Wiedźmin 2: Lochy La Valette'ów (kroki 1 - 4)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Lochy La Valette'ów

Zleceniodawca: Automatycznie po rozpoczęciu gry.

Krok 1: Opowiedz Roche'owi o szturmie na zamek

Gra rozpoczyna się krótką animacją, w której Geralt zostaje pojmany po wyczerpującej ucieczce - Lochy La Valetteów (kroki 1 - 4) | Prolog - zadania główne w Wiedźmin 2 - Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry

Gra rozpoczyna się krótką animacją, w której Geralt zostaje pojmany po wyczerpującej ucieczce. Chwilę później znajdziesz się w celi, skąd zostaniesz zabrany na przesłuchanie. Powita Cię Vernon Roche, który z chęcią wysłucha całego Twojego opowiadania o ataku.

W tym momencie możesz wybrać jedną z czterech kwestii dialogowych. Każda z nich dotyczy osobnej części wydarzeń, więc i tak będziesz musiał użyć wszystkich czterech. Kolejność nie ma znaczenia, nie musisz opowiadać historii w chronologicznej kolejności. Po wykonaniu każdego zadania akcja powraca do zamkowych lochów, gdzie poprowadzisz dalszą rozmowę z Rochem.

Aby móc kontynuować zadanie musisz wykonać następujące zadania - wybrać odpowiednie kwestie dialogowe, (chronologiczna kolejność wydarzeń):

  • "Rano, tego dnia, król wezwał mnie do siebie." - zadanie Z woli króla.
  • "Początek szturmu." - zadanie Na pierwszej linii.
  • "Co się stało ze smokiem?" - zadanie Próba ognia.
  • "Rozdzieliliśmy się przy świątyni." - zadanie Do świątyni.

Po wykonaniu wszystkich powyższych zadań (wyczerpaniu kwestii dialogowych) pojawi się następna, zwieńczająca całą historię: "Wszystko zaczęło się od Taillesa.". Aby kontynuować musisz wykonać zadanie Krew z krwi.

Uwaga! W zadaniach Z woli króla oraz Do świątyni występują misje poboczne, odpowiednio Serce Melitele oraz Biada zwyciężonym. Jeśli je pominiesz, nie będziesz miał już okazji do nich powrócić. Szczególną uwagę należy zwrócić na pierwszą z nich, która ma związek z ucieczką z zamku (w zależności od podjętej w zadaniu decyzji może być mniej bądź bardziej pomocna, więcej szczegółów znajdziesz w opisie zadania) jak również dalszą kontynuację w późniejszej części gry.

Uwaga! W zadaniu Na pierwszej linii podejmujesz ważną decyzję (zabicie Arjana bądź przekonanie go do złożenia broni), która ma wpływ na dalszy przebieg tego zadania. Jeśli go zabijesz, podczas przemierzania zamkowych podziemi spotkasz matkę Arjana, natomiast w przypadku skutecznego namówienia go do złożenia broni natrafisz na samego Arjana. Pomogą Ci oni w ucieczce z zamku.

Podczas następnej rozmowy Roche zapyta Cię o Twoje ewentualne plany, gdyby udało Ci się uciec - Lochy La Valetteów (kroki 1 - 4) | Prolog - zadania główne w Wiedźmin 2 - Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry

Podczas następnej rozmowy Roche zapyta Cię o Twoje ewentualne plany, gdyby udało Ci się uciec. Jeżeli będziesz konsekwentnie zaprzeczał temu, iż to Ty jesteś mordercą, nadejdzie moment, podczas rozmowy, pozwalający Ci wykorzystać zastraszanie i zaatakować Roche'a. Jest to jednak jak najbardziej bezmyślny ruch, gdyż zakończy się Twoją śmiercią! Możesz zgodzić się na połączenie sił i wspólnie odszukać zabójcę króla. W trakcie jedzenia pysznego posiłku Roche wspomni o dokumentach, według których Geralt zginął pięć lat temu. W tym momencie pojawi się animacja przedstawiająca przeszłość - jest to związane z zadaniem Powracające wspomnienia. Stopniowo, podczas gry, będziesz mógł odkrywać swoje wspomnienia. Na zakończenie otrzymasz od Roche'a klucz do kajdan, a po chwili zostaniesz zabrany do lochów, do których przeniesie się akcja gry.

Krok 2: Sprowokuj strażników

W momencie, gdy przejmiesz kontrolę nad bohaterem możesz: po prostu się uwolnić (lewy przycisk myszy) bądź słownie sprowokować strażników (prawy przycisk myszy) - Lochy La Valetteów (kroki 1 - 4) | Prolog - zadania główne w Wiedźmin 2 - Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry

W momencie, gdy przejmiesz kontrolę nad bohaterem możesz: po prostu się uwolnić (lewy przycisk myszy) bądź słownie sprowokować strażników (prawy przycisk myszy).

