Wiedźmin 2: Z drżącym sercem (kroki 1 - 4)
Aktualizacja:
Z drżącym sercem
Zleceniodawca: Eleyas (M15, 6)
Uwaga! Eleyas pojawi się pod karczmą dopiero po wykonaniu zadania Narada wojenna. |
Uwaga! Zadanie możesz wykonać tylko przed ukończeniem zadania Królewska krew. |
Krok 1: Idź do spalonej wioski

Z zadaniem powiązana jest kartka na tablicy ogłoszeń "Śledczy poszukiwany!". Od elfa dowiesz się, że z miasta zaczynają znikać ludzie i są odnajdywane ich zwłoki. Dopytaj się, gdzie znaleziono ciała oraz gdzie je pochowano. Podróż do spalonej wioski nie jest konieczna, ale warto odwiedzić to miejsce. Udaj się w stronę bramy zachodniej (M15, 7), wyjdziesz nią do Doliny Pontaru. Nieopodal znajdziesz spaloną wioskę (M13, 2), tam zostaniesz zaatakowany przez upiory. Geralt poczuje również swąd siarki - pierwsze co przyszło bohaterowi do głowy to obecność sukkuba. Niestety poza zapachem nic innego tu nie ma, należy udać się do katakumb.
Krok 2: Zbadaj zwłoki w krasnoludzkich katakumbach
Uwaga! Nim udasz się do katakumb, warto wcześniej zakupić narzędzia chirurgiczne, aby nie biegać dwukrotnie. Zakupisz je u Felicji Cori (M15, 17). |

Wyjdź z Vergen przez północna bramę (M15, 8). Przejdź całkowicie na prawo, gdzie przekroczysz rzekę, a następnie udaj się na północ. Uważaj na ogromne stado nekkerów żyjących w okolicach bagien. Dotrzesz w końcu do krasnoludzkich katakumb (M13, 14). Wewnątrz natkniesz się niejednokrotnie na ściany, które możesz zniszczyć znakiem Aard, a także na sporo ciał (M17, !) - jeśli je odkryjesz, pojawią się upiory (M17, !).

Zniszcz jedną ze ścian (M18, 2) przy pomocy znaku Aard i przejdź dalej. W kolejnym pomieszczeniu znajdziesz kilka zwłok - warto przyglądnąć się jednym, przy których pali się świeczka (M18, 3). Dokładnie przyjrzyj się całemu ciału, a szczególnie ramionom. Jeśli posiadasz narzędzia chirurgiczne, będziesz w stanie wyciągnąć z nich kawałek metalu. Kiedy zaś zerkniesz na plecy, zauważysz leżący pod spodem szkicownik poetycki Jaskra.
Krok 3: Porozmawiaj z Jaskrem o tomiku poezji

Opuść katakumby (M18, 1), po czym powróć do Vergen tą samą drogą, którą przybyłeś. Swojego przyjaciela znajdziesz w karczmie (M15, 1) siedzącego z krasnoludami. Poproś go o przysługę i wywabienie sukkuba przy pomocy wierszy.
Krok 4: O północy udaj się do spalonej wioski i wywab sukkuba z kryjówki

Przejdź do trybu medytacji i odpocznij, odczekaj do północy. Następnie wyjdź z Vergen zachodnią bramą (M15, 7) i udaj się do spalonej wioski (M13, 2). Chwilowo przejmiesz kontrolę nad Jaskrem, a Twoim zadaniem będzie ułożyć piosenkę z dostępnych zdań. Całość musi brzmieć tak:
Uwaga! Masz ograniczony czas na wybieranie strofek. |
Gdyby nasze ciała mogły pieść ułożyć
Spytałoby me serce twoje białe dłonie
Czy zechcą je zatrzymać
Gdy mą pierś otworzysz
Po prawidłowym wykonaniu utworu usłyszysz sukkuba. Możesz teraz wybrać:
- Możesz zejść Jaskrem do sukkuba.
- Możesz powrócić do Geralta.
Niezależnie co wybierzesz, po chwili przejmiesz kontrolę nad Geraltem.

Biegnij do spalonej wioski (M13, 2), zostaniesz tam zaatakowany przez upiory. Standardowo nie daj się otoczyć, używaj znaku Quen oraz Yrden. Po wyeliminowaniu zagrożenia wejdź do mieszkania sukkuba. Masz teraz dwie możliwości zakończenia zadania:
- Postanowisz zabić sukkuba. Decyzja opisana w sekcji Krok 5, Wariant A.
- Postanowisz wypytać o tajemnicze morderstwa. Decyzja opisana w sekcji Krok 5, Wariant B.
0
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
- Wiedźmin 2: Akt 2 - Iorweth - zadania poboczne
- Wiedźmin 2: Ściany mają uszy; Podejrzany- Thorak
- Wiedźmin 2: Nie ma mocnych- Vergen
- Wiedźmin 2: Pokerowa twarz- Vergen
- Wiedźmin 2: Jeden na jednego- Vergen
- Wiedźmin 2: Zlecenie na harpie
- Wiedźmin 2: Hej, w kopalni praca wre
- Wiedźmin 2: Koszmar Baltimore'a
- Wiedźmin 2: Z drżącym sercem (kroki 1 - 4)
- Wiedźmin 2: Z drżącym sercem (kroki 5 - 7)
- Wiedźmin 2: Akt 2 - Iorweth - zadania poboczne
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
DanteVer Centurion
W misji Gdzie jest Triss... uciekam przed żołnierzami nad jezioro/morze ale i tak mam scenkę jak w środku obozu geralt zostaje zabity xD widać że Redzi wtedy nie umieli jeszcze tak dobrze w gry
abbaddonna Junior
poprawcie akt 3 zadanie na gargulce Długi cień sarny
Księżyc zawodzi cicho
Że to już jesień. powinno być Zwierzę -> Niebo -> Śmierć -> Czas
Vivienn Legionista
Loghos ja tam od razu wzięłam sen Letho i miałam królową z głowy, ale szczerze nie była za trudna. Wystarczyło porozstawiać dużo pułapek i rzucać bomby w harpie . :) No i rzucać Quen na Geralta :) O wiele bardziej mnie męczyły te harpie mocniejsze niż ta królowa, serio. Tylko ja przechodzę Wiedźmina na normalnym poziomie trudności i może to tego kwestia :)
natisiab Junior
jeżeli posiadam mody do wiedźmina 1 (powrót białego wilka i inne typu scabbard) to moge te sejwy z ukończenie gry zaimportować do 2 ?
Fan11 Legionista
Dzień dobry,
mam problem ze składnikiem "Język zgnilca lub jajo harpii" harpie są przy ruinach jak się idzie górą, a zgnilce w kanałach obok mocarnego ale nie ważne ile bym ich zabił to mi te fanty nie wypadają, nie pierwszy raz gram w W2 nie pamiętam czy i jak to obszedłem poprzednio ale dlaczego nie wypada mi potrzebny składnik?
superallah782 Junior
pamiętam jak nasz prezydent dał kopie tej gry Barackowi Obamie
blackcat18 Junior
Hejka! Mam pewien problem i będę wdzięczna za pomoc. Mianowicie przy misji "Śmierć zdrajcy" ( po wybraniu strony Roche), gdy wchodzę po drabinie wyskakuje mi komunikat " zadanie zapach kadzideł się nie powiodło" i mam czerwony krzyżyk. Jak to możliwe skoro przed tą misją miałam zieloną fajkę, czyli ukończyłam to zadanie (tj. Dostarczyłam prawdziwą recepture i dostałam pieniądze)? Czy to jakiś błąd w grze?
Nicety13 Junior
Witam mam problem w zadaniu zabójcy królów wchodząc do kryjówki zabojców geral wychodzi ze snu pomimo że nie wchodze w żadna pułapke czy to bug?
Refael72 Junior
W poradniku brakuje questa pobocznego, wspólnego dla obu ścieżek. Chodzi o "Wór pełen piór".
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
