Koszmar Baltimore'a | Akt 2 - Iorweth - zadania poboczne w Wiedźmin 2

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Koszmar Baltimore'a

Zleceniodawca: Tablica ogłoszeń (M15, 2)

Krok 1: Znajdź w Vergen dom Baltimore'a

Z misją powiązana jest kartka na tablicy ogłoszeń Baltimore uznany za martwego - Koszmar Baltimorea | Akt 2 - Iorweth - zadania poboczne w Wiedźmin 2 - Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry

Z misją powiązana jest kartka na tablicy ogłoszeń "Baltimore uznany za martwego!". Zadanie rozpocznie się w momencie, gdy ujrzysz sen Baltimore'a na projektorze podczas wykonywania zadania W pogoni za magią, w legowisku harpii (M13, 6). Opuść jaskinię i udaj się z powrotem do Vergen. Musisz odszukać warsztat Baltimore'a (M15, 15), gdy tylko znajdziesz się obok aktywuje się nowa część zadania.

Krok 2: Porozmawiaj o Baltimorze z pracującymi przy kowadle krasnoludami

Wyjdź po schodach do krasnoludów pracujących przy kowadle, znajdziesz tam również Thoraka (M15, 16), z którym porozmawiaj o zaginionym kowalu. Dowiesz się jak zaginął wielki mistrz, a także uzyskasz pozwolenie na przeszukanie warsztatu.

Krok 3: Przeszukaj warsztat Baltimore'a

Wejdź do warsztatu (M15, 15) i zacznij się rozglądać - Koszmar Baltimorea | Akt 2 - Iorweth - zadania poboczne w Wiedźmin 2 - Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry

Wejdź do warsztatu (M15, 15) i zacznij się rozglądać. Nie musisz wypijać eliksiru Kot, powinieneś bezproblemowo zauważyć ścianę, którą można zburzyć przy pomocy znaku Aard. Wewnątrz znajdziesz szkatułkę, a w jej środku klucz Baltimore'a oraz wskazówki Baltimore'a. Musisz podążać za wskazówkami, aby dostać się w miejsce, które otworzysz kluczem. Nim jednak to zrobisz, tuż po wyjściu zostaniesz zatrzymany przez Thoraka. Zapyta Cię, czy znalazłeś coś ciekawego, masz teraz dwie możliwości:

  • Powiedz mu, że nie znalazłeś nic. Konsekwencja w sekcji Krok 7, Wariant A.
  • Powiedz mu, że znalazłeś zapiski. Konsekwencja w sekcji Krok 7, Wariant B.

Krok 4: Postępuj zgodnie ze wskazówkami z notatek Baltimore'a

Zacznij szukać od tej studni, w której echo głośno dudni - Koszmar Baltimorea | Akt 2 - Iorweth - zadania poboczne w Wiedźmin 2 - Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry

"Zacznij szukać od tej studni, w której echo głośno dudni." - wpierw udaj się do spalonej wioski, gdzie znajdziesz starą studnię (M13, 2).

Dziesięć kroków w stronę rzeki, spacer w lewo niedaleki - Koszmar Baltimorea | Akt 2 - Iorweth - zadania poboczne w Wiedźmin 2 - Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry

"Dziesięć kroków w stronę rzeki, spacer w lewo niedaleki. Marne dwie dziesiątki kroków, przejdź pod bramą, jak z obłoków." - kieruj się na północ, po dotarciu do rozstaju skręć w lewo. Przejdź obok oddziału Scoia'tael, aż zauważysz ogromną bramę (M13, 7).

Ją olbrzymią nazywają - Koszmar Baltimorea | Akt 2 - Iorweth - zadania poboczne w Wiedźmin 2 - Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry

"Ją olbrzymią nazywają. Idź, gdzie śpi patron rozstajów. Każda droga jest konieczna, lecz środkowa jest bezpieczna." - dotrzesz do drewnianego posążka (M13, 8), miejsca gdzie masz trzy ścieżki do wyboru. Wpierw skieruj się w stronę kamieniołomu (M13, 3).

Krok 5: Podążaj w kierunku wskazanym przez znaki Ingranda

A bacz na znaki Ingranda - nie błądź, bo gotowa granda - Koszmar Baltimorea | Akt 2 - Iorweth - zadania poboczne w Wiedźmin 2 - Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry

"A bacz na znaki Ingranda - nie błądź, bo gotowa granda." - Idź w dół kamieniołomu. Po drodze natrafisz na kilka kamieni z wyrytym znakiem wskazującym kierunek. Dotrzesz do niewielkiego wzniesienia, gdzie znajdziesz skrzynię (M13, 9), a wewnątrz niej runiczny klucz.

Krok 6: Wybierz drogę w prawo, zgodnie ze wskazówkami z notatek Baltimore'a

Uwaga! Natkniesz się na trolla (M13, 10), który jest związany z zadaniem Gdzie jest Triss Merigold?.

Gdybyś wybrał prawą drogę, rychło ujrzysz tam niebogę - Koszmar Baltimorea | Akt 2 - Iorweth - zadania poboczne w Wiedźmin 2 - Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry

"Gdybyś wybrał prawą drogę, rychło ujrzysz tam niebogę. Utopioną, co w południe cieniem ścieżkę wskaże cudnie." - powróć na górę do posążka (M13, 8) i tym razem wybierz drogę w prawo. Znajdziesz tam utopioną niebogę, czyli wrak statku (M). Przejdź w tryb medytacji i odczekaj do południa. Cień statku wskaże Ci dalszą drogę - krzaki, których możesz pozbyć się przy pomocy znaku Igni. Wewnątrz znajdziesz skrzynię z notatkami Baltimore'a oraz kilkoma runami - warto je zabrać. Gdy tylko wyciągniesz notatki, pojawi się Thorak. W zależności od tego, czy powiedziałeś mu o znalezisku w warsztacie masz dwie możliwe ścieżki:

  • Powiedziałeś mu, że nie znalazłeś nic. Decyzja opisana w sekcji Krok 7, Wariant A.
  • Powiedziałeś, że znalazłeś zapiski. Decyzja opisana w sekcji Krok 7, Wariant B.

Krok 7, Wariant A: Donieś staroście Cecilowi o zbrodni Thoraka.

Jeśli na początku nie zdradziłeś co znalazłeś, zostaniesz od razu zaatakowany przez Thoraka i jego dwóch pomocników - Koszmar Baltimorea | Akt 2 - Iorweth - zadania poboczne w Wiedźmin 2 - Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry

Jeśli na początku nie zdradziłeś co znalazłeś, zostaniesz od razu zaatakowany przez Thoraka i jego dwóch pomocników. Z krasnoludami nie ma żartów, szczególnie z Thorakiem. Możesz spróbować przejąć kontrolę nad którymś przy pomocy znaku Axii, aby móc się zająć tylko jednym. Wyeliminuj wpierw szybko sługusów, na koniec zajmij się Thorakiem. Pamiętaj o używaniu znaku Yrden - powinieneś dość szybko się z nim rozprawić.

Uwaga! Przeszukaj Thoraka - znajdziesz przy nim klucz przydatny w zadaniu Podejrzany: Thorak oraz wiele równie przydatnych materiałów.

Uwaga! Nie zapomnij zabrać ze skrzyni Bobrzego Kołpaku - przyda Ci się w przyszłości w zadaniu Symbol śmierci.

Po zakończeniu powróć do Vergen i donieś Cecilowi Burdonowi (M15, 12) o tym, że Thorak zabił Baltimore'a. Otrzymasz Gwyhyr.

Nagroda: 300 XP

Krok 7, Wariant B: Oddaj Thorakowi notatki

Jeśli na początku zdradziłeś co znalazłeś, tuż przed zajrzeniem do skrzyni nadejdzie Thorak i zaproponuje, byś dał im zabrać notatki, w zamian dostaniesz mieszek orenów oraz zniżkę u Thoraka. Jeśli zaś się nie zgodzisz, przejdziesz do sekcji Krok 7, Wariant A.

Nagroda: 300 XP

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2021-08-06
16:30

UWB Junior

👍

Dzięki za pomoc. Skożystam

Komentarz: UWB
2022-02-10
22:31

superallah782 Junior

👍

pamiętam jak nasz prezydent dał kopie tej gry Barackowi Obamie

Komentarz: superallah782
2022-10-07
21:00

blackcat18 Junior

Hejka! Mam pewien problem i będę wdzięczna za pomoc. Mianowicie przy misji "Śmierć zdrajcy" ( po wybraniu strony Roche), gdy wchodzę po drabinie wyskakuje mi komunikat " zadanie zapach kadzideł się nie powiodło" i mam czerwony krzyżyk. Jak to możliwe skoro przed tą misją miałam zieloną fajkę, czyli ukończyłam to zadanie (tj. Dostarczyłam prawdziwą recepture i dostałam pieniądze)? Czy to jakiś błąd w grze?

Komentarz: blackcat18
2023-03-17
16:10

Nicety13 Junior

Witam mam problem w zadaniu zabójcy królów wchodząc do kryjówki zabojców geral wychodzi ze snu pomimo że nie wchodze w żadna pułapke czy to bug?

Komentarz: Nicety13
2025-06-09
15:53

Refael72 Junior

W poradniku brakuje questa pobocznego, wspólnego dla obu ścieżek. Chodzi o "Wór pełen piór".

Komentarz: Refael72

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl