sekwencję, na którą składają się aż trzy różne umiejętności - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Ophion może także wykonać bardzo złożoną sekwencję, na którą składają się aż trzy różne umiejętności. Poza wolno opadającymi kulami z portali zaczną wystrzeliwać fioletowe promienie - w takiej sytuacji najlepiej trzymać się obrzeża areny.

Trzecia faza pojedynku

W trzeciej fazie pojedynku Ophion wzbogaci swój asortyment ataków. Na tym etapie boss nie da Wam wytchnienia i będzie zasypywał arenę bardzo dużą ilością pocisków łączonych w zabójcze kombinacje, więc cały czas musicie bardzo uważać i pilnować poziomu zdrowia Selene.

W trzeciej fazie pojedynku Ophion zmodyfikuje nieco atak laserami i tym razem będzie mógł nimi nieco sterować, przede wszystkim na boki - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

W trzeciej fazie pojedynku Ophion zmodyfikuje nieco atak laserami i tym razem będzie mógł nimi nieco sterować, przede wszystkim na boki. Zwracajcie uwagę na miejsca, w których promienie będą się przecinać i spróbujcie wyczuć moment, aby uniknąć kilku wiązek jednocześnie.

Na tym etapie pojedynku na ekranie będzie się działo naprawdę bardzo dużo, więc musicie mieć oczy dookoła głowy - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Na tym etapie pojedynku na ekranie będzie się działo naprawdę bardzo dużo, więc musicie mieć oczy dookoła głowy. Podstawowym atakiem bossa jest rozprysk zielonych kul energii, który dodatkowo łączony jest z innymi umiejętnościami, jak np. fale fioletowo-czarnej energii.

Nieco trudniej uniknąć szybkiego ataku niebieskimi kulami, ale na szczęście pociski przy trafieniu nie wyrządzają dużych obrażeń - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

Nieco trudniej uniknąć szybkiego ataku niebieskimi kulami, ale na szczęście pociski przy trafieniu nie wyrządzają dużych obrażeń.

W trakcie ostatniej fazy pojedynku będziecie mieć znacznie mniej okazji do oddania celnych strzałów, dlatego tak bardzo cenimy sobie Miotacz elektroprętów, który wyrządza obrażenia w czasie i pozwala skupić się na unikaniu ataków przeciwnika - Returnal: Ophion - boss, jak pokonać? - Returnal - poradnik do gry

W trakcie ostatniej fazy pojedynku będziecie mieć znacznie mniej okazji do oddania celnych strzałów, dlatego tak bardzo cenimy sobie Miotacz elektroprętów, który wyrządza obrażenia w czasie i pozwala skupić się na unikaniu ataków przeciwnika. W pierwszej kolejności zadbajcie o zdrowie Selene, a strzały oddawajcie w momencie, gdy będziecie bezpieczni, a w końcu uda Wam się pokonać ostatniego bossa gry Returnal.