Wiedźmin 2: Zdolności - magia

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Zdolności - magia

Zmysł magiczny - zdolność, o której warto wspomnieć już na samym początku. Znak Heliotropu pozwala na utworzenie czegoś w postaci bariery, wewnątrz której czas płynie wolniej, jednak tylko dla przeciwników. Idealnie sprawdza się w walce z przeważającą siłą wroga. Na początku warto wybrać Ulepszony znak Axii bądź Niszczącą magię, która to na drugim poziomie zwiększa Wigor (rozwinięcie atrybutu można zostawić na później). Przymusowym wyborem jest Ulepszony znak Quen, który to jednak warto ulepszyć do drugiego poziomu, gdyż dodatkowa zdolność odbijania obrażeń i długi czas trwania znaku czynią go niesamowicie przydatnym. W tym momencie musisz podjąć decyzję, którą z dwóch "ścieżek" zdolności obierzesz - dwóch, gdyż w pierwszej kolejności warto się zastanowić czy lepiej rozwinąć umiejętności numer 4 i 7 czy też 6 i 9. Wybór ten jakoby podyktowany jest wcześniej rozwiniętymi zdolnościami, mianowicie jeśli wybrałeś:

  • Niszczącą magię - rozwiń umiejętność Wyładowanie i Ulepszony znak Igni. W obu tych przypadkach warto rozwinąć zdolności na drugi poziom.
  • Ulepszony znak Axii - rozwiń umiejętność Spotęgowanie magii i Fatalne zauroczenie. Oczywistym wydaje się rozwinięcie drugiej zdolności na drugi poziom z uwagi na powiększenie liczby kontrolowanych przeciwników.

Kolejna wymuszona zdolności, czyli Wzmocnienie glifu - przydatne tylko przy zdecydowanie większej liczbie przeciwników. Zamiast ulepszać na drugi poziom, punkt talentu lepiej przeznaczyć na którąś ze zdolności zwiększające obrażenia od Znaków. Ponownie stajesz przed wyborem jednej z trzech zdolności:

  • Ulepszony znak Yrden - tylko jeśli postanowiłeś rozwinąć zdolność numer 10 na drugi poziom.
  • Przepływ energii - zdolność, która na drugim poziomie bardzo wspomaga działanie Znaków i pozwala jeszcze szybciej eliminować wrogów.
  • Magiczna witalność - tę zdolność warto wybrać, jeśli zauważyłeś, że Twój bohater szybko traci energię życiową.

Ostatnie dwie zdolności, Zmysł magiczny i Kontrola mocy, dodają postaci ogromnego "kopniaka" i pozwalają na bezproblemową walkę nawet na najwyższym poziomie trudności.

Należy nie zapominać również o zdolności Magiczny wigor, którą warto się zainteresować między rozwojem zdolności pod koniec drzewka. Zwiększenie liczby wigoru o dodatkowe dwa punkty, przy rozwiniętym Znaku Quen oraz Igni umożliwi Ci zadawanie większej liczby obrażeń.

Proponowany rozwój bohatera (postać ofensywna)

Niszcząca magia [2] -> Ulepszony znak Quen [2] -> Wyładowanie [2] + Ulepszony znak Igni [2] -> Wzmocnienie glifu [1] -> Przepływ energii [2] -> Zmysł magiczny [2] + Kontrola mocy [2] + Magiczny wigor [2]

Łącznie: 17 talentów (+6 talentów zdolności treningowe)

Proponowany rozwój bohatera (postać defensywna)

Ulepszony znak Axii [2] -> Ulepszony znak Quen [1] -> Magiczny wigor [2] + Fatalne zauroczenie [2] -> Wzmnocnienie glifu [2] -> Ulepszony znak Yrden [2] -> Zmysł magiczny [2] + Kontrola mocy [2]

Łącznie: 15 talentów (+6 talentów zdolności treningowe)

Uwaga! Istnieje możliwość zrestartowania i możliwość przydzielenia od nowa talentów po wykonaniu zadania Sprzed stuleci, gdzie istnieje możliwość wybrania takiej właśnie opcji.

Zostało jeszcze 51% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-06-09
15:53

Refael72 Junior

W poradniku brakuje questa pobocznego, wspólnego dla obu ścieżek. Chodzi o "Wór pełen piór".

Komentarz: Refael72
2023-03-17
16:10

Nicety13 Junior

Witam mam problem w zadaniu zabójcy królów wchodząc do kryjówki zabojców geral wychodzi ze snu pomimo że nie wchodze w żadna pułapke czy to bug?

Komentarz: Nicety13
2024-05-01
12:54

michalwg Junior

Cześć.po wejściu stań z tym drugim zabójca,dokonczcie dialogi.jak już nic nie będziecie mówić możecie przejść do letho,tam jest kolejny dialog tyle że z wyborami.

