Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jednostki | Leśne elfy | Total War Warhammer poradnik Total War: Warhammer

Jak zostało wspomniane we wstępie leśne elfy posiadają dostęp do znakomitych łuczników. Nawet najprostsza ich jednostka strzelców nieźle sobie radzi w walce. Jednakże większość ich jednostek cierpi na dosyć słaby pancerz. Dlatego dobrze odporniejsze, lecz powolniejsze jednostki jak Drzewce wykorzystywać do zatrzymania wroga, kiedy inne jednostki będą go niszczyć od flanek. Dodatkowo większość jednostek tej rasy posiada cechę Leśny prześladowca - co zwiększa ich szybkość i skuteczność na terenach leśnych lub Duch lasu - co z kolei wpływa na odporność fizyczną tych jednostek.

Piechota walcząca w zwarciu

Leśne Elfy posiadają dostęp do następujących jednostek walczących w zwarciu:

  1. Wieczna Straż - najprostsza jednostka piechoty elfów. Są uzbrojeni we włócznie, więc dobrze radzą sobie podczas obrony przed jednostkami jazdy oraz potworów. Dodatkowo w przeciwieństwie od jednostek tego typu u innych ras ich ataki mają wysokie przebicie pancerze, więc są w stanie sobie poradzić także z ciężej opancerzonymi przeciwnikami. Ich kolejnym atutem jest dosyć wysoka dyscyplina. Przez brak tarcz są bardzo narażeni na ostrzał.
  2. Wieczna Straż z tarczami - wariant jednostki powyżej. Różnią się tylko posiadaniem tarcz, co daje im większą odporność na ostrzał i zwiększoną obroną w zwarciu.
  3. Driady - jednostka piechoty, której głównymi atutami jest wysoka odporność fizyczna oraz umiejętność straży przedniej - co pozwala ich rozstawić poza strefą rozmieszenia na początku bitwy. Dodatkowo wywołują strach u innych jednostek, zaś sami są odporni na efekty psychologiczne. Niestety posiadają niski współczynnik przebicia pancerza.
  4. Tancerze Wojny - jednostka szturmowa. Dzięki wysokiej walce w zwarciu mają dużą szanse na trafienie przeciwnika. Zadają też duże obrażenia (choć z niskim przebiciem pancerza) oraz wysoką premię do szarży. Ich wadą jest bardzo niski pancerz, przez co są bardzo wrażliwi na wszelkie rodzaje ataków.
  5. Tancerze Wojny (Włócznie Asrai) - wariant jednostki powyżej. Ich ataki mają wyższe przebicie pancerza, choć kosztem ogólnej umiejętności walki. Lepiej za to radzą sobie w obronie, a także mają bonus to walki z dużymi przeciwnikami jak jazda czy potwory.
  6. Strażnicy Dzikiego Lasu - pod względem technicznym lepiej opancerzeni Tancerze Wojny. Są co prawda wolniejsi i mają trochę niższą szansę na trafienie przeciwnika, jednakże nadrabiają to wysokim przebiciem pancerza oraz bonusem do walki z dużymi przeciwnikami.

Piechota dystansowa

Leśne Elfy posiadają dostęp do znakomitych łuczników:

  1. Gwardia Polany - nawet podstawowa jednostka łuczników elfów cechuje się znakomitym zasięgiem, a ich dodatkowym atutem jest możliwość prowadzenia ostrzału w trakcie poruszania się. Posiadają jednak bardzo niski pancerz, choć lepiej sobie radzą podczas walki zwarciu od strzelców innych ras.
  2. Gwardia Polany (Płonące strzały) - wariant jednostki opisanej powyżej. Ich ostrzał zadaje co prawda trochę niższe obrażenia, jednakże mają znacznie większe przebicie pancerze, dlatego lepiej się sprawdzą przy walce z opancerzonymi jednostkami. Dodatkowo ich ataki zadają obrażenia od ognia i magii.
  3. Gwardia Polany (Trujące Szpikulce) - drugi wariant tej jednostki. Mają niski współczynnik przebicia pancerze, jednakże ich ataki zatruwają zmniejszając prędkość i wigor wrogiej jednostki, a także obrażenia przez nią zadawane.
  4. Zwiadowcy z Głębokiej Knei - Jednostka różniąca się od powyższej głównie świetną umiejętnością maskowania, dzięki czemu nadaje się dobrze do zastawiania zasadzek. Mają też trochę niższe od nich umiejętności walki w zwarciu, jednakże w przypadku łuczników nie ma to dużego znaczenia.
  5. Zwiadowcy z Głębokiej Knei (Szybki Deszcz Odłamków) - wariant jednostki powyżej. Zadają znacznie większe obrażenia, jednakże kosztem znacznie skróconego zasięgu.
  6. Strażnicy Ścieżek - najlepsza jednostka piechoty strzeleckiej w grze. Dysponuje olbrzymim zasięgiem, świetną dyscypliną i niezłymi umiejętnościami walki w zwarciu. Dodatkowo ich ataki mają wysoki współczynnik przebicia pancerza. Podobnie jak pozostałe jednostki łuczników elfów mają bardzo słaby pancerz, a także mogą prowadzić ostrzał podczas poruszania się.

Jazda walcząca w zwarciu

Leśne Elfy posiadają dostęp do następujących jednostek jazdy:

  1. Dzicy Jeźdźcy - lekkozbrojna jednostka jazdy. Bardzo szybka i z niezłą dyscypliną. Zadają bardzo duże obrażenia, jednakże ze względu na brak pancerza najlepiej sprawdzają się przy szarżach z flanek. Ich dodatkowym atutem jest umiejętność straży przedniej, po pozwala ich rozstawić poza początkową strefą podczas bitwy i ukryć w dogodnym miejscu. Dodatkowo wywołują strach u przeciwników.
  2. Dzicy Jeźdźcy z tarczami - wariant jednostki powyżej. Posiadają dodatkowo tarcze co czyni ich bardziej odpornymi na ostrzał.

Jazda dystansowa

Leśne Elfy posiadają dostęp do następujących jednostek jazdy dystansowej:

  1. Jeźdźcy Polany - bardzo szybka jednostki jazdy strzeleckiej dysponująca dobrym zasięgiem. Świetnie nadająca się do nękania wroga dzięki umiejętności strzelania podczas poruszania się. Dodatkowo lepiej od innych jednostek tego typu radzą sobie w walce w zwarciu, są jednakże bardzo słabo opancerzeni. W bezpośredniej walce z większością jednostek pieszych strzelców poniosą jednak porażkę.
  2. Jeźdźcy Polany (Trujące Szpikulce) - wariant jednostki powyżej. Ich zatrute ataki spowalniają przeciwnika oraz zmniejszają zadawane przez niego obrażenia.
  3. Siostry Ciernia - w stosunku do Jeźdźców Polany mają znacznie zmniejszony zasięg, nadrabiają to jednak wyższymi umiejętnościami walki w tym siła ostrzału, a także zwiększoną odpornością fizyczną. Dodatkowo posiadają umiejętności wzmacniające okolicznych sojuszników i osłabiające wrogów.

Jednostki latające

Leśne Elfy posiadają dostęp do następujących jednostek latających:

  1. Wielki Orzeł - bardzo szybka jednostka latająca. Posiada dosyć słaby pancerz, więc najlepiej sprawdza się do błyskawicznej eliminacji wrogiej artylerii. Sprawdza się też przy eliminacji strzelców, o ile ich uwaga jest skupiona na innej jednostce.
  2. Jastrzębi Jeźdźcy - jedna z nielicznych w grze jednostek latających mogących prowadzić ostrzał. Dysponują dobrym zasięgiem, a jeśli dojdzie do walki w zwarciu to ich ataki mają wysokie przebicie pancerza. Podobnie jak jazda strzelecka świetnie sprawdzają się w roli jednostek zaczepnych.
  3. Leśny Smok - najpotężniejsza jednostka latająca w grze. Zadaje olbrzymie obrażenia z wysokim przebiciem pancerza z dodatkowym zatruciem. Jest również dobrze opancerzona i posiada dodatkową odporność fizyczną, a także odporność na ostrzał. Dodatkowo wywołuje strach i terror wśród wrogich jednostek. Można ją wykorzystywać do bezpośredniego starcia, jednakże trzeba uważać by jednostka nie została otoczona.

Potwory

W przypadku Leśnych Elfów duchy lasu mogą przybrać postać potężnych stworzeń:

  1. Drzewne Bractwo - jednostka co prawda posiadająca gorsze umiejętności walki od choćby trolli (między innymi z powodu niskiego przebicia pancerza). Jednakże są dobrze opancerzeni i mają wysoką dyscyplinę, a także dodatkową odporność fizyczną. Posiadają też bonus do obrony przeciw dużym wrogom, dlatego sprawdzają się podczas walki właśnie z jednostkami trolli oraz innych potworów, a także podczas obrony przed jazdą. Niestety są bardzo powolne, a także podatne na ogień.
  2. Drzewiec - podobnie jak Drzewne Bractwo jest to jednostka przede wszystkim obronna. Świetny pancerz, dodatkowa odporność fizyczna, a także dodatkowy bonus do obrony przed dużymi przeciwnikami. Jednakże dalej jest to jednostka bardzo powolna, a także podatna na ogień. Dodatkowo jej ataki mają w przeciwieństwie do choćby Olbrzymów niskie przebicie pancerza.