Wiedźmin 2: Zapach kadzideł
Aktualizacja:
Zapach kadzideł
Zleceniodawca: Vencel Pugg (M7, 12)
Krok 1: Zdobądź recepturę trujących kadzidełek

Vencel Pugg przebywa w dolnej części portu, zaczepi Cię, gdy tylko obok niego przejdziesz. Poprosi Cię o zdobycie dla niego pewnej specyficznej receptury od konkretnego sprzedawcy.
Zostaje odblokowane zadanie Sklepik z marzeniami.
Uwaga! Równocześnie z tym zadaniem zostaje odblokowane zadanie poboczne Sklepik z marzeniami, które polega na zamknięciu sklepiku. Jeśli postanowisz je wykonać i uda Ci się zamknąć sklepik, nie będziesz mógł zdobyć receptury. Zamknąć sklep możesz spróbować również po wykonaniu tego zadania. Pamiętaj jednak, że jeśli tego dokonasz, stracisz tym samym jednego z cenniejszych sprzedawców! |

Sklepikarzem posiadającym tajemniczą recepturę jest Vilmos Bartok (M7, 13). Powiedz mu, iż podobno jeden z jego specyfików jest szkodliwy. Mężczyzna zaproponuje Ci fałszywą recepturę w zamian za milczenie oraz odrobinę Orenów. Masz teraz dwie możliwe ścieżki:
- Zgodzisz się przyjąć fałszywą recepturę. W zależności od dalszych poczynań masz możliwe inne ścieżki, opisane poniżej.
- Użyjesz zastraszania, aby otrzymać prawdziwą recepturę. W zależności od dalszych poczynań masz możliwe inne ścieżki, opisane poniżej.
Uwaga! Może się zdarzyć, iż próba zastraszania się nie powiedzie - w tym momencie będziesz mógł przyjąć tylko fałszywą recepturę. |
Krok 2: Zanieś fałszywą / prawdziwą recepturę uczonemu na przystani
Powróć do uczonego i powiadom go, iż udało Ci się zdobyć recepturę - jeszcze nie ma znaczenia czy prawdziwą czy też nie. Mężczyzna poprosi Cię, by spotkać się pod bramą do miasta, skąd udacie się do laboratorium w celu sprawdzenia prawdziwości receptury.
Krok 3: Spotkaj się z uczonym przy bramie na rynku

Vencel Pugg będzie oczekiwał na Ciebie tuż obok bramy (M7, 20), niestety będziesz musiał dać zasłonić sobie oczy, gdyż lokalizacja laboratorium jest ściśle tajna. Możesz spróbować postawić na swoim i powiedzieć, że albo sam tam zajdziesz albo rezygnujesz z umowy. Masz możliwe dwie ścieżki:
- Zgadzasz się zasłonić oczy. Decyzja opisana w sekcji Krok 4, Wariant A.
- Samemu udajesz się do laboratorium. Decyzja opisana w sekcji Krok 4, Wariant B.
Dodatkowa nagroda 20 XP.
Krok 4, Wariant A: Udaj się do laboratorium z zawiązanymi oczyma

Jeśli zgodzisz się zasłonić oczy zostaniesz pobity i wtrącony do czegoś w rodzaju celi. W zależności od tego, czy zdobyłeś prawdziwą czy też fałszywą recepturę Twoje dalsze losy mogą potoczyć się na kilka sposobów:
- Zdobyłeś prawdziwą recepturę, zgodzisz się wrócić z zawiązanymi oczyma. W tym przypadku zadanie dobiega końca. Po ukończeniu zadania opuść laboratorium głównym wyjściem (M11, 1) bądź przy pomocy łodzi (M11, 4).
- Zdobyłeś prawdziwą recepturę, odmawiasz odprowadzenia na ślepo. Decyzja opisana w sekcji Krok 5.
- Zdobyłeś fałszywa recepturę. Decyzja opisana w sekcji Krok 5.
Nagroda: 85 XP
Krok 4, Wariant B: Udaj się do laboratorium samodzielnie

Tylko jeśli nie dasz sobie zasłonić oczu poznasz lokalizację laboratorium i będziesz musiał przemierzyć całą drogę samodzielnie. Laboratorium znajduje się daleko na wschodzie, nieopodal rzeki (M8, 15), między gąszczami krzaków.

Będąc wewnątrz jaskini udaj się na jej koniec, gdzie spotkasz Vencela Pugga (M11, 2). Podczas rozmowy zostanie zweryfikowana prawdziwość receptury, w zależności od wyniku testu masz dwie dalsze ścieżki:
- Zdobyłeś prawdziwą recepturę. Zadanie dobiega końca. Po ukończeniu zadania opuść laboratorium głównym wyjściem (M11, 1) bądź przy pomocy łodzi (M11, 4).
- Zdobyłeś fałszywa recepturę. Decyzja opisana w sekcji Krok 5.
- Zdobyłeś prawdziwą recepturę, lecz postanowiłeś nie dać się odprowadzić z zawiązanymi oczyma.
- Zdobyłeś fałszywą recepturę (niezależnie od sposobu dotarcia do laboratorium).
Nagroda: 85 XP
Krok 5: Pokonaj napastników