Krok 3: Odbierz strażnikowi klucz i wydostań się z lochów

Jeżeli postanowisz od razu się uwolnić, będziesz musiał stawić czoła obu strażnikom, z czego pierwsza walka jest normalna (walczysz tylko przy pomocy pięści), natomiast druga to QTE (Quick Time Event). W drugim starciu obezwładnisz pierwszego strażnika, kiedy ten podejdzie do Ciebie, zostanie Ci tylko pojedynek na pięści. W przypadku każdej walki na pięści masz do czynienia z QTE. Musisz w odpowiednim momencie wciskać klawisze ukazujące się na ekranie (przeważnie jeden bądź dwa następujące bezpośrednio po sobie). Podczas takich walk korzystasz tylko z klawiszy: W, A, S, D. Po pokonaniu drugiego strażnika zabierz z sakwy Klucz do więzienia (M5, 1), którym otworzysz bramkę.

Nieopodal znajdziesz miksturki, runę, rękawice oraz małą pałkę (M5, 2) - Lochy La Valetteów (kroki 1 - 4) | Prolog - zadania główne w Wiedźmin 2 - Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - poradnik do gry

Nieopodal znajdziesz miksturki, runę, rękawice oraz małą pałkę (M5, 2). Rusz przed siebie, a gdy tylko podejdziesz do drzwi przejdziesz w tryb skradania się. Lewym przyciskiem myszy jesteś w stanie gasić pochodnie, natomiast przy pomocy klawisza X możesz ogłuszać strażników. Zgaś pochodnię przy drzwiach, otwórz je, po czym prędko schowaj się do niewielkiego pomieszczenia po lewej stronie (M5, 3). Gdy strażnik przejdzie obok Ciebie i zatrzyma się przy drzwiach, zakradnij się do niego i go ogłusz.

Uwaga! Możesz przejść ten etap w całkowitej ciszy bądź po prostu zabić wszystkich strażników - a tych nie będzie mało. Bez problemów poradzisz sobie z nimi na najniższym poziomie trudności, na wyższych możesz mieć jednak kłopoty, dlatego lepiej wybrać tryb skradania się.

Zostało jeszcze 39% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2019-12-30
22:11

DanteVer Centurion

W misji Gdzie jest Triss... uciekam przed żołnierzami nad jezioro/morze ale i tak mam scenkę jak w środku obozu geralt zostaje zabity xD widać że Redzi wtedy nie umieli jeszcze tak dobrze w gry

Komentarz: DanteVer
2020-01-20
20:02

abbaddonna Junior

poprawcie akt 3 zadanie na gargulce Długi cień sarny
Księżyc zawodzi cicho
Że to już jesień. powinno być Zwierzę -> Niebo -> Śmierć -> Czas

Komentarz: abbaddonna
2020-05-10
19:42

Vivienn Legionista

Loghos ja tam od razu wzięłam sen Letho i miałam królową z głowy, ale szczerze nie była za trudna. Wystarczyło porozstawiać dużo pułapek i rzucać bomby w harpie . :) No i rzucać Quen na Geralta :) O wiele bardziej mnie męczyły te harpie mocniejsze niż ta królowa, serio. Tylko ja przechodzę Wiedźmina na normalnym poziomie trudności i może to tego kwestia :)

Komentarz: Vivienn
2020-11-01
03:59

natisiab Junior

jeżeli posiadam mody do wiedźmina 1 (powrót białego wilka i inne typu scabbard) to moge te sejwy z ukończenie gry zaimportować do 2 ?

Komentarz: natisiab
2020-12-03
08:56

Fan11 Legionista

Dzień dobry,

mam problem ze składnikiem "Język zgnilca lub jajo harpii" harpie są przy ruinach jak się idzie górą, a zgnilce w kanałach obok mocarnego ale nie ważne ile bym ich zabił to mi te fanty nie wypadają, nie pierwszy raz gram w W2 nie pamiętam czy i jak to obszedłem poprzednio ale dlaczego nie wypada mi potrzebny składnik?

Komentarz: Fan11
2021-08-06
16:30

UWB Junior

👍

Dzięki za pomoc. Skożystam

Komentarz: UWB
2022-02-10
22:31

superallah782 Junior

👍

pamiętam jak nasz prezydent dał kopie tej gry Barackowi Obamie

Komentarz: superallah782
2022-10-07
21:00

blackcat18 Junior

Hejka! Mam pewien problem i będę wdzięczna za pomoc. Mianowicie przy misji "Śmierć zdrajcy" ( po wybraniu strony Roche), gdy wchodzę po drabinie wyskakuje mi komunikat " zadanie zapach kadzideł się nie powiodło" i mam czerwony krzyżyk. Jak to możliwe skoro przed tą misją miałam zieloną fajkę, czyli ukończyłam to zadanie (tj. Dostarczyłam prawdziwą recepture i dostałam pieniądze)? Czy to jakiś błąd w grze?

Komentarz: blackcat18
2023-03-17
16:10

Nicety13 Junior

Witam mam problem w zadaniu zabójcy królów wchodząc do kryjówki zabojców geral wychodzi ze snu pomimo że nie wchodze w żadna pułapke czy to bug?

Komentarz: Nicety13
2025-06-09
15:53

Refael72 Junior

W poradniku brakuje questa pobocznego, wspólnego dla obu ścieżek. Chodzi o "Wór pełen piór".

Komentarz: Refael72

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl