Wiedźmin 2: Klątwa krwi (kroki 1 - 7)
Aktualizacja:
Klątwa krwi
Zleceniodawca: Automatycznie po rozmowie z Detmoldem w zadaniu Teoria spisku.
Krok 1: Przeszukaj miejsce kaźni Sabriny Glevissig

Aby dowiedzieć się więcej na temat szczegółów ukrzyżowania Sabriny, musisz udać się na miejsce kaźni (M23, 5). Podejdź do kręgu i go zbadaj - będziesz miał kilka różnych miejsc, którym możesz się przyjrzeć bliżej:
Zbadaj cokół
Obejrzyj przedmioty wokół kręgu: przyjrzyj się świecy, podnieś kwadratową monetę - związana z zadaniem Teoria spisku, podnieś list z prośbami żołnierza
Nasłuchuj
Zbadaj podłoże: zwróć uwagę na ludzkie ślady oraz na ślady zwierząt
Zbadaj koło: stopień spalenia, świeże tropy (możesz podnieść gwóźdź-relikwia - związany z zadaniem Klątwa krwi)
Uwaga! Na miejscu natkniesz się na dwóch żołnierzy związanych z zadaniem Zabłąkane owieczki. |
Krok 2: Porozmawiaj z żołnierzami przy kręgu

Wypytaj żołnierzy dokładnie o to, co się wydarzyło, czy widzieli egzekucję i jak się tutaj znaleźli. Dowiesz się o Natchnionym - ciągnij żołnierzy za język, by poznać lokalizację tego tajemniczego mężczyzny. Na koniec zostaniesz poproszony o oddanie gwoździa, który rzekomo ma chronić posiadacza. Możesz teraz wziąć żołnierzy ze sobą bądź też nie.
Uwaga! Zatrzymując gwóźdź będziesz mógł w niedalekiej przyszłości pomóc sprzeczającej się grupce żołnierzy i przekonać o prawdziwości pozyskanego od sprzedawcy relikwii gwoździa. |
Uwaga! Aby zakończyć zadanie Zabłąkane owieczki musisz zgodzić się wrócić z żołnierzami! |
Krok 3: Udaj się do sprzedawcy relikwii

Najlepiej odwiedzić obie osoby - zdecydowanie bliżej jest do sprzedawcy relikwii, więc tam warto zajrzeć najpierw. Znajdziesz go w kantynie (M25, 3), siedzącego tuż po prawej stronie od wejścia do namiotu. Możesz go zapytać o bitwę sprzed trzech lat, lecz najważniejszy temat to odciski butów w popiele. Bardzo dokładnie wypytaj go o sprzedawane przedmioty, sprawę Sabriny oraz - co ważne - o włócznię Yahona.
Uwaga! Tuż obok namiotu znajdziesz trzech sprzeczających się o autentyczność gwoździa żołnierzy. Jeśli nie oddałeś na samym początku gwoździa dwóm żołnierzom przy miejscu kaźni, teraz możesz zweryfikować, iż gwóźdź sprzedawcy relikwii jest fałszywy. |
Krok 4: Porozmawiaj z Natchnionym o Sabrinie Glevissig

Podczas swojej drogi do chaty na klifie, gdzie zamieszkuje Natchniony (M23, 7) natkniesz się na grupę żołnierzy (M25, 16) atakowanych przez zgnilce.
Zostaje odblokowane zadanie Droga ku natchnieniu.
Gdy Natchniony będzie chciał już z Toba rozmawiać, wypytaj go dokładnie o wszystko - o klątwę Sabriny, o magiczną mgłę, włócznię Yahona.
Krok 5: Odzyskaj grot włóczni od sprzedawcy relikwii