Do walki ze zbirami może dojść w kilku przypadkach:
Jeśli nie dałeś sobie zawiązać oczu do walki dojdzie po sprawdzeniu autentyczności receptury. Jeśli zaś dałeś sobie zawiązać oczy znajdziesz się w celi. Użyj znaku Aard, aby wyważyć wejście. Teraz szybko i błyskawicznie sięgnij po miecz, który znajdziesz tuż przed sobą.
Po prawej zobaczysz również skrzynię (M11, 3) zawierającą całą Twoją broń - możesz też spróbować dostać się do niej. Jeśli już zdobędziesz oręż musisz zlikwidować wszystkich oponentów.

Przydatny będzie znak Axii, którym przejmiesz władzę nad jednym z przeciwników i będzie on skutecznie ściągał na siebie jednego ze zbirów. Pamiętaj o znaku Quen dla własnej ochrony. Po ukończeniu zadania opuść laboratorium głównym wyjściem (M11, 1) bądź przy pomocy łodzi (M11, 4).
Nagroda: 85 XP
0
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
- Wiedźmin 2: Akt 1 - zadania poboczne
- Wiedźmin 2: Miecz na potwory
- Wiedźmin 2: Balista
- Wiedźmin 2: Kejran- cieniokost
- Wiedźmin 2: Zniknięcie Gawerny; Na kacu
- Wiedźmin 2: Zlecenie na endriagi
- Wiedźmin 2: Zlecenie na nekkery
- Wiedźmin 2: Jeden na jednego- Flotsam
- Wiedźmin 2: Podziemny krąg
- Wiedźmin 2: Nie ma mocnych- Flotsam
- Wiedźmin 2: Pokerowa twarz- Flotsam
- Wiedźmin 2: Kłopoty z trollem (kroki 1 - 3)
- Wiedźmin 2: Kłopoty z trollem (kroki 4 - 8)
- Wiedźmin 2: Zapach kadzideł
- Wiedźmin 2: Sklepik z marzeniami
- Wiedźmin 2: W szponach szaleństwa (kroki 1 - 5)
- Wiedźmin 2: W szponach szaleństwa (kroki 6 - 11)
- Wiedźmin 2: Malena
- Wiedźmin 2: Serce Melitele
- Wiedźmin 2: Akt 1 - zadania poboczne
- Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
DanteVer Centurion
W misji Gdzie jest Triss... uciekam przed żołnierzami nad jezioro/morze ale i tak mam scenkę jak w środku obozu geralt zostaje zabity xD widać że Redzi wtedy nie umieli jeszcze tak dobrze w gry
abbaddonna Junior
poprawcie akt 3 zadanie na gargulce Długi cień sarny
Księżyc zawodzi cicho
Że to już jesień. powinno być Zwierzę -> Niebo -> Śmierć -> Czas
Vivienn Legionista
Loghos ja tam od razu wzięłam sen Letho i miałam królową z głowy, ale szczerze nie była za trudna. Wystarczyło porozstawiać dużo pułapek i rzucać bomby w harpie . :) No i rzucać Quen na Geralta :) O wiele bardziej mnie męczyły te harpie mocniejsze niż ta królowa, serio. Tylko ja przechodzę Wiedźmina na normalnym poziomie trudności i może to tego kwestia :)
natisiab Junior
jeżeli posiadam mody do wiedźmina 1 (powrót białego wilka i inne typu scabbard) to moge te sejwy z ukończenie gry zaimportować do 2 ?
Fan11 Legionista
Dzień dobry,
mam problem ze składnikiem "Język zgnilca lub jajo harpii" harpie są przy ruinach jak się idzie górą, a zgnilce w kanałach obok mocarnego ale nie ważne ile bym ich zabił to mi te fanty nie wypadają, nie pierwszy raz gram w W2 nie pamiętam czy i jak to obszedłem poprzednio ale dlaczego nie wypada mi potrzebny składnik?
superallah782 Junior
pamiętam jak nasz prezydent dał kopie tej gry Barackowi Obamie
blackcat18 Junior
Hejka! Mam pewien problem i będę wdzięczna za pomoc. Mianowicie przy misji "Śmierć zdrajcy" ( po wybraniu strony Roche), gdy wchodzę po drabinie wyskakuje mi komunikat " zadanie zapach kadzideł się nie powiodło" i mam czerwony krzyżyk. Jak to możliwe skoro przed tą misją miałam zieloną fajkę, czyli ukończyłam to zadanie (tj. Dostarczyłam prawdziwą recepture i dostałam pieniądze)? Czy to jakiś błąd w grze?
Nicety13 Junior
Witam mam problem w zadaniu zabójcy królów wchodząc do kryjówki zabojców geral wychodzi ze snu pomimo że nie wchodze w żadna pułapke czy to bug?
Refael72 Junior
W poradniku brakuje questa pobocznego, wspólnego dla obu ścieżek. Chodzi o "Wór pełen piór".
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