Komentarz: michalwg
2022-10-07
21:00

blackcat18 Junior

Hejka! Mam pewien problem i będę wdzięczna za pomoc. Mianowicie przy misji "Śmierć zdrajcy" ( po wybraniu strony Roche), gdy wchodzę po drabinie wyskakuje mi komunikat " zadanie zapach kadzideł się nie powiodło" i mam czerwony krzyżyk. Jak to możliwe skoro przed tą misją miałam zieloną fajkę, czyli ukończyłam to zadanie (tj. Dostarczyłam prawdziwą recepture i dostałam pieniądze)? Czy to jakiś błąd w grze?

Komentarz: blackcat18
2022-10-08
10:09

UrBan_94 Senator

UrBan_94

Tak, jest to błąd w grze. Występował on dosyć często.

Komentarz: UrBan_94
2022-02-10
22:31

superallah782 Junior

👍

pamiętam jak nasz prezydent dał kopie tej gry Barackowi Obamie

Komentarz: superallah782
2021-08-06
16:30

UWB Junior

👍

Dzięki za pomoc. Skożystam

Komentarz: UWB
2020-12-03
08:56

Fan11 Legionista

Dzień dobry,

mam problem ze składnikiem "Język zgnilca lub jajo harpii" harpie są przy ruinach jak się idzie górą, a zgnilce w kanałach obok mocarnego ale nie ważne ile bym ich zabił to mi te fanty nie wypadają, nie pierwszy raz gram w W2 nie pamiętam czy i jak to obszedłem poprzednio ale dlaczego nie wypada mi potrzebny składnik?

Komentarz: Fan11
2020-11-01
03:59

natisiab Junior

jeżeli posiadam mody do wiedźmina 1 (powrót białego wilka i inne typu scabbard) to moge te sejwy z ukończenie gry zaimportować do 2 ?

Komentarz: natisiab
2020-05-10
19:42

Vivienn Legionista

Loghos ja tam od razu wzięłam sen Letho i miałam królową z głowy, ale szczerze nie była za trudna. Wystarczyło porozstawiać dużo pułapek i rzucać bomby w harpie . :) No i rzucać Quen na Geralta :) O wiele bardziej mnie męczyły te harpie mocniejsze niż ta królowa, serio. Tylko ja przechodzę Wiedźmina na normalnym poziomie trudności i może to tego kwestia :)

Komentarz: Vivienn
2020-01-20
20:02

abbaddonna Junior

poprawcie akt 3 zadanie na gargulce Długi cień sarny
Księżyc zawodzi cicho
Że to już jesień. powinno być Zwierzę -> Niebo -> Śmierć -> Czas

Komentarz: abbaddonna
2019-12-30
22:11

DanteVer Centurion

W misji Gdzie jest Triss... uciekam przed żołnierzami nad jezioro/morze ale i tak mam scenkę jak w środku obozu geralt zostaje zabity xD widać że Redzi wtedy nie umieli jeszcze tak dobrze w gry

Komentarz: DanteVer
2019-12-30
17:30

DanteVer Centurion

Ten kto wymyślił questa ,, Drżące Serce,, powinien się zastanowić nad sobą xD po cholerę idziemy najpierw do mordercy a dopiero potem do Iorwetha . No kto by pomyślał że po oskarżeniu Elyasa on postanowi uciec z miasta . Przecież logicznym było by pójść odrazu do Iorwetha ale się nie da bo twórcy zakładają że wiedźmin to idiota . Jak ktoś widzi złodzieja to najpierw idzie mu powiedzieć że dzwoni na policję czy może od razu dzwoni

Komentarz: DanteVer
2025-05-08
14:39

Refael72 Junior

Ale właśnie o to chodziło! Wywabić go z miasta, ubić i udać się do sukkuba po rozkoszną nagrodę.

Komentarz: Refael72
2019-12-30
13:15

DanteVer Centurion

Przy leczeniu Ciarena rzucamy Aksji a nie Aard xD mamy go uleczyć a nie wywalić ze statku przez deski

Komentarz: DanteVer
2019-02-09
09:30

Equilibrium1608 Junior

Equilibrium1608
😎

Niestety nie. Mozesz uzyc moda co daci 3 talent na poziom i dzieki temu mozesz wymaxowac, inczej nie da rady

Komentarz: Equilibrium1608
2019-05-22
16:34

Spadinio Junior

A jak ten mod się zwie? :>

Komentarz: Spadinio
2019-05-23
18:21

WolfDale Legend

WolfDale
😊

Mod się zwie Maximus Witcherus Levelus!

Komentarz: WolfDale
2019-02-03
13:12

Papryk9409 Junior

Mam problem ludziska. Przeszedłem wiedźmaka 2 ale zdolności postaci za jednym razem nie da się raczej wymaksować. Jak zaczynam nową grę bo chcę przejść 2 raz i wymaksować je to usuwają mi się moje zdolności. Jest jakaś możliwość przechodzenia gry ponownie ze zdolnościami które mieliśmy po zakończeniu gry? Proszę o pomoc w tej kwestii

Komentarz: Papryk9409
2019-02-07
14:37

elathir Legend

elathir

Nie kojarzę. Ale jest mod zwiększający ilość punktów, ale ma sens tylko na najwyższym poziomie trudności, bo inaczej jest za łatwo zdecydowanie.

Komentarz: elathir

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl