Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Elex - poradnik do gry

Elex - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Elex: Zwiedzanie świata - jaka kolejność? poradnik Elex

Gdzie iść w Elex? Podróż po świecie w grze Elex nie należy do najłatwiejszych i kolejność ma znaczenie. Dlatego właśnie przedstawiamy zalecaną drogę - dzięki niej zmniejszysz ryzyko utraty zdrowia, życia i nerwów.

Ostatnia aktualizacja: 11 marca 2022

Poniżej zamieściliśmy sugerowaną kolejność odwiedzania głównych miast w grze Elex oraz podpowiedzi jakie czynności warto wykonać po dotarciu do nich po raz pierwszy. Wykorzystanie tych informacji powinno uchronić Cię przed wyruszeniem w trudną podróż czy zawitaniem w niebezpiecznych obszarach na zbyt wczesnym stadium gry.

Dodatkowe uwagi odnośnie podróżowania po mapie - Elex: Zwiedzanie świata - jaka kolejność? - Elex - poradnik do gry
  1. Grę rozpoczynasz w ruinach w krainie Edan - jest to punkt 1 na naszym obrazku.
  2. Po wyjściu z ruin Jax spotka się z Durasem, który zaproponuje wspólną podróż do wioski Goliet. Przystań na jego plan, bo nic na tym nie stracisz. Co więcej podróżując z Durasem będziesz mógł łatwiej zabijac pierwsze potwory. Dobrym pomysłem jest zatrzymanie się w drodze do Goliet w lokacji z punktu 2. Jest tam do wykonania mały quest z odnalezienia broni kleryków. W dalszej części gry lokacja ta stanie się obozowiskiem drużyny.
  3. W pojedynkę lub w towarzystwie Durasa dotrzyj do wioski Goliet, która jest siedzibą frakcji berserków - punkt 3 na mapie. Pobyt w Goliet to doskonała okazja do tego żeby zaliczyć pierwsze opcjonalne questy. Możesz się nimi zajmować bez obawy, że doprowadzisz do przedwczesnego dołączenia do berserków. Możesz współpracować ze wszystkimi trzema frakcjami zanim na dobre przyłączysz się do jednej z nich. Oprócz zaliczenia questów przyłącz w Goliet do drużyny pierwszego towarzysza - wspomnianego Durasa. Uwaga - Staraj się unikać zadań z Goliet, które wymuszają odwiedzenie niebezpiecznych obszarów w Edan lub pokonanie silnych wrogów. Możesz je zostawić sobie na później i zająć się nimi np. po awansowaniu na 15-20 poziom.
  4. Po załatwieniu większości spraw w Goliet wybierz kolejne duże miasto do zbadania. Idealni kandydaci to Miasto Pod Kopułą oraz Fort. Miasto Pod Kopułą (Domed City) znajduje się w krainie Abessa na północny-zachód od Goliet - to punkt 4 na naszym obrazku. W trakcie podróży nie zbliżaj się do konwertera w Edanie i to samo tyczy się konwerterów ze wszystkich innych krain (znaki X na mapie). W pobliżu oraz wewnątrz każdego konwertera przebywają silni przeciwnicy, z którymi poradzi sobie dopiero rozwinięty bohater. W Mieście Pod Kopułą na Jaxa czeka wiele nowych pobocznych questów. Większość z nich jest łatwych i można dzięki nim szybko awansować o kilka poziomów. W lokacji tej bardzo łatwo możesz też przyłączyć do drużyny Kaję.
  5. Drugie miasto, do którego możesz się udać, to Fort z krainy Tavar - siedziba frakcji banitów. W tym przypadku rozważ udanie się najpierw na północ od Giolet i zatrzymanie się w motelu Sandy Pines - punkt 5 na mapie. W lokacji tej odnajduje się Ray'a, którego łatwo można zrekrutować do drużyny. Dopiero po spotkaniu się z Ray'em zacznij kierować się na południowy-wschód w stronę Fortu - punkt 6 na mapie. Po znalezieniu się w forcie możesz podjąć się wykonania wielu nowych pobocznych questów (tak samo jak w Goliet pomaganie banitom nie jest równoznaczne z dołączeniem do ich frakcji).
  6. Mniejszą lokacją w świecie gry jest Matecznik (Origin), który powiązany jest z jednym z głównych zadań. Wioska ta znajduje się na granicy krain Abessa oraz Edan - punkt 7 na mapie. Najlepiej jest tam dotrzeć od strony Miasta Pod Kopułą. W drodze do Matecznika możesz napotykać dużo potworów, ale nie musisz z nimi walczyć. Matecznik daje okazję do zaliczenia kilku questów gwarantujących spory przyrost punktów doświadczenia.
  7. Po tym jak spędzisz dostatecznie dużo czasu w Mieście Pod Kopułą oraz w Forcie możesz pomyśleć o odwiedzeniu ostatniego dużego miasta w grze. Jest to Hort z krainy Ignadon (punkt 8 na obrazku), który jest siedzibą frakcji kleryków. W Ignadon napotyka się głównie silne potwory i może to znacząco utrudnić ewentualną pieszą wędrówkę. Na szczęście nie musisz się na nią decydować, gdyż dotarcie do teleportera przy Mieście Pod Kopułą odblokowuje również teleporter przy Hort. Możesz dzięki temu od razu się tam przenieść i pozaliczać w mieście kleryków te questy, które nie wymuszają grania bardzo silną postacią.

Dodatkowe uwagi odnośnie podróżowania po mapie:

  1. Ośnieżoną krainę Xacor z północnej części mapy (duże X na naszym obrazku) przez długi czas całkowicie ignoruj. Nie ma tam żadnego miasta sojuszników. Spotyka się tam natomiast silnych wrogów, którzy mogą być dużym wyzwaniem dla bohatera na poziomie niższym niż 20-25.
  2. Pomiędzy głównymi miastami gry możesz podróżować pozostając na głównych drogach lub przemierzając bezdroża. Obie metody jak najbardziej mogą się sprawdzić, choć ta druga wymusza częstsze korzystanie z plecaka odrzutowego. W trakcie niemal każdej wędrówki spotkasza potwory, ale prawie każdemu z nich można łatwo uciec polegając na sprincie i plecaku odrzutowym. Nie martw się przy tym o towarzysza, bo nawet jeśli zostanie trochę z tyłu to po pewnym czasie przeteleportuje się w pobliże Jaxa.