Ponownie udaj się do obozu i do kantyny (M25, 3), gdzie znajdziesz sprzedawcę relikwii - bez niepotrzebnych rozmów poproś go o włócznię. Niestety sprzedawca już jej nie posiada, a informacja o tym, gdzie można ją znaleźć kosztuje: możesz mu zapłacić (lub powiedzieć, że to za dużo i samemu wybrać kwotę) bądź przekonać przy pomocy zastraszania, perswazji lub wymuszania znakiem Axii. Dowiesz się, iż włócznię wygrał w kości pewien żołnierz przebywający aktualnie w Vergen.
Krok 6: Porozmawiaj z Detmoldem o upiornej mgle
Biegnij do namiotu maga (M25, 7) i powiedz, że musisz przedostać się na drugą stronę mgły po włócznię. Otrzymasz flagę emisariusza - znak pokojowego poselstwa, zbroję Zireael oraz amulet ochronny De Tancarville. Nie zapomnij również poprosić o magiczny proszek, który przyda Ci się do zrzucenia klątwy oraz grimuar z zaznaczoną ścieżką do zdjęcia złego uroku.
Uwaga! Nim udasz się na drugą stronę warto dowiedzieć się wszystkiego o pozostałych artefaktach, czyli ukończyć zadanie Symbol odwagi. |
Uwaga! Przed wyruszeniem do Vergen dobrze byłoby porozmawiać z Zyvikiem - otrzymasz od niego Bobrzy kołpak, który przyda Ci się w zadaniu Symbol nienawiści. |
Zostaje odblokowane zadanie Symbol śmierci.
Zostaje odblokowane zadanie Symbol nienawiści.
Krok 7: Udaj się na drugą stronę mgły i zdobądź grot
Gdy tylko opuścisz namiot i zaczniesz kierować się w stronę bramy głównej, zatrzyma Cię Zoltan - możesz się z nim napić bądź zapytać czemu jest taki posmutniały. Zaproponujesz mu wspólną wycieczkę do Vergen, na którą ostatecznie krasnolud przystanie. Opuść obóz i udaj się w stronę mgły (M25, 21)
0
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
- Wiedźmin 2: Akt 2 - Roche - zadania główne
- Wiedźmin 2: Preludium do wojny- Kaedwen
- Wiedźmin 2: Zabójcy królów
- Wiedźmin 2: Teoria spisku
- Wiedźmin 2: W piwie prawda
- Wiedźmin 2: Rzeźnik z Cidaris
- Wiedźmin 2: Klątwa krwi (kroki 1 - 7)
- Wiedźmin 2: Klątwa krwi (kroki 8 - 17)
- Wiedźmin 2: Droga ku natchnieniu
- Wiedźmin 2: Wieczna bitwa; Symbol odwagi
- Wiedźmin 2: Symbole - śmierci, nienawiści i wiary
- Wiedźmin 2: Włócznia przeznaczenia
- Wiedźmin 2: Atak na Vergen
- Wiedźmin 2: Akt 2 - Roche - zadania główne
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
DanteVer Centurion
W misji Gdzie jest Triss... uciekam przed żołnierzami nad jezioro/morze ale i tak mam scenkę jak w środku obozu geralt zostaje zabity xD widać że Redzi wtedy nie umieli jeszcze tak dobrze w gry
abbaddonna Junior
poprawcie akt 3 zadanie na gargulce Długi cień sarny
Księżyc zawodzi cicho
Że to już jesień. powinno być Zwierzę -> Niebo -> Śmierć -> Czas
Vivienn Legionista
Loghos ja tam od razu wzięłam sen Letho i miałam królową z głowy, ale szczerze nie była za trudna. Wystarczyło porozstawiać dużo pułapek i rzucać bomby w harpie . :) No i rzucać Quen na Geralta :) O wiele bardziej mnie męczyły te harpie mocniejsze niż ta królowa, serio. Tylko ja przechodzę Wiedźmina na normalnym poziomie trudności i może to tego kwestia :)
natisiab Junior
jeżeli posiadam mody do wiedźmina 1 (powrót białego wilka i inne typu scabbard) to moge te sejwy z ukończenie gry zaimportować do 2 ?
Fan11 Legionista
Dzień dobry,
mam problem ze składnikiem "Język zgnilca lub jajo harpii" harpie są przy ruinach jak się idzie górą, a zgnilce w kanałach obok mocarnego ale nie ważne ile bym ich zabił to mi te fanty nie wypadają, nie pierwszy raz gram w W2 nie pamiętam czy i jak to obszedłem poprzednio ale dlaczego nie wypada mi potrzebny składnik?
superallah782 Junior
pamiętam jak nasz prezydent dał kopie tej gry Barackowi Obamie
blackcat18 Junior
Hejka! Mam pewien problem i będę wdzięczna za pomoc. Mianowicie przy misji "Śmierć zdrajcy" ( po wybraniu strony Roche), gdy wchodzę po drabinie wyskakuje mi komunikat " zadanie zapach kadzideł się nie powiodło" i mam czerwony krzyżyk. Jak to możliwe skoro przed tą misją miałam zieloną fajkę, czyli ukończyłam to zadanie (tj. Dostarczyłam prawdziwą recepture i dostałam pieniądze)? Czy to jakiś błąd w grze?
Nicety13 Junior
Witam mam problem w zadaniu zabójcy królów wchodząc do kryjówki zabojców geral wychodzi ze snu pomimo że nie wchodze w żadna pułapke czy to bug?
Refael72 Junior
W poradniku brakuje questa pobocznego, wspólnego dla obu ścieżek. Chodzi o "Wór pełen piór".
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
